handdator

Visa fullständig version : These girls don't do SKINNY!½ONE!


Kwon
2006-07-23, 13:51
http://www.hwbhost.com/images/ok2.jpg

Discuss.

MilkmaN
2006-07-23, 13:55
Curves is teh way to go. Men det visste väl alla redan?

Baan
2006-07-23, 13:56
bruden till vänster är ju inte kurvig... ffs. mariah är ju dock fin ;)

Kwon
2006-07-23, 13:57
Mariah...You're on Fiyah... (http://img43.imagevenue.com/img.php?loc=loc272&image=51996_MariahCareyDancesOnSpanishBeach14.jpg)

Fatalist
2006-07-23, 13:57
Good shit. Finns inte så mycket att diskutera :D

Kwon
2006-07-23, 13:58
Good Shit och sen Nuff Said! :D

Men jag hoppades att någon motståndare till detta alt skinny-förespråkare ville diskutera... :devil:

Kabuto
2006-07-23, 14:05
Finns många fina smala tjejer också :) Men ett värformat ass är ju bland de finaste som finns!

Kabuto
2006-07-23, 14:15
Edit möjligheter försvinner för fort.

Exempel på en fin bakdel måste ju läggas in ;)
http://img62.imageshack.us/img62/6681/karisweets20051211032905ue8.th.jpg (http://img62.imageshack.us/my.php?image=karisweets20051211032905ue8.jpg)

newb123
2006-07-23, 14:23
Edit möjligheter försvinner för fort.

Exempel på en fin bakdel måste ju läggas in ;)
[IM]http://img62.imageshack.us/img62/6681/karisweets20051211032905ue8.th.jpg[/IMG] (http://img62.imageshack.us/my.php?image=karisweets20051211032905ue8.jpg)
För böfvelen, kolla in glute-to-forearm ratio på henne! :krampus

Winternal
2006-07-23, 14:29
mmmm, Mariah Carey.... :kinky:

timoat
2006-07-23, 14:37
Tja, jag gillar ju höftben... modellsmal.
Dock inget fel på kurvor alls heller.

Baan
2006-07-23, 15:24
Ice-T håller med!

http://rhythms247.com/archives/black%20gurls%20booty.jpg

Sonny
2006-07-23, 16:24
Curves for the fuckin' win!

aitamaa
2006-07-23, 16:27
This Shit Roooxxxxxxxxxxxx

Cilia
2006-07-23, 16:35
Ice-T håller med!
hon kan vara hur snygg som helst men jag tycker inte man gör sådär.
Nu får jag alla unga pojkbrats på mig men kom inte och säg att det inte finns könsmaktsordning när sånna bilder fortfarande publiceras och när en kille tycker det är helt ok att göra sådär med ett fult jävla grin på läpparna.

Yes
2006-07-23, 16:43
hon kan vara hur snygg som helst men jag tycker inte man gör sådär.
Nu får jag alla unga pojkbrats på mig men kom inte och säg att det inte finns könsmaktsordning när sånna bilder fortfarande publiceras och när en kille tycker det är helt ok att göra sådär med ett fult jävla grin på läpparna.
Könsmaktsordning vetifan. Hip-hop kultur snarare. Alltså, han tycker det är coolt att låtsas vara pimp, och hon tycker det är coolt att vara en billig slampa med en låtsas-pimp. Själv tycker jag det hela är lite pinsamt, fast samtidigt får jag erkänna att det är svårt att slita blicken från den där rumpan(jag är inte mer än mänsklig).

adis
2006-07-23, 16:48
Kurver ftw ;D

Eva Mendez grrrrr :Virro

*Flash*
2006-07-23, 16:52
Ja om jag såg ut sådär så, jag ser mest fet ut om jag inte har iaf antydan till rutor (vilket jag typ aaaldrig har :D)

Kwon
2006-07-23, 17:07
hon kan vara hur snygg som helst men jag tycker inte man gör sådär.
Nu får jag alla unga pojkbrats på mig men kom inte och säg att det inte finns könsmaktsordning när sånna bilder fortfarande publiceras och när en kille tycker det är helt ok att göra sådär med ett fult jävla grin på läpparna.

Det e hans tjej Cilia :)

Ice-T och Coco, ett underbart par.

OBS! Hon klär sig alltid lite slutty på olika tillställningar, även när Ice-T inte är med! :D

Baan
2006-07-23, 19:50
hon kan vara hur snygg som helst men jag tycker inte man gör sådär.
Nu får jag alla unga pojkbrats på mig men kom inte och säg att det inte finns könsmaktsordning när sånna bilder fortfarande publiceras och när en kille tycker det är helt ok att göra sådär med ett fult jävla grin på läpparna.

Jag googlade på booty och hon dök upp så någon större konspiration var det inte ;)

Tjejen är hans fru (och inte bara tjej som kwon sa men han kanske menade det..) och vad jag förstår var hon en modell á la linda ****** (dvs visade en del hud), så det där är nog inte så svårt för henne om man blandar en del bra koncept som bra uteställe + sprit :D

Baan
2006-07-23, 19:54
Könsmaktsordning vetifan. Hip-hop kultur snarare. Alltså, han tycker det är coolt att låtsas vara pimp, och hon tycker det är coolt att vara en billig slampa med en låtsas-pimp. Själv tycker jag det hela är lite pinsamt, fast samtidigt får jag erkänna att det är svårt att slita blicken från den där rumpan(jag är inte mer än mänsklig).

Det är inte helt omöjligt att han faktiskt varit hallick, men det är ju standard att man ska ha någon roll som rappare, antigne knarkförsäljare, hallick eller en allmänt arg person. Ungefär som metalsångare i regel måste spela bögar och ha läderkläder på sig *innocent* (skämt åsido). Bilden tror jag är från någon fest så dom har väl druckit lite.

Intressant info om Ice-T som jag hittade är att han faktiskt var en US Army Ranger, det skulle man inte kunan tro.

Nina L
2006-07-23, 20:10
http://www.munkyking.com/e-store/media/prod_full/CocoLE1.jpg

Förresten är tjejen till vänster på översta bilden skitsmal.

Kwon
2006-07-23, 20:11
[IMG]http://www.munkyking.com/e-store/media/prod_full/CocoLE1.jpg[/MG]

Han är duktig och har gjort många olika typer (Frankensteins Brud, Heavy Metal etc)!

Alla är stöpta i samma form med lite modifikationer! :D

Kwon
2006-07-23, 20:12
Förresten är tjejen till vänster på översta bilden skitsmal.

Orkade inte klippa bort henne? :D

Kwon
2006-07-23, 20:15
Ice-T håller med!
http://rhythms247.com/archives/black%20gurls%20booty.jpg

Ice-T håller med även under Halloween!

http://cdn-channels.netscape.com/gallery/i/h/halloween03_celeb/lg1.jpg

Cilia
2006-07-23, 20:15
Det e hans tjej Cilia :)

Ice-T och Coco, ett underbart par.

OBS! Hon klär sig alltid lite slutty på olika tillställningar, även när Ice-T inte är med! :D
och ni andra



jag menar inte just den bilden eller att hon inte är hans flickvän eller inte. Det är oväsentligt. Jag syftar på hela situationen och den bara påvisar det hela. Sen kan man säga att det är på kul och dom skojar etc etc. Det är bara ett fragment av en helhetsbild men det är ett tydligt fragment.

Kwon
2006-07-23, 20:17
och ni andra



jag menar inte just den bilden eller att hon inte är hans flickvän eller inte. Det är oväsentligt. Jag syftar på hela situationen och den bara påvisar det hela. Sen kan man säga att det är på kul och dom skojar etc etc. Det är bara ett fragment av en helhetsbild men det är ett tydligt fragment.

If you got it, flaunt it? :D

Vissa är mer exhibitionistiska än andra!

Jag är tex känd för att i fyllan dra ner mina bysser mitt på dansgolvet lite då och då! (oftast på färjorna) :hbang:

Cilia
2006-07-23, 20:28
If you got it, flaunt it? :D

Vissa är mer exhibitionistiska än andra!

Jag är tex känd för att i fyllan dra ner mina bysser mitt på dansgolvet lite då och då! (oftast på färjorna) :hbang:
Det är skillnad men jag har inga visioner om att klargöra eller tydliggöra för er hur det ser ut och vad jag eg menar. Kunde bara inte låta bli att kommentera det för det var så uppenbart.

Ni har inga ambitioner att förstå vad jag menar för ni kommer att envisas med att se det som en fristående episod/bild som bygger helt på personernas frihet. Jag säger inte att ngn blev tvingad men det är anledningen till att situationen uppkom som jag pratar om.

Wopper
2006-07-23, 20:44
Mariah...You're on Fiyah... (http://img43.imagevenue.com/img.php?loc=loc272&image=51996_MariahCareyDancesOnSpanishBeach14.jpg)
Mama.....:krampus

Tolkia
2006-07-24, 00:09
Cilia: Get your point. Men så är jag ju kärring, också.

F.ö. fattar jag inte vad tjejen till vänster gör på en tidningssida med "curves" i rubriken? Med de överarmarna har man inte särskilt mycket "curves" - enligt bilden inte ens så mycket lös hud att det rynkar sig om man böjer sig åt sidan (spricker det när hon reser sig?).

Tolkia
2006-07-24, 00:12
Edit: Innan någon får ett spel eller tar illa upp så nej, det där var inte ett hatinlägg mot smala personer, bara ett påpekande angående rimligheten i vissa saker som presenteras för oss.

sissa
2006-07-24, 03:56
om inte de är smala så vet jag inte...finns väl smalare, men visst fanken är de smala. bägge två. (på de bilderna)

kurviga? jag vet inte. kanske. de är inte spikraka iaf eller formlösa, vem som nu är det :)

det här ser jag som kurvigt




http://user.tninet.se/~blm760t/tiffy.jpg

sissa
2006-07-24, 03:59
såhär skulle det va






http://user.tninet.se/~blm760t/tilly.jpg

Kwon
2006-07-24, 04:25
Ja! Bra där Sissa! :thumbup:

You get the picture!

sissa
2006-07-24, 04:43
det var ju trevligt att få höra från mästaren själv i kurvkunskap att man har vissa skills :cool:

Kwon
2006-07-24, 04:58
Du har skillz Sissy

Trance
2006-07-24, 07:30
Cilia: Get your point. Men så är jag ju kärring, också.

F.ö. fattar jag inte vad tjejen till vänster gör på en tidningssida med "curves" i rubriken? Med de överarmarna har man inte särskilt mycket "curves" - enligt bilden inte ens så mycket lös hud att det rynkar sig om man böjer sig åt sidan (spricker det när hon reser sig?).

Dock kan du ju förklara för oss andra för Cilia är väl inte den som bäst kan få fram sin poäng. Hon brukar ju mest säga "Men asså ni förstååår ju inte".

Hur kan sexualiseringen av kvinnokroppen i detta fallet visa att det finns en könsmaktsordning som ligger över hela samhället och placerar männen över kvinnan? Var inte han lika mycket fast i en roll som hon var och ännu viktigare, det är skabbig Hiphop-kultur. Varför applicera hiphop-kulturen på hela samhället.

Sedan behöver du inte vara rädd för oss smala personer, M'Lady. Så farliga är vi inte. Utan prata på, kan inte se bilderna här så vet inte vad som pratas om dock men håller säkert med dig. ;)

Slartibartfast
2006-07-24, 07:49
såhär skulle det va


Detdär kallar jag blekfet. Kolla in Aria Giovanni om ni vill ha kurvor.
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/aria1.jpg :thumbup:

Själv gillar jag muskeltonus. Som dethär:
http://www.rumela.com/albums/amy_taylor/amy_taylor02.sized.jpg

Kwon
2006-07-24, 07:53
Aria G har pra waist hip ratio.

Annars

fat where it's at
http://images6.theimagehosting.com/GotDayum.gif

Nina L
2006-07-24, 07:57
Kwon, den där bilden visar på ett bra sätt varför jag inte kan använda hotpants. Jag fattar inte hur andra tjejer lyckas få dem att sitta där de ska.

Kwon
2006-07-24, 08:05
Kwon, den där bilden visar på ett bra sätt varför jag inte kan använda hotpants. Jag fattar inte hur andra tjejer lyckas få dem att sitta där de ska.

Beror väl på hur högt upp du har dom! Vicken size etc :)

Nina L
2006-07-24, 08:10
Beror väl på hur högt upp du har dom! Vicken size etc :)Nej, det gör ingen större skillnad, så länge de sitter åt. Fast jag skall inte kapa tråden. Sorry.

Trance
2006-07-24, 08:12
Nej, det gör ingen större skillnad, så länge de sitter åt. Fast jag skall inte kapa tråden. Sorry.

...bilder?

Kwon
2006-07-24, 08:12
Nej, det gör ingen större skillnad, så länge de sitter åt. Fast jag skall inte kapa tråden. Sorry.

Detta är ju relaterat så det är ingen kapning.

Hur ser hotpantsen ut på dig?

Nina L
2006-07-24, 08:20
Detta är ju relaterat så det är ingen kapning.

Hur ser hotpantsen ut på dig?Ok. I början ser de ut som på alla andra, men efter en stund glider de upp och då ser det mer ut som på den där animationen. :em:

Trance: Neeeeeej!½!½

Kwon
2006-07-24, 08:24
Ok. I början ser de ut som på alla andra, men efter en stund glider de upp och då ser det mer ut som på den där animationen. :em:


Is that a bad thing? :confused: :D

Varför klagar du över att de glider upp?

Har lite svårt att föreställa mig hur, kan du visa?

Nina L
2006-07-24, 08:27
Is that a bad thing? :confused: :D

Varför klagar du över att de glider upp?

Har lite svårt att föreställa mig hur, kan du visa?Hhahaha. Lägg ägg. Nej, jag visar inte. Det är "a bad thing" eftersom det ser galet vulgärt ut. Bekvämt är det inte heller.

Kwon
2006-07-24, 08:31
Hhahaha. Lägg ägg. Nej, jag visar inte. Det är "a bad thing" eftersom det ser galet vulgärt ut. Bekvämt är det inte heller.

Men jag förstår inte hur du kan tycka att det ser "galet" vulgärt ut.

Hade det även sett vulgärt ut om du hade varit i Malibu eller nere i Brasilien?

Är det mkt skillnad på din version och animationen?

Hade jag tyckt det varit "a bad thing"?

Bekvämlighet först! :thumbup:

PS. Om det är någonting som är vulgärt så är det din Avatar Ninish! :D

Nina L
2006-07-24, 08:37
1. Hade det även sett vulgärt ut om du hade varit i Malibu eller nere i Brasilien?

2. Är det mkt skillnad på din version och animationen?

3. PS. Om det är någonting som är vulgärt så är det din Avatar Ninish! :D
1. Jag har aldrig varit där. Om tjejer går runt på det sättet där så vore det ju normalt, men här är det absolut vulgärt.

2. Jag är ju smalare, det är den största skillnaden.

3. Jaså det tycker du? :D

Kwon
2006-07-24, 08:38
1. Jag har aldrig varit där. Om tjejer går runt på det sättet där så vore det ju normalt, men här är det absolut vulgärt.

2. Jag är ju smalare, det är den största skillnaden.

3. Jaså det tycker du? :D

OCH LOL!

Självklart skall Ninish pilla på mina bilder! :D

Fin ny Avatar dock! :thumbup: [Det gick snabbt]

JA! Självklart kan du inte gå omkring sådär på Malmös gator ffs!

Men du har väl varit utomlands!

Nina L
2006-07-24, 08:40
1. JA! Självklart kan du inte gå omkring sådär på Malmös gator ffs!

2. Men du har väl varit utomlands!1. Just precis. Och det är ju här jag bor.

2. Jovars.

Tolkia
2006-07-24, 09:34
Dock kan du ju förklara för oss andra för Cilia är väl inte den som bäst kan få fram sin poäng. Hon brukar ju mest säga "Men asså ni förstååår ju inte".

Hur kan sexualiseringen av kvinnokroppen i detta fallet visa att det finns en könsmaktsordning som ligger över hela samhället och placerar männen över kvinnan? Var inte han lika mycket fast i en roll som hon var och ännu viktigare, det är skabbig Hiphop-kultur. Varför applicera hiphop-kulturen på hela samhället.
Aouhhh ... nu skall jag vara oförskämd, men vet du, jag orkar inte. Pessimistisk som jag är misstänker jag nämligen att det enda det kommer att resultera i är först en helvetes massa tillsägelser för trådkapning, sedan en ny tråd på temat (eftersom vi inte kan hålla oss trots tillsägelser) och ett slutresultat i samma stil som övriga trådar på temat, d.v.s. med en eller ett par förbannade tjejer och en eller ett par (hur många kan det vara och fortfarande vara "ett par"? :D ) killar som repeterar variationer på temat "ähniärbaraavundsjukaförattnisjälvaärförfulaochfeta förattnågonskallviljagörasådanabilderpåer" respektive "enbättrekällapådetjagvetnogvaddendujustangavgårför" etc. Misstänker att det är ett lite för infekterat ämne för att funka här; det är f.ö. inte i så många sammanhang det funnkar överhuvudtaget, vilket på sätt och vis är trist, även om jag tror mig kunna ana varför.

Jag tror att det hela inte handlar om just denna bilden enbart, utan om bilden, vad den säger (och nu pratar jag inte om personernas liv i övrigt eftersom större delen av de som ser bilder som dessa inte känner till de sammanhang i vilka bilderna togs, utan konsumerar bilderna när de får dem erbjudna, rätt och slätt) och vad den är ett exempel på. Och inte minst vad det är ett exempel på att det är så oproblematiskt att visa bilden och att vi är så vana vid den här sortens bilder att de upplevs som helt "OK" (t.ex. i detta sammanhang; den slängs upp, en arme asv killar garvar "höhöhöhöi'dhitit" :naughty: och den som reagerar på den anses vara typ jobbig och endast projicera sina egna komplex etc. Trots allt säger det något om hur vi ser på kvinnokroppen, vad den är till för och vem den egentligen är till för.

(se för ditt inre öga illusionen av en lång diskussion ...)

Jag skulle dock kunna tänka mig att adaptera "men asså ni förstååår ju inte" till "men asså prova att fundeeera på saken". För i de flesta fall tror jag snarare att det är eftertanken, eller tiden för den, som brister, och inte förmågan till eftertanke. :D

Sedan behöver du inte vara rädd för oss smala personer, M'Lady. Så farliga är vi inte.
Nja, jag är nog mest rädd för de av er som spricker när de rätar på kroppen, det blir så kladdigt när de spricker och jag är en sån där som alltid brukar få torka upp ... (av någon anledning är det dock 98% tjejer, så du kan känna dig trygg).

Trance
2006-07-24, 09:49
Bah, långa diskussioner och trådkapningar är ju roligt. Sedan är det inte så infekterat som det låter. Men vad jag vill säga är inte "att sexualiseringen av kvinnokroppen är jättebra, sluta bara gnäll era fula as". Den kan säkert vara dålig, att en kvinna mäts på hur porrig hon är och mannen hur många porriga kvinnor han kan få kan säkert vara jättedåligt. Säger inte emot det, just nu iallfall.

Men hur nära verkligheten är det och hur mycket skiljer sig inte verkligheten från Big Brother och HipHop-kändisars liv? Det är som att applicera de skämten kvinnor/män(såg att ett var uppe nu) som är tagna rakt av från en amerikans 90-tals tv-familj eller liknande på verkligheten. Korn av sanning men de är inte överdrivet stora korn.

Om man däremot pratar med tjejkompisar(har faktiskt sådana, jag är trevligare i verkligheten med andra ord) så är deras tankar rätt långt från att vilja bli halvnakna och smiskade live. De är inte heller överdrivet uppfostrade till att inte göra karriär och istället drömma om att gifta sig. Så vad jag vill säga är mer att försöka applicera en könsmaktsordning på hela samhället där mannen är över kvinnan baserat på lite hiphop-bilder känns rätt verklighetsfrämmande.

backflash
2006-07-24, 09:54
Jag skulle dock kunna tänka mig att adaptera "men asså ni förstååår ju inte" till "men asså prova att fundeeera på saken". För i de flesta fall tror jag snarare att det är eftertanken, eller tiden för den, som brister, och inte förmågan till eftertanke. :D

På vilket sätt får en fundeeera på saken? Från vilken synvinkel? Om vi bortser från höhöhöhöhö röv kanske? Finns där några andra perspektiv? Kan en i efterhand ändra synvinkel och använda andra perspektiv? Finns där någon möjlighet att dessa perspektiv hade ändrats hos den som la fram det första påståendet om denna hade läst eg. Butler's - The Psychic Life of Power?

Eller är det snarare, tänk nu på det x sa utifrån 'rätt' perspektiv.

Krampus
2006-07-24, 09:59
hon kan vara hur snygg som helst men jag tycker inte man gör sådär.
Nu får jag alla unga pojkbrats på mig men kom inte och säg att det inte finns könsmaktsordning när sånna bilder fortfarande publiceras och när en kille tycker det är helt ok att göra sådär med ett fult jävla grin på läpparna.

Äh, det är ju HON som är vinnaren i den bilden.
Han ser ut som en sleten, avdankad gubbsnopp bara.
Hon får respekten och uppmärksamheten. Av mig iaf..

Tolkia
2006-07-24, 10:01
Bah, långa diskussioner och trådkapningar är ju roligt. Sedan är det inte så infekterat som det låter. Men vad jag vill säga är inte "att sexualiseringen av kvinnokroppen är jättebra, sluta bara gnäll era fula as". Den kan säkert vara dålig, att en kvinna mäts på hur porrig hon är och mannen hur många porriga kvinnor han kan få kan säkert vara jättedåligt. Säger inte emot det, just nu iallfall.

Men hur nära verkligheten är det och hur mycket skiljer sig inte verkligheten från Big Brother och HipHop-kändisars liv? Det är som att applicera de skämten kvinnor/män(såg att ett var uppe nu) som är tagna rakt av från en amerikans 90-tals tv-familj eller liknande på verkligheten. Korn av sanning men de är inte överdrivet stora korn.

Om man däremot pratar med tjejkompisar(har faktiskt sådana, jag är trevligare i verkligheten med andra ord) så är deras tankar rätt långt från att vilja bli halvnakna och smiskade live. De är inte heller överdrivet uppfostrade till att inte göra karriär och istället drömma om att gifta sig. Så vad jag vill säga är mer att försöka applicera en könsmaktsordning på hela samhället där mannen är över kvinnan baserat på lite hiphop-bilder känns rätt verklighetsfrämmande.
Angående bilden tror jag inte att det var meningen att basera någon teori om en könsmaktsordning (måste säga att detta är ett mycket roligt ord p.g,.a. de reaktioner det alltid väcker; säg samma sak med andra ord och så många håller med, säg "könsmaktsordning" och de får ett spel ...) på hiphop-bilder och hur de används, snarare att framhålla hiphop-bilderna som ett exempel. Du fattar skillnaden.

Sedan påstår varken jag eller någon annan att hiphopbilder (eller andra bilder för den delen) får tjejer att vilja bli smiskade offentligt, däremot undrar jag vad det betyder att tjejer visas upp som attribut till sina killar snarare än som individer, att tjejer visas upp avklädda offentligt på ett helt annat sätt än killar (och med mycket få undantag tjejer som inte ser ut som man ens KAN se ut; jämför det där med att spricka när man rätar på kroppen), könsrollsfördelningen i film och TV (när får vi se Glenn Close och dagens motsvarighet till 80-talets Cruise och Pitt i skön kombination och inte bara Sean Connery och tjejversionen av dem?) osv. osv. osv i all oändlighet. Vad gör det med oss på djupet att vi dagligen exponeras för en kultur som säger att det är så här det skall vara? (för seriöst, det är nog inte bara jag som ser betydligt mer kass hollywoodfilm än dokumentarer om Bang eller något). Att nöta in något i hjärnan på folk är väldigt effektivt i andra sammanhang, varför skulle vi vara immuna just här?
(lite roligt att det för tillfället låter som om jag argumenterar mot dig, eftersom jag har en känsla av att du egentligen håller med om mycket av det som jag inte riktigt lyckas få fram så man begriper det).

Jag anar trådkapnings-PM ... :D

Tolkia
2006-07-24, 10:03
Äh, det är ju HON som är vinnaren i den bilden.
Han ser ut som en sleten, avdankad gubbsnopp bara.
Hon får respekten och uppmärksamheten. Av mig iaf..
Poäng där; det känns inte som om det var någon av hans bättre promotionbilder ...

Tolkia
2006-07-24, 10:10
På vilket sätt får en fundeeera på saken? Från vilken synvinkel? Om vi bortser från höhöhöhöhö röv kanske? Finns där några andra perspektiv? Kan en i efterhand ändra synvinkel och använda andra perspektiv? Finns där någon möjlighet att dessa perspektiv hade ändrats hos den som la fram det första påståendet om denna hade läst eg. Butler's - The Psychic Life of Power?

Eller är det snarare, tänk nu på det x sa utifrån 'rätt' perspektiv.
Jag vet naturligtvis inte på vilka sätt du anser det acceptabelt att fundera på något, så det blir till syvende og sidst en fråga för dig själv. Precis som frågan huruvida "man" 8i mitt fall jag, i ditt fall du) kan ändra synvinkel och perspektiv på något. Men i det här fallet kanske en lämplig startpunkt när någon säger "jag tycker att den här bilden säger ..." kan vara "vad är det hon egentligen tycker? Finns det något som stöder hennes uppfattning, i bilden, det sammanhang där den visas, eller i reaktionerna på den?" eller varför inte "vad tycker JAG egentligen själv att den här bilden säger, och vad tycker jag om det den säger?" Istället för att automatreagera som en sårad alligator och hugga till med "öööööh, avundsjuka moralist-feminist-kärringar ... behöver lite k*k" eller något.

Min åsikt min, din tolkning din.

Trance
2006-07-24, 10:18
Angående bilden tror jag inte att det var meningen att basera någon teori om en könsmaktsordning (måste säga att detta är ett mycket roligt ord p.g,.a. de reaktioner det alltid väcker; säg samma sak med andra ord och så många håller med, säg "könsmaktsordning" och de får ett spel ...) på hiphop-bilder och hur de används, snarare att framhålla hiphop-bilderna som ett exempel. Du fattar skillnaden.

Sedan påstår varken jag eller någon annan att hiphopbilder (eller andra bilder för den delen) får tjejer att vilja bli smiskade offentligt, däremot undrar jag vad det betyder att tjejer visas upp som attribut till sina killar snarare än som individer, att tjejer visas upp avklädda offentligt på ett helt annat sätt än killar (och med mycket få undantag tjejer som inte ser ut som man ens KAN se ut; jämför det där med att spricka när man rätar på kroppen), könsrollsfördelningen i film och TV (när får vi se Glenn Close och dagens motsvarighet till 80-talets Cruise och Pitt i skön kombination och inte bara Sean Connery och tjejversionen av dem?) osv. osv. osv i all oändlighet. Vad gör det med oss på djupet att vi dagligen exponeras för en kultur som säger att det är så här det skall vara? (för seriöst, det är nog inte bara jag som ser betydligt mer kass hollywoodfilm än dokumentarer om Bang eller något). Att nöta in något i hjärnan på folk är väldigt effektivt i andra sammanhang, varför skulle vi vara immuna just här?
(lite roligt att det för tillfället låter som om jag argumenterar mot dig, eftersom jag har en känsla av att du egentligen håller med om mycket av det som jag inte riktigt lyckas få fram så man begriper det).

Jag anar trådkapnings-PM ... :D

Japp, könsmaktsordning är ett ord som får mig att resa ragg direkt. ;)

Det är klart att könsroller som människan har haft såpass länge inte suddas ut på en sekund och jag vet inte om de någonsin kommer att suddas ut heller. Alla är ju inte enbart negativa direkt. Sedan har du missat MILF-konceptet lite. Kolla på American Pie t.ex. Stifflers mom och den unge killen. Men det är väl ett litet undantag, generellt så säger jag inte emot dig. Men det är ju naturligt när en man mäts efter framgång och en kvinna efter skönhet...i filmens och teorins värld iallfall.

Saker ändras inte snabbt i vissa delar, hiphop-kulturen är ju en primitiv överdriven sådan. Då blir det att killar har tjejer som attribut. Men även om vi påverkas så känns det så jäkla avlägset om man ser till hur det är i verkligheten. Vill man se en könsmaktsordning överallt så kommer man att se det, men byt ut könsmaktsordning mot långa/korta, skäggiga/rakade, långt hår/kort hår så kan man säkert se massa fina tecken där också.

Jag vet inte, kanske det påverkar det tjejer mer än killar(eller tjejer märker det mer). Lite som den där ätstörningstråden. "Hon är inte smal eller fet, hon är lagom" säger killen förtvivlat.

backflash
2006-07-24, 10:23
Jag vet naturligtvis inte på vilka sätt du anser det acceptabelt att fundera på något, så det blir till syvende og sidst en fråga för dig själv. Precis som frågan huruvida "man" 8i mitt fall jag, i ditt fall du) kan ändra synvinkel och perspektiv på något. Men i det här fallet kanske en lämplig startpunkt när någon säger "jag tycker att den här bilden säger ..." kan vara "vad är det hon egentligen tycker? Finns det något som stöder hennes uppfattning, i bilden, det sammanhang där den visas, eller i reaktionerna på den?" eller varför inte "vad tycker JAG egentligen själv att den här bilden säger, och vad tycker jag om det den säger?" Istället för att automatreagera som en sårad alligator och hugga till med "öööööh, avundsjuka moralist-feminist-kärringar ... behöver lite k*k" eller något.

Min åsikt min, din tolkning din.

Nej, alltså jag är nyfiken på 'fundera'. Alltså om det inte är ett speciellt sätt en bör fundera på eller om det är låst. Jag undrar i sig hur mycket någon i sig har reflekterat över det hela och inte minst vad och hur mycket de har läst. Har de talat med några meningsmotståndare på andra sätt än att kasta skopor med skit på varandra och om inte, varifrån de isåfall har utvecklat sina tankar. Vi kan ta ett exempel: en som eg. lutar starkt åt höger när det gäller att rösta använder kanske uttrycket 'behöver bara lite k*k eller något' utan att denne har någon som helst aning att detta uttryck snarare kan, genom lite 'funderingar', härledas till någon form av freudo-marxistisk tanke (tänk Marcuse).

Cilia
2006-07-24, 10:25
Dock kan du ju förklara för oss andra för Cilia är väl inte den som bäst kan få fram sin poäng. Hon brukar ju mest säga "Men asså ni förstååår ju inte".
Det handlar ju mer om att det inte känns värt energin som krävs för att förklara eftersom dom flesta här inte är intresserade eller inte är mottagliga för att ta till sig argument som handlar om att vi faktiskt inte lever i ett jämställt samhälle. Om man skriver något på det här forumet som indikerar det är man direkt en radikalfeminist och medlem i F!. Bara den reaktionen är tyvärr bara en bekräftelse på det som man (kvinnan) försöker uttrycka.

Det beskrivs faktiskt på ett väldigt bra sätt i föreställningen Jösses flickor - återkomsten. Det som slår en är att kvinnorörelsen genom tiderna har sett ut på lite olika sätt (dvs frågorna har varierat beroende på samhällsklimatet) men männens reaktion på kvinnorörelsen har hela tiden varit densamma. Den bygger på att man förminskar och förlöjligar frågeställningarna och deras initiativ. Just det angreppsättet är väldigt bra om man vill neutralisera och marginalisera något.

Sen är inte jag på något sätt en förespråkare för hur F! arbetar eller argumenterar. Jag tycker snarare att dom i många delar gör störe skada än nytta genom att attackera frågan på det sättet dom gör.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen att jag har varit väldigt förskonad från att ha drabbats av att vara kvinna. Tycker själv att jag har fått dom chanser jag förtjänar och lyckats göra en hyfsad karriär. Men jag har vänner/kollegor som inte har haft samma tur. Du behöver inte heller gå längre än till att läsa en dagstidning för att se hur män och kvinnor behandlas olika.

Metal_boy_
2006-07-24, 10:41
Det är skillnad men jag har inga visioner om att klargöra eller tydliggöra för er hur det ser ut och vad jag eg menar. Kunde bara inte låta bli att kommentera det för det var så uppenbart.

Ni har inga ambitioner att förstå vad jag menar för ni kommer att envisas med att se det som en fristående episod/bild som bygger helt på personernas frihet. Jag säger inte att ngn blev tvingad men det är anledningen till att situationen uppkom som jag pratar om.


Vad är det som är fel med bilden? Tänker du bara på sex? :D

Metal_boy_
2006-07-24, 10:51
Visst, ett jämställt samhälle är bra, det tycker jag också. Men när fan ska vi inse att det är skillnad på kvinnor och män, som kön? Det känns som att det går för långt som allt annat. Killar ska vara fjolliga och tjejer ska köpa skiftnycklar. Vad fan är det vi ska bevisa egentligen? Hur än bittra individer försöker vrida på "hur det ska vara", så går det aldrig ändra det faktum att merparten av t.ex kvinnor automatiskt dras till intressen och ett levnadssätt som är typiskt för henne.

Nu var jag säkert Offtopic. Men jag ville bara säga det.

Tolkia
2006-07-24, 12:02
Visst, ett jämställt samhälle är bra, det tycker jag också. Men när fan ska vi inse att det är skillnad på kvinnor och män, som kön? Det känns som att det går för långt som allt annat. Killar ska vara fjolliga och tjejer ska köpa skiftnycklar. Vad fan är det vi ska bevisa egentligen? Hur än bittra individer försöker vrida på "hur det ska vara", så går det aldrig ändra det faktum att merparten av t.ex kvinnor automatiskt dras till intressen och ett levnadssätt som är typiskt för henne.
Hmm ... inte för att vara mer än lovligt dryg, men fundera på hur det hade låtit om du hade skrivit något liknande om negrer och vita, svenska och invandrare eller homo- respektive heterosexuella. För mig handlar jämställdhet inte om att eliminera olikheter, utan om att acceptera dem, istället för att betrakta den ena olikheten som norm och den andra som avvikelse - och därför väl förtjänt av en lägre position i relationer, på arbetmarknaden osv. osv. Jag vet inte vad det de som har så svårt för tanken anser att det handlar om - eller om jag bara skall ta det som intäkt för att de faktiskt bara är lite ... bekväma.

Trance
2006-07-24, 12:29
Det handlar ju mer om att det inte känns värt energin som krävs för att förklara eftersom dom flesta här inte är intresserade eller inte är mottagliga för att ta till sig argument som handlar om att vi faktiskt inte lever i ett jämställt samhälle. Om man skriver något på det här forumet som indikerar det är man direkt en radikalfeminist och medlem i F!. Bara den reaktionen är tyvärr bara en bekräftelse på det som man (kvinnan) försöker uttrycka.

Jag kan nog faktiskt ta till mig argument, däremot så ser jag inte ofta några argument som går åt hållet: fenomen->förtryck, utan det är alltid så att: förtryck->fenomen. Alltså man utgår från att det finns ett förtryck och sedan letar efter saker som bekräftar dessa.


Det beskrivs faktiskt på ett väldigt bra sätt i föreställningen Jösses flickor - återkomsten. Det som slår en är att kvinnorörelsen genom tiderna har sett ut på lite olika sätt (dvs frågorna har varierat beroende på samhällsklimatet) men männens reaktion på kvinnorörelsen har hela tiden varit densamma. Den bygger på att man förminskar och förlöjligar frågeställningarna och deras initiativ. Just det angreppsättet är väldigt bra om man vill neutralisera och marginalisera något.

Inte sett den, men det stämmer säkert och det är en bra taktik för vad det än gäller. Sedan kan du ju alltid säga "vissa män" om du vill vara lite mer korrekt. De rörelser som har funnits och finns har gjort väldigt mycket bra och nej, jag tror inte det är slut. Inte i vårat samhälle och speciellt inte i andra samhällen(eller de som kommer hit ifrån andra samhällen)


Sen är inte jag på något sätt en förespråkare för hur F! arbetar eller argumenterar. Jag tycker snarare att dom i många delar gör störe skada än nytta genom att attackera frågan på det sättet dom gör.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen att jag har varit väldigt förskonad från att ha drabbats av att vara kvinna. Tycker själv att jag har fått dom chanser jag förtjänar och lyckats göra en hyfsad karriär. Men jag har vänner/kollegor som inte har haft samma tur. Du behöver inte heller gå längre än till att läsa en dagstidning för att se hur män och kvinnor behandlas olika.

Där är väl hela kruxet, hur man attackerar frågan. Jag anser att den feminism och jämställdhetspolitik som har bedrivits i Sverige är för enkelriktad och enbart baserad på en filosofi, en filosofi som inte är direkt grundad i vetenskapen. Detta har påverkat hur folk ser samhället, t.ex. hur du ser orättvisor i tidningen hela tiden. Jag säger dock inte att inte män och kvinnor behandlas olika i dagens läge, men jag tror inte att män/killar som blir uppfostrade att vara "över" kvinnor/tjejer.

Det finns olika roller visst, men varför hela tiden välja att se de som är negativa för kvinnor och positiva för män när det finns mängder som kan tolkas helt annorlunda om man inte har könsmaktsordningsskynket framför ögonen.

Metal_boy_
2006-07-24, 14:12
Hmm ... inte för att vara mer än lovligt dryg, men fundera på hur det hade låtit om du hade skrivit något liknande om negrer och vita, svenska och invandrare eller homo- respektive heterosexuella. För mig handlar jämställdhet inte om att eliminera olikheter, utan om att acceptera dem, istället för att betrakta den ena olikheten som norm och den andra som avvikelse - och därför väl förtjänt av en lägre position i relationer, på arbetmarknaden osv. osv. Jag vet inte vad det de som har så svårt för tanken anser att det handlar om - eller om jag bara skall ta det som intäkt för att de faktiskt bara är lite ... bekväma.


Jag håller med dig. Men jag pratar om extremister. Det går överstyr och blir nästan åt andra hållet istället. Jag menar absolut inte att vi ska gå omkring och poängtera att normen är si och så. Det ger dock en poäng att nämna det när det i på vissa håll är väldigt extremt. Som jag tidigare skrev, att det nästan blir åt andra hållet. Jag hoppas att du förstår vad jag menar. Jag har hört kvinnor som är trötta på att känna sig som några offer trotts att dom gillar att sköta hushåll och ta hand om barnen t.ex.

Jag menar att "allt" måste accepteras och det jag också menade med "det normen av kvinnor naturligt bla bla" var att det ger inget att försöka vrida på den stora massan.

tano
2006-07-24, 14:43
Hmm ... inte för att vara mer än lovligt dryg, men fundera på hur det hade låtit om du hade skrivit något liknande om negrer och vita, svenska och invandrare eller homo- respektive heterosexuella. För mig handlar jämställdhet inte om att eliminera olikheter, utan om att acceptera dem, istället för att betrakta den ena olikheten som norm och den andra som avvikelse - och därför väl förtjänt av en lägre position i relationer, på arbetmarknaden osv. osv. Jag vet inte vad det de som har så svårt för tanken anser att det handlar om - eller om jag bara skall ta det som intäkt för att de faktiskt bara är lite ... bekväma.

Går det verkligen att jämföra kvinna kontra man med samhällsgrupper, som invandrare - svenskar , heterosexuella och homosexuella? jag tvivlar.

Något som alla ändå måste gå med på är att skillnaderna mellan kvinna och man i samhället minskar. Alla ungdommar jag växer upp med har då varit på det klara med att det inte ska vara någon skillnad, det är ju det man får lära sig nu, i skolan och från hemmet (finns säkert idiotiska undantag).
Om folk känner för att förespråka feminismen så är det bara göra det.
Men nya generationer med ny uppfostran kommer så småningom till makten och skillnaderna kommer att minska (men självklart aldrig försvinna om nu inte genmanipulation blir vanligt i framtiden).
Att det behövs något feminist parti etc. för att detta ska ske, är ju inte rätt.
"Bollen är redan satt i rullning" så att säga.

Dav0d
2006-07-24, 14:52
Ööö de där tjejerna är ju fan inte smala. 60-70 kg for the people!

mini
2006-07-24, 15:09
Jag håller med dig. Men jag pratar om extremister.
Tycker du att det är extremt att en kvinna köper skiftnycklar? För det var det du tog som argument.
Ditt "när fan ska vi inse att det är skillnad på kvinnor och män, som kön?" känns ganska onödigt. Vem menar du inte inser det? (Jag gissar att ditt svar är "öööh, de däringa feministerna" vilket gör att jag funderar på varför jag ens bryr mig om att svara då jag inte tror att du fattar vad det handlar om egentligen.)

Angel
2006-07-24, 15:20
Jag äger en stor skiftnykel, och en hammare och jag funderar på att köpa en borrmaskin med laservattenpass...

Trance
2006-07-24, 15:29
Jag äger en stor skiftnykel, och en hammare och jag funderar på att köpa en borrmaskin med laservattenpass...

Det var det värsta! Typiskt feministbeteende. Varför kan du inte bara låta din man göra sådant åt dig, och har du ingen man så är du inte lyckad innan du hittat en.

myggan
2006-07-24, 15:49
vad är syftet med tråden? vad skall vi diskutera?

jag fick stånd i vilket fall.. *popcorn*

Kabuto
2006-07-24, 15:57
För mycket diskution och för lite kurvor just nu :cool:

Sonny
2006-07-24, 16:17
För mycket diskution och för lite kurvor just nu :cool:damn straight mag brotha, mer booty pics dudes and dudetz!

Slartibartfast
2006-07-24, 16:36
Jag tycker slanka brudar är snyggast, men mitt undermedvetna gör att jag går igång på rejält kurviga tjejer också.

Typexempel:
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/chick.jpg

*hgnnnnnn* *spruuuut*

Fråga inte varför jag blurrat fejset. Jag minns inte längre. Och nej, det är inte min tjej.

Tolkia
2006-07-24, 16:48
Går det verkligen att jämföra kvinna kontra man med samhällsgrupper, som invandrare - svenskar , heterosexuella och homosexuella? jag tvivlar.
Min poäng, om det nu verkligen var så att du missade den, var att generaliseringar som lyfter fram ett "r'tt" framför ett "avvikande" vs. "fel" - i synnerhet sådana som rör "hur folk är", d.v.s. typiskt beteende, typisk personlighet osv. sällan är särskilt lyckade. I vissa fall har man fattat detta, åtminstone i så måtto att det blivit "politiskt inkorrekt" att lufta fördomarna alltför högt och att den som gör det alltför okamouflerat löper rätt stor riks att bli betraktad som fördomsfull och ganska korkad (t.ex. när det gäller homosexuella - heterosexuella eller svarta - vita). I vissa fall dock, uppenbarligen, ännu inte.

Tolkia
2006-07-24, 16:50
Det var det värsta! Typiskt feministbeteende. Varför kan du inte bara låta din man göra sådant åt dig, och har du ingen man så är du inte lyckad innan du hittat en.
Jag har en verktygslåda (med innehåll) ... hjälp, jag kommer att förbli singel hela mitt liv! *cry*

Cilia
2006-07-24, 17:01
Går det verkligen att jämföra kvinna kontra man med samhällsgrupper, som invandrare - svenskar , heterosexuella och homosexuella? jag tvivlar.

Alla ungdommar jag växer upp med har då varit på det klara med att det inte ska vara någon skillnad, det är ju det man får lära sig nu, i skolan och från hemmet (finns säkert idiotiska undantag).

"Bollen är redan satt i rullning" så att säga.
och ändå går det så långsamt. Ändå så ser man fortfarande även bland unga uttalanden, beteenden etc som talar emot. Jag hoppas att det sker en förändring men jag tycker det går väldigt långsamt. Med det menar jag precis som Tolkia inte att vi ska vara exakt lika men att vi ska värderas lika det är det som är jämställdhet inte att alla ska vara precis likadana. Det är en stor skillnad

Jag läste en artikel i ett nummer av Civilekonomen (tyvärr tappade/slängde jag bort det) där en företagsledare hade skrivit en bok. Han hade suttit med i företagsledningarna för några av Sveriges största företag och varit med om hur kvinnor hela tiden diskriminerades och hur dom sexualiserades på arbetsplatsen. Sen kom det en dag när dom hade behandlat en kvinna/tjej så (i 20-årsålder) och det plötsligt slog honom att det där kunde vara hans dotter (då 19 år). Ville han verkligen att hon skulle bli behandlad sådär? Först då fick han en förståelse för att det inte var rätt och att ngt måste göras.

Hans insats var att skriva en bok om hur det ser ut bakom dörrarna på företagen när man inte gör de korrekta uttalanden och lägger fram sina policies (som inte efterlevs).

Det är det som kvinnor måste möta och hantera när vi kommer ut på arbetsmarknaden och ska fightas om jobben på samma vilkor som killarna.

Vi får hoppas att du har rätt trots allt.




Jag har en verktygslåda (med innehåll) ... hjälp, jag kommer att förbli singel hela mitt liv! *cry*
Jag som har en hel verktygsbox.
Jag går dessutom igång på el- och batteriverktyg.
Jag är nog riktigt illa ute.

Kwon
2006-07-24, 17:30
Mycket snack Cilia! :D

http://serv3.imagehigh.com/imgs/04/24306_08.jpg

Baan
2006-07-24, 17:48
Dom här killarna vet vad det handlar om kwon

http://www.christopherwu.net/albums/beach_party_2k5/booty.sized.jpg

Herkulez
2006-07-24, 17:52
haha titta va glad prankie ser ut




/Johan :Virro :Virro

Kwon
2006-07-24, 17:53
Dom här killarna vet vad det handlar om kwon



Yep

Conan! What's best in Life?

To crush your enemies... see them driven before you...

Hey wait a second...

Big Bootays ftw! :hbang:

Kwon
2006-07-24, 22:25
Detta är bra waist-hip ratio.

http://static.flickr.com/39/80615102_80552b0612_o.gif

Cilia
2006-07-24, 22:27
Detta är bra waist-hip ratio.
är det inte lite tacky när man ser springan?

Kwon
2006-07-24, 22:35
är det inte lite tacky när man ser springan?

Nu snackar vi ju inte om cameltoe utan ration eller hur? :D