handdator

Visa fullständig version : Träningschema


Nickenyfiken
2006-07-23, 11:04
Hej jag har styrketränat ett tag nu och har lite funderingar på om jag har rätt upplägg eller vad man kan ändra på. Just nu ser träningsschemat ut så här:

Dag 1: Bröst och mage
Dag 2: Armar
Dag 3: Rygg
Dag 4: Ben och Axlar

Jag kör 3 övningar på varje muskelgrupp 3X8. Är det för lite att bara köra 3 övningar för rygg t.ex. och bör jag lägga till någon övning? Bör jag kasta om schemat eller ser det bra ut?

bubbe
2006-07-23, 12:28
Hej jag har styrketränat ett tag nu och har lite funderingar på om jag har rätt upplägg eller vad man kan ändra på. Just nu ser träningsschemat ut så här:

Dag 1: Bröst och mage
Dag 2: Armar
Dag 3: Rygg
Dag 4: Ben och Axlar

Jag kör 3 övningar på varje muskelgrupp 3X8. Är det för lite att bara köra 3 övningar för rygg t.ex. och bör jag lägga till någon övning? Bör jag kasta om schemat eller ser det bra ut?

vad för övningar? hur länge har du tränat, går träningen bra, mm?

Nickenyfiken
2006-07-23, 15:55
vad för övningar? hur länge har du tränat, går träningen bra, mm?

Jag har tränat i lite över 1 år från och till med ett uppehåll på 3 månader på grund av resa så efter det fick man börja om på nytt lite grann men nu går det bra!

Kan tilllägga att jag är 21 år och väger 67 kilo, deffar för tillfället.

När jag kör rygg kör jag Hantelrodd, Latsdrag till bröstet och ryggresningar. alla 3x6-8. Är detta tillräckligt eller bör jag lägga till något?

Bröst kör jag Bänkpress, lutande hantelpress och cable cross pullovers.

Biceps: Stångcurl, Hantelcurl (hammercurl) och cablecurl

Triceps:Liggande tricepsextention, pusdown och Enarms hantelextention.

Som sagt är det något jag bör ändra på? Jag undrar framförallt om ryggträningen men även armträning som är på en dag.

Nickenyfiken
2006-07-23, 22:10
ingen som har någon kommentar eller något att säga? :em:

Mantus
2006-07-24, 00:13
:Virro Kanske liiite mer övningar och framförallt basövningar hade varit bra för ryggen.

TrIff
2006-07-24, 00:55
Kan tilllägga att jag är 21 år och väger 67 kilo, deffar för tillfället.

Du deffar på den vikten? :confused:

Mr. Moose
2006-07-24, 07:22
Kan tilllägga att jag är 21 år och väger 67 kilo, deffar för tillfället.


Hur lång är du? 1,35 m?

Claes

Nickenyfiken
2006-07-24, 10:49
hehe jag är 170 cm lång med lite för mycket fett runt magen o arslet.

bubbe
2006-07-27, 08:48
ingen som har någon kommentar eller något att säga? :em:

för mycket biceps och med tanke på att du nu har tränat 1 år, borde du sätta igång att lära dig dom "riktiga" övningarna. Ben såg jag inga övningar alls. Ät mer mat och låt musklerna växa så kommer inte magen se så "fet" ut, kolla in best of delen för exempel på bra upplägg.