handdator

Visa fullständig version : Tips på kalorisnåla livsmedel!


L-Sami
2006-07-23, 01:09
Jag behöver lite tips på kalorisnåla livsmedel som man kan äta!
Inte i byggnings syfte eller i träningssyfte. Bara nåt man kan äta utan att få i sig massa kalorier. Deffar nu och håller kalorierna låga.

Skriv *rolleyes*

Lilly
2006-07-23, 01:14
Jag behöver lite tips på kalorisnåla livsmedel som man kan äta!
Inte i byggnings syfte eller i träningssyfte. Bara nåt man kan äta utan att få i sig massa kalorier. Deffar nu och håller kalorierna låga.

Skriv *rolleyes*


Jag brukar knapra morötter :thumbup:

aliquis
2006-07-23, 01:17
vitkål.

Inte för att jag förstår varför man skall äta en massa sådant för att man deffar, hur svårt är det att gå ner i vikt liksom? Men ändå.

pragmatist
2006-07-23, 20:10
Blomkål och broccoli är klassiker, mycket volym och lite energi. Jag brukar göra "potatismos" på blomkål också, blir riktigt gott faktiskt och smakar till och med nästan som potatismos men innehåller väldigt få kalorier.

nutz
2006-07-23, 20:47
Potatis is the shit!

Jacky
2006-07-24, 01:11
färska champinjoner, minimajs på burk, färska rädisor

jim
2006-07-24, 01:21
Blomkål och broccoli är klassiker, mycket volym och lite energi. Jag brukar göra "potatismos" på blomkål också, blir riktigt gott faktiskt och smakar till och med nästan som potatismos men innehåller väldigt få kalorier.

+1

Blandningar med morot, blomkål och broccoili, om du lassar på ett rejält lass av det till många måltider så blir det kanske 100 kcal extra men du blir extremt mycket mättare :)

Antosh
2006-07-24, 04:31
Blomkål och broccoli är klassiker, mycket volym och lite energi. Jag brukar göra "potatismos" på blomkål också, blir riktigt gott faktiskt och smakar till och med nästan som potatismos men innehåller väldigt få kalorier.

Något recept eller dylikt för oss (ok för mig) okunniga i köket? :)
på hur man gör fint mos av blomkål då