handdator

Visa fullständig version : Avgör mitt öde, ska jag flytta till Göteborg?


Cerberus
2006-07-23, 00:10
Avgör mitt öde, ska jag flytta till Göteborg?

Skojar lite, funderar starkt på att flytta till Göteborg inom en snar framtid. Är det jättesvårt att få tag på lägenhet för resonlig hyra?

Hur är det med jobbmöjligheter? Har inga direkta krav förutom att de ska ge mig lön :P

Cerberus
2006-07-23, 00:11
Hur fan gör man en poll?

Rock'nRoll
2006-07-23, 00:11
Vart bor du nu?

Cerberus
2006-07-23, 00:14
Jag bor i sketna lilla Arvika :D

Trött på hålan, vill ha nya miljöer, nya vänner, nya erfarenhet helt enkelt :). Och en jäddra go dialekt, hahaha..älskar göteboschkan :)

Rock'nRoll
2006-07-23, 00:17
Jag bor i sketna lilla Arvika :D

Trött på hålan, vill ha nya miljöer, nya vänner, nya erfarenhet helt enkelt :). Och en jäddra go dialekt, hahaha..älskar göteboschkan :)

Då ska du helt klart flytta. By the way.. Feedback är en grym platta.

Cerberus
2006-07-23, 00:18
Då ska du helt klart flytta. By the way.. Feedback är en grym platta.
Är det??? vad fan har den redan kommit ut på smyg...faan ja vill inte tanka ner den för då kommer ja antagligen inte köpa den.

Sebbe_H
2006-07-23, 00:18
Fan va gött, mer göteborgare till folket änna!

Vart i gbg hade du tänkt dig då? Har du ekonomi till att bo i hammarkullen/bergsjön rekommenderar jag dig inte till att flytta, men annars så:D

Cerberus
2006-07-23, 00:22
Fan va gött, mer göteborgare till folket änna!

Vart i gbg hade du tänkt dig då? Har du ekonomi till att bo i hammarkullen/bergsjön rekommenderar jag dig inte till att flytta, men annars så:D


hahaha jag har ingen aning, jag vill ha en hyfsad balans mellan billighet och schysst område.

hehe, jag har typ nästan bestämt mig nu...längtar som satan till Göttebårgg. Halva släkten bor ju typ där haha, har insett att jag har rika släktingar också. En är ekonomichef på Arla o shit, ska ringa farsan imorron o höra om han kan höra me mina släktingar om jobb ;). Om det inte fungerar får ja söka för hand.

Rock'nRoll
2006-07-23, 00:23
Är det??? vad fan har den redan kommit ut på smyg...faan ja vill inte tanka ner den för då kommer ja antagligen inte köpa den.

Den går att få tag på om man säger så :), ska köpa den då den kommer ut.

nemd
2006-07-23, 00:25
Go for it. Göteborg är en helt jäkla underbar stad.

Cerberus
2006-07-23, 00:28
I will(tror jag, inte 100%)!

Men har ni några tips, några som vet något jobb som kan finnas tillgänglighet för en jobbvillig, muskulös man som jag? :D

Hoppas på lite inside-info här :)

n1tro
2006-07-23, 01:19
flytta till gbg. jag bor i sthlm (född här och allt) men gillar gbg mycket mer.. varit där väldigt många ggr också (har släkt där) och det är en trevlig stad, öppen. inte som sthlm där alla är instängda i sin jävla t-bana

aliquis
2006-07-23, 01:51
GöRT! Jag kan söka jobb där så kan vi spela sen ;/;/;/

dynamo
2006-07-23, 02:56
GBG är bra. Fixa jobb först sen löser det sig med lägenhet (om du söker ordentligt och kan tänka dig andrahandskontrakt)

ErikWrestlingFreaket
2006-07-23, 03:00
Kolo bara fortsätter uttöka sig och imponera. Man kan göra allt från att snacka om träning till att bestämma folks öde:thumbup:

Angel
2006-07-23, 05:15
GBG e sjukt bra....snyggaste tjejjerna (kolla bara på mig och mela)..goaste dialekten och ja...allting.

Men, jag tror, det e sjukt svårt o hitta lght, folk köper mycket svartkontrakt. Så hitta det först. Jobb är det lättare med, vad jobbar du med förresten??

o.z.z
2006-07-23, 07:12
har bott i gbg i 1 år nu, det är en riktigt schysst stad...lagom stor och med trevligt folk. Jag fick jobb första dagen jag flyttade hit så jag hade grym tur att jag fick jobb så snabbt. Jag hade ett andrahandskontrakt i 2 månader men efter att jag fått jobb så fick jag många lägenhets-erbjudanden på boplatsgbg. Flytta nu!:thumbup:

Bronkitkorv
2006-07-23, 07:31
Göteborg har en fin hamn där du kan söka jobb på en liten fiskebåt om det skulle vara din stora dröm här i livet.

Cerberus
2006-07-23, 10:26
GBG e sjukt bra....snyggaste tjejjerna (kolla bara på mig och mela)..goaste dialekten och ja...allting.

Men, jag tror, det e sjukt svårt o hitta lght, folk köper mycket svartkontrakt. Så hitta det först. Jobb är det lättare med, vad jobbar du med förresten??

Japp det är en stor anledning till varför jag vill flytta dit :D, fett brudutbud haha :). Jag e arbetssökande just nu, har velat ett bra tag men tror jag vet mer säkert vad jag vill just nu..

Inzza
2006-07-23, 10:27
för fan, passar utmärkt att flytta till gbg, fler byggskadade gubbar hit pronto !!

stenis
2006-07-23, 10:33
HÖNÖ is the shit, bor inte där själv men lumparpolarn bor där, såg förjävla härligt ut =)

Antosh
2006-07-23, 11:43
Fan va gött, mer göteborgare till folket änna!

Vart i gbg hade du tänkt dig då? Har du ekonomi till att bo i hammarkullen/bergsjön rekommenderar jag dig inte till att flytta, men annars så:D

Bodde i bergsjön första 9 månaderna sen jag flyttade hit, va aldrig några problem, men kanske inget ställe man vill bo på i 10 år

flytta ;)

Röda_Lacket
2006-07-23, 11:46
Sedan finns det ju olika delar av tex bergsjön vissa bättre vissa sämre.

Sebbe_H
2006-07-23, 11:51
Hönö? Det är bara massa inavel och sjukt tråkigt att bo så långt från stan.

Och antosh, jag vet mycket väl att det kan funka ett tag och att man inte vill bo där speciellt länge, inget som rekommenderas, född och uppvuxen i kortedala(systerghetto till bsjön) tills jag var 15 så jag vet hur det ligger till.

MilkmaN
2006-07-23, 12:46
Det är inte så oerhört svårt att få en lägenhet ut emot bergsjön och "förorterna". Icke att förväxlas med STHLM's förorter eftersom dessa ligger mycket närmare.

Ska du däremot bostätta dig vid säg.. Viktoria så får du nog vänta ett tag och punga ut redigt med stålar. Centralt är dyrt, men det säger ju sig självt. Majorna var fint när jag bodde där, rekommenderas.

Sebbe_H
2006-07-23, 13:14
Håller med milkman, majorna och områderna där bortigenom är fina, hisingen har en del trevliga ställen med.

Scratch89
2006-07-23, 13:28
Mölndal, Mölnlycke, Partille...

stenis
2006-07-23, 13:39
Hönö? Det är bara massa inavel och sjukt tråkigt att bo så långt från stan.

Äh gick ju fort att ta sig in till stan med båt ju. Fin skärgårdsmiljö, men jag vet ju inte hur resten av gtb ser ju, kanske finns finare ställen :)

mela
2006-07-23, 14:04
Sök jobb först - finns inte många som är lätta att få. Det krävs en del om du inte vill ha ett plusjobb och jobba för 15:-/h.

Sök lägenheter utanför stan, det är fan ovärt att bo i centrum. Kostar röv och lägenheterna är oftast små. Majorna är fint, gammalt stuk, men lägenheterna är dyra i jämförelse med vad de kostar.

Ställen att kolla lägenheten är Bergjön/Kortedala (det är inte så hemskt som många tror och säger trots att det är mkt invandrare och liknande.) Jag skulle dock udnvika Hammarkullen/Angered :D

Partille är fint (jag bor ju här) och inte sjukt dyrt. www.partillebo.se Dem jobbar jag för nu också - kan rekommenderas! Annars så Mölndal, Mölnlycke, Frölunda, Tynnered (iofs typ Frölunda). Hisingen skulle jag aldrig bosätta mig på om det inte va vid hamnen.

Det är bra kollektivtrafik här så det gör inget om du bor utanför stan, det tar 10min med mig in till centrala gbg och jag bor ju utanför.

Jadu. Vad finns det mer att skriva? Om du kan tänka dig att plugga lite så finns det en jefla massa studentlägeheter.

TCOG
2006-07-23, 14:13
GBG är bra, kom & hang with the big boys.

köp lägenhet vid Avenyn bäst där, du kan bli granne med mig.

Cerberus
2006-07-23, 17:55
Grymma tips! Har inte varit hemma på halva dan, ska ringa o snacka me farsan snart..

Sebbe_H
2006-07-23, 22:05
Vart fan i gbg du flyttar så blir det ändå bra:D Dessutom kan man ju flytta sen igen om man märker att området inte passar en;)

Cerberus
2006-07-24, 00:01
Vart fan i gbg du flyttar så blir det ändå bra:D Dessutom kan man ju flytta sen igen om man märker att området inte passar en;)

Grymt! En optimist till! :)

Inzza
2006-07-24, 00:22
Grymt! En optimist till! :)

Flytta till Åby, i mölndal. Borde vara billigt att bo där, samt 5 minuter till gymmet. 5 min till pendeln/vagnen.

Cerberus
2006-07-24, 00:31
Flytta till Åby, i mölndal. Borde vara billigt att bo där, samt 5 minuter till gymmet. 5 min till pendeln/vagnen.

grymt! Slipper kardion till gymmet!

n1tro
2006-07-24, 06:17
ah fan gillar gbg som fasiken .. partille, avenyn, kortedala, bergsjön, biskopsgården, fan hette den där stranden angsar nåt, angered? nej ang .. äh sak samma, fin stad ere, fin innerstad osv..

Cerberus
2006-07-24, 11:06
Jag har bestämt mig, jag ska flytta till Göteborg. Börjar med jobbsökandet redan idag.

Sebbe_H
2006-07-24, 11:44
Har du någon som helst koll på vad ekonomin tillåter och vilka områden du kan tänkas bo i?:)

hum
2006-07-24, 13:04
Jag ska också flytta till göteborg, mela tjatar så mycket.

Vart ska man bo för att kunna ha en fräsch bil? vill inte få fälgarna stulna en gång i veckan...

Sebbe_H
2006-07-24, 13:07
Finns väl ingenstans där det är 100% säkert att kunna ha en fin bil, men i finare områden så ska det nog funka bäst.

hum
2006-07-24, 13:10
Finns väl ingenstans där det är 100% säkert att kunna ha en fin bil, men i finare områden så ska det nog funka bäst.

Haha men jag har inte råd att bo i "fina" områden.. :)

Sebbe_H
2006-07-24, 14:27
Haha men jag har inte råd att bo i "fina" områden.. :)

Det tänkte jag inte på, haha. Men typ utby eller partille är nog hyffsat lugnt.

Vad för bil hade du tänkt dig? ;)

Ryska_raketen
2006-07-24, 15:12
Välkommen. :thumbup:

hum
2006-07-24, 16:12
Det tänkte jag inte på, haha. Men typ utby eller partille är nog hyffsat lugnt.

Vad för bil hade du tänkt dig? ;)

Utby låter bra, där har jag tom varit! nära till syrran också.
Partille = skogshåla. Sen har jag problem med uttalet också haha.

Hmm hinner nog sälja den nuvarande hondan, nästa är tänkt att bli en merca med stora fälgar vilket redan nu gör mig nervös :)

Cerberus
2006-07-24, 17:53
Usch, orkar inte söka jobb idag...mår dåligt pga klasskamraten som har dött..

Men jag SKA flytta till GBG, 99% säker på det just nu. Om jag nu inte hittat kärleken här haha :D då får det vänta men jag finner det osannolikt.

mela
2006-07-24, 17:58
Usch, orkar inte söka jobb idag...mår dåligt pga klasskamraten som har dött..

Men jag SKA flytta till GBG, 99% säker på det just nu. Om jag nu inte hittat kärleken här haha :D då får det vänta men jag finner det osannolikt.
SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!!


Eh.. vill du ha bilen för dig själv får du ha ett garage med elstängsel och prickskyttar :D

sebbe: Partille och Utby lugnt? Är du DUM !? Det är här det rä värst *grr27*

Cerberus
2006-07-24, 17:59
SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!!


Eh.. vill du ha bilen för dig själv får du ha ett garage med elstängsel och prickskyttar :D

sebbe: Partille och Utby lugnt? Är du DUM !? Det är här det rä värst *grr27*

Jag ska söka? Men inte idag..

mela
2006-07-24, 18:11
Jag ska söka? Men inte idag..

Varför inte? kolla runt iaf..

www.gp.se

hum
2006-07-24, 18:21
Eh.. vill du ha bilen för dig själv får du ha ett garage med elstängsel och prickskyttar :D


Happpp, då blir det inget flyttande... finns det inga schyssta områden som har p-hus o så?

mela
2006-07-24, 18:22
Happpp, då blir det inget flyttande... finns det inga schyssta områden som har p-hus o så?

Partillebo har. Många har. Annars kan man hyra garage på olika ställen. Fast onödigt att bo i typ.. Angered och hyra garage i Frölunda :D

hum
2006-07-24, 18:25
Partillebo har. Många har. Annars kan man hyra garage på olika ställen. Fast onödigt att bo i typ.. Angered och hyra garage i Frölunda :D

Hmmm vet varken vart angered eller frölunda ligger :thumbup:

mela
2006-07-24, 18:33
Hmmm vet varken vart angered eller frölunda ligger :thumbup:

suck..angered ligger bakom ena berget vid partille.. the h00d så att säga...frölunda ligger på andra sidan av stan.

hum
2006-07-24, 18:38
suck..angered ligger bakom ena berget vid partille.. the h00d så att säga...frölunda ligger på andra sidan av stan.


okej. nä andra sidan av stan tänker jag inte befatta mig med, ännu fler ytor att gå vilse... :confused:

mela
2006-07-24, 18:39
okej. nä andra sidan av stan tänker jag inte befatta mig med, ännu fler ytor att gå vilse... :confused:

Haha. Ne men Partille är fint. Förutom alla psykon (jag själv) men det är nära till allt:D

hum
2006-07-24, 18:41
Haha. Ne men Partille är fint. Förutom alla psykon (jag själv) men det är nära till allt:D

ja nånstans där i trakterna blir det.. nångång. du hinner nog flytta innan jag masat mig ner :D

mela
2006-07-24, 18:49
ja nånstans där i trakterna blir det.. nångång. du hinner nog flytta innan jag masat mig ner :D

Bra. Vill inte bo i samma ort som dig *slap* :D

hum
2006-07-24, 18:50
Bra. Vill inte bo i samma ort som dig *slap* :D


Detsamma. :love:

Sebbe_H
2006-07-24, 23:57
SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK!!


Eh.. vill du ha bilen för dig själv får du ha ett garage med elstängsel och prickskyttar :D

sebbe: Partille och Utby lugnt? Är du DUM !? Det är här det rä värst *grr27*

Det är väl knappast där det är värst? :) Hyffsade områden till ett bra pris.

Cerberus
2006-07-25, 05:30
Jag vill bo så långt från Mela som möjligt :D hon skrämmer mig:em:

mela
2006-07-25, 08:00
Jag vill bo så långt från Mela som möjligt :D hon skrämmer mig:em:

Bah. Jag bor i Partille nu :P Men kommer förmodligen att flytta snart till nån studentlägenhet någonstans i GBG.

mela
2006-07-25, 08:01
Det är väl knappast där det är värst? :) Hyffsade områden till ett bra pris.

Partille och Utby ligger nära Bergsjön. Det kommer gäng därifrån och snor bilar och mopeder. Min brorsas bil hittades i Bergsjön. Den andra ute vid Marsstrand

Sebbe_H
2006-07-25, 11:01
Okej, men vart man än flyttar så kommer man ju inte bort från kriminaliteten till 100%

adriano
2006-07-25, 11:09
Ska du låta ett forum och deras medlemmar styra över viktiga beslut i ditt om du ska flytta? vilket jävla skämt

Cerberus
2006-07-25, 11:15
Ska du låta ett forum och deras medlemmar styra över viktiga beslut i ditt om du ska flytta? vilket jävla skämt

ja? Jag gör alltid så, ska fråga om folk tycker att jag ska gifta mig också nästa gång.

adriano
2006-07-25, 12:38
Jag befaller dej att flytta. gör som jag säger jag styr ditt liv, annars tycker jag och alla andra att du är en tönt, och det är vad alla andra tycker som är viktigast av allt! eller hur

Nismo
2006-07-26, 11:14
Du kommer att trivas i Götet.
http://www.andrahand.se/Apartment/retrieve/?page=6&sort=city&order=ASC&country=&county=19&position=&size=&type=&furnish=&price= Jobb finns det i överflöd, bara du letar och ligger på lite.

Ryska_raketen
2006-07-26, 14:23
Har du flyttat ännu? Fniss

Cerberus
2006-08-09, 17:13
Bumpar tråden nu!! Ska på anställningsintervju nästa tisdag....avslöjar inte var det är än dock men det är ett försäljarjobb(FACE to FACE!). Kommer berätta hur det gick nästa vecka ;)

Ringde snubben igår, skickade ansökan på kvällen, på lunchen idag sa han att han såg fram emot att träffa mig och att det var en anställningsintervju!!!:Virro :Virro


helt euforisk !!!!

mistermr
2006-08-09, 17:29
Bumpar tråden nu!! Ska på anställningsintervju nästa tisdag....avslöjar inte var det är än dock men det är ett försäljarjobb(FACE to FACE!). Kommer berätta hur det gick nästa vecka ;)

Ringde snubben igår, skickade ansökan på kvällen, på lunchen idag sa han att han såg fram emot att träffa mig och att det var en anställningsintervju!!!:Virro :Virro


helt euforisk !!!!

Lycka till!

Hoppas det går bra och allt ordnar sig med lägenhet och liknande. By the way det finns skojare över allt vare sig det är Angered eller Majorna, dessutom finns det bra människor överallt. Det är ingen signifikant egenskap för ngt särskilt område, utan bra och dåliga människor finns överallt vare sig det är GBG eller ngn annan stad.

Välkommen till Göteborg!

mvh

Cerberus
2006-08-09, 17:31
Lycka till!

Hoppas det går bra och allt ordnar sig med lägenhet och liknande. By the way det finns skojare över allt vare sig det är Angered eller Majorna, dessutom finns det bra människor överallt. Det är ingen signifikant egenskap för ngt särskilt område, utan bra och dåliga människor finns överallt vare sig det är GBG eller ngn annan stad.

Välkommen till Göteborg!

mvh


Tack tack!! Om jag inte får jobbet så tänker jag söka massa andra jobb när jag ändå är där, och ragga på brudar om jag hinner :D

mistermr
2006-08-09, 17:33
Tack tack!! Om jag inte får jobbet så tänker jag söka massa andra jobb när jag ändå är där, och ragga på brudar om jag hinner :D

hehe

Gött med folk som gillar att pumpa på gymmet!

Tummen upp!

mvh