handdator

Visa fullständig version : vad äter ni på era ätardagar??


ilikeu
2006-07-22, 22:46
sjläv så hade jag min idag.. =)

jag åt

2 toblerone
2 kex choklad
3 bitar kladdkaka med vaniljgrädde
400 gram lösgodis.
1 kitkat
chips med dip.
3 vaniljbullar..
några ballerinakex
så o nu e jag så lycklig det går att va *popcorn*

MilkmaN
2006-07-22, 22:48
Aldrig haft, ser inte riktigt poängen med att häva i sig skit.

Skulle jag ha en så skulle det vara på enrgiplus av BRA prylar.

nemd
2006-07-22, 22:54
Aldrig haft, ser inte riktigt poängen med att häva i sig skit.

Skulle jag ha en så skulle det vara på enrgiplus av BRA prylar.

Fan du är lyckligt lottade som inte känner för ätardagar...

Riktigt nice. :thumbup:

n1tro
2006-07-22, 22:56
en korv med bröd på shell typ med bostongurka och rostad lök..

ilikeu
2006-07-22, 23:02
det där e ju en vanlig dag ju =P

Empe
2006-07-22, 23:02
Hyra en bra film eller två. Köpa hem en pizza, en stor läsk, en chipspåse och en godispåse. Då är hela kvällen räddad. Brukar hända ungefär 2 gånger på 3 månader.

ilikeu
2006-07-22, 23:05
*popcorn* sådär ska det låta.. nu kommer vi nånstans

stenis
2006-07-22, 23:06
Ser ingen anledning till att äta 20st chockladkakor, kan unna mig en sådann minichokladkaka på 25g lr vad dom ligger på. Men ofta blir det inte ens en sådan. Har inget sug efter de så varför dunka i sig?

Istället kan jag ta ett extra kycklingbröst eller mer klyftpotatis till maten (likaså ta mer mat på de andra måltiderna) men varför äta 20st chockladkakor, bara för att det är ätardag? Gynnar mig varken psykiskt lr fysiskt.

snelhest
2006-07-22, 23:11
pannkakor


me glass + blåbärssylt

stenis
2006-07-22, 23:12
GAH fixa edit-timen.

Skall dock tilläggas att jag aldrig räknar kalorier, så en pizza kan jag ta nån gång ibland, jag är inte rädd för att unna mig på så vis, men godis, chips och övrigt snacks får jag ingen tillfredställelse av tack o lov så de blir nära på aldrig sånt.

Försöker oftast att på ätardagar unna mig saker som är nyttiga, tex. ta extra mat vid måltiderna (nyttig mat). Funkar fint för mig.

Sinew
2006-07-22, 23:13
pannkakor


me glass + blåbärssylt

Va?! Det är ju inte optimalt! Offrar inte du ALLT för byggningen?

Sebbe_H
2006-07-22, 23:15
äter vad jag vill när jag vill, det gör ingen skillnad på mig ändå tydligen.

grisbil3n
2006-07-22, 23:23
När jag hade en period av viktnedgång senast så var euroshoppers chips med nån smaskig dipp en favorit. O så lite gottis till de.

internethjälten
2006-07-22, 23:31
har sällan dagar då jag grisbulkar utan höjjer
energivärdet med 500-1000kcal bara fast
med mat då alltså.

mvh
nicke

snelhest
2006-07-22, 23:32
Va?! Det är ju inte optimalt! Offrar inte du ALLT för byggningen?
det är inte ooptimalt och tillräckligt optimalt för att jag ska unna mig en ätardag vart 10nde år efter en hård deff.

Cerberus
2006-07-22, 23:58
Ätardagar e skit tycker jag, leder ofta till stört beteende kring mat.

Kan säga att senaste "ätardagen" jag haft åt jag 2 negerbollar, en liten påse plockgodis, en hel paj med vaniljsås gjord på lättmjölk, en kanelbulle och en kartong Carte D'or Texas Pecan-glass.

Det var nog minsta ätardagen jag haft på evigheter, går framåt iaf på att minska mängderna..

Deceiver85
2006-07-23, 00:04
Om jag får välja så blir det lugnt pommes frites, bearnese-sås och fläskfilé, med lite lösgodis sen till en bra film. Men det är först och främst för att det var evigheter som jag åt något av det...

tinkerbell
2006-07-23, 00:04
Brukar inte ha såna dagar jag bryter ihop och äter vad jag vill i mängder.

Sist blev de vell pannkakor gjorda på "nyttiga" ingredienser, sedan någon extra portion havregrynsgröt och några polar extrem mackor med keso på. Har slutat med grisätardagar, man mår inte bra av de.

timoat
2006-07-23, 00:10
Nu handlar ju tråden inte om hur ni INTE har ätardagar, utan vad ni käkar på dom.

I mitt fall blir det väl chips, lite lösgodis, nån kaka o lite lättglass (banan/choklad från GB) kanske en hemmagjord pizza.

kelk
2006-07-23, 00:19
En saftig fläskfilé med pommes & bea ;o)

Rock'nRoll
2006-07-23, 00:25
Ser ingen anledning till att äta 20st chockladkakor, kan unna mig en sådann minichokladkaka på 25g lr vad dom ligger på. Men ofta blir det inte ens en sådan. Har inget sug efter de så varför dunka i sig?

Istället kan jag ta ett extra kycklingbröst eller mer klyftpotatis till maten (likaså ta mer mat på de andra måltiderna) men varför äta 20st chockladkakor, bara för att det är ätardag? Gynnar mig varken psykiskt lr fysiskt.

För att det är jävligt gott såklart.

no1fitness
2006-07-23, 02:27
Idag har jag ätit fläskfilé, färskpotatis och champinjonsås, köttfärsnachos med creme fraiche, lösgodis, kyckling med potatis och grönskaker+dressing hittills. Snart blir det nog mer godis. :)

Jag trivs alldeles utmärkt med att ha en dag där jag äter vad jag vill under deff. Om jag är glad är min kropp glad. :D :eating:

Fartman
2006-07-23, 02:35
Ikväll åt jag ett halvkilo steakhouse fries och ungefär 300g rostas.. efteråt blev det några punchrullar och ett gäng kakor. Det gäller att trycka lite extra kollisar så man kan prestera på benpasset imorrn :thumbup:

Bronkitkorv
2006-07-23, 07:06
Jag äter vad fan jag vill och när jag vill, som tur är så är jag inte sockerberoende. Jag tror dom flesta som uttalat sej i den här tråden inte vet vad ätardag betyder, jag tror ingen vet sånt om man inte hållit på ett tag.... Jag tror man måste hundra i bänk för att veta sånt. Det gör jag...

Vad tar ni i BÄNKPRESS måste ni skriva med för annars tar vi inte era svar på allvar !!!

o.z.z
2006-07-23, 07:14
glass
lite choklad
special-k

Arf Pingvin
2006-07-23, 09:07
Kycklingrulle på lunchen brukade jag köra med. Inte börjar man trycka chips, glass, godis iaf.

stenis
2006-07-23, 09:17
För att det är jävligt gott såklart.

Visst för folk som tycker det är gott men varför tappa behärskningen helt och dunka i sig 20st chockladkakor? Vart ligger kontrollen? Man behöver inte dunka i sig 3kg onyttigheter bara för att det är ätardag, man blir inge mer "tränande person" utav det. Men vill folk ha sin ätardag så och dom mår bra av det så är det klart man ska göra så, men jag tror man inte fattat vitsen med ätardag om man trycker flera kg godis.

My thoughts.

blekfet2
2006-07-23, 09:20
blev en frukost,lunch, middag gånger 1/3 av dess normala storlek. Sedan på kvällen så blev det 3/4 av en butterkaka å ungefär 5-6hg godis. urk.

Empe
2006-07-23, 10:10
Visst för folk som tycker det är gott men varför tappa behärskningen helt och dunka i sig 20st chockladkakor? Vart ligger kontrollen? Man behöver inte dunka i sig 3kg onyttigheter bara för att det är ätardag, man blir inge mer "tränande person" utav det. Men vill folk ha sin ätardag så och dom mår bra av det så är det klart man ska göra så, men jag tror man inte fattat vitsen med ätardag om man trycker flera kg godis.

My thoughts.


Det är väl ändå ingen som käkar 20 chokladkakor och flera kg onyttigheter. Man vill bara njuta av livets onda goda helt enkelt. Och när man ligger på strikt diet, ser bra ut och känner att man verkligen mår bra. Då kan det vara skönt att få unna sig lite onyttigheter ibland. Man äter ju inte tills man mår illa. Man äter för att det är gott och tills man känner att nu räcker det.

stenis
2006-07-23, 10:14
Det är väl ändå ingen som käkar 20 chokladkakor och flera kg onyttigheter. Man vill bara njuta av livets onda goda helt enkelt. Och när man ligger på strikt diet, ser bra ut och känner att man verkligen mår bra. Då kan det vara skönt att få unna sig lite onyttigheter ibland. Man äter ju inte tills man mår illa. Man äter för att det är gott och tills man känner att nu räcker det.

Jasså finns det inte folk som trycker det på ätardagarna? En användare hade tryckt detta igår, finns skrivit i denna tråd så jag rekomenderar dig att läsa hela tråden innan du skriver.

2 toblerone
2 kex choklad
3 bitar kladdkaka med vaniljgrädde
400 gram lösgodis.
1 kitkat
chips med dip.
3 vaniljbullar..
några ballerinakex

Är inte detta flera kg onyttigheter? Har sett fler som gör likadant, mår dom bra av det så ska dom _givetvis_ fortsätta. Men jag tror dom missuppfattat ätardag grovt. Min åsikt och denna åsikt tummar jag icke på.

ilikeu
2006-07-23, 10:21
joo men man ska överäta kolhydrater i form av mat som tex pasta,bröd, etc..

men jag föredrar o käka sånt shiet istället.. sabbar inte min träning går kanske upp i vikt i 2 dagar sen e jag nere på det normala igen så det funkar bra ..

stenis
2006-07-23, 10:36
joo men man ska överäta kolhydrater i form av mat som tex pasta,bröd, etc..

men jag föredrar o käka sånt shiet istället.. sabbar inte min träning går kanske upp i vikt i 2 dagar sen e jag nere på det normala igen så det funkar bra ..

Ja jag vill absolut inte klanka ner på dig så absolut inte, mår du bra av det ska du givetvis köra på. Självklart. :)

Vet bara att en annan aldrig hade kunnat få i mig sådär pass utan att må fysiskt och psykiskt dåligt :P Nej jag gillar att hellre ta nån extra köttbit/kyckling bit och fylla på de med lite extra klyftpotatis, mumma =)

Dry
2006-07-23, 10:44
3st munkar med socker
3st munkar med chocklad
1.5 L cola
400g chips
170g billys panpizza
720g Big One Grandiosa pizza

timoat
2006-07-23, 10:47
Jasså finns det inte folk som trycker det på ätardagarna? En användare hade tryckt detta igår, finns skrivit i denna tråd så jag rekomenderar dig att läsa hela tråden innan du skriver.

2 toblerone
2 kex choklad
3 bitar kladdkaka med vaniljgrädde
400 gram lösgodis.
1 kitkat
chips med dip.
3 vaniljbullar..
några ballerinakex

Är inte detta flera kg onyttigheter? Har sett fler som gör likadant, mår dom bra av det så ska dom _givetvis_ fortsätta. Men jag tror dom missuppfattat ätardag grovt. Min åsikt och denna åsikt tummar jag icke på.

Nej, det är väl ungefär:
52+52+50+50+(3x50)+400+50+200+(3x75) + 3x20)=1300g

Bianca
2008-09-30, 12:50
när jag har mina ätardagar brukar jag äta 200g dajmcklad eller annan god choklad, lite lakrits, morsans goda hembakade kakor, chips, ostbågar, ev lösgodis, vanlig coca cola litervis. när jag gjort mår jag så bra men dagarna efter när jag ska återgå till min diet mår jag så skit, ser jag billig choklad som snickers 2 för 10kr är det så svårt att inte köpa det. så för mig är det 3-4 dagar efter ätardag som är grymmast är så sötsugen att jag skulle kunna slår ner någon/ dö för en chokladkaka. men det är nog mer psykologiskt beroende. för det söta representerar livets sötma. Jag gillar grönsaker frukt och bär jätte mycket, men inget kan mäta sig med choklad.

shut teh face
2008-09-30, 12:51
Aha så du har till och med dragit upp gamla trådar att skriva i nu. ;)

Senaste tre månader har jag endast varit sugen på munkar när jag velat ha något, så brukar gå till mcdonalds (de har riktiga goda chokladmunkar).

Bianca
2008-09-30, 12:53
Aha så du har till och med dragit upp gamla trådar att skriva i nu. ;)

Senaste tre månader har jag endast varit sugen på munkar när jag velat ha något, så brukar gå till mcdonalds (de har riktiga goda chokladmunkar).

ja tydligen, men mest för att det är trevligt att snacka med andra som har lkinade bekymmer:cool:

shut teh face
2008-09-30, 12:54
Du kan adda mig på msn om du vill snacka om sånt här, jag har gått ned 50kg tidigare i mitt liv.

Pma så får du mail

Jax
2008-09-30, 13:06
Är ätardagar fortfarande inne? Trodde det var något påhitt för att få äta snask utan dåligt samvete.

shut teh face
2008-09-30, 13:08
Är ätardagar fortfarande inne? Trodde det var något påhitt för att få äta snask utan dåligt samvete.
Det är ju precis vad det är. Ett gott psyke = optimalt

tp_88
2008-09-30, 13:23
Beror på hurdan ätardag det är. Oftast kör jag mest re-fill-dagar och ökar kolhydratsintaget rejält i form av pasta, ris och bröd, inget skräp. Sedan ibland kör jag en grisdag och då är det vad som helst: McDonalds, kebab, godis, chips etc.

z_bumbi
2008-09-30, 13:30
Det är ju precis vad det är. Ett gott psyke = optimalt

Hur känns psyket dagen efter om man stoppat i sig en månads godisranson på en dag?

Rock'nRoll
2008-09-30, 13:35
Hur känns psyket dagen efter om man stoppat i sig en månads godisranson på en dag?

Riktigt gött.

Jax
2008-09-30, 13:39
Det är ju precis vad det är. Ett gott psyke = optimalt
Håller med bumbi. Förstår inte grejen med en massa snask. Varför inte frossa loss på riktig mat istället? Kött i massor, såser, smör, grädde, potatis i alla dess former och en smaskig efterrätt? Får både själen och kroppen att må bättre.

Bahir
2008-09-30, 13:46
sjläv så hade jag min idag.. =)


3 bitar kladdkaka



Dräggel... Takes me back to the good ol' bulking days då jag käkade en kladdkaka om dagen i ca 2 månader som kvällsmål innan läggdags. Det var tider det, och jag blev konstigt nog inte så fet, trots att en sån kaka (jag snackar de där massiva som är ca 3 centimeter höga och har en diameter ungefär som en papperstallrik) säkert innehåller mer än dagsbehovet av energi.

Mer dräggel...

tjabon
2008-09-30, 14:06
Grisdag var ett bra uttryck, tp88 !!
Finns väl ingen anledning att medvetet häva i sej en massa (dåliga)
fetter och socker.

På mina ätardagar äter jag bra, riktig mat, men lite mer än vanligt.

Hank
2008-09-30, 14:10
har inga ätardagar och känner inget behov av det heller

z_bumbi
2008-09-30, 14:14
Jag förstår lockelsen men i många fall undrar jag över matvanorna om man faktiskt tycker det är normalt att äta ett mindre lastbilslass med godis, kakor, burgare etc. En del kan också hantera känslan dagen efter (se ovan för exempel) men i många fall undrar jag om folk mår så himla bra av det hela. Beskrivningar som att släppa kontrollen etc är för mig inte helt oproblematiska.
Iofs ser jag inte heller någon direkt fördel att "frossa" på något annat än godis och "skräp", det är ju inte bättre att äta 5000 kcal överskott från grädde än från godis för att dra ett extremt exempel. Iofs mättar vanlig mat bättre så överskottet kanske inte blir så stort men det är också lättare att äta mycket om maten är energität.

Skulle jag lägga upp en diet så skulle det troligen förekomma en del godis, pizza, mer potatis etc då och då men i mer moderata mängder. Man behåller helt enkelt grunden och lägger till en del som man är sugen på. Det medför förhoppningvis också att blodsocker etc är mer stabilt under den dagen och vansinnesuget minskas, det är ju inte helt sällan som det eskalerar de sista timmarna av dygnet.

Jax
2008-09-30, 14:24
Käkar du 5000 kcal grädde så blir jag imponerad och jag skulle även kalla det för dålig. Men det är väl ändå inte det "riktig mat" handlar om? Det är nyttigt med sallad, men inte tusan får du för dig tanken att käka några kilo av det? Jag hävdar bestämt att det är överdrifter som är onyttiga. Variation förnöjer och ger dessutom kroppen det den behöver.

Sen har jag svårt att tro att du inte ser fördelen med att äta riktig mat istället för godis. Verkar trist att låsa sig vid energiintaget.

L-Sami
2008-09-30, 14:24
Varje dag under bulken är ätardag för mig. Jag äter vad jag känner för varje dag och det är näringsrik mat, ibland kan nån magnumglass eller dylikt slinka i, annars är jag inte så sugen på snask. Basen av min kost är nyttig för det är godast och jag mår bäst av det :)

Lellan
2008-09-30, 14:57
Är ätardagar fortfarande inne? Trodde det var något påhitt för att få äta snask utan dåligt samvete.


Du har rätt. Ätardagar är sååå 2006 alltså... ;)

(tråden är från 2006 / Misses obvious)

Tricklev
2008-09-30, 15:21
Ostbågar, Marabou Amigo, Pringles, Toblerone, 2kg läsk, samt lite kakor.

shut teh face
2008-09-30, 15:47
Det stämmer mycket bra att man kan må dåligt dagen efter ifall man ätit för mycket. Men jag är tveksam, 50% av gångerna så mår jag bättre istället; känner mig uppladdad och redo för en ny diet av nyttighet. Jag tror det beror på vad man äter under "ätardagen", nötter och glass är bättre än ljus choklad och wienerbröd

Pingu
2008-09-30, 15:56
sjläv så hade jag min idag.. =)

jag åt

2 toblerone
2 kex choklad
3 bitar kladdkaka med vaniljgrädde
400 gram lösgodis.
1 kitkat
chips med dip.
3 vaniljbullar..
några ballerinakex
så o nu e jag så lycklig det går att va *popcorn*

sista ätardagen jag haft var för drygt en månad sen och då blev det som vanlig :

skrov
chips
negerbollar
smågodis, nu blev det extra mycket köpte 2,2 kg men Eric och Sara fick ju av det också

Alfred Nobel
2008-09-30, 16:08
Ätardag och ätardag, äter lite fetare mat än vanligtvis och dregglar efter såserna :thumbup:

Prankie
2008-09-30, 16:19
lussekatter! :)

stevebc
2008-09-30, 16:34
Allt inom räckhåll. Sen om det är brocolli, läsk, ägg, ris eller vad fan som helst så kvittar det. Innehåller det energi och inte är direkt skadligt så slinker det ner i lilla maggen :)

Fast renodlade ätardagar har jag inte. Brukar köra så här 4-5 timmar efter ett hårt träningspass typ.

Bianca
2008-09-30, 16:34
Är ätardagar fortfarande inne? Trodde det var något påhitt för att få äta snask utan dåligt samvete.

det är ju ätardagana med mändger av godis och kakor som gör livet värt att leva som gör att man härdar ut med att banta var på diet se andra äta godsaker

Bianca
2008-09-30, 16:36
Du kan adda mig på msn om du vill snacka om sånt här, jag har gått ned 50kg tidigare i mitt liv.

Pma så får du mail

ok, det vore kul, gått ner 50kg vilken järnvilja du måste ha*bs*

shut teh face
2008-09-30, 16:48
ok, det vore kul, gått ner 50kg vilken järnvilja du måste ha*bs*
Njae, var tjock som en gris i 15 års åldern, och när man växte på längden så var det faktiskt jävligt enkelt att gå ned i vikt (eller snarare jämna ut balans mellan vikt/längd). Jag har dock gått upp lite på senaste tiden och det är INTE lika enkelt att gå ned i vikt längre. ;)

Scratch89
2008-09-30, 16:51
Jag klarar, som z_bumbi redan varit inne på, inte av dagen efter. Ångest, och besvikelse av att ha tappat kontrollen. Restrained eater är väl inget roligt, antar jag. Nu för tiden brukar det oftast bara bli något extra gott på kvällen, typ tacos och lite godis, eller glass som efterrätt. Jag har märkt att man blir betydligt mer nöjd på det, än att trycka i sig över ett kilo lösgodis, svimma av blodsockret och få ångest dagen efter.

shut teh face
2008-09-30, 16:53
Jag klarar, som z_bumbi redan varit inne på, inte av dagen efter. Ångest, och besvikelse av att ha tappat kontrollen. Restrained eater är väl inget roligt, antar jag. Nu för tiden brukar det oftast bara bli något extra gott på kvällen, typ tacos och lite godis, eller glass som efterrätt. Jag har märkt att man blir betydligt mer nöjd på det, än att trycka i sig över ett kilo lösgodis, svimma av blodsockret och få ångest dagen efter.
Yeaah bitch, :D :laugh: