handdator

Visa fullständig version : 12h nattpass.hur fungerar träningen?


Johan86
2006-07-22, 21:39
ni som jobbar 12h nattpass.hur får ni ihop träningen då?

nemd
2006-07-22, 21:41
jobbar du 12 timmar varje dag?

Johan86
2006-07-22, 21:48
jag jobbar inte 12h pass nu.men vissa yrken som verkar intressanta för mig, så arbetar dom 5dagar, ledig 5,jobbar 5 osv osv.totalt 160h i månanden

nemd
2006-07-22, 21:52
Ok. Men du får väl ta och typ köra 2 helkroppspass den veckan du jobbar och sen 4 halvkroppspass den veckan du inte jobbar. Eller i stil med det.

Eller om du pallar träna fler dagar, så kan du ju köra som du brukar eller känner för fast i mindre dos.

Arf Pingvin
2006-07-22, 21:53
Jobbar 5-skift nu under sommarn. 12 h nattskift på helgerna. Träning är bara glömma för mig iaf. Sover nästan hela tiden jag är hemma, sen äter man och sen är det dags att åka till jobbet. 12 h förmiddag är bättre, då kan man äta på jobbet så man kan träna direkt efter man slutar.

Yes
2006-07-22, 21:57
Jag har jobbat på liknande schema och det enda som funkade var att träna när jag var ledig. Jag skulle inte ta ett sånt jobb igen om jag inte var absolut tvungen.

Batman
2006-07-22, 22:19
Jag jobbar 11h nattpass och jag har hunnit & orkat träna ca 10 gånger på 3 månader och tappat ca 9kg, är väldigt mycket klenare och känner mig rätt vek.

så träningen funkar inte alls när jag jobbar natt då gymmet har fel uppetider.

Krokodil
2006-07-22, 22:21
När jag jobbar 12h pass tränar jag inte alls, utom lite smygträning på jobbet. Det finns helt enkelt inte tid eller ork till träning när man jobbar så långa pass.

internethjälten
2006-07-22, 23:36
jag jobbde så i 4år och fick INTE till träningen något
vidare då jag alltid var trött och seg. de dagar jag
jobbade var det inte att tänka på att träna och
de andra dagarna skulle man umgås med familj, vänner
etc.

bytte jobb och kunde börja träna vetigt igen =)

mvh
nicke

snelhest
2006-07-22, 23:38
soc har gratis pengar

Krampus
2006-07-22, 23:43
soc har gratis pengar

Som min mindre begåvade vän Monberg en gång sa:

"Du, man ska fan aldrig komma i kontakt med soc, för då blir man fan aldrig av med dem!"...

Jag jobbar tolvtimmarspass och träningen blir ganska mycket sämmre under arbetsveckor.
Förutom att jag är underbetald, överkvalificerad och håller på att sätta min fysiska hälsa på spel, så är allt toppen.

Bring out your dead!

snelhest
2006-07-22, 23:45
Som min mindre begåvade vän Monberg en gång sa:

"Du, man ska fan aldrig komma i kontakt med soc, för då blir man fan aldrig av med dem!"...

Jag jobbar tolvtimmarspass och träningen blir ganska mycket sämmre under arbetsveckor.
Förutom att jag är underbetald, överkvalificerad och håller på att sätta min fysiska hälsa på spel, så är allt toppen.

Bring out your dead!
varför bli av med gratis pengar?

Krampus
2006-07-22, 23:51
varför bli av med gratis pengar?

Nej jag vet...
Det vill kasta pengar på mig också, kommer hem flera ggr i månaden, men jag vägrar!
Ibland, om jular och födelsedagar har dem försökt att smyga till mig några tusingar genom falska gratukationskort, men jag har kommit på dem varje gång.
Jävla as dem är alltså!

zanzi
2006-07-23, 06:01
I princip så jobbar-sover-tränar man. Inte mycket mer man hinner med men det går, bara man prioriterar. Sen får man kanske inte den mest optimala utvecklingen men måste man jobba så måste man.

pilt77
2006-07-23, 07:09
Dom veckorna jag jobbar natt så tränar jag precis innan jobbet, då är det avklarat när man är som piggast och så man kan sova hela dagen och sen ligga hemma o slappa eller vad man nu sysselsätter sig med.

Johan86
2006-07-23, 14:36
på ett sätt är det skönt med 12h pass.man är ju ledig flera dagar i sträck.fast det är ju inte värt det om man inte kan/orkar träna så mycket som man vill

jag har aldrig kört 12h pass.om man tex jobbar mellan kl 18-06.och sen sover ordentligt när man kommer hem.orkar man träna när man vaknar då? det blir ju lite tajt att hinna till jobbet kanske

Arf Pingvin
2006-07-23, 14:43
jag har aldrig kört 12h pass.om man tex jobbar mellan kl 18-06.och sen sover ordentligt när man kommer hem.orkar man träna när man vaknar då? det blir ju lite tajt att hinna till jobbet kanske

Om man absolut måste så kan man väl göra det. Men jag väljer att skippa träningen ett par dar och ta igen det jag kan på andra skift eller friskiften. Men träningen blir lidande den här sommaren för mig det är helt klart.

Yes
2006-07-23, 16:19
jag har aldrig kört 12h pass.om man tex jobbar mellan kl 18-06.och sen sover ordentligt när man kommer hem.orkar man träna när man vaknar då? det blir ju lite tajt att hinna till jobbet kanske
För mig funkade det så att det tog ett tag att komma hem, få lite mat i magen och varva ned så jag kunde sova. Säg att man somnar 08:00 och sover till 14:00. Sen skall du hinna med alla dagliga sysslor, plus ett träningspass och lite extra matlagning och grejor. Det går, om man planerar, men det blir lätt lite stressigt och sen måste man jobba 12 timmar med endast 6 timmars sömn och ett träningspass bakom sig. Ingen vidare bra idé, tyvär.

För min del funkade träningen rätt bra med 2-3ggr varannan vecka. Med tanke på att jobbet var rätt tungt hade jag ändå inte velat träna oftare. Det värsta med sådana här tider är dock att det går ut över den lediga tiden. För mig tog det minst två dar att ställa om dygnet lite och få energi till att göra något vettigt på dagarna. Jag orkade i princip bara äta, träna och sitta och slöa framför datorn. Ibland hoppade jag över tränandet helt och det blev nästan fem dagar då jag inte gjorde ett skit.

I mitt tycke är sådana där tider helt enkelt ett helvete. Då kan jag också nämna att på mitt jobb var jag nog bland dem som klarade det bäst. Jag är en nattmänniska och en av anledningarna till att jag valde att jobba såhär var just att slippa gå upp tidigt på morgonen. Nu tar jag mycket hellre ett vanligt 8-5 jobb.

Lodiz2
2006-07-23, 16:44
Jobbar 5-skift nu under sommarn. 12 h nattskift på helgerna. Träning är bara glömma för mig iaf. Sover nästan hela tiden jag är hemma, sen äter man och sen är det dags att åka till jobbet. 12 h förmiddag är bättre, då kan man äta på jobbet så man kan träna direkt efter man slutar.


håller helt med dig jobbar också 5-skift nyss kommit hem efter ett 12 timmars och man är rätt sliten , efter nattskiften 12 timmars så är det bara att glömma träning för då består dagarna av mat,sova,jobba

grabben i skogen
2006-07-23, 17:43
ungefär samma för mig fast jag jobbar bara 10h. vissa dagar är man helt död, medans vissa andra dagar man kan hinna träna. helt klart inte optimalt att jobba om man vill ha resultat.