handdator

Visa fullständig version : solsveda


somjagsa
2006-07-22, 20:37
I onsdags låt jag i solen lite för länge på badstranden, vilket resulterade i knallröd överkropp inkl axlar. När jag försökt sova följande nätter har det gjort förjävligt ont så jag har känt för att gråta

Så igår hade jag på en salva "Mildison Lipid", och det gör inte lika ont längre men det kliar som satan och nyss upptäckte jag genomskinliga bråsor på dom brända ställena. Dom ser exakt ut som regndroppar typ.

Min fråga är hur länge dom uppskattningsvis kommer att vara kvar? Och kommer dom övergå till varblåsor så att jag inte kommer våga se mig själv utan att kräkas?

brill
2006-07-22, 20:42
Att det kliar beror antagligen på att huden är på väg att lossna. Du kommer flagna rätt fint snart :)

somjagsa
2006-07-22, 20:49
Att det kliar beror antagligen på att huden är på väg att lossna. Du kommer flagna rätt fint snart :)

Ånej...
äh vafan, nån måste ju ha det också :thumbup:

somjagsa
2006-07-22, 23:31
Jag har efter lite pillande på dom konstaterat att det är vattenblåsor. Är det ofarligt att trycka på dom så att dom spricker? För dom försvinner ju på samma gång.

mathor
2006-07-22, 23:39
Pilla på du bara.

Sebbe_H
2006-07-23, 00:07
Pilla är trevligt, pillar bort skinn från näsan nu, flår som en gris.

Deceiver85
2006-07-23, 00:36
Om du har bränt dig rejält så testa att sova på en kall, blöt handduk. Det låter otrevligt, men är riktigt skönt om man har bränt sönder sig.