handdator

Visa fullständig version : Active mode i dc++ med kaspersky antihacker


Spiffy
2006-07-22, 15:37
Hur får man till detta?
För när jag använde mig av en d-link router så var det inga problem alls. Man kunde gå in i inställningarna och ställa in vilka portar som skulle vara öppna samt forward från ip till ip. Kan man göra några inställningar överhuvudtaget i kaspersky antihacker? Det enda jag hittar är create rules.
Någon som vet hur detta ska lösas?

King Grub
2006-07-22, 15:41
ftp://d-eu-2f.kaspersky-labs.com/docs/english/kasp1.8_anti-hackeren.pdf

Spiffy
2006-07-22, 15:54
:thumbup: blir till att läsa på

aliquis
2006-07-22, 16:36
Jag har bara provat anti hacker en gång och den gången resulterade det i att datorn blev skitseg och att jag inte fick något nät eller hur det var, och när jag hade avinstallerat det kunde jag inte få ett nät med valfri brandvägg förutom windows firewall...

Så jag kan inte säga att jag rekommenderar produkten.

In other news provade jag jetico en gång till och lade till de där färdiga reglerna (som inte verkar vara så mycket färdiga regler som mest "mallar" över vad full access och network only skall ge för resultat för alla applikationer som man lägger in i respektive?)
Problemet är att jag inte vet vilka Windowsprocesser som jag skall ge nät eller inte, gav allt access to network only och svchost full access och då verkar det fungera, frågan är om jag missar något viktigt och om det är dumt att ens ge flera av dem tillgång till nätet (i det här fallet förmåga att lyssna av trafik), nu har jag ju en hårdvarubrandvägg som stoppar allt inkommande som jag inte vill ha ändå så därför spelar det inte så stor roll, men om jag inte hade den, vilka av windowsprocesserna skall jag blocka helt? Tog en 10 min att konfigurera den med trial'n'error (blocka allt, låt saker använda nätet tills det fungerar.)
Ovanstående är kanske anledningen till att andra fick igång det, nämligen att de gav allt nätverksaccess? Men hur stor nytta gör den då?

Hur som helst, jetico stör inte när den väl fungerar, men den är knappast särskilt användarvänlig. Det fanns någon uppföljare(?) till sygate som var gratis i fullversion i 30 dagar och sedan övergick till en simplare version men fortfarande gick att använda, någon som vet vad den heter? Kanske vore något?