handdator

Visa fullständig version : Kostschemat klart.


Buckdich
2006-07-22, 15:30
Jag kör enligt "www.sixpacknow.com" och äter 5-6 måltider om dagen.
Kolhydraterna är 1,2xvikt i lbs under träningsdag och protein 0,8xvikt i lbs.

Sedan har jag sänkt dem ytterligare enligt programmet. Nåväl, de skickade hem en personifierad kost som jag fick ändra på.

Tänkte att det också kunde vara kul läsning för er hur de tänker i och med att det kostar 300kr att gå med där.

Nåväl, här är kostschemat under en träningsdag:

Träningsdag (Efter gymmet proteinshake med 1g fett, 2g kolisar, 21g Protein):
8-9Frukost: 100g Havregrynsgröt med ett glas mjölk
10-11Förmiddag: Proteinshake
12-13Lunch: 100g Fullkornspasta
15-16Eftermiddag: Banan med vatten och 100g kyckling samt Keso med fullkornsbröd
18-19Kvällsmål: 100g Kyckling med en halv matsked olivolja och 2 broccoli

23,5g-29,5g fett (beroende på kycklingen), 176g kolhydrater, 116g Protein.

Sett och snackat med flera som tappat oerhört mycket procentuell BF med deras kostscheman och fått ned till 6-7% BF.

Vad tycker ni om schemat?

Buckdich
2006-07-22, 16:04
Professionella dietister och personliga tränare som gjorde schemat.

Runda Grodan
2006-07-22, 16:32
Verkar vara väldigt lite och ganska tråkig mat men du kanske inte gör av med så mycket energi?

Är det inte lite trist att bara äta fullkornspasta till lunch och inget efter klockan sju? När lägger du dig?

L-Sami
2006-07-22, 17:00
Du verkar inte ha emot att äta tråkig mat. Så det lär ju funka.
Sen:

48% Kolhydrater
32% Protein
20% Fett

Varför inte.. men jag skulle äta lite mer fett för att testosteronnivåerna inte ska sjunka för mycket.

Du lär ju gå ner i vikt rätt så snabbt om du förbränner mycket mer än vad du äter per dag.

Har väl inte mer att kommentera :)

Buckdich
2006-07-22, 17:03
Jag har lätt att lägga på mig både muskler & fett och svårt att förbränna fett.

Läste att min kroppstyp var "atletisk" och bästa sättet för en sådan kroppstyp var att köra cardio.

Fanns olika typer, mesomorf etc etc, fick mäta min benstomme och sådant.

Ännu mer fett? Det går upp till 29-30g ibland varierande på dag.
Men max 30g! Ifall jag har för lite en dag slänger jag bara i lite extra olivolja.

Käkar CLA, Omega-3 och Only One! just nu.

Nåväl, får hoppas att det här kostschemat funkar bra, för fan, 300kr bara för kostschemat! ;D

Buckdich
2006-07-22, 17:05
Verkar vara väldigt lite och ganska tråkig mat men du kanske inte gör av med så mycket energi?

Är det inte lite trist att bara äta fullkornspasta till lunch och inget efter klockan sju? När lägger du dig?

Jag gör som sagt inte av med mycket energi. Jag bryr mig inte om vad jag stoppar i det, hur det smakar och så. Jag ser mat som ett nödvändigt ont som behövs för att bulka och deffa :)

Maten är inte tråkig, den är både rolig samtidigt som den älskar att fylla mig med kärlek varje dag år in och år ut. Jag lägger mig typ 22.

Runda Grodan
2006-07-22, 17:12
Jag gör som sagt inte av med mycket energi. Jag bryr mig inte om vad jag stoppar i det, hur det smakar och så. Jag ser mat som ett nödvändigt ont som behövs för att bulka och deffa :)

Maten är inte tråkig, den är både rolig samtidigt som den älskar att fylla mig med kärlek varje dag år in och år ut. Jag lägger mig typ 22.

Kör på då. :thumbup: Blir du inte väldigt hungrig när du ska sova?

Jag har lätt att lägga på mig både muskler & fett och svårt att förbränna fett.

Läste att min kroppstyp var "atletisk" och bästa sättet för en sådan kroppstyp var att köra cardio.

Fanns olika typer, mesomorf etc etc, fick mäta min benstomme och sådant.

Ännu mer fett? Det går upp till 29-30g ibland varierande på dag.
Men max 30g! Ifall jag har för lite en dag slänger jag bara i lite extra olivolja.

Käkar CLA, Omega-3 och Only One! just nu.

Nåväl, får hoppas att det här kostschemat funkar bra, för fan, 300kr bara för kostschemat! ;D

Vad innebär det att man har lätt att lägga på sig muskler och hur kom man fram till att du var av "atletisk kroppstyp"?

300 spänn säger du... hoppas det fungerar för dig men jag förstår inte vad som skulle vara så bra med det där kostupplägget eller varför just någon som är atletisk mest passar till att köra konditionsträning.

Vad sa dom till dig? :confused::thumbup:

Buckdich
2006-07-22, 17:16
Ifall någon vill ha tillgång till sixpacknow.com och läsa alla deras tips från hundratals olika modeller och bodybuilders samt tips om kost och träning och tiotals speciella abs övningar så kan ni adda mig på buckdich@sverige.nu (msn) så ger jag er min login information gratis. Handlar mest om att läsa och lära samt se saker där.

Kostar annars lite över 300kr.
MVH
Robin

Buckdich
2006-07-22, 17:17
Här är ett exempel på hur du får reda på din kroppstyp, sedan finns det hemsidor som berättar hur den kroppstypen behöver träna för att lyckas bäst med deff osv..

http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Runda Grodan
2006-07-22, 17:18
Här är ett exempel på hur du får reda på din kroppstyp, sedan finns det hemsidor som berättar hur den kroppstypen behöver träna för att lyckas bäst med deff osv..

http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm
Jag ska prova. *popcorn*

mvda
2006-07-22, 19:11
Såg inte om du skrev vad du ville uppnå med schemat men själv tycker jag det verkar vara på tok för lite mat du får i dig. Men det kanske var viktnedgång du var ute efter?

Dessutom är det kolhydrater du ska se till att få i dig i efterträningsdrinken. Tror bara det var några gram i din.