handdator

Visa fullständig version : Frågor ang. motion


topic
2006-07-22, 11:02
Tjenare!

Jag är helt ny här på forumet, och skulle först vilja påpeka att jag inte kan särskilt mycket om något gällande träning/motion. :)

Jag började för några månader sedan att gå en timme (ca. 9km) varje morgon klockan 9. Tycker ni att detta låter lagom för att hålla valken borta? Och till och med kanske gå ner lite? :P

Innan jag går så brukar jag ta en kopp kaffe och en banan. Är detta för lite/mycket, och är det kanske bättre att äta något annat?

Jag har även den senaste veckan provat att springa lite mer istället för att gå. Det jag har kört är ca. 5-6 km, vid samma tid och samma kost innan.

Lite tips hur man smidigast får bort det där extra på magen som man inte vill ha, hade också varit nice.

Tack på förhand! /Kalle

adis
2006-07-22, 13:04
Det beror fortfornade på vad du stoppar i dig senare resten av dagen.
Morgonprommenader är jättebra, om jag hade varit du hade jag skippat bananen och bara tagit en kopp svart kaffe innan morgonprommenaden.

Men som sagt så beror det ju på vad du äter och hur du rör dig resten av dagen.. Om du tar dessa morgonprommenader men sen sitter o äter kebabrullar resten av dagen så lyckas du nog inte gå ner i vikt :)

maxz
2006-07-22, 23:01
Det beror fortfornade på vad du stoppar i dig senare resten av dagen.
Morgonprommenader är jättebra, om jag hade varit du hade jag skippat bananen och bara tagit en kopp svart kaffe innan morgonprommenaden.

Men som sagt så beror det ju på vad du äter och hur du rör dig resten av dagen.. Om du tar dessa morgonprommenader men sen sitter o äter kebabrullar resten av dagen så lyckas du nog inte gå ner i vikt :)

truu words there *kissass*

Deceiver85
2006-07-22, 23:58
Morgonpromenader är guld värda, om man lyckas hålla disciplinen. Tillsammans med en sund kost så kommer du definitivt hålla valken borta.

HedgreN
2006-07-23, 00:44
För att få borta dina valkar så kräver det ett kaloriunderskott. Alltså mer energi ut än in.

Det där med bananen skulle jag sluta med, för att sedan ta den och mer mat när jag kom hem igen. Men det är vad jag skulle ha gjort.

Håll bara en någorlunda nyttig kost och motionera så kommer detta att bli bra ska du se.

Wiiking
2006-07-23, 04:08
Bra guide
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881&highlight=deff+guide

adis
2006-07-23, 11:47
truu words there *kissass*

thans babe :naughty:

topic
2006-07-24, 09:36
Tack så mycket för svaren!

Rekommenderar ni ~10km promenad över ~5km springa?

Skall sluta men banenen då, hehe. Tar den mest för att jag inte skall vara så skrikande hungrig medans jag går.

Till frukost, när jag kommer hem, brukar jag oftast ta en tallrik filmjölk med special-k strawberries med en nedhackad banan.

Får nog börja äta lite bättre under dagarna också... :cool:

Axmode
2006-07-24, 10:10
5 km jogging så får ditt hjärta jobba lite mer med:thumbup:

Cykelmannen
2006-07-24, 10:22
Ja, börja ät bättre. För den förbränningen du får av en timmes promenad motsvarar inte ens 100 g godis. Jag tror dock inte du klarar 9 km på en timme. Det är ett enormt snabbt gångtempo.