handdator

Visa fullständig version : Läggdags


jonte85
2006-07-21, 17:01
Vad är det bästa att äta innan man går och lägger sig? En måltidersättare med långsamma proteiner samt kolydrater eller?

L-Sami
2006-07-21, 17:30
Vad är det bästa att äta innan man går och lägger sig? En måltidersättare med långsamma proteiner samt kolydrater eller?


Jag tar en kasein drink innan jag går o lägger mej.

jonte85
2006-07-21, 18:37
Jag tar en kasein drink innan jag går o lägger mej.


Okej, några rekommendationer på en bra kasein drink? visst är kasein långsamma proteiner? borde ju vara sånt i en måltidsersättare då..

L-Sami
2006-07-21, 19:54
Okej, några rekommendationer på en bra kasein drink? visst är kasein långsamma proteiner? borde ju vara sånt i en måltidsersättare då..

Ja, det finns säkert i alla måltidsersättare. men jag vet inte om jag behöver de extra kolisarna när jag ska sova under deffen. Så jag kör Milk-90 som består 93% av Kalcium Kaseinisolat och kasein är ett långsamt protein.

jonte85
2006-07-22, 13:18
Ja, det finns säkert i alla måltidsersättare. men jag vet inte om jag behöver de extra kolisarna när jag ska sova under deffen. Så jag kör Milk-90 som består 93% av Kalcium Kaseinisolat och kasein är ett långsamt protein.


Okej, tack tack. då ska jag beställa en milk-90
en fråga till, går det att bli av med underhudsfettet men även bygga muskler? tänkte för att under deffen ska man väl inte äta så mycket kolisar vilket behövs för att kunna bygga muskler?

Cerberus
2006-07-22, 13:54
Okej, tack tack. då ska jag beställa en milk-90
en fråga till, går det att bli av med underhudsfettet men även bygga muskler? tänkte för att under deffen ska man väl inte äta så mycket kolisar vilket behövs för att kunna bygga muskler?

Med förutsättningar som ren atlet så går det nog om man e nybörjare. Av egen erfarenhet så är det väldigt svårt att bygga massa medans man blir av med underhudsfett.

emil123
2006-07-22, 19:13
Kvarg med funlight, så jäkla äckligt asså :MrT:

Jocke77
2006-07-23, 12:20
har hört att protein utan kolhydrater = tom energi eller nått, poänglöst

virrelan
2006-07-23, 14:17
har hört att protein utan kolhydrater = tom energi eller nått, poänglöstNja en del av proteinet kanske omvandlas till glukos.. men helt poänglöst skulle jag icke tro att det är.