handdator

Visa fullständig version : Bör jag köra nybörjaträning?


Pär__
2006-07-21, 16:34
Jag startar en sissta tråd som kanske blir fel ändå men skit samma!

som en del har påstått har jag tränat fel och det har jkag säkert!

men eftersom jag har tränat över 2 månader ändå, bör jag satsa på ett nybörjarträningsprogram eller kan någon länka till ett program som är halv nybörjar program=)?

Tack !

kan någon tipsa på en bra underarms träning? :)

King Grub
2006-07-21, 16:35
Efter två månaders träning är du en fullfjädrad nybörjare.

Allan
2006-07-21, 16:37
Du ska köra nybörjarträning. Programmet som finns i Best of Kolozzeum är precis jättebra för dig. Och du behöver inte specifik träning av vare sig den ena eller andra muskelgruppen.
Folk ska vara ytterligt försiktiga med att länka till andra sidor. Vid behov tar ni konatkt med moderatorerna. Läs reglerna.

allan

Pär__
2006-07-21, 16:37
JO det är klart, men hum ska jag köra ett nybörjar program då=)?

Allan
2006-07-21, 16:38
Jag ändrade också rubriken till att bli något mer infomativ.


allan

Allan
2006-07-21, 16:38
JO det är klart, men hum ska jag köra ett nybörjar program då=)?

Ja.


allan

Trance
2006-07-21, 17:12
JO det är klart, men hum ska jag köra ett nybörjar program då=)?

Bara att poängtera en sak, folk ser ofta negativt på "nybörjarprogram" och tänker att då växer man inte lika bra och jag kan säkert hoppa på något superprogram direkt och bli större och starkare snabbare. Detta stämmer inte, nu i början så kommer inte din kropp behöva lika mycket stimulans eller avancerade övningar för att locka ut det sista, den kommer reagera som fan och vilja bygga muskler.

Så jag skulle vilja säga att ett nybörjarprogram inte bara är bra för lärande, skaderisk etc utan även för att du förmodligen får ut överlägset mest av det.

Träna på och kör på övningar som du tycker är roliga och känns bra.