handdator

Visa fullständig version : Välj stad!


PowPow
2006-07-21, 14:32
Har en väldig beslutsångest. Har kommit in lite varstans, och vet inte vilken stad jag ska välja. Det handlar bara om en termin, och jag har lyckats få ner det till 3 (4) städer: Göteborg, Uppsala och Linköping (Kanske Örebro också.. hrm.)

Studiemässigt är det sak samma, då det är samma kurs.

Har varit i Göteborg, och gillar staden. Men det känns lite som ett säkert krot, samtidigt som ett osäkert. Eftersom det bara gäller en termin så vill man ju få igång det sociala livet så snabbt som möjligt, vilket lär vara lättare i en mer typisk studentstad, än i en storstad som Göteborg. Boendesituationen i öteborg känns lite offside också, och det ligger nästan för nära hemma (Malmö). Några positiva erfarenheter av universiteten i respektive städer? Det gäller sociologiska alt. filosofiska fackulteterna.

Vad säger ni? Rådge mig!

Wain
2006-07-21, 14:40
En stad och tre byar på din lista iof...
:Virro

mistermr
2006-07-21, 14:41
En stad och tre byar på din lista iof...
:Virro

+1

Inzza
2006-07-21, 14:44
En stad och tre byar på din lista iof...
:Virro

+1 :D

Antosh
2006-07-21, 14:47
Som ex malmöbo och nuvarande göteborgsbo säger jag instinktivt göteborg..redigt skön stad :)

men eftersom det bara gäller 1 termin så kommer du nog ha roligare i uppsala ..mer aktivt studentliv där skulle jag tro. e väl som i lund ungefär

dared
2006-07-21, 14:48
Skulle valt Uppsala om jag vore du.

Inzza
2006-07-21, 14:54
Som ex malmöbo och nuvarande göteborgsbo säger jag instinktivt göteborg..redigt skön stad :)

men eftersom det bara gäller 1 termin så kommer du nog ha roligare i uppsala ..mer aktivt studentliv där skulle jag tro. e väl som i lund ungefär

Om man läser på chalmers så har man ju precis börjat ta det lugnt med supandet och festandet efter en termin :D min träningspolare va ganska mör efter en nollning på 4 veckor.

PowPow
2006-07-21, 15:02
Om man läser på chalmers så har man ju precis börjat ta det lugnt med supandet och festandet efter en termin :D min träningspolare va ganska mör efter en nollning på 4 veckor.

Om än nollning inte involverar folk som bara läser enskilda kurser. Mitt program är i Malmö, och min första termin är sedan länge avklarad ;)

nemd
2006-07-21, 15:04
Jag hade ju valt Göteborg. För att det är en underbar stad. Med helsköna människor..

PowPow
2006-07-21, 15:05
En stad och tre byar på din lista iof...
:Virro

Hur du kan få Sveriges fjärde, femte och sjunde största städer till byar övergår mitt förnyft. Men tack ändå!

+1+1

Bartman
2006-07-21, 15:05
Det är klart du ska välja Linköping. Fin stad med mycket trevligt folk.:thumbup:

PowPow
2006-07-21, 15:07
Som ex malmöbo och nuvarande göteborgsbo säger jag instinktivt göteborg..redigt skön stad :)

men eftersom det bara gäller 1 termin så kommer du nog ha roligare i uppsala ..mer aktivt studentliv där skulle jag tro. e väl som i lund ungefär

Du resonerar lite som jag. Om än liknelsen med Lund ger mig rysningar i hela kroppen. Lund är djävulens stad!:devil: Kom in i Lund också, och det hade varit praktiskt, med tanke på att jag ha bostad i Malmö.. men njaaeu. Lund är inte min tekopp.

Wain
2006-07-21, 15:08
Hur du kan få Sveriges fjärde, femte och sjunde största städer till byar övergår mitt förnyft. Men tack ändå!

+1+1

Finns iof inte mer än (max) tre städer i Sverige. Är lite tveksam om Malmö skall räknas som en del av Sverige.
:D

PowPow
2006-07-21, 15:08
Det är klart du ska välja Linköping. Fin stad med mycket trevligt folk.:thumbup:

Har du pluggat där? Hur var det i så fall?

PowPow
2006-07-21, 15:13
Finns iof inte mer än (max) tre städer i Sverige. Är lite tveksam om Malmö skall räknas som en del av Sverige.
:D

Ska vi vara helt petiga så finns det inte några städer alls i Sverige. Kommunreformen 1970 (http://susning.nu/Kommunreform) avskaffade detta begrepp.

Men vi kan ju hålla oss till det vardagliga bruket av ordet *slap* ;)

Wain
2006-07-21, 16:04
Men vi kan ju hålla oss till det vardagliga bruket av ordet *slap* ;)

Minst lika stort som Göteborg?
:booty:

dared
2006-07-21, 16:08
Minst lika stort som Göteborg?
:booty:

Nej, gränsen går vid Stockholm :whipped:

brill
2006-07-21, 16:31
Du resonerar lite som jag. Om än liknelsen med Lund ger mig rysningar i hela kroppen. Lund är djävulens stad!:devil: Kom in i Lund också, och det hade varit praktiskt, med tanke på att jag ha bostad i Malmö.. men njaaeu. Lund är inte min tekopp.

Lite offtopic men får man fråga vad du har emot lund? *screwy*


:D

aliquis
2006-07-21, 16:34
uppsala såklart.

Metal_boy_
2006-07-21, 16:37
Inte Linköping ffs. Tråkigare stad får man fan leta efter. Centrum är som ett ihoppressad bajshål som man inte kan kan komma in i med bilen knappt. Runt om finns bara en massa jävla vägar, några bajskartonger och dö-yta.

Bartman
2006-07-21, 16:43
Har du pluggat där? Hur var det i så fall?
Har inte pluggat på universitetet så jag vet inte hur det är, men det är en trevlig stad att bo i och mycket studenter är det.

Inte Linköping ffs. Tråkigare stad får man fan leta efter. Centrum är som ett ihoppressad bajshål som man inte kan kan komma in i med bilen knappt. Runt om finns bara en massa jävla vägar, några bajskartonger och dö-yta.
Tyst med dig Linköping är en bra stad!*slap*

snelhest
2006-07-21, 17:45
Inte Linköping ffs. Tråkigare stad får man fan leta efter. Centrum är som ett ihoppressad bajshål som man inte kan kan komma in i med bilen knappt. Runt om finns bara en massa jävla vägar, några bajskartonger och dö-yta.
Håller med dig. Riktigt äcklig jävla skitstad.

Linköping är moralens högborg nr 1 pga av hälsouniversitetet och sjukhuset vars etik genomsyrar staden. Du kan räkna med att polisen lägger ner stora resurser på att få fast folk som cyklar utan lyse eller på tomma gångbanor i parker... och om linköpingseliten får som dom vill så kan snart grisen inleda en omfattande jakt på de som behagar att ej använda hjälm (vilket förstås de flesta linköpingsbor gör).

Vidare är det ett helvete att köra bil i stan och sedan när du väl kommer fram så finns det inga parkeringar. GIVETVIS tar man ockerpriser på parkeringarna även på nätter och helger (det är, såklart, inget högt tryck på parkerigarna på nätterna men man har löst det såhär för att jävlas i största allmänhet med ej livegna linköpingsbor som inte använder sin bil till att bara köra mellan hemmet och jobbet)

Linköpingsborna visar sin allmänna klipskhet genom att bokinkasten till samtliga av stadens bibliotek är placerade på insidan. :Virro KOM när det är öppet eller inte alls :banned (och öppettiderna är självklart dåliga)

Räkna inte heller med något Lidl till stan. Jag menar lågpris OCH tyskt! Tror ni det finns någon möjlighet att dessa människor(___tyskar!!!___ VI HAR INTE FÖRLÅTIT) ska få byggtillstånd?

sedan är kommunala bostadsbolagets hyra svindyra 2,5k för ett litet korridorsrum och 3,5k för en etta.

Som pricken över i. Lyssna på campushallens "studentpris": 3100kr/år *screwy*

PowPow
2006-07-21, 18:05
Lite offtopic men får man fråga vad du har emot lund? *screwy*


:D

är väl över lag trött på staden. Har mer och mer blivit det på senare år, speciellt i takt med förvanlingen från kulturstad -> Lilla Sthlm. Mitt ogillande är egentligen inte så stort som det låter, men det är stort nog för att jag skulle tveka väldigt länge innan jag bosatte mig dig :cool:

PowPow
2006-07-21, 18:05
uppsala såklart.

Por que?

Genesis
2006-07-21, 18:22
Räkna inte heller med något Lidl till stan.
Va? De håller ju på och bygger ett Lidl för fullt och vad jag hört är det planer på ett till.

Inte för att jag kommer handla där :).

Jense
2006-07-21, 18:26
Nej, gränsen går vid Stockholm :whipped:


minst som köpenhamn, tycker jag. köpenhamn är fint som fan

Bartman
2006-07-21, 18:28
Håller med dig. Riktigt äcklig jävla skitstad.

Linköping är moralens högborg nr 1 pga av hälsouniversitetet och sjukhuset vars etik genomsyrar staden. Du kan räkna med att polisen lägger ner stora resurser på att få fast folk som cyklar utan lyse eller på tomma gångbanor i parker... och om linköpingseliten får som dom vill så kan snart grisen inleda en omfattande jakt på de som behagar att ej använda hjälm (vilket förstås de flesta linköpingsbor gör).
Det är bara bra, hatar cyklister som inte kan använda lyse.*grr*

Vidare är det ett helvete att köra bil i stan och sedan när du väl kommer fram så finns det inga parkeringar. GIVETVIS tar man ockerpriser på parkeringarna även på nätter och helger (det är, såklart, inget högt tryck på parkerigarna på nätterna men man har löst det såhär för att jävlas i största allmänhet med ej livegna linköpingsbor som inte använder sin bil till att bara köra mellan hemmet och jobbet)
Har aldrig haft några problem att köra bil i den här stan. Fins 4st parkeringshus i centrum så det är inga problem att hitta parkering, och där kostar det bara 10 kr för 3 timmar att parkera. Gratis parkering i innerstan efter kl 18 och till kl 8 på morgonen.
Linköpingsborna visar sin allmänna klipskhet genom att bokinkasten till samtliga av stadens bibliotek är placerade på insidan. :Virro KOM när det är öppet eller inte alls :banned (och öppettiderna är självklart dåliga)
Har aldrig lämnat tillbaka några böcker efter stängning så det vet jag inte, men det stämmer säkert.

Räkna inte heller med något Lidl till stan. Jag menar lågpris OCH tyskt! Tror ni det finns någon möjlighet att dessa människor(___tyskar!!!___ VI HAR INTE FÖRLÅTIT) ska få byggtillstånd?
Lidl öppnar i ekholmen nångång i höst.

sedan är kommunala bostadsbolagets hyra svindyra 2,5k för ett litet korridorsrum och 3,5k för en etta.)
Hyr en vanlig lägenhet, billigare och bättre.
Som pricken över i. Lyssna på campushallens "studentpris": 3100kr/år *screwy*
Campushallen kan man ändå inte träna på, tränar gör man på gymbolaget för 199:-/mån.

BigForre
2006-07-21, 18:36
NU BLIR DET FANIMEJ MED VERSALER, DU VÄLJER UPPSALA!!!

Örebro kan du räkna bort, vilket du själv redan näst intill har gjort.

Göteborg är för stort, det finns många studenter, men andelen studenter blir låg, det är ingen studentstad.

Linköping är en studentstad, men...

Kan inte mäta sig med Uppsala, ska du plugga en termin så kommer du njuta av livet av Uppsala, ska du genom en hel utbildning så kommer du säkert att bli trött på det.

Det finns bara två riktigt tunga studentstäder i Sverige...Uppsala och Lund...

PowPow
2006-07-21, 18:51
NU BLIR DET FANIMEJ MED VERSALER, DU VÄLJER UPPSALA!!!

Örebro kan du räkna bort, vilket du själv redan näst intill har gjort.

Göteborg är för stort, det finns många studenter, men andelen studenter blir låg, det är ingen studentstad.

Linköping är en studentstad, men...

Kan inte mäta sig med Uppsala, ska du plugga en termin så kommer du njuta av livet av Uppsala, ska du genom en hel utbildning så kommer du säkert att bli trött på det.

Det finns bara två riktigt tunga studentstäder i Sverige...Uppsala och Lund...

Tack för svaret! Har du förstahandsinfo eller bygger du det på andras goda omdömmen? har du läst där? Bott där? Hälsat på? Vad har du läst? Vad var din mors efternamn innan hon gifte sig? Gifte hon sig över huvud taget? Hur är det med henne nu för tiden? osv.

BigForre
2006-07-21, 19:00
Tack för svaret! Har du förstahandsinfo eller bygger du det på andras goda omdömmen? har du läst där? Bott där? Hälsat på? Vad har du läst? Vad var din mors efternamn innan hon gifte sig? Gifte hon sig över huvud taget? Hur är det med henne nu för tiden? osv.

Pluggar själv i Stockholm, staden som lider av samma åkomma som Göteborg, för stor stad i förhållande till antal studenter. Studenlivet gär i stan tilltalar mig inte heller, har inte druckit en bärs vid plugget under de två år jag pluggat här (KTH). Har varit mycket i Göteborg, men aldrig riktigt provat på studenlivet, så det är bekantas, vänners och övrigas såna där förjävliga rykten.

Uppsala är besökt många gånger för att leka student, har många polare som pluggar där, senaste två valborgsmässoaftnarna spenderades där, men har även varit där många "vanliga helger".

Linköping är också besökt ett antal gånger och det är en bra studenstad, men det är inte samma sak som Uppsala.

Min mor hette Tengsrand och gifte sig för omkring 30 år sedan. Nu för tiden är det bara bra med henne tackar som frågar.

snelhest
2006-07-21, 19:04
Det är bara bra, hatar cyklister som inte kan använda lyse.*grr* Varför? Vad har du med det att göra?



Har aldrig haft några problem att köra bil i den här stan. Fins 4st parkeringshus i centrum så det är inga problem att hitta parkering, och där kostar det bara 10 kr för 3 timmar att parkera. Gratis parkering i innerstan efter kl 18 och till kl 8 på morgonen.

måste vara någon specialparkering. Nu har jag inte bil men samtliga parkeringar jag har knallat förbi har haft idiotiska regler och 10kr/h mitt i natten är inte något som jag kallar billigt. Detta gäller defintivt Ryd iaf.

Har aldrig lämnat tillbaka några böcker efter stängning så det vet jag inte, men det stämmer säkert.

det stämmer

Lidl öppnar i ekholmen nångång i höst.

så dags nu... och som vanligt när det gäller linköping: om du inte bor granne med det så är det helvetes långt bort eftersom linköping är en sån förbannad skitstad

Hyr en vanlig lägenhet, billigare och bättre.

soc betalar :thumbup:

Campushallen kan man ändå inte träna på, tränar gör man på gymbolaget för 199:-/mån.
och som vanligt när det gäller linköping: om du inte bor granne med det så är det helvetes långt bort eftersom linköping är en sån förbannad skitstad

dessutom var det själva grejen studentpris 3100kr/år jag syftade på

Bronkitkorv
2006-07-21, 19:09
Uppsala för helvete och alla jävla stockholmare som gnäller på att det bara finns en stad kan hålla käften...

Uppsala är den största student staden av alla och har så varit längst av alla jävla studentstäder i alla jävla tider. Dessutom så är det en mysig stad med många affärer och lidl samt andra lågpris skit affärer. Och hör sen föfan

Jense
2006-07-21, 19:10
Uppsala för helvete och alla jävla stockholmare som gnäller på att det bara finns en stad kan hålla käften...

Uppsala är den största student staden av alla och har så varit längst av alla jävla studentstäder i alla jävla tider. Dessutom så är det en mysig stad med många affärer och lidl samt andra lågpris skit affärer.


Dina väl valda ord gör att jag vill flytta till Uppsala.

dared
2006-07-21, 19:10
Uppsala för helvete och alla jävla stockholmare som gnäller på att det bara finns en stad kan hålla käften...



Ehh, om du menar det jag skrev så skrev jag det för att de va massa göteborgare som skrev att det bara fanns 2 städer och fick en massa som skrev +1..... jag är inte ens Sthlmare och min lilla stad på 50 000 räknar jag som stad.

Bronkitkorv
2006-07-21, 19:15
Ehh, om du menar det jag skrev så skrev jag det för att de va massa göteborgare som skrev att det bara fanns 2 städer och fick en massa som skrev +1..... jag är inte ens Sthlmare och min lilla stad på 50 000 räknar jag som stad.
Nej det Wain skrev menade jag !

Jense :thumbup:

PowPow
2006-07-21, 19:19
Pluggar själv i Stockholm, staden som lider av samma åkomma som Göteborg, för stor stad i förhållande till antal studenter. Studenlivet gär i stan tilltalar mig inte heller, har inte druckit en bärs vid plugget under de två år jag pluggat här (KTH). Har varit mycket i Göteborg, men aldrig riktigt provat på studenlivet, så det är bekantas, vänners och övrigas såna där förjävliga rykten.

Uppsala är besökt många gånger för att leka student, har många polare som pluggar där, senaste två valborgsmässoaftnarna spenderades där, men har även varit där många "vanliga helger".

Linköping är också besökt ett antal gånger och det är en bra studenstad, men det är inte samma sak som Uppsala.

Min mor hette Tengsrand och gifte sig för omkring 30 år sedan. Nu för tiden är det bara bra med henne tackar som frågar.


Jag tackar för goda svar!

Antosh
2006-07-21, 19:51
Du resonerar lite som jag. Om än liknelsen med Lund ger mig rysningar i hela kroppen. Lund är djävulens stad!:devil: Kom in i Lund också, och det hade varit praktiskt, med tanke på att jag ha bostad i Malmö.. men njaaeu. Lund är inte min tekopp.

då ska du helt klart välja göteborg :)

PowPow
2006-07-21, 19:55
Var i Uppsala ska man bo? "Studentstaden" eller "Sernanders väg"? Hrm... Eller inget av det? Det var typ det som fanns på studentstaden.se.

evil
2006-07-21, 20:05
Ska du plugga något tekniskt finns det väl bara Göteborg och Linköping att välja på. Övriga städers tekniska högskolor har väl skapligt mycket sämre rykte om man säger så.

PowPow
2006-07-21, 20:07
Ska du plugga något tekniskt finns det väl bara Göteborg och Linköping att välja på. Övriga städers tekniska högskolor har väl skapligt mycket sämre rykte om man säger så.

Som jag skrev i första inlägget så handlar det om de sociologiska alt. filosofiska fackulteterna.

Wain
2006-07-21, 21:50
Nej det Wain skrev menade jag !


Jag sa väl ändå att det fanns 2 städer, 3 om vi räknar Malmö som svenskt. :D
En by med 50 000 invånare ser inte jag personligen som en stad.


Göteborg är för stort, det finns många studenter, men andelen studenter blir låg, det är ingen studentstad.


Det är ju det som är det fina med Göteborg. Man slipper alla studenter överallt...
:thumbup:

Bartman
2006-07-21, 21:51
Varför? Vad har du med det att göra?

Så man slipper köra på dom med bilen bara för att dom inte syns. Har fått bromsa och väja flera gånger för cyklister som har vinglat ut i vägen och det kan vara väldigt svårt att hinna se dom i tid om dom inte har lyse.
så dags nu... och som vanligt när det gäller linköping: om du inte bor granne med det så är det helvetes långt bort eftersom linköping är en sån förbannad skitstad
Jag bor granne med lidl när det blir klart:D

Arnesson
2006-07-21, 22:04
Var i Uppsala ska man bo? "Studentstaden" eller "Sernanders väg"? Hrm... Eller inget av det? Det var typ det som fanns på studentstaden.se.

Studentstaden!

Sernandersväg är i statsdelen Flogsta, långt från stan (tar 10min på cykel).

PowPow
2006-07-21, 23:38
Studentstaden!

Sernandersväg är i statsdelen Flogsta, långt från stan (tar 10min på cykel).

Jag tackar! Är du insatt i bostadsmarknaden i uppsala? Är det lika illa som i andra relativt stora städer? Har ställt mig i kö och anmält intresse på några lägenheter på studentstaden.se, men det ser ju ganska mörkt ut.. /=

Mantus
2006-07-24, 00:01
Jag tackar! Är du insatt i bostadsmarknaden i uppsala? Är det lika illa som i andra relativt stora städer? Har ställt mig i kö och anmält intresse på några lägenheter på studentstaden.se, men det ser ju ganska mörkt ut.. /=


Går du med i någon bra nation i Uppsala så är det relativt lätt att få ett hyffsat korridorsrum, nära centrum. Nationer du skall undvika är Norrlands och Stockholms eftersom de har en hel del medlemmar i förhållande till antalet lägenheter och korridorsrum.
En bra nation(dvs den jag är medlem i;) ) är Östgöta nation, där man relativt enkelt kan fixa korridor eller (om man har en jäkla tur och lite kontakter) en lägenhet nära stan. Sedan finns det även lägenheter en bit utanför stan, ca 20 min från stan med cykel som oftast är lediga, men de är väldigt offside..
Googla på Östgöta nation, och se till att det är nationen i Uppsala du klickar in dig på (finns en i Lund också) klicka på länken Bostad och ring sedan kontaktnumret och fråga om det finns några lediga bostäder.

Studentstaden brukar inte ha så många lägenheter med attraktiva lägen så de skulle jag välja bort.

Rocco
2006-07-24, 08:34
Jag tackar! Är du insatt i bostadsmarknaden i uppsala? Är det lika illa som i andra relativt stora städer? Har ställt mig i kö och anmält intresse på några lägenheter på studentstaden.se, men det ser ju ganska mörkt ut.. /=

Här kommer en till röst på Uppsala. Pluggade där i fem år och trivdes som fisken i vattnet. Som Mantus nämnde så kan det vara en bra idé att välja nation efter tillgången på bostäder. Min polare fick centralt boende via Östgöta. Många väljer nation efter hemvist, men det är absolut inte nödvändigt. Dessutom har ju inte Skåne någon nation så för din del så blir det hitta en annan. Bostadsmarknaden är tuff och har man inte flyt så blir det till att bosätta sig i Flogsta. Är iofs inget fel med det och hamnar man i en trevlig korridor så kan man få en kul vistelse. Man kan ju också via tidningar hitta folk som hyr ut ett krypin lite mer centralt. Lycka till med *host* studierna ;)

PowPow
2006-07-24, 15:12
Här kommer en till röst på Uppsala. Pluggade där i fem år och trivdes som fisken i vattnet. Som Mantus nämnde så kan det vara en bra idé att välja nation efter tillgången på bostäder. Min polare fick centralt boende via Östgöta. Många väljer nation efter hemvist, men det är absolut inte nödvändigt. Dessutom har ju inte Skåne någon nation så för din del så blir det hitta en annan. Bostadsmarknaden är tuff och har man inte flyt så blir det till att bosätta sig i Flogsta. Är iofs inget fel med det och hamnar man i en trevlig korridor så kan man få en kul vistelse. Man kan ju också via tidningar hitta folk som hyr ut ett krypin lite mer centralt. Lycka till med *host* studierna ;)

Tack för svaret. Gällande nationerna: Är det tillrådligt (kanske t.om. obligatoriskt) att gå med i en nation, även om man bara ska läsa en termin?

PowPow
2006-07-24, 15:16
Går du med i någon bra nation i Uppsala så är det relativt lätt att få ett hyffsat korridorsrum, nära centrum. Nationer du skall undvika är Norrlands och Stockholms eftersom de har en hel del medlemmar i förhållande till antalet lägenheter och korridorsrum.
En bra nation(dvs den jag är medlem i;) ) är Östgöta nation, där man relativt enkelt kan fixa korridor eller (om man har en jäkla tur och lite kontakter) en lägenhet nära stan. Sedan finns det även lägenheter en bit utanför stan, ca 20 min från stan med cykel som oftast är lediga, men de är väldigt offside..
Googla på Östgöta nation, och se till att det är nationen i Uppsala du klickar in dig på (finns en i Lund också) klicka på länken Bostad och ring sedan kontaktnumret och fråga om det finns några lediga bostäder.

Studentstaden brukar inte ha så många lägenheter med attraktiva lägen så de skulle jag välja bort.

Tack för svar. Gick in på nämnda nation. Hittade rubriken bostad, men inte något kontaktnummer /= Bara länkar till studentstaden m.m.

jakke
2006-07-24, 15:45
Tack för svaret. Gällande nationerna: Är det tillrådligt (kanske t.om. obligatoriskt) att gå med i en nation, även om man bara ska läsa en termin?
ja, det hörihop med kåravgiften. Måste visas när du ska skriva tentor osv..
Dessutom måste du vara medlem i en nation för att komma in på alla nationer(dvs stor del av utelivet för studenterna i U-A)
PM:a gärna om du har fler frågor.

Mantus
2006-07-25, 23:44
Tack för svar. Gick in på nämnda nation. Hittade rubriken bostad, men inte något kontaktnummer /= Bara länkar till studentstaden m.m.


Jag sitter på ett ess i rockärmen, eller snarare med numret till Östgötagården framför mig;)
Numret är 018-133818
Tyvärr så har de rätt så snåla telefontider, det bästa med Östgöta är som sagt att vi har centrala lägenheter och korridorrum, det är mindre än 2 minuters promenad till centrum från korridorrummen, mer centralt kommer du inte även om du bor i Domkyrkan;) .

PowPow
2006-07-25, 23:50
Jag sitter på ett ess i rockärmen, eller snarare med numret till Östgötagården framför mig;)
Numret är 018-133818
Tyvärr så har de rätt så snåla telefontider, det bästa med Östgöta är som sagt att vi har centrala lägenheter och korridorrum, det är mindre än 2 minuters promenad till centrum från korridorrummen, mer centralt kommer du inte även om du bor i Domkyrkan;) .

Guld!
KOllade på deras hemsida. Men det stod att man bara kunde ställa sig i kö i början av terminen. Och man var tvungen att ha visa betald terminsavgift (till nationen?) vid detta tillfälle. Är förvirrad nu :confused:

Mantus
2006-07-26, 02:39
Guld!
KOllade på deras hemsida. Men det stod att man bara kunde ställa sig i kö i början av terminen. Och man var tvungen att ha visa betald terminsavgift (till nationen?) vid detta tillfälle. Är förvirrad nu :confused:


De brukar lotta ut en del bostäder till nykomlingar i början på terminen om du tar kontakt med både 1Q (föreståndaren för Östgöta nation) ochnågon av Östgötagårdens anställda så tror jag att de kan ledsaga dig rätt, hoppas att jag har varit till någon hjälp. Om det är något mer så är det bara att PMa så skall jag se om jag kan reda ut det:)

mela
2006-07-26, 05:51
Enda jag kan säga. är det en termin skall du nog läsa någon annanstans än i Göteborg.

userfriendly
2006-07-26, 07:43
Jag tycker faktiskt Uppsala är trevligt, men en helt annan grej än GBG... beror helt på vad du gillar

PowPow
2006-08-18, 12:41
Ja, Uppsala blir det. Himla meck att fixa boende bara..

Har fått erbjudande om en 1:a på Geres väg i "Gamla uppsala". Är det långt ifrån centrum? Eller rättare sagt långt ifrån den sociologiska institutionen? Tid med cykel?

PowPow
2006-08-18, 13:15
Ingen som skulle vilja gå och kolla en lägenhet åt mig, så bjuder jag på en öl när jag kommer upp? :D

L-Sami
2006-08-18, 13:20
Ta Uppsala om man tröttnar på en mindre stad så ligger det i alla fall nära Stockholm där man kan roa sig. Om du inte vill förstås bosätta dig i Götebörg.

adriano
2006-08-18, 13:26
LAL

Jag valde mellan Honolulu och Kristandstad, verkligen ett svart val!! ALOHA alla.. jag hoppas ni kommer att han en dryg vinter med en massa slask och sno:devil:

PowPow
2006-08-18, 13:28
Ta Uppsala om man tröttnar på en mindre stad så ligger det i alla fall nära Stockholm där man kan roa sig. Om du inte vill förstås bosätta dig i Götebörg.

Ett tips kan ju vara att skumma genom tråden. Eller åtminstonde läsa de 2 senaste posterna ;)

PowPow
2006-08-18, 13:29
LAL

Jag valde mellan Honolulu och Kristandstad, verkligen ett svart val!! ALOHA alla.. jag hoppas ni kommer att han en dryg vinter med en massa slask och sno:devil:

Äh, har bott i Spanien senaste halvåret. Är trött på värmen ;)
Slask and shitty weather, here I come!