handdator

Visa fullständig version : Konstant håll vid jogging


Axmode
2006-07-21, 13:47
För ett par månader sedan åkte jag på en lindrig körtelfeber. Låg bara febersjuk en vecka och mina levervärden var inte så höga.
Jag kunde börja träna efter drygt 1 månad igen. Dock så valde jag att ta det lungt och jag skippade all form av tung cardio. Jag körde mina gympass och tog mina promenader istället. Nu i måndags bestämde jag mig dock för att börja jogga lite lätt igen för att börja trappa upp konditionen.

Dock har jag ett jobbigt problem. Varje gång denna vecka jag har försökt att springa har jag fått håll efter cirka 200 meter. Jag har testat att inte äta innan, äta lite dextro innan/enbart protein.
Har bollat lite fram och tillbaka och har även nästan lunkat fram varje gång men lika förbannat smäller det till och jag måste vända hem igen för det går inte forsätta. Har hållit på med konditionsträning i 10 år så har ganska bra koll på vad min kropp klarar normalt.

Det stället som det gör ont på är vid midjan/kalsonglinjen på högra sidan. Normalt hade jag kunnat fråga min mamma då det är hon som har tagit alla mina prover då jag har varit sjuk men nu har hon varit borta en vecka.

Någon som har någon aning om detta eller bör jag vända mig till vårdcentralen?

nutz
2006-07-21, 14:36
Du är nog inte helt återställd än. Jag hade väntat på mammis eller skyndat till vårdcentralen.

Liten Men Fet
2006-07-21, 17:58
Kompisens flickvän fick körtelfeber igår, satt 14 timmar på akuten innan dom visste vad det var. Hon hade ont runt midjan förmodligen för att bla mjälten och levern svällt upp och blir känsliga för tryck och stötar och kan i värsta fall spricka. Så hon ska ta det väldigt lugnt i minst 2 veckor till att börja med.

Så ta det lugnt innan du har kollat upp varför du har ont.