handdator

Visa fullständig version : Mer protein/ färra kolhydrater eller vise versa?


Kieran
2006-07-21, 12:37
Jag tror inte det blir mycket mer basic än så här men jag blottar mig ganska fritt och ställer frågan om vilken typ av pulver ger vilken typ av ”effekt”, om man nu ska kalla det så.

Jag är väl medveten om att drinkarna inte gör jobbet utan att det är jag själv. Jag har däremot en vän som gick ner 5-6 kg (han var småfett ska tilläggas) med tripple whey (mycket protein).

Jag ska försöka kombinera styrka och kondition i vinter dels för att bygga muskler ,och konditionen, och för att sedan i ett senare avsnitt försöka definiera musklerna bättre. Jag har tidigare tränat i ett år och väger 82 kg på 179-180cm.

krilleh
2006-07-21, 13:10
Ett kaloriunderskott orsakar viktnedgång. Inget speciellt pulver *screwy*

JAJJAS
2006-07-21, 13:12
Under en deff så är det kolhydraterna man ska skära ner på. Då passar det bra med så rent protein som möjligt.

En gainer, protein+kolhydrater, är bra att ta innan/efter träning för att minska muskelnedbrytningen.

Kieran
2006-07-22, 13:52
Men är det ultimata att ta protein8(drink) innan träning, kolhydrater (drink) efter och sedan varje timme äta något med mycket protein?

Vad rekommenderas för produkter här på Kolozzeum shopen?

King Grub
2006-07-22, 13:59
Men är det ultimata att ta protein8(drink) innan träning, kolhydrater (drink) efter

Nej, protein plus kolhydrat ger bättre proteinbalans, både vid intag före, under och efter passet, jämfört med det ena eller det andra.

Kieran
2006-07-22, 14:27
Okej, jag läste i tulipanros tråden att protein innan träningensedan kolhydrater efter var the shit men jag misade poängen där.

Så en drink med protein och kolisar innan och efter träningen? (med salt i)