handdator

Visa fullständig version : Flouride Listerine - Starkt utav bara fan


Olof Herlin
2006-07-20, 21:00
Asså jag var nere o köpte en flaska av denna djävulsvätska för ett par dagar sedan. Det står att man ska ha skiten i käften i 30 sekunder men jag ser det inte mänskligt möjligt att ha det därinne i mer än 15 sekunder.

Är detta munvatten verkligen hälsosamt? jamenar något som bränner så fruktansvärt kan ju inte vara bra för miljön i munnen. Bakterier kanske dör men även allt annat ?

Någon som vet mer om detta och varför det är så himla starkt ?

Buckethead
2006-07-20, 21:03
Hahaha, man vänjer sig. Jag fick tårar i ögonen första gången jag använde det. Kan inte tänka mig att det är farligt.

Sinew
2006-07-20, 21:13
Kanske är koncentrat som ska spädas ut med vatten?

Pepparkakssmurfen
2006-07-20, 21:59
Funkar att grogga med.

http://www.geocities.com/brodavelister/images/Listerine_Antiseptic_02.jpg

Olof Herlin
2006-07-20, 22:29
Kanske är koncentrat som ska spädas ut med vatten?
Nej.. men det kanske borde vara ? *grr27*

gasoliner
2006-07-20, 22:31
?? Jag tycker inte det är speciellt starkt jag..späder ni ut minimjölken också pojkar?*rolleyes* :D

Fettecke
2006-07-20, 23:18
det är inte farligt, du vänjer dig sen... första veckna var döden för mig... men sen är de som inga probs... Det är inte roligt att gurgla dagen efter en fin fylla heller, huden ganska skör och tunn efter all sprit (jag får det iaf)... då är det som att gurgla med taggtråd alltså.

men inse hur skönt det är i munnen sen. kan nog jämnföras med ett jämtländskt talesätt:

"känns finnt´... De´ bare´knulle´i mun."

polaren
2006-07-21, 05:03
Varför använder man sånt där då? Är det om man är för lat för att borsta? Eller är det nödvändigt för att inte tappa tänderna?

Sheogorath
2006-07-21, 05:09
Varför använder man sånt där då? Är det om man är för lat för att borsta? Eller är det nödvändigt för att inte tappa tänderna?

Man gör det för att känna sig fräsch i käften, och motverka plack och karies. Bra för oss som hatar dålig andedräkt så mycket att vi inte ens vill riskera att förnärma vår omgivning. Brukar alltid skölja munnen med tandkräm efter varje mål mat, samt innan jag ger mig ut bland folk. Med den här tar man en klunk, gurglar i halsen (jepp, gotta hurt) och sen är man set. Smidigare än sätta tandkräm på fingret, slicka av det, ta en munfull vatten, gurgla etc.

polaren
2006-07-21, 05:31
Jag borstar tänderna och tungan på morgonen och det räcker gott och väl för att inte lukta illa under dagen.

Sheogorath
2006-07-21, 05:33
Jag borstar tänderna och tungan på morgonen och det räcker gott och väl för att inte lukta illa under dagen.

Absolut. Men jag är nojig som fan när det kommer till detta. Jag ser det som en säkerhet så att jag kan slappna av.

aliquis
2006-07-21, 22:09
Asså jag var nere o köpte en flaska av denna djävulsvätska för ett par dagar sedan. Det står att man ska ha skiten i käften i 30 sekunder men jag ser det inte mänskligt möjligt att ha det därinne i mer än 15 sekunder.

Är detta munvatten verkligen hälsosamt? jamenar något som bränner så fruktansvärt kan ju inte vara bra för miljön i munnen. Bakterier kanske dör men även allt annat ?

Någon som vet mer om detta och varför det är så himla starkt ?På engelska websidan står det att det är bakteriedödande så ja, det mesta dör väl, jag tror fortfarande att dentosal tandkräm eller liknande är vettigast.

Avesta
2006-07-21, 22:26
Går fan inte, har provat tiotals gånger men det känns som att jag får kramp i kinderna :MrT:

Sinew
2006-07-21, 23:02
Nej.. men det kanske borde vara ? *grr27*

Hehe, råkade gurgla koncentrat av ett annat märke en gång, det gjorde ONT! Tyckte att flaska var konstigt liten för att vara munvatten *screwy*

kneger
2006-07-22, 00:05
Hehe, råkade gurgla koncentrat av ett annat märke en gång, det gjorde ONT! Tyckte att flaska var konstigt liten för att vara munvatten *screwy*
har hänt mig också, ungefär

jag va rätt liten och fattade trögt.

istället för att ta 3 droppar munvatten och resten vatten så tog jag 3 droppar vatten och resten munvatten koncentrat..

jag sprang till kylen och hällde i mig yoghurt efter jag spottat ut skiten ur käften