handdator

Visa fullständig version : vrist wraps


Jazen
2006-07-20, 20:51
jag undrar vad det finns för och nackdelar med atr använda vrist wraps.
Har för mig att jag hörde nån säga att underarmarna inte växer lika bra, men vet icke ifall det är sant eller inte....
vore tacksam för svar

Diggler
2006-07-20, 20:57
Det finns bara fördelar med remmar, förutsatt att du inte använder dem hela tiden, kör de seten du kan köra ordentligt utan, och använd dem bara när du måste.

Blir du nojig kan du köra några extra set shrugs utan remmar.

Jazen
2006-07-20, 21:00
Det finns bara fördelar med remmar, förutsatt att du inte använder dem hela tiden, kör de seten du kan köra ordentligt utan, och använd dem bara när du måste.

Blir du nojig kan du köra några extra set shrugs utan remmar.

tänkte inte remmar =) tänkte mer på handledsskydd

Gnusram
2006-07-20, 21:16
Inte är det nån fara för att inte underarmarna ska växa. Möjligen kan det ju vara så att man tappar lite stabilitet den dan du inte har de. Å andra sidan kan du ju köra säkrare och stabilare på tyngre vikter. Värm upp och kör halvtungt utan och använd de när du kör tung bänk, tunga hantelpressar och liknande. Kanske böj om du kör tungt. Aldrig annars förstås.
Kör hårt!

Ascent
2006-07-21, 11:11
Tja, jag vet inte hur det är med andra, men använder jag det inte så kan jag glömma många av mina övningar på gymmet pga karpaltunnelsyndrom. Behöver man inte använda det så är det väl bara att köra på som vanligt om man inte har några besvär? Lixom, jag trycker inte i mig alvedon om jag inte har ont i huvudet?

Om jag sedan får mindre utveckling i mina underarmar än annars så kan jag leva med det, för nu får jag iaf någon utveckling där samt bra utveckling av överarmar, axlar, bröst, rygg osv som jag inte fått annars.

Erik__
2006-07-21, 11:38
Det är väl onödigt ifall du inte behöver dom?

Popeye
2006-07-21, 23:08
Känns kanon med handledslindorna men som de påpekat tidigare i tråden... onödigt att börja med dem om du inte har känningar i handleden. eller kör såpas tunga vikter att dessa motiverar lindorna.

Min gräns låg vid 120kg i bänken men din kanske ligger på 150kg?
Oftast bättre att köra utan hjälpmedel så länge som möjligt.