handdator

Visa fullständig version : Beecher's träningsjournal


Beecher
2006-07-20, 19:46
Ålder, kropp m.m
Jag är 18 från och med tisdag den 25 juli.
Försökte mig på en deff som varade i några veckor, gick ner några kilo, men jag har insett att jag behövde längre tid och mer muskelmassa för att lyckas så att jag själv blir nöjd.

Jag väger i dagsläget 83kg på morgonen, har vägt upp emot 90kg, har upptäckt att vår gamla våg visat fel nämligen...
Har även mätt mig och upptäckt 186cm.
Men deffen gav resultat, då vet jag det, nu behöver jag inte bli av med mer för jag vill ju inte bli nån liten spinkis heller, nu har jag äntligen mina storlek 32 i byxor som sitter snyggt!
Jag känner ser inte tjock ut och det syns att jag styrketränar, det är en ok grund för mig

Mått
Biceps: 37cm
Midja: 84cm
Vader: 41cm
Bröst:103cm
Nacke: 45cm
Underarmar: 32cm


Random
Eftersom min bf% inte får mig att känna mig tjock längre då det har minskat lite, och för att sommaren snart ändå är slut (samt en hel del "beröm" från martin lidberg & co för att ha bättrat på formen från förra året) så tänkte jag koncentrera mig på att träna, växa - och göra det för att må bra och ha kul.

Jag tänker inte ha hysterin att väga maten längre, jag tänker endast stoppa i mig sådant jag vet är bra. Går jag upp i fett så är det fine, för skulle det vara så att jag går upp till en bf% som jag känner mig obekväm i så är det ju bara att göra något åt saken, jobbigt är det inte för mig iallafall.

Jag har motivationen och vanorna, nu är det bara att hålla igång.


Träningen
Jag tränar regelbundet, måndagar, onsdagar, fredagar samt söndagar, inget ska få stoppa mig.
på valfri vilodag så ska ett pass cardio utföras för att hålla konditionen uppe, jag cyklar också rätt mycket till vardags.
Jag har börjat med lite nya övningar, dvs Sumo, T-bar, Good-Mornings och Frivändningar, jag har börjat satsa mer på rygg och ben än vad jag gjorde förut, jag ska banne mig komma upp i 10 chins.

Jag kommer inte att äta så lite kolhydrater som jag gjort, jag kommer öka på det men även äta lite rejälare mellanmål, som lax, kyckling m.m.
När skolan börjar så kommer jag inte vara den som struntar i att ta med mellanmål heller.

Det första träningspasset för denna journal kommer imorgon.
Kan ju säga att min träning kommer vara rätt mångsidig, men det är för att jag ska tycka det är roligt :)