handdator

Visa fullständig version : Sömnpiller


Kaew
2006-07-20, 16:53
Har tinnitus på båda öronen, och det skapar en del sömnproblem för mig. I Bangkok köper jag hur mycket sömnpiller jag vill på apotek, men hur svårt ar det att få tag på här hemma? nån som har någon erfarenhet av detta?
Menar naturligtvis via läkare men vilka är kraven för att dom ska skriva ut recept?

Mental
2006-07-20, 17:04
Ganska lätt, tyvärr, många som blir beroende, och enligt mig såver man sämre och vaknar tröttare på chem,

Nu har jag iof bara provat still noct eller vad det hette, men det var fan obehagligt,

mela
2006-07-20, 17:12
Jag kör stilnox just nu. De är behagliga, inte så mtk biverkningar. Man sover bra och har sig. Inte alls svårt att få utskrivet.

Zopiklon/Imovane däremot blir man som en zombie av.. Inte heller svårt att få utskrivet heller iofs.

Men bästa är ju att undvika i största möjliga mån.. Sjukt beroendeframkallande

Kaew
2006-07-20, 17:23
Ok tack för svaren! , Stilnox låter bra ska ha det i minnet.

ryssen
2006-07-20, 18:04
finns piller mot tinnitus nu. prata med behörig läkare. en kompis äter den nu.

Krampus
2006-07-20, 18:13
Stilnoct för helvete och det är en insomningstablett och inte en sömntablett.


Kaew: Gå till läkare och berätta om dina problem istället för att fråga kunskapseliten här.

work_hunter
2006-07-20, 18:40
Jag käkar 10mg stilnoct varje kväll för mina insomningsproblem.

Ett tips: Om du vill prata med dina möbler eller ha något annat roligt för dig kan du testa att ta några stilnoct-tabletter till.. ; )

Herkulez
2006-07-20, 18:50
Jag käkar 10mg stilnoct varje kväll för mina insomningsproblem.

Ett tips: Om du vill prata med dina möbler eller ha något annat roligt för dig kan du testa att ta några stilnoct-tabletter till.. ; )
haha det gamla vanliga partytricket om man vill ha kul för sig själv en stund: käka en näve stilnoct och se hur länge man kan hålla sig vaken :D

mela
2006-07-20, 18:53
Stilnoct för helvete och det är en insomningstablett och inte en sömntablett.


Kaew: Gå till läkare och berätta om dina problem istället för att fråga kunskapseliten här.

står stilnoX på mina.. *slap*
och är något mellan insomnings och sömntablett

grabben i skogen
2006-07-20, 18:57
Stilnoct för helvete och det är en insomningstablett och inte en sömntablett.


Kaew: Gå till läkare och berätta om dina problem istället för att fråga kunskapseliten här.

Kamma dig nu krampus. Det finns både stilNOCT och stilNOX.

Jet
2006-07-20, 20:30
Kamma dig nu krampus. Det finns både stilNOCT och stilNOX.

Stilnox = Fulkopia säkert.....

dude
2006-07-20, 21:10
Blanda dem med alkohol yees skit bra!! :D

tobbeg
2006-07-20, 21:15
Stilnox = Fulkopia säkert.....

De har samma verksamma ämne så det är samma skit. Ni kan titta på www.fass.se om ni är mer intresserade av läkemedel, fast det kanske inte behövs med alla hobbyfarmakologer här.

mela
2006-07-20, 21:16
Blanda dem med alkohol yees skit bra!! :D

Nej. Inte bra. Man mår inte alls bra. *slap*

Krampus
2006-07-20, 21:17
De har samma verksamma ämne så det är samma skit. Ni kan titta på www.fass.se om ni är mer intresserade av läkemedel, fast det kanske inte behövs med alla hobbyfarmakologer här.

Word.

Sheogorath
2006-07-20, 21:18
Så här är det. Stilnoct och Stilnox är varumärken av ett ämne som heter Zolpidem. Den har kort halveringstid och är en insomningstablett, inte en sömntablett. Den hjälper alltså inte mot frekventa uppvaknanden, orolig sömn etc.

Imovan, Imovane, Zopiklon, Zopiclone m.fl. är varumärken av ämnet Zopiklon. Den har lång halveringstid och är både insomnings- och sömntablett. Jag anser att man sover mycket behagligt på denna. Jag blir verkligen inte slö dagen efter utan sover ungefär åtta timmar som en stock, och vaknar sedan upp pigg, altert och utsövd. Om man mot förmodan vaknar på natten för att gå och pinka kan man ha lite balansproblem, that's all.

Tar man zopiklon och försöker hålla sig vaken kommer man att ha feta minnesluckor och göra väldigt skumma saker. Klippa i kläder, fästa tejp på gardinstänger och annat ologiskt. Ta den, lägg dig i sängen. Slocka 10 min senare. That's the key.

mela
2006-07-20, 21:20
Tar man zopiklon och försöker hålla sig vaken kommer man att ha feta minnesluckor och göra väldigt skumma saker. Klippa i kläder, fästa tejp på gardinstänger och annat ologiskt. Ta den, lägg dig i sängen. Slocka 10 min senare. That's the key.

*innocent*

Sheogorath
2006-07-20, 21:20
*innocent*

:D

mela
2006-07-20, 21:21
:D

Jag får iofs blackouts av stilnox också. Dock inte lika häftiga och kraftiga. Men jag blir lika bäng ändå

Kaew
2006-07-20, 21:22
kanon! nu har jag lite kött på benen när jag ska träffa min läkare. tack för informationen.

Krampus
2006-07-20, 21:23
Jag får iofs blackouts av stilnox också. Dock inte lika häftiga och kraftiga. Men jag blir lika bäng ändå

Vad du behöver är inte medicin utan en ordentligt fungerande särskola.

mela
2006-07-20, 21:24
Vad du behöver är inte medicin utan en ordentligt fungerande särskola.

Puss.*kissass*

Sheogorath
2006-07-20, 21:26
kanon! nu har jag lite kött på benen när jag ska träffa min läkare. tack för informationen.

Man kan få recept från privatanställda läkare på web-apotek ;). Väldigt smidigt:

"Vi har nu behandlat ditt fall och bedömmer att medicineringen du föreslagit är adekvat för dina symptom. Ett recept har bifogats med din medicin, som skickats diskret till dig."

Internet. You gotta love it.

Krampus
2006-07-20, 21:26
Puss.*kissass*
:Virro *kissass*

Winternal
2006-07-20, 21:31
Zopiklon låter intressant. Jag sover så jävla dåligt och vaknar och har mig.. Men som vanligt är jag rädd för de flesta piller och dess kända och okända biverkningar..:Virro

Sheogorath
2006-07-20, 21:34
Zopiklon låter intressant. Jag sover så jävla dåligt och vaknar och har mig.. Men som vanligt är jag rädd för de flesta piller och dess kända och okända biverkningar..:Virro

Alla typer av benzodiazepiner eller benzodiazepin-liknande preparat (som t.ex. Zolpidem och Zopiklon) är starkt beroendeframkallande. Använder man dem som sömntabletter så sällan som två gånger i veckan bör det vara riskfritt, dock. Jag använder bara zopiklon när jag dragit i mig snormycket koffein i samband med party-party. Det händer att jag göra det för att inte bli trött när jag dricker och festar.

Krampus
2006-07-20, 21:35
Zopiklon låter intressant. Jag sover så jävla dåligt och vaknar och har mig.. Men som vanligt är jag rädd för de flesta piller och dess kända och okända biverkningar..:Virro

Ketogan låter intressant. Jag har jävligt ont i underarmarna och sådär..


Ungdomar och tanter: Nu pratar vi receptbelagda läkemedel här och man går till en LÄKARE som bestämmer om man ska få dem eller inte.
Begrips? / Krallan.

Me_Myself
2006-07-20, 21:36
Ok tack för svaren! , Stilnox låter bra ska ha det i minnet.


Den enda sorten jag tyckr fungerar bra.:thumbup:

Sheogorath
2006-07-20, 21:36
Ketogan låter intressant. Jag har jävligt ont i underarmarna och sådär..


Ungdomar och tanter: Nu pratar vi receptbelagda läkemedel här och man går till en LÄKARE som bestämmer om man ska få dem eller inte.
Begrips? / Krallan.

Jag beställde zopiklon från ett nätapotek i Portugal. Fick recept och allting :D.

Krampus
2006-07-20, 21:39
Jag beställde zopiklon från ett nätapotek i Portugal. Fick recept och allting :D.

Mmmm... Jag vet en som beställde trenbolon, testosteron, anadrol, syntol och extascy.
Han fick hem allt efter två dagar! Funkar skitbra................

Winternal
2006-07-20, 21:41
Ketogan låter intressant. Jag har jävligt ont i underarmarna och sådär..


Ungdomar och tanter: Nu pratar vi receptbelagda läkemedel här och man går till en LÄKARE som bestämmer om man ska få dem eller inte.
Begrips? / Krallan.


Ja, men du vet lika bra som jag att det inte är speciellt svårt att få sömnmedel utskrivet efter läkarbesök.Att jag tycker det låter intressant betyder inte att jag tänker beställa det på nätet och proppa i mig. :sleep: Får väl förtydliga detta för forum-etikens skull.

Sheogorath
2006-07-20, 21:42
Mmmm... Jag vet en som beställde trenbolon, testosteron, anadrol, syntol och extascy.
Han fick hem allt efter två dagar! Funkar skitbra................

Det är så det har blivit nu med EU... Jag bedömmer att jag är ansvarsfull nog att hantera mediciner med den respekt de förtjänar, och tänker inte sluta med det jag tycker är lämpligt bara för att folk inte kan ta ansvar för sina egna liv.

aitamaa
2006-07-20, 21:48
Skulle säkert vara koden till ett utvilat och bra liv, Men jag är livrädd för all form av benzo efter att ha sett många bli fast i det.. så jag ligger hellre och vrider mig och svettas på nätterna än å stoppar i mig sånt.

Du med öronen kan jag förstå.. men er andra försök låta bli om ni inte absolut känner att ni behöver det. Att bli hooked på nya gifter är ingen hit, bara en ny last.

just my 2 cent.

Krampus
2006-07-20, 22:21
Det är så det har blivit nu med EU... Jag bedömmer att jag är ansvarsfull nog att hantera mediciner med den respekt de förtjänar, och tänker inte sluta med det jag tycker är lämpligt bara för att folk inte kan ta ansvar för sina egna liv.

Ja och har du hittat rätt bland medicinerna på samma sätt som du varje vecka hittar rätt om och om igen bland träningsteknikerna, så har du inte det minsta att vara orolig för....

Sheogorath
2006-07-20, 22:30
Ja och har du hittat rätt bland medicinerna på samma sätt som du varje vecka hittar rätt om och om igen bland träningsteknikerna, så har du inte det minsta att vara orolig för....

Test och utvärdering, min vän. Det är så man utvecklas.

Krampus
2006-07-20, 22:36
Test och utvärdering, min vän. Det är så man utvecklas.

Ok, när planerar du att skjuta horse då?
Glöm inte att lägga upp en tråd på kollo. "Före - Efter". *popcorn*

Bolio
2006-07-20, 22:37
Apropå droger. I'll be right back. A whole lot spacier. :)

Edit: Jag talar självklart om kriget i Libanon där den röda libanesen överlever rökmolnen. *innocent*

Sheogorath
2006-07-20, 22:39
Ok, när planerar du att skjuta horse då?
Glöm inte att lägga upp en tråd på kollo. "Före - Efter". *popcorn*

Jag kommer nog aldrig att skjuta någonting, annat än det mina patienter ska få när jag fått min läkarlicens. Att skjuta droger känns smutsigt. Inget för mig.

Sheogorath
2006-07-20, 22:42
Apropå droger. I'll be right back. A whole lot spacier. :)

Edit: Jag talar självklart om kriget i Libanon där den röda libanesen överlever rökmolnen. *innocent*

Inte droga på vardagar, din busunge.

Bolio
2006-07-20, 22:42
Inte droga på vardagar, din busunge.

Jag har ju ledigt. :em:

Fast jag ska inte droga! Jag ska... brb! :em:

Krampus
2006-07-20, 22:42
Jag kommer nog aldrig att skjuta någonting, annat än det mina patienter ska få när jag fått min läkarlicens. Att skjuta droger känns smutsigt. Inget för mig.

Jag för det är ju inte smutsigare när dem paserar levern istället, eller hur menar du?

(Jag är jobbig nu :D ).

Sheogorath
2006-07-20, 22:45
Jag för det är ju inte smutsigare när dem paserar levern istället, eller hur menar du?

(Jag är jobbig nu :D ).

Det hela handlar om magkänsla... Vill jag känna mig knarkig mortlar jag koffeintabletter och drar en fet lina i vardera snokhål. Svider till riktigt ordentligt.

;)

Bolio
2006-07-20, 22:54
*ja mekkar en ja mekkar två ja meeeeeeeekka tre* :eating:

Krampus
2006-07-20, 22:57
Det hela handlar om magkänsla... Vill jag känna mig knarkig mortlar jag koffeintabletter och drar en fet lina i vardera snokhål. Svider till riktigt ordentligt.

;)

Vet inte, men dina inlägg på sistan tiden har mer gett mig bilden av att du föredrar att ta den rektalt......?

oops.