handdator

Visa fullständig version : OL i skåne


hallar
2006-07-20, 16:31
Har fått upp intresset för OL. Bor i Lund nu och det finns ingen tyngdlyftningsklubb här. Malmö är det närmaste. Finns det några här på brädan som tränar OL i skåne?

Nöter teknik nu, men är svårt att få till det klockrent. Någon här som är självlärd? Att filma och lägga upp filmer här har jag funderat på. Det får bli nästa steg.

Ludvig

Yankeee
2006-07-20, 16:45
Finns det ingen sl-klubb i närheten, eller det kanske var inkluderat i det du menade :P Där kan det iaf finnas en och annan ol:are. Annars är det snuskigt svårt att lära sig en bra teknik. Visst funkar det att lägga upp filmer, men då måste du vänta med att korrigera och med att få veta om det blir bättre eller inte när du har ändrat något osv. Det är mycket mycket man måste tänka på. Men det går självklart att lära sig själv, men kan kommer med största sannolikhet inte att bli speciellt bra.

hallar
2006-07-20, 16:48
Har tänkt på det där med SL-killar. Finns ju ett gäng på mitt gym. Får ta och snacka med dem. Finns säkert någon gammal ol-räv där som kan kolla lite på tekniken.

z_bumbi
2006-07-20, 16:54
Först och främst

"European Youth Championships
Weightlifting
23 - 30 july 2006
Landskrona - Sweden

http://www.tyngdlyftning.com/youth2006/index.shtml"

Alla som är i närheten ska åka dit och kolla.

Adresser till klubbar
http://www.tyngdlyftning.com/forbund/klubb_al.shtml

Mehdi
2006-07-20, 17:27
LBacker är rätt så självlärd, även om han nu fått lite IRL-coaching så tycker jag han fått till det riktigt bra.

Tomas W
2006-07-20, 22:55
Var tränar du nu i Lund? För att vet att det finns flak på "bollhuset". Har en i klubben (Klippans KK) och han kör där! Men han är hemma nu på lovet.

MAK är väll annars ett val, men finns betydligt bättre satsande klubbar i skåne!

z_bumbi: Ska du Landskrona? Jag ska klova där på fredan och lördan :D, ska bli rikigt skoj o kolla in elit lyftarna ifrån europa.

z_bumbi
2006-07-21, 07:01
z_bumbi: Ska du Landskrona? Jag ska klova där på fredan och lördan :D, ska bli rikigt skoj o kolla in elit lyftarna ifrån europa.

Tyvärr inte, jag ska norrut och jaga mygg.