handdator

Visa fullständig version : Problem med ljumsken vid marklyft


mACKANNN
2006-07-20, 12:49
Jag har alltid kunnat köra marklyft normalt. eller ja, så länge jag kört de iallafall, dvs dom senaste månaderna. Men nu, för 2 veckor sen så första repsen gick jag ont i ljumsken, på en prick lixom sen äre som en brännande känsla. Jag trodde först att jag hade nycklarna i fickan eller nått som tryckte emot när jag böjde mig för de känndes precis som det, men jag fattade ganska snabbt att de inte va så.
Jag tog en vilovecka för min kropp i allmänhet var rätt slut, sen nu igår skulle jag testa mark igen. De första 2 setten gick skitbra, kännde ingenting. sen första repetitionen i 3e settet kommer samma jävla ont igen i ljumsken.

Någon som haft samma problem som har ngt tips på vafan de kan vara?

Frustrator
2006-07-20, 13:10
Hur långt upp i ljumsken är det det gör ont? Inget som liksom putar ut där det gör ont i ljumsken? (Tänkte om det är ett bråck..)

mACKANNN
2006-07-20, 19:04
Det står inte ut något och jag känner inte av det någonting alls förutom när jag kör just marklyft :S..

Om man känner på var sin sida om dicken, kanske 5 cp högre upp, så har man som en liten kula på varje sida. (iallafall så har jag det) de är precis vid den på höger sida som de gör ont.
Ingen som känner igen problemet?

Erik__
2006-07-20, 19:25
Det står inte ut något och jag känner inte av det någonting alls förutom när jag kör just marklyft :S..

Om man känner på var sin sida om dicken, kanske 5 cp högre upp, så har man som en liten kula på varje sida. (iallafall så har jag det) de är precis vid den på höger sida som de gör ont.
Ingen som känner igen problemet?

ren jävla gissning nu, men är det lymfkörtlar? för jag har också nå skit där.

mACKANNN
2006-07-21, 11:06
ren jävla gissning nu, men är det lymfkörtlar? för jag har också nå skit där.

Hehe ingen aning ;P ska fan ta o leta reda på en anatomi karta elelr vare heter o kolla upp det.
Vad har du för problem där då?

mACKANNN
2006-07-27, 15:43
bump!

Dreas
2006-07-27, 21:01
Hej! Jag har samma problem. Jag får ont i ljumsken då jag kör mina 6-8 repare men när jag kör 12-15 med mindre vikt så känner jag inget.Skulle vara glad att få svar på den här frågan.

Andreas

Blaine
2006-07-27, 21:50
Har faktiskt samma problem vid vänstra 'ljumsken'. Jag provade att stoppa tröjan innanför byxorna där det bränner till, och smärtan lindrades faktiskt. Dock så vore det skönt att höra vad orsaken är och hur det kan åtgärdas utan lågbudgetlösningar.

Dreas
2006-07-31, 17:45
Hej! Körde marklyft idag och märkte att det blir lite bättre om jag står med raka fötter. Har inte gjort det förut. Men jag körde 3*10 så det var ingen lågrepare. känns lite fortfarande. Tips på vad felet kan vara?

Andreas

mACKANNN
2006-08-01, 01:57
Hej! Körde marklyft idag och märkte att det blir lite bättre om jag står med raka fötter. Har inte gjort det förut. Men jag körde 3*10 så det var ingen lågrepare. känns lite fortfarande. Tips på vad felet kan vara?

Andreas


Då undrar jag hur fan de går till när man kör med snea fötter ? :D
Menar du att du nu körde med raka ben, så förstår jag. men då blir det ju inte vanliga marklyft längre utan någon halvkass form av raka mark, och då blire ju lite fel.
Har inte fått något vettigt svar på frågan men har heller inte sökt så uförligt så^^
Har rygg på schemat imorgon, får se hur de går *kissass*

NeoTech
2006-08-01, 02:23
Det där grabbar kan vara olika saker, men jag får feting ont sådär efter att ha cyklat en längre sträcka på ett av kondis passen..

Orskaen för mig har vart att man kylt ner skrevet så mkt att kulpåsen dragit ihop sig o ena kulan trycker mot en lymfkörtel, och då när man antingen hukar sig efter o klivit av cykeln eller när man sitter på cykeln och sitter där dubbelvikt som ett jevla gem, att varje benrörelse orskar ett "tryck" en brännande känsla..

I början e det jue rätt överkomlig smärta.. Pröva efter 5mil och 3 timmar i sadeln får ni se, då bränner det inte längre.. då e det mer likt en pungspark än ngt annat. ;)