handdator

Visa fullständig version : Visdomständerna


Brenner
2006-07-20, 09:39
Har någon av er haft besvär pga visdomständerna? Personligen så har alla fyra börjat växa på samma gång men det är dom två nedersta som är värst, besök på akuten är redan bokat!

MasterChief
2006-07-20, 09:40
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73485&highlight=visdomst%E4nder

hahavaffan
2006-07-20, 09:57
Inga problem med mina... visst den ena gjorde lite ont när den skulle tränga igenom tandköttet, men värre smärta har jag känt av.

Larsson
2006-07-20, 10:54
Har själv inte haft några problem, blev lite förvånad när min tandhygenist sa att de hade vuxit fram. Har inte känt någonting. Min bror hade dock stora problem med sina, de växte snett och efter att de var utdragna började det att blöda väldigt mycket på kvällen. På akuten svimmade han pga av den stora blodförlusten.

Nejv
2006-07-20, 11:01
Jag ska operera ut mina den 18e augusti. Eller den ena iaf, sen den andra typ ett tag senare. (INTE DRA UT) helvete vad jag kommer ha ont. Mina undre visdomständer växer nämligen vågrätt! :D

Spinkot
2006-07-20, 11:21
kliar lite i tandköttet där den sista håller på att växa ut men knappt ens irriterande

polaren
2006-07-20, 12:01
Jag ska operera ut mina den 18e augusti. Eller den ena iaf, sen den andra typ ett tag senare. (INTE DRA UT) helvete vad jag kommer ha ont. Mina undre visdomständer växer nämligen vågrätt! :D

Undrar om mina också gör det, för min underkäke har farit fram en bit. Jag är stel som fan i käken och det är skitjobbigt. Och mina undre framtänder trycker på övre framtänderna (är rädd att dom ska bli lösa och falla ut :Virro )

Kostar det nåt att gå till tandläkarn när man är 19? Eller är det vid 20 det börjar kosta?

Kanske värdare att fara till akuten och klaga om det skulle kosta? :em:

Loke
2006-07-20, 12:07
Ett tag gjorde i princip alla tänder i munnen lite ont pga visdomständer så jag hängde hos tandläkarn ett par gånger för att se att inget var fel. De växer tydligen rakt mot de andra tänderna istället för uppåt på mig. Ett tag fanns det väl lite lösa planer på att kanske operera, men nu har de slutat växa så det är nog lugnt.