handdator

Visa fullständig version : Tangerine Dreams fem bästa!


Kwon
2006-07-20, 02:39
Någon gammal synth-connoisseur här på brädan som kan tipsa om Tangerine Dreams fem bästa låtar?

Ta gärna med en låt som verkligen kännetecknar Tangerine Dream åsse.

Tack på förhud! :thumbup:

Mr. Moose
2006-07-20, 08:59
Någon gammal synth-connoisseur här på brädan som kan tipsa om Tangerine Dreams fem bästa låtar?

Ta gärna med en låt som verkligen kännetecknar Tangerine Dream åsse.

Tack på förhud! :thumbup:

Lyssnade mycket på T.D förr när jag bodde i Sverige, tog tyvärr inte med mig någon musik när jag flyttade. T.D. finns inte att köpa här i Thailand, dom vill inte ens beställa hem till en!!

Deras första tre album är inte musik, bara ljud! Sen blev dom lite mer melodiska, mitt favorit album var Tangram som kom ut omkring -80 (tror jag) men jag har inte hört något av dom sen -95!! Hade nog omkring 20 LP:er av dom.

Claes

Ps. Inte mycket till hjälp men det hoppas det hjälpte något?

Funnyman
2006-07-20, 09:27
Tangerine Dream

Mina personliga favoriter är:

Tangerine Dream-Sun gate, drömlikt gitarrsolo i låt som bara växer ju mer du lyssnar på den.

Tangerine Dream-Colorado Dawn, mycket fin ambientlåt som för tankarna mot vildmarkens odödliga mornar.

Tangerine Dream-The Dance(från Legend soundtracket), en mardrömslik udda låt som faktiskt är ganska lättltyssnad

Tangerine Drem-Loved by the sun, för tankarna mot guds håll, fin liten ballad där Jon Andersson "falsettar" så att ögonbrynen höjs

Kwon
2006-07-20, 10:49
Tackar! :thumbup: