handdator

Visa fullständig version : Kreatin under deff?


Valrossen
2002-12-31, 01:14
Hur funkar det med att lägga in en kreatinkur under deffen. Vad jag har förstått så gör kreatin att du samlar på dig vatten eller något liknade och det är väl inte allt för lyckat under deffen, eller?!


mvh
Jimmy:smokin:

Munter
2002-12-31, 01:17
Jag känner faktiskt en del som använder kreatin för att bygga upp det lilla tryck man kan få med nedskurna kolhydrater. Gör det inte själv, men vem vet...testa skadar ju aldrig!

Sverker
2002-12-31, 09:26
Man deffar ju för att bli av med fett !

Med mindre kalorier så går träningen tyngre och det kan vara svårt att vara motiverad till att träna hårt och tungt.
Kreatinet gör att träningen går bättre så kör med kreatin så slipper du tappa alltför mycket styrka.

Själv så håller jag bara vatten under laddningsveckan med 30 g kreatin / dag. När jag går ned på underhålls dosen 10 g / dag släpper vattnet direkt:)

Valrossen
2002-12-31, 12:11
Originally posted by Sverker
Man deffar ju för att bli av med fett !

Med mindre kalorier så går träningen tyngre och det kan vara svårt att vara motiverad till att träna hårt och tungt.
Kreatinet gör att träningen går bättre så kör med kreatin så slipper du tappa alltför mycket styrka.

Själv så håller jag bara vatten under laddningsveckan med 30 g kreatin / dag. När jag går ned på underhålls dosen 10 g / dag släpper vattnet direkt:)

Tack så mycket Sverker! :thumbup:

mvh