handdator

Visa fullständig version : Olika typer av träningsscheman


Kotten
2006-07-19, 18:40
Vad kör ni och vad tror ni på. Man ser både vanliga 4splits program, helkroppsprogram och över & underkropp program. Jag har kört över och under kropps program nu ett tag och jag känner inte att jag tränar på samma vis som när jag körde tex bröst en dag och rygg en dag, jag är inte trött på samma vis nu, fast det kanske inte är någon nackdel ?
Hur som helst hur föredrar ni att dela upp träningen så att det känns bäst och vad funkar bäst på er. Börjar nästan fundera på att gå tebax till vanlig 4 split eller något men jag vet inte ännu. Åsikter ?

nemd
2006-07-19, 18:55
JAg tror på variaton och att man ska ha kul. Köra det som passar en bäst.

Jag kör just nu 3-split men körde helkropp förut och jag tycker träningen är roligast med helkropp, men nu känns det bra med 3split och jag varierar med det. Sen blir det helkropp igen.

Liten Men Fet
2006-07-19, 18:59
Jag tror det mesta fungerar, har kört 4-splitt, 3-splitt tänkte köra 2-splitt och provar gärna helkroppspass.

Ta det som passar dig bra, vad känns bäst och när känner du att du kan ge hela kroppen ordentligt med däng utan att det tar för lång tid till nästa gång samma muskelgrupp tränas igen.