handdator

Visa fullständig version : Twinlabb


Assazel
2002-12-30, 23:46
jag läser sällan någonting om Twinlabbs tillskott på tränings forum, varför?

Är det skit?

Matti
2002-12-31, 00:23
Skit? Nä, bara dyrt. ;)

Lord_X
2002-12-31, 09:58
Inte dyrare än något annat av samma kvalitet.

Fairing
2002-12-31, 12:23
Självklart är Twinlab dyrare än andra märken av samma kvalitet pga tull, fraktkostnader osv.

Personligen tror jag att många nybörjare köper Twinlab för dom marknadsför sig väl och alla känner till varumärket Twinlab.

Dom flesta som har tränat länge läser innehåll per 100g och jämför olika varumärken och ser vilket som ger mest för pengarna. Därför kanske det inte skrivs så mycket om Twinlab på olika forum.

/Lasse

EiseltUK
2002-12-31, 12:33
Instämmer med Fairing. Den stora "massan" kan inte så mycket om kosttillskott och då köper det produkter som de känner till, utan att kanske jämföra produkterna med andra fabrikat.

Mvh
Henrik

Assazel
2002-12-31, 12:59
Tror snarare att det fungerar som så att om ex: Eiselt hade sålt lika bra eller bättre än Twinlabb borde de ha en ännu bättre marknadsföring som då hade riktats först mot nybörjare. Det är ju mest logiskt.

Så kanske är Twinlabb bättre på något plan, om än dyrare. Kanske smaken som gör det?

ivandrago
2002-12-31, 13:10
de flesta som just börjat träna och inte vet så mycket brukar väl köpa twinlab för att de finns överallt och känns mer "rumsrena" än andra mer obskyra märken.. men sedan när man väl är insatt byter man märke när man inser att kvalitetsskillnaden är minimal.. kanske därför twinlab gick några miljoner dollar back.. i slutändan är det kvalitet/pris som styr, inte hur känt varumärket är.

Lord_X
2002-12-31, 13:12
Originally posted by Hominus_Nocturna
Så kanske är Twinlabb bättre på något plan, om än dyrare. Kanske smaken som gör det?
Antagligen.

Assazel
2002-12-31, 13:13
Ja och varför är det Twinlabb som marknadsför sig mest och inte Eiselt då?

Jag menar varför är det inte tvärtom?
Och finns det fler nybörjare än rutinerade då? Annars borde ju de om inser att twinlabb är sämre köpa andra och de borde gå med vinst = bättre marknadsföring.

Matti
2002-12-31, 14:30
Ett företag som spenderar mycket pengar på marknadsföring måste även höja priserna på produkterna eller sänka kvalitén på dem. Personligen vill jag bara ha en bra produkt, jag vill inte betala extra för ett varumärke.

Företag som Nike, Reebok mfl satsar ENORMA summor på marknadsföring varje år. Skorna kostar ett par tior att tillverka men de säljs för 700-1000 kr..

GhostFace
2002-12-31, 14:59
Originally posted by Matti
Ett företag som spenderar mycket pengar på marknadsföring måste även höja priserna på produkterna eller sänka kvalitén på dem.

eller sänka kvalitén

Jasså....?

Matti
2002-12-31, 15:10
Mer pengar till marknadsföring, mindre pengar till bra råvaror. Okej, det var kanske lite klumpigt uttryckt eftersom man oftast utvecklar produkten först och sedan satsar på marknadsföring men poängen är att bara för att företag satsar mycket pengar på reklam behöver det inte betyda att deras produkter är jättebra..

EiseltUK
2002-12-31, 15:22
Marknadsföring kostar pengar men behövs för att sälja produkter. Men oftast kostar marknadsföringen mer än vad den ger, vilket ger en sämre vinst i proportion till omsättningen. Det är lite av Moment 22. Det kan vi se hos de flesta kosttillskottsföretag som annonserar mycket. Omsättningen ökar medan vinsten förblir ungefär samma som när man sålde mindre och annonserade mindre. Ett stort företag behöver alltså inte vara det som ger mest vinst.

Mvh
Henrik

PDS
2002-12-31, 16:47
För min del är det att Twinlabs pulver smakar så jäääkla gott!!

tex me protec så får man blanda med närmare 1liter mjälk för att man ska slippa äta med sked, om man nu inte sveper i sig före det hinner tjockna då räcker det nog med ½ liter mjölk.

PDS
2002-12-31, 16:51
Jag har absolut stavat rätt tex MJÄLK är slang på mjölk där jag bor! .........hmm ...... såklart!

Lord_X
2003-01-01, 15:42
Originally posted by PDS
För min del är det att Twinlabs pulver smakar så jäääkla gott!!

tex me protec så får man blanda med närmare 1liter mjälk för att man ska slippa äta med sked, om man nu inte sveper i sig före det hinner tjockna då räcker det nog med ½ liter mjölk.
Twinlabs pulver säger du... Vilka har du provat? Deras Rx smakar skit samt att man måste blanda med sisådär 2 liter mjölk/vatten för att det överhuvudtaget ska flyta, medans triple whey smakar väldigt fint med bra konsistens på bara några få dl vatten/mjölk.
Resten är väl ett mellanting.

Cerberus
2003-01-01, 17:02
Köpte Super Gainers Fuel(Twinlab) och i början smaka det rätt gott men efter ett tag blev jag så jävla less på smaken. Choklad.

Köpte 2kg-burk som är slut nu, 12 ynka portioner.

Har Star Whey-80,4kg nu, 148 portioner. Lite skillnad ja och dessutom jävligt mycket billigare än Twinlab.

Pez
2003-01-01, 17:09
Originally posted by Cerberus
Köpte Super Gainers Fuel(Twinlab) och i början smaka det rätt gott men efter ett tag blev jag så jävla less på smaken. Choklad.

Köpte 2kg-burk som är slut nu, 12 ynka portioner.

Har Star Whey-80,4kg nu, 148 portioner. Lite skillnad ja och dessutom jävligt mycket billigare än Twinlab.

Kan inte låta bli att kommentera detta..

Att jämföra 2 olika pulver med hänseende på hur många portioner dom innehåller är värdelöst då detta sätts av tillverkaren, man skulle kunna bestämma ett pulvers portionsstorlek till 5gr och sen sälja 1kgs burkar med parollen "ger 200 portioner"... :smash:

/pez

Fartman
2003-01-01, 18:59
:D :D

Cerberus
2003-01-01, 20:43
Jo men faktum är att jag får i mig lika mycket protein som finns i en hel Super Gainers-burk-2kg på tre dar i bara Whey-80.Dricker Whey 4 gånger om dagen.

Det är iaf mycket billigare och mer prisvärt än att köpa nåt från Twinlab.

Pez
2003-01-01, 20:51
Originally posted by Cerberus
Jo men faktum är att jag får i mig lika mycket protein som finns i en hel Super Gainers-burk-2kg på tre dar i bara Whey-80.Dricker Whey 4 gånger om dagen.

Det är iaf mycket billigare och mer prisvärt än att köpa nåt från Twinlab.

Jo må så vara, men du kan ju inte jämföra en Gainer med ett rent proteintillskott.

Edit: Skulle vilja tipsa dig om att börja med ett proteinpulver baserat på fler proteintyper än bara vassle som mellanmål, typ Complete eller Protec och fortsätta med vasslen på morgonen och efter träning.

/pez

spinkoo
2003-01-01, 21:05
Eller blanda vasslen i mjölk :)

Cerberus
2003-01-02, 01:25
Skitsamma om att man inte kan jämföra, Twinlab är dyr skit och det kan ingen säga emot!

muskelbyggarn
2003-01-02, 10:00
"Twinlab är dyr skit och det kan ingen säga emot!"

Kan man visste, för skit är det inte. Lite dyrare än vissa andra märken, men som sagt man väljer själv vad man vill köpa och tro på...


Vänl,,,
Tobbe

PDS
2003-01-02, 12:50
Originally posted by Lord_X

Twinlabs pulver säger du... Vilka har du provat? Deras Rx smakar skit samt att man måste blanda med sisådär 2 liter mjölk/vatten för att det överhuvudtaget ska flyta, medans triple whey smakar väldigt fint med bra konsistens på bara några få dl vatten/mjölk.
Resten är väl ett mellanting.

ok får väl tillägga att jag endast kör med Triple whey Fuel jordgubb och Super Gainer choklad och dom är dom godaste jag smakat!

VP2 är också bra men också dyrare!

Weider har jag bara deras gainer och den är alldeles för söt likaså Optimum rena proteiner smakar sött som f-n.

Protec är bra förutom att man måste svepa ½ innom 60sec, annars blir det cement.

inte provat Whey-80 men det är ju bra pris på den så det blir nog rätt snart.

man hinner äta många konstiga märken under 10års tränande/protein ätande men änsålänge leder Twinlab (med smaken ivf) men smaken är ju som baken.