handdator

Visa fullständig version : Mina armar blir röda


rednake
2006-07-19, 11:32
Hallå!.. Jag hade tänkt och börja träna på gym igen! Jag la av med det efter en vurpa jag gjorde med en snowboard förra våren, jag bröt båda mina handleder.

Sen efter det har det gått trögt med att komma igång igen.. jag tappade motivationen helt osv. Men nu har ja tänkt att komma igång :) försöka iaf :Virro

Iaf. Jag har väl kört i 3 veckor nu sammanlaggt och jag märker att det är nånting som inte stämmer med mina armar. När jag kör hantelcurls så blir mina armar helt röda av blod typ och det lixxom sticker i armarna helt skumt..så ja tänkte kolla med er ifall ni råkat ut för samma grej?.. Annars får jag väl åka till sjukan o kolla upp det.. Det är en väldigt obehaglig känsla iaf! :confused:

Tacksam för alla svar ni kan ge!! :thumbup:

MVH Emil!

King Grub
2006-07-19, 12:04
Antagligen är det inte något farligt, men i och med att du har råkat ut för trauma på båda armarna och upplever fenomenet efter detta, bör du nog kolla upp det, så det inte handlar om kraftigt ökat tryck i muskellogerna, något som i sin tur kan innebära risk för akut kompartmentsyndrom, och det är farligt.

emil123
2006-07-19, 12:09
Det är nog keratosis pilaris, det får jag också.. det går bort med tiden.

http://www.skincare4uonline.com/keratosis_pilaris_up_close.jpg

emil123
2006-07-19, 12:14
Du kan ju söka på google efter flera bilder på det.

rednake
2006-07-20, 01:10
Antagligen är det inte något farligt, men i och med att du har råkat ut för trauma på båda armarna och upplever fenomenet efter detta, bör du nog kolla upp det, så det inte handlar om kraftigt ökat tryck i muskellogerna, något som i sin tur kan innebära risk för akut kompartmentsyndrom, och det är farligt.

Hmm ok! Det får bli doktorn nästa då.. lika bra =).. tack för hjälpen! :thumbup: