handdator

Visa fullständig version : Sistaminuten, fast bara flygstol?


Longshot
2006-07-19, 10:37
Vad har ni för erfarenheter av detta? Det känns bättre (och är billigare) att ha en tur/retur flygbiljett och sen själv leta upp ett hotell. Istället för att bli placerad tre mil från kusten i ett okänt slumområde utan att ha något att säga till om till resebyrån (för boendet var ospecificerat).

Nå, sjung ut! :)

hahavaffan
2006-07-19, 10:43
Ospecifierat boende kan suga riktigt mycket hästslane, men kan också bli lyckat. Håller med dig, hade hellre fixat hotell själv.

daja
2006-07-19, 10:50
Vad har ni för erfarenheter av detta? Det känns bättre (och är billigare) att ha en tur/retur flygbiljett och sen själv leta upp ett hotell. Istället för att bli placerad tre mil från kusten i ett okänt slumområde utan att ha något att säga till om till resebyrån (för boendet var ospecificerat).

Nå, sjung ut! :)

Beror mycket på var och när du ska resa och hur många ni är. Att själv hitta ett bra hotell med bra läge runt de populära charterorterna runt Medelhavet i Juli och början av Aug. är nog riktigt svårt. Väntar du däremot in slutet av Aug. eller början av Sep. borde det inte vara några problem alls, tvärtom, det kommer gå att hitta riktigt schysta hotell till bra priser. Dessutom har du ju alltid chans att testa dig för en natt på ett ställe och sen bara dra vidare om det inte funkar.

Janna
2006-07-19, 10:58
Bara att söka runt hos olika flygbolag, jag jobbar med en stor resekund och håller därför koll på marknaden och deras konkurrenter.

Olika aktörer har oftast bra priser på olika destinationer så det lönar sig att leta runt. Testa även att hitta flighter med skumma mellanlandningar om du ska långt så kommer du ganska lätt ner i pris.

lite länkar:

www.seat24.se
www.mrjet.se
www.blue1.se
www.travelpartner.se
www.kilroytravels.se
www.se.lastminute.com
www.travelstart.se
www.klm.com
www.ticket.se

Om du vill pka till thailand kan du hitta en del intressant här:
www.eastjet.se

elan
2006-07-19, 10:59
Jag tog en flygstol till Athen tur och retur för 700 kronor i början av oktober för några år sedan. Tog sedan färja ut till lite olika öar och där fullständigt slängde de billigt boende efter en. Det var precis på gränsen att de skulle börja slå ihop hela ruljangsen inför vintern så det var riktig rea. Hur det är att hitta boende på andra ställen och andra tidpunkter vet jag inget om. Grekiska öarna var i alla fall inga som helst problem.

Janna
2006-07-19, 11:01
Lufthansa kör 5-6 superbilliga destinationer varje vecka, kanske värt att titta på, kolla vänstermenyn under ready to fly, destinationerna byts ut varje vecka de flesta är inom europa men de kör alltid en mer exotisk destination.

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/homepage?tl=1&ctest=41194395858&l=en

daja
2006-07-19, 11:22
Jag tog en flygstol till Athen tur och retur för 700 kronor i början av oktober för några år sedan. Tog sedan färja ut till lite olika öar och där fullständigt slängde de billigt boende efter en. Det var precis på gränsen att de skulle börja slå ihop hela ruljangsen inför vintern så det var riktig rea. Hur det är att hitta boende på andra ställen och andra tidpunkter vet jag inget om. Grekiska öarna var i alla fall inga som helst problem.
Inte så konstigt då det inte direkt är skitvarmt i Grekland i Oktober. ;)