handdator

Visa fullständig version : Tappar muskelmassa..?


-bengan-
2006-07-18, 14:42
Japp, nu när de är sommar och man bor inte i göteborg som vanligt utan i bengtsfors hos mor å far. problemet är jue att jag inte har tillgång till något gym alls och de muskler ja lyckades bygga under årets lopp sakta men säkert faller bort. försöker jue förhindra det genom att äta rätt, ingen diet eller så men både protein, fett och kolhydrater.

Jag gör även endel eget tränande hemma, typ armhävningar, sit-ups, har en hantel....(den andra e försvunnen).

så frågan nu då, hur ska jag göra för att inte tappa mera muskelmassa? ska man äta på nåt specielt vis? eller bör ja försöka träna mer med det lilla jag har? hur om så är fallet?

Sniggel
2006-07-18, 16:18
Du kanske kan träna lite fler övningar. Har du tillgång någonstans till en fastskruvad stång som du kan göra chins i?
Du kan testa att göra enbensböj. Balanskrävande och ganska tungt eftersom det bara är ett ben.
Kan du lägga vikt på ryggen när du gör armhävningar?
Annars kan du testa att göra armhävningar där du försöker trycka ifrån explosivt så att du lättar från marken en liten stund, sedan tar emot när du landar.
Det blir ju iaf lite tyngre på det viset.

-bengan-
2006-07-18, 19:22
Det var jue några bra idéer! tack så mycket, ska testa redan imorgon:bow:

adis
2006-07-19, 01:18
Crunches med vikter?
Chins om du har något som du kan "hänga dig i"
Samt dips mellan bänkar eller liknande? :P

Baha
2006-07-19, 04:08
försök klara 100 reps i böjen med morsan eller farsan på axlarna innan sommarn e slut med.

är du lite kreativ o äter som en gris tror jag tom du skulle kunna öka i muskler "därhemma"

Slartibartfast
2006-07-19, 07:03
Det finns ingen orsak att förlora muskelmassa fast man inte har tillgång till gym. Kör tre gånger i veckan:

Enbensböj
Finnen
Chins
Armpressar
enbens vadpressar

Borde räcka för att behålla all massa så länge du äter bra.

emmak
2006-07-19, 09:07
Det finns ingen orsak att förlora muskelmassa fast man inte har tillgång till gym. Kör tre gånger i veckan:

Enbensböj
Finnen
Chins
Armpressar
enbens vadpressar

Borde räcka för att behålla all massa så länge du äter bra.

Vad är finnen och armpressar för övningar?
Sry för min okunskap :)

-bengan-
2006-07-19, 10:02
Jag får passa på att tacka alla:) Jag kände mej nästan handikappad utan gymmet först, men nu har jag jue fått tips så jag klarar mej ändå. Ska köra dessa nya grejer några gånger i veckan!

Slartibartfast
2006-07-19, 10:33
Vad är finnen och armpressar för övningar?
Sry för min okunskap :)

armpressar
http://www.countrysideelementary.com/images2/craig%20bleess/push-up.gif

Finnen. Spänn bara fast fötterna på en bänk eller nåt så behöver man ingen maskin.
http://www.defrancostraining.com/pics/images/pics/female/glute-ham-raise.jpg

emmak
2006-07-19, 13:31
armpressar
http://www.countrysideelementary.com/images2/craig%20bleess/push-up.gif

Finnen. Spänn bara fast fötterna på en bänk eller nåt så behöver man ingen maskin.
http://www.defrancostraining.com/pics/images/pics/female/glute-ham-raise.jpg


Ok..då är jag med, men från vilken övning får han med biceps då?
Du kanske tycker att biceps får tillräcklig tränig i och med chinsen?

-bengan-
2006-07-19, 13:50
Ok..då är jag med, men från vilken övning får han med biceps då?
Du kanske tycker att biceps får tillräcklig tränig i och med chinsen?

Inga problem med biceps, har trots allt en hantel kvar och kan jue köra 10 reps å byta arm efter det:)

Slartibartfast
2006-07-19, 15:46
Ok..då är jag med, men från vilken övning får han med biceps då?
Du kanske tycker att biceps får tillräcklig tränig i och med chinsen?

kör du chins med supinerat grepp (handflatan mot dig) så får biceps alldeles tillräcklig träning.

emmak
2006-07-19, 19:11
kör du chins med supinerat grepp (handflatan mot dig) så får biceps alldeles tillräcklig träning.

Just det, det visste jag ju ;), tänkte bara att man har greppet åt andra hållet, men tro fan att man kan hålla händerna mot en också :)

Tack för svaren iaf :)