handdator

Visa fullständig version : Blanda sin egen gainer?


polka_griis
2006-07-18, 12:02
Kan man blanda sin egen gainer av vassle protein och maltodextrin?
Lite dum fråga kanske men är det nått annat som finns i färdigblandade gainers som man missar på detta viset?

mangemani
2006-07-18, 12:18
japp,det är bara att blanda på.
behövs ej nått mer än det.
grejjen med färdigblandade gainers är att dom inehåller tok för mycket kolhydrater och tok för lite proteiner per 100gr,därför är det bättre att blanda själv så man får en gainer som är anpassad efter en själv och vad vad man själv behöver.

apa_ola
2006-07-18, 12:26
Kan man blanda sin egen gainer av vassle protein och maltodextrin?
Lite dum fråga kanske men är det nått annat som finns i färdigblandade gainers som man missar på detta viset?

En del gainers innehåller fruktos för godare smak, vilket du nu missar. Det är förmodligen bara bra iofs. Tillkommer gör kanske sötningsmedel i vasslen...

cowboy
2006-07-18, 12:29
Jag blandar min egna gainer med malto och protein och jag tycker det funkar mycket bättre än att köpa då jag kan dosera själv.

brill
2006-07-18, 16:37
Hur mycket kolhydrater och proteiner ska man då ha i sin gainer? Både mängd och förhållandet mellan de 2 är intressant att veta.

MrBulk
2006-07-18, 18:50
En tråd om Optimala gainers.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36907&highlight=optimala+gainern

hampaN
2006-07-18, 20:39
läste i en bok av den där Paulun eller Paulin duden att det bästa protein man kunde få i sig var det som fanns i en blandning av ägg och potatis.
man kanske skulle röra ihop någon gegga och ha med sig till gymet?!
:eating:

Davil
2006-07-18, 20:49
läste i en bok av den där Paulun eller Paulin duden att det bästa protein man kunde få i sig var det som fanns i en blandning av ägg och potatis.
man kanske skulle röra ihop någon gegga och ha med sig till gymet?!
:eating:
Du hittar knappt något protein alls i potatis.

King Grub
2006-07-18, 20:55
The results with various combinations of egg and potato proteins showed that as potato protein was increased true protein digestibility decreased linearly, whereas BV decreased curvilinearly. Maximum protein utilization was obtained with egg protein alone.

Br J Nutr. 1981 Jan;45(1):175-81.