handdator

Visa fullständig version : Något som saknas/tilläggas?


ZE3
2006-07-17, 20:11
Hejsan!

Rätt ny här på forumet.. har väl sneglat lite ibland.

Det är såhär att jag jättejärna skulle vilja gå upp i vikt. Har haft problem med detta då inget hjälper. Inte ens Pizza varje dag metoden :)
Men jag har dock lagt på mig lite nu (4kg på 3 mån.) när jag tränat och tatt en protein dricka om dagen. Träningen har väl vart sisådär. Har väl kanske vart slappare än vad jag hade önskat. Ska skärpa mig. :em:

Men jag tycker det går för segt. Skulle vilja snabba på lite.

Detta äts varje dag i rätt ordning:

Morgonen:
Havregryn med banan och mjölk

På jobbet:
En macka med korv
En Panpizza
Protein Dricka 3 dl
Ibland även ett Wienerbröd
-Mjölk till allt

Hemma:
En vanlig måltid (oftast pasta o kyckling)

Efter träning:
2 äggmackor

Ska jag äta mer? Och vad ska jag äta och inte äta?
Kreatin är det något som jag bör lägga till?
Andra tips?

Lite fakta:
20 år
175 cm
64 kg

Målet är väl att komma upp i 75 kg iaf.

Tacksam för svar.

beffen
2006-07-17, 20:44
Du måste äta mer efter träning, middag!!

Frustrator
2006-07-18, 06:30
Försök ät mer, oftare, ta med riktig mat till jobbet istället för en panpizza. Ät en rejäl måltid efter träningen och sen fler mellanmål, med mer riktig mat (wienerbröd räknas inte som mat, det räknas som en vitamin*popcorn* )

stenis
2006-07-18, 06:49
Det där är på tok för lite mat. Minst en rejäl måltid till per dag, en riktig måltid, ingen pirog lr nå sånt snacks, utan en rejäl portion ris/pasta/potatis med kött/fisk/fågel.

ZE3
2006-07-18, 16:58
kan man ta 2 protein drinkar om dagen?

har läst lite trådar där det står att man ska ta en protein dricka eller vad det var innan träning, en dexto (vetinte vad det är) under träning och sedan protein efteråt.. är det något att ta vara på?

L-Sami
2006-07-18, 17:55
Försök ät mer, oftare, ta med riktig mat till jobbet istället för en panpizza. Ät en rejäl måltid efter träningen och sen fler mellanmål, med mer riktig mat (wienerbröd räknas inte som mat, det räknas som en vitamin*popcorn* )

Ne, fel Wienerbröd är bara ett nummer.. nummer 500 eller nåt.. alltså kalorinummer *popcorn*

Jorgen
2006-07-18, 18:19
kan man ta 2 protein drinkar om dagen?
Naturligtvis kan man det.

Själv tar jag minst två om dagen.

ZE3
2006-07-19, 21:10
Pratade med en Häslokost snubbe idag.

Man ska inte äta mat efter träning då det ger negativa effekter på tarmarna och att man kan bli deprimerad.

Det bästa var att dricka en protein dricka på morgonen, gainer efter träning och en protein dricka på kvällen.

Det var tydligen så att de flesta "amatörer" tror att man ska äta mat efter träning och att man bara ska dricka protein efter träning.

Jorgen
2006-07-19, 21:13
Man ska inte äta mat efter träning då det ger negativa effekter på tarmarna och att man kan bli deprimerad.
Va? :confused:

Clyde
2006-07-19, 21:16
Pratade med en Häslokost snubbe idag.

Man ska inte äta mat efter träning då det ger negativa effekter på tarmarna och att man kan bli deprimerad.

Det bästa var att dricka en protein dricka på morgonen, gainer efter träning och en protein dricka på kvällen.

Det var tydligen så att de flesta "amatörer" tror att man ska äta mat efter träning och att man bara ska dricka protein efter träning.

Om det här nu var ett skämt så var det iaf inget roligt skämt :confused:

ZE3
2006-07-19, 22:18
Nej, det va inget skämt. Eftersom jag är en nybörjare själv så blir jag lite förvirrad av alla olika åsikter, men mr. hälsokost har ju haft rätt hitills med saker som jag har behövt hjälp med innan. Han har en egen butik där han säljer hur mycket hälsosamma saker som helst. Det är ingen lurendrejeriare jag har snackat med direkt :)

Jorgen
2006-07-19, 22:21
Be honom gärna motivera det där med att man blir deprimerad av att äta efter träningen. Skulle vara intressant att höra vad han menar.

ZE3
2006-07-19, 22:53
åker inte dit förräns min gainer och mitt protein är slut... så om en månad kanske. han förklarade lite mer om det dära med depremeringen, men jag lyssnade inte alltför noga. det va nått i stilen med att det tar 4timmar för maten att smälta ner, om du då ska träna, så är den nere på 2 timmar och om du äter då igen så e den uppe i 6 timmar och då jobbar kroppen på ett sätt som gör att du blir trött. om du då kör detta ett tag så blir kroppen slutkörd och du blir deprimerad... min bästa förklaring ;)