handdator

Visa fullständig version : Gainer+Protein efter träning....


Tan_
2006-07-17, 18:08
Vad har en gainer(50gr)+proteindrink(30gr) för inverkan på deffen om jag tar dom direkt efter träning då jag springer/promenerar hem i raskt tempo efter styrketräningen? (förutom de extra calorierna)
Jag funderar kort o gott på om fettförbränningen(vilken hemfärden är tillängnad) påverkas nämnvärt av gainern+proteinet imellan. Jag har nämligen läst att cardio efter styrketräning skall gagna insulinkänsligheten i positiv bemärkelse. Tappar jag denna fördelen då jag hällt i mig G+P drinken imellan? Borde det göra tycker jag eftersom drinken i sig ger insulinpåslag..Men det är allså detta jag funderar över....Bör jag vänta med drinken till hemkomsten eller endast köra protein efter,,??(?)

Hälp tack:P

pragmatist
2006-07-17, 23:47
Effekten är att du riskerar behålla och eventuellt bygga upp en större muskelmassa utan att fettförbränningen sett över dygnet påverkas negativt. :D

rbn
2006-07-17, 23:55
Effekten är att du riskerar behålla och eventuellt bygga upp en större muskelmassa utan att fettförbränningen sett över dygnet påverkas negativt. :D

Skulle den göra det annars?

King Grub
2006-07-18, 05:37
Visst är fettförbränningen större fastande, men fastande är inte särskilt gynnsamt för en tränande. ;)

Tan_
2006-07-18, 16:59
Så med andra ord så bör jag köra drinken imellan då allså... Tackar o bockar för svaren=)