handdator

Visa fullständig version : Mulligare ansikte av kreatin


sundvall
2006-07-17, 12:37
Hej. Jag har styrketränat i snart 2 år och när jag första gången började med kreatin märkte jag att jag blev lite småmullig i ansiktet, efter c:a 1.5år så drog jag igång en deff och slutade med mitt kreatin, då blev jag snabbt smalare i ansiktet. Efter deffen så ville jag köra igång med "uppbyggnaden" igen, inhandlade kreatin (dock ett annat märke denna gång) och nu efter nån vecka så är jag svullen i ansiktet igen.

Börjar fan få dubbelhaka, riktigt fult är det.

Ska det vara såhär? Hur kan jag motverka det? Finns det något annat kreatin jag kan ta så jag inte sväller i ansiktet?

Jorgen
2006-07-17, 12:41
Man drar på sig vatten av monohydrat.

Testa kre-alkalyn istället så slipper du det problemet. http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

L-Sami
2006-07-17, 12:56
Man drar på sig vatten av monohydrat.

Testa kre-alkalyn istället så slipper du det problemet. http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

Men hur är det musklerna då, blir inte de heller svullna av Kre-Alkalyn? Jag använder kreatin enbart för att se lite större ut så...

OggeP
2006-07-17, 13:06
Men hur är det musklerna då, blir inte de heller svullna av Kre-Alkalyn? Jag använder kreatin enbart för att se lite större ut så...

Haha, menar du allvar? :Virro

Jorgen
2006-07-17, 13:35
Men hur är det musklerna då, blir inte de heller svullna av Kre-Alkalyn? Jag använder kreatin enbart för att se lite större ut så...
Eftersom du inte drar på dig vatten av kre-alkalyn så nej.

Använder du kreatin bara för att se lite större ut? Verkligen?

Ola Wallengren
2006-07-17, 14:36
När jag läser frågan så tycker jag att det står:

Jag blir rundare i ansiktet när jag försöker bygga muskler och går upp i vikt och blir smalare i ansiktet när jag går ner. Ibland äter jag kreatin.

L-Sami
2006-07-17, 17:51
Haha, menar du allvar? :Virro

Ne, jag ville vara rolig bara :Virro

L-Sami
2006-07-17, 17:53
Eftersom du inte drar på dig vatten av kre-alkalyn så nej.

Använder du kreatin bara för att se lite större ut? Verkligen?

Se större ut samt få det där trycket i musklerna som kreatinet ger mej :hbang:

stenis
2006-07-17, 18:13
Man slutar aldrig förvånas.

Yankeee
2006-07-17, 18:27
Vad är det för fel med att använda kreatin för att se större ut?

Jorgen
2006-07-17, 18:38
Vad är det för fel med att använda kreatin för att se större ut?
Vem har sagt att det är fel?

Yankeee
2006-07-17, 19:04
Vem har sagt att det är fel?

Eftersom att folk ställde dumma frågor så antog jag att något var med fel med det han ville åstakomma.

Jorgen
2006-07-17, 19:14
Eftersom att folk ställde dumma frågor så antog jag att något var med fel med det han ville åstakomma.
Ok.
Då har du fel.

Ryska_raketen
2006-07-17, 19:26
Sundsvall va fan, lite moonface är bara en chickmagnet.:thumbup:

Yankeee
2006-07-19, 04:34
Ok.
Då har du fel.

Det förändrar dock inte det faktum att det ställdes dumma frågor :thumbup:

Baha
2006-07-19, 04:47
svullet ansikte ok effekt av kreatin kanske, men dubbelahaka?

Jorgen
2006-07-19, 07:15
Det förändrar dock inte det faktum att det ställdes dumma frågor :thumbup:
Dumma tycker du ja.
Det betyder inte att dom är det.

LarsK
2006-07-19, 07:32
Man drar på sig vatten av monohydrat.

Testa kre-alkalyn istället så slipper du det problemet. http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150
Hur funkar kre-alkalyn da?

Jorgen
2006-07-19, 07:33
Hur funkar kre-alkalyn da?
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=150

LarsK
2006-07-19, 07:39
Jo, det laste jag men det framgick inte hur det fungerar, till skillnad mot monohydrat.......

Ola Wallengren
2006-07-19, 08:15
Åter igen, kre-alkalyn är kreatinmonohydrat.

Hur det fungerar kan inte ens tillverkarna bevisa, de har en del påståenden men de saknar grund.

LarsK
2006-07-19, 08:41
Åter igen, kre-alkalyn är kreatinmonohydrat.

Hur det fungerar kan inte ens tillverkarna bevisa, de har en del påståenden men de saknar grund.
Vada "Åter igen"? Ingen har havdat i denna traden att det ar samma sak.
Jorgen skrev;
Man drar på sig vatten av monohydrat. Testa kre-alkalyn istället så slipper du det problemet.
Det antyder att det inte ar samma sak som monohydrat.

Bronkitkorv
2006-07-19, 12:21
Sundsvall va fan, lite moonface är bara en chickmagnet.:thumbup:
Nu snackar vi inte AAS här utan kreatin..... Jag har då aldrig sett moonface av kreatin, däremot många som skyller vattniga aas muskler på kreatin.

zoltan_hellhound
2006-07-19, 12:26
Nu snackar vi inte AAS här utan kreatin..... Jag har då aldrig sett moonface av kreatin, däremot många som skyller vattniga aas muskler på kreatin.

Exakt ..jag har då aldrig gått up och fått moonface av kreatin..inte heller har jag lagt på mig någon vätska under huden..iaf vad jag kan se

emil123
2006-07-19, 12:43
Jag har beställt rent kreatin härifrån, det där billiga, undrar om jag kommer få mulligare ansikte av det :Virro

zoltan_hellhound
2006-07-19, 12:46
Jag har besällt rent kreatin härifrån, det där billiga, undrar om jag kommer få mulligare ansikte av det :Virro

Svårt att säga..jag får iaf inte mulligare ansikte..sen om du skulle få lite fylligare ansikte gör det inget..det försvinner ju igen

sundvall
2006-07-19, 12:54
svullet ansikte ok effekt av kreatin kanske, men dubbelahaka?

Mja, själva huden under hakan blir fylligare och lite slappare så det ser ut som om att jag har dubbelhaka när jag "kollar ner" med ansiktet. Ser även rätt konstigt ut i profil, lite hud som hänger... inte snyggt.

Ola Wallengren
2006-07-19, 14:04
Vada "Åter igen"? Ingen har havdat i denna traden att det ar samma sak.
Jorgen skrev;
Man drar på sig vatten av monohydrat. Testa kre-alkalyn istället så slipper du det problemet.
Det antyder att det inte ar samma sak som monohydrat.

Nej det har ju inte nämts i denna tråden men på lite andra ställen, därför använde jag formuleringen "återigen"
Jag tror dessutom att det står på burken att det innehåller kreatinmonohydrat.
det är kreatinmonohydrat blandat med en bas.

Om det är så att det inte ger någon vattenansamling så är det troligtvis pga att det innehåller så lite kreatin, och ger troligtvis ingen vidare uppladdningseffekt heller.

negative
2006-07-19, 14:59
Kör jag monohydrat och äter mycket (MYCKET) kolhydrater blir jag rätt uppsvälld. Jag är av den uppfattningen att "vattnighet" är det som gör att kreatin fungerar, du får ju mycket bättre tryck. jag har testat kre-alkalyn, kreatinpyrevat och citrat inget av detta fungerar för mig trots överdosering. Monohydrat is the shit ! 20-30g per dag.

LarsK
2006-07-19, 22:24
Nej det har ju inte nämts i denna tråden men på lite andra ställen, därför använde jag formuleringen "återigen"
Jag tror dessutom att det står på burken att det innehåller kreatinmonohydrat.
det är kreatinmonohydrat blandat med en bas.

Om det är så att det inte ger någon vattenansamling så är det troligtvis pga att det innehåller så lite kreatin, och ger troligtvis ingen vidare uppladdningseffekt heller.
Det var det jag ville komma till, fungerar det utan vattenansamlingen eller ej. negative tyckte inte, och han är nog inte ensam......