handdator

Visa fullständig version : Försvara att man inte dricker?


Slartibartfast
2006-07-17, 07:00
Varför måste man konstant försvara sig när man inte dricker alkohol när man är ute en lördagskväll? Alltid är det nåt jävla pucko som kritiserar när man tar en lightläsk, en kopp te eller vatten när alla andra sitter med öl och drinkar. Varför svinder det så i ögonen på folk?

King Grub
2006-07-17, 07:03
Jag försvarar mig aldrig. Det behövs inte. Jag säger som det är, nej tack jag dricker inte, sedan får andra tycka och tänka vad dom vill. Vad rör det mig? Frågar dom varför, säger jag att jag inte vill.

mystic[-_-]
2006-07-17, 07:05
De måste ju klaga på något så de känner sig bättre själva :)

MasterChief
2006-07-17, 07:10
Jag försvarar mig aldrig. Det behövs inte. Jag säger som det är, nej tack jag dricker inte, sedan får andra tycka och tänka vad dom vill. Vad rör det mig? Frågar dom varför, säger jag att jag inte vill.

Men Grubben, Slarti är från Finland. Han får smaka kniven om han lägger fram det på det sättet.

Bättre att skylla på att du har transplanterat bort din lever.

Bronkitkorv
2006-07-17, 07:27
Folk känner sej hotade för den som är nykter kommer ihåg alla dumheter som dom fulla gör. Det bästa är väl att inte gå ut nykter tycker jag. Hatar alla fulla idioter om jag inte är full själv...

Robbin
2006-07-17, 07:27
För att dom vet att det är dåligt och att dom inte borde dricka kanske, så blir dom avundsjuka när inte du dricker.
Det konstiga är att är det någon som röker hasch tex så är de så jävla farligt eller ännu bättre varför inte ta vi "bodybuilders" som äter kosttillskott det är hemskt konstigt och oaccepterat men det är okej att dricka gift. Bra prioriteringar.

Bronkitkorv
2006-07-17, 07:29
Starksprit borde förbjudas...

Pata
2006-07-17, 07:43
Men Grubben, Slarti är från Finland. Han får smaka kniven om han lägger fram det på det sättet.

Bättre att skylla på att du har transplanterat bort din lever.
:laugh: :laugh:


Leifii kommer med niiiven och hugger!

Jag har varit ute många gånger med en kompis som är nykterist. Inga problem alls. Faktum är att han oftast har hur roligt som helst och får många gånger mest uppmärksamhet från tjejer ute. Sen att han är nykter har nog inte så mycket med saken att göra. Han är grymt trevligt, social och dessutom tydligen väldigt välhängd :D

Slartibartfast
2006-07-17, 07:45
Jag är inte nykterist, men jag gillar inte alls öl och jag ser ingensomhelst mening med att köpa en öl för 45 spänn när jag kan köpa en kaffekopp för 10 eller ett stop vatten för 5 spänn eller gratis. Jag dricker ogärna alkohol om det inte är i berusningssyfte, eftersom det är onödiga kalorier. Jag dricker mig väldigt sällan berusad, typ 1-2 gånger i året, och all alkoholkonsumtion utöver det ser jag som totalt onödig.

zoltan_hellhound
2006-07-17, 07:47
För att dom vet att det är dåligt och att dom inte borde dricka kanske, så blir dom avundsjuka när inte du dricker.
Det konstiga är att är det någon som röker hasch tex så är de så jävla farligt eller ännu bättre varför inte ta vi "bodybuilders" som äter kosttillskott det är hemskt konstigt och oaccepterat men det är okej att dricka gift. Bra prioriteringar.

Håller med dig Tycker inte det är farligare eller mer moraliskt fel att röka ganja eller hash.Men vad menar du med kosttillskott?? Kod ord för steroider eller bara vanligt pulver typ gainer kreatin osv

Trance
2006-07-17, 07:48
Det har alltid funnits minst en i alla de kompisgäng jag har haft som är jobbig med det. En som gnäller på de andra när de inte dricker tillräckligt, spetsar drinkar och hela tiden måste påpeka att folk skall dricka. Känns lite jobbigt.

userfriendly
2006-07-17, 07:49
vet hur det är, folk frågar alltid VARFÖR man inte dricker, som om det vore något konstigt.
jag tror att det kan vara så att de känner sig "träffade" själva, ser sina egna svagheter när andra inte dricker.
Samma sak när man tackar nej till godis, då ska dem alltid: " jo men EN kan du väl ta, fan va larvig du är" - för att de känner sig så dåliga själva.

Man är TRÅKIG om man inte dricker, jag tycker det är en frihet att kunna ha kul utan att behöva " ta något".
Är inte heller nykterist men dricker inte ofta, ser inte meningen i det.

Pata
2006-07-17, 08:03
Jag är inte nykterist, men jag gillar inte alls öl...

*screwy*
Jag skulle kunna köpa att du är nykterist men att påstå att man inte gillar den fantastiska gudabrygd vi på vanlig bonnsvenska kallar öl är ju bara helt galet! *grr27*

Vem kan tycka att en kall Westmalle trapist en solig dag är annat än jävligt gott?!! Who!?! Who I ask you!??

Loke
2006-07-17, 08:08
De flesta tillställningar blir roligast för alla om alla är lika fulla...

Kico
2006-07-17, 08:19
Jag är inte nykterist, men jag gillar inte alls öl och jag ser ingensomhelst mening med att köpa en öl för 45 spänn när jag kan köpa en kaffekopp för 10 eller ett stop vatten för 5 spänn eller gratis. Jag dricker ogärna alkohol om det inte är i berusningssyfte, eftersom det är onödiga kalorier. Jag dricker mig väldigt sällan berusad, typ 1-2 gånger i året, och all alkoholkonsumtion utöver det ser jag som totalt onödig.

Word! Fast jag har löst det genom att inte gå ut ifall jag inte ska dricka och väldigt ensamt, det blir det. :)

Mashik
2006-07-17, 08:20
http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY ("http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY)

En liten del av detta klipp beskriver detta fenomen ganska väl. Skrolla till ungefär 2:00 ifall ni inte orkar se hela klippet.

bullis
2006-07-17, 08:24
http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY ("http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY)

En liten del av detta klipp beskriver detta fenomen ganska väl. Skrolla till ungefär 2:00 ifall ni inte orkar se hela klippet.

"a glas of water, and you?, a shot of jaeger?"

:D

Mashik
2006-07-17, 08:25
Nytt försök...

http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY

mystic[-_-]
2006-07-17, 08:53
Nytt försök...

http://www.youtube.com/watch?v=CAvD4NtsKDY

haha den ägde :hbang:

Jorgen
2006-07-17, 09:01
Vem kan tycka att en kall Westmalle trapist en solig dag är annat än jävligt gott?!! Who!?! Who I ask you!??
Jag!

virrelan
2006-07-17, 09:10
Jag!Jag me.

Bobbokrull
2006-07-17, 09:12
Jag har inte druckit en droppe alkohol sedan december förra året, och jag saknar det inte för 5 öre. Att slippa "dagen efter" och allt som hör där till är enbart skönt, och jag har heller inga problem att gå ut nykter och ha kul. Ser bara fördelar med att inte dricka och inte behöver jag heller försvara mig för att jag är nykter. Kompisarna har vant sig vid att jag inte dricker så mycket (läs inte alls) och de har väl inga invändningar mot det.

LarsK
2006-07-17, 09:22
Starksprit borde förbjudas...
Hade sprit introducerats idag hade den blivit förbjuden och narkotikaklassad. Samma som nikotin.

Förövrigt är det inget man måste försvara att man inte dricker. Det väljer var och en för sig själv. Jag är ingen nykterist, men har dragit ner på drickandet.

Har ni aktier i Asahi, sälj dem för jag har slutat dricka. Då kan ni ana kvantiteterna jag drack innan.

Sheogorath
2006-07-17, 09:36
Varför måste man konstant försvara sig när man inte dricker alkohol när man är ute en lördagskväll? Alltid är det nåt jävla pucko som kritiserar när man tar en lightläsk, en kopp te eller vatten när alla andra sitter med öl och drinkar. Varför svinder det så i ögonen på folk?

Du får väl helt enkelt säga som det är?

"Nej tack, jag dricker inte. Etanol är en dålig drog. Jag kör på en kvarting LSD och några knappar E ikväll."

Jay-Z
2006-07-17, 09:39
Du får väl helt enkelt säga som det är?

"Nej tack, jag dricker inte. Etanol är en dålig drog. Jag kör på en kvarting LSD och några knappar E ikväll."

Är du så här drogliberal på riktigt?

Kabuto
2006-07-17, 09:46
De flesta tillställningar blir roligast för alla om alla är lika fulla...

Så sant som det är sagt...

Pata
2006-07-17, 09:47
Vem kan tycka att en kall Westmalle trapist en solig dag är annat än jävligt gott?!! Who!?! Who I ask you!??

Jag!
Jag me.

Jaha, snart är väl glass i solen äckligt också! Galningar! *screwy*

Sheogorath
2006-07-17, 09:48
Är du så här drogliberal på riktigt?

Nej. Knark är bajs. Fast alkohol är också bajs. Folk bajsar rätt mycket.

Jorgen
2006-07-17, 09:51
Jaha, snart är väl glass i solen äckligt också! Galningar! *screwy*
Glass är alltid gott. :eating: *popcorn* :eating: *popcorn*

Jag är fö en dålig byggnadsarbetare som inte dricker kaffe eller öl och dessutom inte snusar eller röker. Borde nog byta yrke.

Pata
2006-07-17, 09:52
Nej. Knark är bajs. Fast alkohol är också bajs. Folk bajsar rätt mycket.

Jag bajsar jättemycket. Jag är alkolist *cry* . Nejdå, tror nog att det beror på allt kött och bröd man trycker i sig ... mmm kött... fan .. gjorde mig själv hungrig igen. :em:

Sheogorath
2006-07-17, 09:53
Glass är alltid gott. :eating: *popcorn* :eating: *popcorn*

Jag är fö en dålig byggnadsarbetare som inte dricker kaffe eller öl och dessutom inte snusar eller röker. Borde nog byta yrke.

Jag antar att sådant inte ses på med blida ögon?

"Vafan?! E du nånn slass bööög ellour?"

Pata
2006-07-17, 09:54
Glass är alltid gott. :eating: *popcorn*

Word! :thumbup: http://i1.tinypic.com/207utg3.gif


Jag är fö en dålig byggnadsarbetare som inte dricker kaffe eller öl och dessutom inte snusar eller röker. Borde nog byta yrke.

Hmm ... socialarbetare på kommunen?? Eller kanske politiker, dom ska ju alltid framstå som så ordentliga :D

Jorgen
2006-07-17, 09:55
Jag antar att sådant inte ses på med blida ögon?

"Vafan?! E du nånn slass bööög ellour?"
Nja, jag tar en proteinare istället och får höra "e de välling eller, haha" varpå jag alltid svarar "ja, vill du smaka?"
Fast dom jag brukar arbeta med är ju vana. :)

Jorgen
2006-07-17, 09:55
Hmm ... socialarbetare på kommunen?? Eller kanske politiker, dom ska ju alltid framstå som så ordentliga :D
Hmmm, men snus, cigg, öl och kaffe är ju bara.......äckligt. *spy*

Sheogorath
2006-07-17, 09:57
Word! :thumbup:



Hmm ... socialarbetare på kommunen?? Eller kanske politiker, dom ska ju alltid framstå som så ordentliga :D

Jörgen har för mycket muskler för att bli framgångsrik inom politiken. Hur ska han kunna säga "Jag är feminist!" med övertygelse?!

Det skulle vara om han spelade sitt "mina-byggnadsarbetar-kamrater-tyckte-jag-var-bögig"-kort. Det kan funka. Då har han liksom gjort sig själv till ett offer för patriarkalisk härskarteknik. Sådant funkar alltid i sammanhanget. Bakgrund inom "riktigt jubb" är också creds som fan ute på vänsterkanten. Lite exotiskt, sådär.

stenis
2006-07-17, 10:00
Nja, jag tar en proteinare istället och får höra "e de välling eller, haha" varpå jag alltid svarar "ja, vill du smaka?"
Fast dom jag brukar arbeta med är ju vana. :)

haha, känner igen dedär. jag är tummare (virkesmätare) och får ofta höra "dricker du dedär jävla mjölet nu igen, duger inte havre ??". Man kan bara skratta åt eländet :D

Verni
2006-07-17, 10:07
Som chaufför slipper man allt tjöt, därför är det givet.

fat_joe
2006-07-17, 10:36
vet hur det är, folk frågar alltid VARFÖR man inte dricker, som om det vore något konstigt.
jag tror att det kan vara så att de känner sig "träffade" själva, ser sina egna svagheter när andra inte dricker.
Samma sak när man tackar nej till godis, då ska dem alltid: " jo men EN kan du väl ta, fan va larvig du är" - för att de känner sig så dåliga själva.
.

Eller så skiter man i att försöka överanalysera och tar det för vad det är.

Nina L
2006-07-17, 10:38
"Eftersom jag inte tycker att det är gott så dricker jag bara när jag vill bli berusad, och det vill jag inte ikväll."

hahavaffan
2006-07-17, 10:48
Hmmm, men snus, cigg, öl och kaffe är ju bara.......äckligt. *spy*+1

babbett
2006-07-17, 10:53
Varför måste man konstant försvara sig när man inte dricker alkohol när man är ute en lördagskväll? Alltid är det nåt jävla pucko som kritiserar när man tar en lightläsk, en kopp te eller vatten när alla andra sitter med öl och drinkar. Varför svinder det så i ögonen på folk?



Fyllona tycker det är jobbigt att bli betraktad av någon som är nykter....om alla är lika fulla så märks det inte lika bra när någon börjar förlora kontrollen.. *screwy*
Jag får ofta gnäll för att jag inte dricker...eller inte dricker tillräckligt mycket: "Du borde fan slappna av lite" säger dom :Virro

Deceiver85
2006-07-17, 11:00
Om du vill försvara att du inte dricker, samt reta upp de oförstående fyllona kan du alltid svara i stil med:

Jodå, jag dricker men inte i sällskap med [VALFRI FÖROLÄMPNING]

petersson
2006-07-17, 11:25
Dom som gnäller kan skita ner sig

bubbe
2006-07-17, 11:29
Nja, jag tar en proteinare istället och får höra "e de välling eller, haha" varpå jag alltid svarar "ja, vill du smaka?"
Fast dom jag brukar arbeta med är ju vana. :)

Du kan väl klämma till med att det är anabola steroider blandat med mjölk istället och fråga om dom vill smaka.

Mackz
2006-07-17, 11:44
Många av mina kompisar tillhör tyvärr den gruppen som dricker vareviga helg och om man inte gör det är man en "mes".
Det är inte lönt att diskutera. Jag håller bara med. -Visst, jag är en mes. Och sen då?
Jag låter inte bli att dricka för att jag tränar, jag tycker helt enkelt inte att det smakar gott. Man mår som ett överkört djur nästa dag och man gör av med en massa pengar helt i onödan för att sabba kroppen och må skit. Nej tack!
Sen är det skillnad på att "supa" sig full och ta en kall öl till maten på lördagen. Det hade jag också gjort om jag tyckt om det, ett glas vin däremot kan jag tycka är gott ibland.
Men hela den här grejen med att "supa" sig full är för mig så fruktansvärt löjlig.

snelhest
2006-07-17, 11:53
Ingen har nånsin frågat mig varför jag inte dricker... eftersom att jag inte umgås med folk.

och skulle jag ta knark så skulle jag hålla mig till heroin.

skaparn
2006-07-17, 11:55
I sällskap där man inte känner varandra så bra kan man ju alltid dra till med att man har en historia av alkoholproblem och går på antabus, alternativt att man blir väldigt våldsam när man dricker eftersom man just nu går på en kur AAS.

snelhest
2006-07-17, 11:56
I sällskap där man inte känner varandra så bra kan man ju alltid dra till med att man har en historia av alkoholproblem och går på antabus, alternativt att man blir väldigt våldsam när man dricker eftersom man just nu går på en kur AAS.
eller så svarar man inte på tilltal

trasan
2006-07-17, 11:59
oj va duktiga alla är

Trance
2006-07-17, 12:00
Ingen har nånsin frågat mig varför jag inte dricker... eftersom att jag inte umgås med folk.

och skulle jag ta knark så skulle jag hålla mig till heroin.

Mmmmm, älskar martyrstämningen hos emo-folk. Livet är bra elakt va?

snelhest
2006-07-17, 12:01
Mmmmm, älskar martyrstämningen hos emo-folk. Livet är bra elakt va?
vad är emo-folk?

Deceiver85
2006-07-17, 12:03
vad är emo-folk?

http://www.guidoandluigi.com/strips/2006-07-07.jpg

dared
2006-07-17, 12:04
Jag tycker inte det är lika roligt att festa med nyktra människor. För många nyktra människor på krogen drar ner stämningen. Sen får väl folk va nyktra om de vill men jag snackar hellre med lite draget folk, så jag undviker dem så gott det går.

mangemani
2006-07-17, 12:04
tycker det är dom som är ute och dricker/super som borde försvara sej.
"ska du ut och supa igen?vafan,du är ju altid ute och super,stanna hemma nån kväll för fan"

Metal_boy_
2006-07-17, 12:08
Säger att jag dricker, sen är det inget mer med det. Folk brukar snarare bli imponerande. Klart det finns gnällspikar också. Tar dock inte så mycket energi att knäcka dåliga anledningar och kommentarer där.

snelhest
2006-07-17, 12:08
http://www.guidoandluigi.com/strips/2006-07-07.jpg
och vad har emo med mig att göra *screwy*

Deceiver85
2006-07-17, 12:10
Ingen aning, det var inte jag som kallade dig för det...jag visade bara bilden.

Dissector
2006-07-17, 12:13
Säg "Nej tack, jag dricker inte så mycket [i]längre[/b]".

Av någon anledning lämnar folk en ganska ifred om man säger "längre" i slutet. Kanske någon kommentar men inte mycket mer än så. Så har det varit här :P


Mmmmm, älskar martyrstämningen hos emo-folk. Livet är bra elakt va?

:laugh: :thumbup:

Trance
2006-07-17, 12:14
och vad har emo med mig att göra *screwy*

Förlåt, jag fick bara känslan av alla dina poster på senaste att du tyckte väldigt synd om dig och retades därför.

snelhest
2006-07-17, 12:15
Förlåt, jag fick bara känslan av alla dina poster på senaste att du tyckte väldigt synd om dig och retades därför.
nej jag bara framhäver mina livsideal som jag tycker att alla tänkande människor bör anamma.

Yankeee
2006-07-17, 12:19
När människor känner sig hotade på ett eller annat vis av en "starkare" eller annorlunda person så slutar det ofta med att den svagare försöker "godkänna" (jag kommer verkligen inte på ordet jag söker, godkänna får duga så länge) sitt eget beteende genom att antingen trycka ner eller kritisera den andra och på så sätt få den andre att se sämre ut i ens egna ögon. Utmärkt försvarsstrategi.

Trance
2006-07-17, 12:19
När människor känner sig hotade på ett eller annat vis av en "starkare" eller annorlunda person så slutar det ofta med att den svagare försöker "godkänna" (jag kommer verkligen inte på ordet jag söker, godkänna får duga så länge) sitt eget beteende genom att antingen trycka ner eller kritisera den andra och få den andre att se sämre ut i ens egna ögon. Utmärkt försvarsstrategi.

Japp, detta sker ofta genom att vara ironisk och elak över Internet-forum också.

Mackz
2006-07-17, 12:23
nej jag bara framhäver mina livsideal som jag tycker att alla tänkande människor bör anamma.

Att inte lämna lägenheten mer än när man ska träna eller handla mat? Att inte umgås med andra människor? :confused:

snelhest
2006-07-17, 12:24
När människor känner sig hotade på ett eller annat vis av en "starkare" eller annorlunda person så slutar det ofta med att den svagare försöker "godkänna" (jag kommer verkligen inte på ordet jag söker, godkänna får duga så länge) sitt eget beteende genom att antingen trycka ner eller kritisera den andra och på så sätt få den andre att se sämre ut i ens egna ögon. Utmärkt försvarsstrategi.
Men här slog det ju helt fel. Trance försöker påstå att jag tycker synd om mig själv men det gör jag ju inte. Jag tycker ju synd om Er, Trance, era ev unga och Trance's ev ungar.

snelhest
2006-07-17, 12:25
Att inte lämna lägenheten mer än när man ska träna eller handla mat? Att inte umgås med andra människor? :confused:
Ja? Varför ska man umgås med andra människor? Räcker det inte med att man tvingas stöta på dem i gymmet och på vägen till affären?

Yankeee
2006-07-17, 12:26
Men här slog det ju helt fel. Trance försöker påstå att jag tycker synd om mig själv men det gör jag ju inte. Jag tycker ju synd om Er, Trance, era ev unga och Trance's ev ungar.

Det var ett svar på första inlägget.

Metal_boy_
2006-07-17, 12:26
Japp, detta sker ofta genom att vara ironisk och elak över Internet-forum också.


:D

Rataxes
2006-07-17, 12:26
vad är emo-folk?"Emo", när man inte snackar om musikstilen, brukar syfta på melodramatiskt deppiga tonåringar.

OnT: Drickandet är en socialt förenande grej, både själva handlingen i sig och den sinnesstämning som den försätter en i. Dricker man själv vill man att de andra som man vill känna gemenskap med också dricker, vad är så konstigt med det?

skaparn
2006-07-17, 12:28
När människor känner sig hotade på ett eller annat vis av en "starkare" eller annorlunda person så slutar det ofta med att den svagare försöker "godkänna" (jag kommer verkligen inte på ordet jag söker, godkänna får duga så länge) sitt eget beteende genom att antingen trycka ner eller kritisera den andra och på så sätt få den andre att se sämre ut i ens egna ögon. Utmärkt försvarsstrategi.

Jag tror ordet du söker är transkriptionfaktorsterolregleringselementbindande (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1672412&postcount=2).

snelhest
2006-07-17, 12:29
Det var ett svar på första inlägget.
blir man nedtryckt för att man får en fråga? Varför känner man att man försvarar sig när man svarar på frågor?

Varför går man ut nykter bland fulla människor om man nu inte vill utmärka sig?

Yankeee
2006-07-17, 12:29
Jag tror ordet du söker är transkriptionfaktorsterolregleringselementbindande (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1672412&postcount=2).

Vad fan gör du off topic?

Yankeee
2006-07-17, 12:31
blir man nedtryckt för att man får en fråga? Varför känner man att man försvarar sig när man svarar på frågor?

Varför går man ut nykter bland fulla människor om man nu inte vill utmärka sig?

Varför har man ett behov av att fråga om någon dricker eller inte?

Umgås?

Dissector
2006-07-17, 12:31
Ja? Varför ska man umgås med andra människor? Räcker det inte med att man tvingas stöta på dem i gymmet och på vägen till affären?

Varför borde alla andra anamma den "livsstilen" om de gillar umgås med folk? :P

snelhest
2006-07-17, 12:33
Varför har man ett behov av att fråga om någon dricker eller inte?

Umgås?Om någon beter sig väldigt irrationellt och konstigt är det väl inte så konstigt att man frågor personen vad fan han håller på med?

Varför?

mirrranda
2006-07-17, 12:34
Det är väl upp till var och en, som alla andra val här i livet.

Jag dricker iaf inte..och det är jag stolt över *flex*

snelhest
2006-07-17, 12:35
Varför borde alla andra anamma den "livsstilen" om de gillar umgås med folk? :P
1. De vill bygga optimalt.
2. De kanske inte gillar att umgås med folk egentligen utan har blivit hjärntvättade av samhället
3. Det löser alla samhällets problem.

Yankeee
2006-07-17, 12:36
Om någon beter sig väldigt irrationellt och konstigt är det väl inte så konstigt att man frågor personen vad fan han håller på med?

Varför?

Dricka alkohol om något bör väl vara det som är irrationellt, tycker du inte?

Spelar du dum nu?

jwzrd
2006-07-17, 12:36
Om någon beter sig väldigt irrationellt och konstigt är det väl inte så konstigt att man frågor personen vad fan han håller på med?

Varför?

Kallar du det för ett irrationellt och konstigt beteende att inte dricka sig berusad för att du är det?

snelhest
2006-07-17, 12:37
Kallar du det för ett irrationellt och konstigt beteende att inte dricka sig berusad för att du är det?
nej jag tycker det är konstigt att inte dricka sig berusad och sedan umgås med berusade personer.

jwzrd
2006-07-17, 12:37
1. De vill bygga optimalt.
2. De kanske inte gillar att umgås med folk egentligen utan har blivit hjärntvättade av samhället
3. Det löser alla samhällets problem.

Vilka dom?

snelhest
2006-07-17, 12:38
Vilka dom?
alla människor!

Longshot
2006-07-17, 12:38
Vilka dom?

Göran Persson och Krister Pettersson

jwzrd
2006-07-17, 12:39
nej jag tycker det är konstigt att inte dricka sig berusad och sedan umgås med berusade personer.

Har det att göra med att vissa är lika logiskt utmanade nyktra som berusade och därför inte upplever någon försämring?

jwzrd
2006-07-17, 12:40
alla människor!

Alla människor vill bygga optimalt, alla människor kanske inte gillar att umgås med folk egentligen utan har blivit hjärntvättade av samhället, alla människor löser alla samhällets problem?

Simson
2006-07-17, 12:44
Folk som inte dricker har uppenbarligen något att dölja ;)

Nä men fan ta en light cola med sugrör & scitron eller nåt annat som ser ut som en drink så slipper man skiten. Jag körde en del på "Bloody Mary virgin" dvs utan alkohol, riktigt bra.

snelhest
2006-07-17, 12:45
Har det att göra med att vissa är lika logiskt utmanade nyktra som berusade och därför inte upplever någon försämring?
jag förstår inte din poäng men det jag kommer att tänka på är nån die hard film där bruce willis får gå ut i nån förort i usa med en rasistisk skylt runt kroppen. Inte så smart va?

snelhest
2006-07-17, 12:46
Alla människor vill bygga optimalt, alla människor kanske inte gillar att umgås med folk egentligen utan har blivit hjärntvättade av samhället, alla människor slutar umgås löser alla samhällets problem?
så nu är det bara att välja din anledning

snelhest
2006-07-17, 12:48
Varför måste man gå runt och dricka light-läsk när de andra dricker öl? Står ni med en light-läsk och ser coola ut när andra också är nyktra eller dricker ni bara när ni är törstiga då?

Yankeee
2006-07-17, 12:49
Varför måste man gå runt och dricka light-läsk när de andra dricker öl? Står ni med en light-läsk och ser coola ut när andra också är nyktra eller dricker ni bara när ni är törstiga då?

Är du full eller bara dum?

jwzrd
2006-07-17, 12:50
så nu är det bara att välja din anledning

Just "inte så smart" var faktiskt det jag såg som orsak till att vissa verkligen MÅSTE dricka pilsner, allt annat skulle kännas konstigt. Skönt att vi förstår varandra där.

För vilken verkan är det jag ska välja min anledning? Jag är inte nykterist, däremot dricker jag aldrig sprit för att bli berusad, särskillt inte för att umgås med fotbögs/hockeybögsklubben och annan boskap.

Om det är någon grupp människor som blivit hjärntvättade så är det den som envisas med att berätta för andra att dom knappt klarar av att torka fransyskan efter muggen utan att supa sig full - än mindre ha kul!

jwzrd
2006-07-17, 12:51
Varför måste man gå runt och dricka light-läsk när de andra dricker öl? Står ni med en light-läsk och ser coola ut när andra också är nyktra eller dricker ni bara när ni är törstiga då?

Är du verkligen så totalt kortsluten på att man måste dricka sprit att du inte klarar av att inse att det finns fler alternativ?

Mackz
2006-07-17, 12:52
Folk som inte dricker har uppenbarligen något att dölja ;)

Som vadå?

snelhest
2006-07-17, 12:54
Är du verkligen så totalt kortsluten på att man måste dricka sprit att du inte klarar av att inse att det finns fler alternativ?
jag dricker inte sprit. Det jag inte förstår är varför man måste dricka lightläsk när man inte är törstig för att andra dricker öl.

Slartibartfast
2006-07-17, 12:58
jag dricker inte sprit. Det jag inte förstår är varför man måste dricka lightläsk när man inte är törstig för att andra dricker öl.

Jag har två anledningar:

1. För att jag inte vill vara en tattare och uppehålla mig på uteserveringen/baren/klubben ifall jag inte köper nåt.

2. När alla andra dricker nåt känner jag mig utanför ifall inte jag också har en kopp framför mig.

jwzrd
2006-07-17, 12:58
jag dricker inte sprit. Det jag inte förstår är varför man måste dricka lightläsk när man inte är törstig för att andra dricker öl.

Varför dricker dom öl? Enbart och helt och hållet för att bli full, eller för att det är gott/alla andra dricker något?

dynamo
2006-07-17, 13:06
Jag står inte ut någon längre tid med en klunga onyktert folk ifall jag själv är nykter. Därför dricker jag eller stannar hemma.

Tycker ni gör det bra, ni som klarar gå på fylleställen utan att dricka.

snelhest
2006-07-17, 13:12
Jag har två anledningar:

1. För att jag inte vill vara en tattare och uppehålla mig på uteserveringen/baren/klubben ifall jag inte köper nåt.

2. När alla andra dricker nåt känner jag mig utanför ifall inte jag också har en kopp framför mig.
1. Vad har zigenare med det här att göra? Är det inte konstigare att köpa läsk när man inte är törstig? Om man nu är törstig är det billigare att gå till statoil och köpa sin läsk.

2. Är det så farligt att vara utanför? Dessutom är du ju redan utanför eftersom att du egentligen inte super utan bara låtsas supa. Du försöker nästla dig in i gemenskapen. Inte konstigt att dom frågar vad du håller på med när de kommer på dig!


Klarar ni verkligen inte av att vara själva?

snelhest
2006-07-17, 13:14
Varför dricker dom öl? Enbart och helt och hållet för att bli full, eller för att det är gott/alla andra dricker något?
För att bli full är i alla fall den enda rationella anledningen.

Dricka för att det är gott är löjligt för det är inte gott.

Att dricka för att alla andra gör det är löjligt Och det är lika löjligt att dricka lightläsk för att alla andra gör det.

jwzrd
2006-07-17, 13:15
1. Vad har zigenare med det här att göra? Är det inte konstigare att köpa läsk när man inte är törstig? Om man nu är törstig är det billigare att gå till statoil och köpa sin läsk.

2. Är det så farligt att vara utanför? Dessutom är du ju redan utanför eftersom att du egentligen inte super utan bara låtsas supa. Du försöker nästla dig in i gemenskapen. Inte konstigt att dom frågar vad du håller på med när de kommer på dig!


Klarar ni verkligen inte av att vara själva?

Haha nu tar du verkligen i så du brunar i byxan.

#1) Statoil finns vanligtvis inte inne på dansställen. Om du inte dricker öl för att du är törstig, varför måste någon annan dricka sin läskeblask på grund av törst? Hur är det med logiken?

#2) Om du tycker att grunden till gemenskapen ligger primärt i berusningen så har du alkoholproblem.

Varför är det ett så stort problem för dig att alla inte har samma sak i glaset som du? Känner du dig ensam?

jwzrd
2006-07-17, 13:17
För att bli full är i alla fall den enda rationella anledningen.

Dricka för att det är gott är löjligt för det är inte gott.

Att dricka för att alla andra gör det är löjligt Och det är lika löjligt att dricka lightläsk för att alla andra gör det.

Jag dricker aldrig av någon annan anledning än att det jag dricker smakar gott. Det skulle aldrig någonsin falla mig in att dricka något som smakar illa, enbart för att bli snelhest i huvudet (berusad) bland ett gäng andra snelhestar. Att du, förutom att du tvingar i dig något du inte tycker är gott, super dig full för att andra gör det och för att få känna gemenskap är verkligen tragiskt.

snelhest
2006-07-17, 13:21
Haha nu tar du verkligen i så du brunar i byxan.

#1) Statoil finns vanligtvis inte inne på dansställen. Om du inte dricker öl för att du är törstig, varför måste någon annan dricka sin läskeblask på grund av törst? Hur är det med logiken?

#2) Om du tycker att grunden till gemenskapen ligger primärt i berusningen så har du alkoholproblem.

Varför är det ett så stort problem för dig att alla inte har samma sak i glaset som du? Känner du dig ensam?
Jag känner mig själv.
Jag har aldrig ens rört alkohol.
Bara svaga människor som sätter värde i gemenskap. Starka människor klarar sig själva och har ingen anledning att köpa lightläsk för att försöka bli en i gruppen.

Yankeee
2006-07-17, 13:22
Bara svaga människor som sätter värde i gemenskap.

Det är bara svaga människor som tror att de är starka som tror att de klarar sig själva.

jwzrd
2006-07-17, 13:23
Jag känner mig själv.
Jag har aldrig ens rört alkohol.
Bara svaga människor som sätter värde i gemenskap. Starka människor klarar sig själva och har ingen anledning att köpa lightläsk för att försöka bli en i gruppen.

Du har inte rört alkohol men säger att det inte smakar gott?

Sen begår du hela tiden samma logikfel. OM det är för gemenskapens skulle man dricker bira på krogen så ser jag inte varför du inte kan tillåta lightläsk i glaset lika väl som öl - om det är gemenskapen som var det viktiga.

snelhest
2006-07-17, 13:23
Jag dricker aldrig av någon annan anledning än att det jag dricker smakar gott. Det skulle aldrig någonsin falla mig in att dricka något som smakar illa, enbart för att bli snelhest i huvudet (berusad) bland ett gäng andra snelhestar. Att du, förutom att du tvingar i dig något du inte tycker är gott, super dig full för att andra gör det och för att få känna gemenskap är verkligen tragiskt.
Jag tror att de får gemenskap för att de stoppar i sig en drog de gillar som förenar dem och säljs på pubbar.

Slartibartfast
2006-07-17, 13:25
Kan ni sluta mata trollet i denhär tråden?

jwzrd
2006-07-17, 13:25
Jag tror att de får gemenskap för att de stoppar i sig en drog de gillar som förenar dem och säljs på pubbar.

Men det måste vara en drog? Man är en Nancy boy om man dricker Cola, vatten och kaffe på krogen - i gemenskapen?

snelhest
2006-07-17, 13:27
Du har inte rört alkohol men säger att det inte smakar gott?

Sen begår du hela tiden samma logikfel. OM det är för gemenskapens skulle man dricker bira på krogen så ser jag inte varför du inte kan tillåta lightläsk i glaset lika väl som öl - om det är gemenskapen som var det viktiga.
Jag inser att bensin, metanol och andra kemikalier inte heller smakar gott. Måste jag ha tagit det i munnen för att fatta det?

Dricker bira på krogen gör man för att bli full. Gemenskap är en av de sämsta bieffekterna som tydligen en del nykterister vill åt.

snelhest
2006-07-17, 13:27
Men det måste vara en drog? Man är en Nancy boy om man dricker Cola, vatten och kaffe på krogen - i gemenskapen?
vad är en nancy boy?

snelhest
2006-07-17, 13:29
Det är bara svaga människor som tror att de är starka som tror att de klarar sig själva.
:laugh: vilken bortförklaring

Bärs
2006-07-17, 13:45
Varför måste man konstant försvara sig när man inte dricker alkohol när man är ute en lördagskväll? Alltid är det nåt jävla pucko som kritiserar när man tar en lightläsk, en kopp te eller vatten när alla andra sitter med öl och drinkar. Varför svinder det så i ögonen på folk?


Därför att folk inte vet var de har en person som inte kan ta sprit som folk, dvs. dricka sig rejält packad. Nykterism luktar fanatism. Fanatism gör folk misstänksamma.

Robbin
2006-07-17, 13:56
Håller med dig Tycker inte det är farligare eller mer moraliskt fel att röka ganja eller hash.Men vad menar du med kosttillskott?? Kod ord för steroider eller bara vanligt pulver typ gainer kreatin osv


Menar inte sterioder :laugh: Menar vanligt proteinpulver, gainers, kreatin osv. Åtminstonde ses det som väldigt underligt av folk som inte styrketränar där jag bor. De tror ju att det är värsta mirakelmedlen, farliga och ungefär likvärdiga med sterioder, något sånt här har man hört folk säga:
-Kolla han har blivit rätt stor nu.
-Ja men det är ju bara för att han tar proteinpulver, typ anabola.

Metal_boy_
2006-07-17, 13:58
Menar inte sterioder :laugh: Menar vanligt proteinpulver, gainers, kreatin osv. Åtminstonde ses det som väldigt underligt av folk som inte styrketränar där jag bor. De tror ju att det är värsta mirakelmedlen, farliga och ungefär likvärdiga med sterioder, något sånt här har man hört folk säga:
-Kolla han har blivit rätt stor nu.
-Ja men det är ju bara för att han tar proteinpulver, typ anabola.


Folk fattar inte att det är torr-mat på burk. Lika mycket steroider som torrmjölk man kan köpa eller välling.

Fjod0r
2006-07-17, 14:03
Synen på alkohol är så jävla skruvad. Dricker man inte sprit, då är man nykterist, alltså, är de som dricker sprit normen? Man kunde ju lika gärna kalla alla de som dricker alkohlister, och vi som inte dricker är normen. Vi är inte nykterister, vi är vanliga. Om någon frågar "skaru ha en cigg?" så svarar du ju inte, "nej tack, jag är ickerökare". Normen är att man inte röker och de som röker är rökare...Så fel. Nu ska vi inte börja tala om hyckleriet med systembolag. Om regeringen hade stake skulle de förbjuda sprit, för allas hällsa och välfärd.

Robbin
2006-07-17, 14:12
Folk fattar inte att det är torr-mat på burk. Lika mycket steroider som torrmjölk man kan köpa eller välling.

Nej precis, det är det okända de är rädda för. Och även om man börjar försöka förklara att det är som vanligt mat slutar det alltid med att de går därifrån och man ser på dem att de ändå tänker "yeah right att de skulle va som vanlig mat, jävla fuskare".

Fast fan orka bry sig :)

Trance
2006-07-17, 14:39
Jag känner mig själv.
Jag har aldrig ens rört alkohol.
Bara svaga människor som sätter värde i gemenskap. Starka människor klarar sig själva och har ingen anledning att köpa lightläsk för att försöka bli en i gruppen.

Varför postar du och läser på allmänt-delen på detta forumet, är inte det också för socialt utbyte. Samtidigt så skriver du väldigt ofta hur ensam du är och hur jobbiga andra människor är. Det känns mer som du har blivit intvingad på den banan av omständigheter än att du förstått något som vi andra inte gjort.

Rent generellt så tror jag inte det konstanta påpekande av ensamhet och andra människors svaghet visar på egen styrka.

Pata
2006-07-17, 14:59
Dricker bira på krogen gör man för att bli full.

Delvis ja, men det är jävligt gott också. Vill man inte bli full kan man dricka en lättöl, det är också gott.


Gemenskap är en av de sämsta bieffekterna som tydligen en del nykterister vill åt.

Jag tror som Trance, du är ensam och vill ha gemenskap, annars skulle du vara optimal och inte sitta och hänga på forum. Om du vill ha gemenskap är det nog dags att släppa den pubertala försvarsmuren och vara lite ödmjuk så ska du se att folk snart vill umgås med dig med. Bor du i stockholmstrakten kan jag komma över och ge dig en kram.:)

Kram kram, nu ska jag ner och köra bröst, axlar och triceps.

snelhest
2006-07-17, 15:05
Varför postar du och läser på allmänt-delen på detta forumet, är inte det också för socialt utbyte. Samtidigt så skriver du väldigt ofta hur ensam du är och hur jobbiga andra människor är. Det känns mer som du har blivit intvingad på den banan av omständigheter än att du förstått något som vi andra inte gjort.

Rent generellt så tror jag inte det konstanta påpekande av ensamhet och andra människors svaghet visar på egen styrka.
jag anser att allmänt delen är tillräckligt opersonlig och osocial för att jag ska våga mig hit utan att svärta ner min karaktär

Och HUR skulle jag blivit intvingad i ensamhet *rolleyes* och trots att JAG nu är så himla ensam så har jag ändå färre posts här än vissa andra... *rolleyes*

Det är klart att det stundtals kan vara smärtsamt att vara själv. Det är därför bara ett fåtal starka individer som vågar anta sig utmaningen. Men det är också tillfredställande när man inser att man klarar av nånting som inte alla är tillräckligt starka att klara av.

Du kanske känner dig lite underlägsen för att jag klarar av nånting som du knappt vågar tänka.

snelhest
2006-07-17, 15:07
Jag tror som Trance, du är ensam och vill ha gemenskap, annars skulle du vara optimal och inte sitta och hänga på forum. Om du vill ha gemenskap är det nog dags att släppa den pubertala försvarsmuren och vara lite ödmjuk så ska du se att folk snart vill umgås med dig med. Bor du i stockholmstrakten kan jag komma över och ge dig en kram.:)

Kram kram, nu ska jag ner och köra bröst, axlar och triceps.
Jag hänger på kolo i dö-tiden mellan maten, sömnen och träningen. Sänker inte min optimalitet när jag dessutom får anabol träningsinformation.

Modde
2006-07-17, 15:09
Jag hänger på kolo i dö-tiden mellan maten, sömnen och träningen. Sänker inte min optimalitet när jag dessutom får anabol träningsinformation.

sluta snacka så mycket skit...

Trance
2006-07-17, 15:42
jag anser att allmänt delen är tillräckligt opersonlig och osocial för att jag ska våga mig hit utan att svärta ner min karaktär

Och HUR skulle jag blivit intvingad i ensamhet *rolleyes* och trots att JAG nu är så himla ensam så har jag ändå färre posts här än vissa andra... *rolleyes*

Det är klart att det stundtals kan vara smärtsamt att vara själv. Det är därför bara ett fåtal starka individer som vågar anta sig utmaningen. Men det är också tillfredställande när man inser att man klarar av nånting som inte alla är tillräckligt starka att klara av.

Du kanske känner dig lite underlägsen för att jag klarar av nånting som du knappt vågar tänka.

Jag gillar att vara ensam, jag är(eller var) inte direkt social av mig. Sitter väldigt mycket framför datorn tyvärr och då med en pseudo-social gemenskap som forum/irc/msn är. Men jag uppskattar verkligen andra personer också och vet att jag mår bättre när jag umgås med folk.

Klart man kan välja att vara ensam, men det är inte ofta den svåra vägen utan den lätta. Man tar mindre chanser och man behöver inte lämna ut sig något när man är ensam. Det som är svårt är ju att hitta nya vänner, att lämna ut sig och söka kontakt. Ensamhet är enkelt.

krilleh
2006-07-17, 15:52
Jävligt intresserad disskution mellan snelhest och jwzrd, men jag håller nog på jwzrd :D Om man kan dricka öl för att vara social och "en" i gänget, klart de funkar lika bra med cola. Innehållet är knappast väsentligt just nu.

Ryska_raketen
2006-07-17, 16:01
haha, jao frågan är varför man ska ha en ursäkt för att INTE dricka istället för att dricka ?

Pepparkakssmurfen
2006-07-17, 16:13
De som dricker känner sig jävligt o-optimala och ofräscha om de dricker samtidigt som kompisen inte gör det,därför mobbas den som inte dricker.

Pepparkakssmurfen
2006-07-17, 16:14
+ att i Finland är det färre som inte dricker än i Sverige,så en icke-drickare sticker ut mer i Finland.

Pata
2006-07-17, 16:23
Jag hänger på kolo i dö-tiden mellan maten, sömnen och träningen. Sänker inte min optimalitet när jag dessutom får anabol träningsinformation.

mat, sömn och träning. Jag är verkligen avundsjuk på ditt rika starka liv.

PS Här har du något att filosofera på i din starka ensamhet:

"Kan jag inte bli älskad blir jag hellre fruktad,
kan jag inte bli fruktad blir jag hellre hatad,
vad som helst bara jag inte blir ignorerad...."

Jense
2006-07-17, 18:04
för att dom som är fulla är dumma, oftast. iaf på fyllan

Gandalf
2006-07-17, 19:11
Jag har inte druckit alkohol på två år nu och vad man tjänar på det är att man orkar mer dagen efter istället för att halva dan försvinner innan man orkar masa sig utanför dörren.
Så en bra ursäkt är att man inte vill ligga som ett jävla slappo lördag och söndag om man nu ska supa fredag o lördag som dom flesta gör, sedan så sparar man ju pengar och slipper göra bort sig inför den person man vill göra intryck på (alltså hänga påna och tjata om hur snygg hon är).

krilleh
2006-07-17, 19:24
för att dom som är fulla är dumma, oftast. iaf på fyllan

What? Tycker oftast att dem är rätt sköna. Dock är jag inte avis ;) Räcker att höra deras fyllesnack i en 20 minuter.

mangemani
2006-07-17, 19:45
klarar inte av att vara bland folk som är fulla.
dom pratar med en precis som om man vore deras bästa vän,precis som att dom vill skänka en hela världen och att dom vill en bara väl*spy* *spy* .
fulla mäniskor blir sådär äckligt klängiga och ska dela med sej utav sina känslor osv.

det hela får en fan att må illa.
dom är så fucked up i huvudet när dom är fulla så dom fattar inte hur mycket dom gör bort sej och det tragiska är att dagen efter när dom inte minns något*host* så undrar dom varför folk pratar om dom bakom deras rygg eller tittar konstigt på dom.

Kwon
2006-07-17, 19:46
Jag blir jäkligt dum när jag dricker (en riktig personlighetsförändring) , därför dricker jag inte nuförtiden.

Räcker den förklaringen?

Perscitus
2006-07-17, 20:59
Det är bara svaga människor som tror att de är starka som tror att de klarar sig själva.
Vilka visdomsord!

trasan
2006-07-17, 21:42
Tycker det är förbannat fjolligt att vara så kallad "nykterist" utan några riktiga argument som vissa i tråden. Jag förstår att man kanske inte vill supa sig apfull för att man blir våldsam, men när man inte klarar av att ta en bärs med några polare för att den innehåller kalorier eller just för att det är alkohol i den så är det nåt som är fel.

Orka ha en regel för att aldrig dricka eller en regel för att alltid dricka.

mangemani
2006-07-17, 22:35
Tycker det är förbannat fjolligt att vara så kallad "nykterist" utan några riktiga argument som vissa i tråden. Jag förstår att man kanske inte vill supa sig apfull för att man blir våldsam, men när man inte klarar av att ta en bärs med några polare för att den innehåller kalorier eller just för att det är alkohol i den så är det nåt som är fel.

Orka ha en regel för att aldrig dricka eller en regel för att alltid dricka.


jag avstår inte från drickat pga att det inehåller kcal eller att det just är alkohol ,jag avstår från drickandet pga att jag inte ser nån poäng i att dricka,jag avstår pga att det är nog det meningslösaste man kan hälla i sin kropp och att det kostar pengar samt är ett gift.

duger mer än väl som argument tycker jag.

jwzrd
2006-07-17, 23:07
Tycker det är förbannat fjolligt att vara så kallad "nykterist" utan några riktiga argument som vissa i tråden. Jag förstår att man kanske inte vill supa sig apfull för att man blir våldsam, men när man inte klarar av att ta en bärs med några polare för att den innehåller kalorier eller just för att det är alkohol i den så är det nåt som är fel.

Orka ha en regel för att aldrig dricka eller en regel för att alltid dricka.

Men varför är det inte ok för dig att någon helt enkelt inte väljer att dricka? Du borde lära dig skillnaden mellan "inga riktiga argument" och "inga argument jag förstår" - vem vet, det kan hjälpa dig i övriga livet också.

krilleh
2006-07-17, 23:32
klarar inte av att vara bland folk som är fulla.
dom pratar med en precis som om man vore deras bästa vän,precis som att dom vill skänka en hela världen och att dom vill en bara väl*spy* *spy* .
fulla mäniskor blir sådär äckligt klängiga och ska dela med sej utav sina känslor osv.

det hela får en fan att må illa.
dom är så fucked up i huvudet när dom är fulla så dom fattar inte hur mycket dom gör bort sej och det tragiska är att dagen efter när dom inte minns något*host* så undrar dom varför folk pratar om dom bakom deras rygg eller tittar konstigt på dom.

Vad bor du i för byhåla? :naughty:

krilleh
2006-07-17, 23:32
Vilka visdomsord!

+1

Riktigt djupt

Victoria
2006-07-17, 23:33
Varför måste man konstant försvara sig när man inte dricker alkohol när man är ute en lördagskväll? Alltid är det nåt jävla pucko som kritiserar när man tar en lightläsk, en kopp te eller vatten när alla andra sitter med öl och drinkar. Varför svinder det så i ögonen på folk?

Good Q

haiduc
2006-07-18, 00:04
Har inga problem med alkohol, men i berusningssyfte känns alkohol ganska ovärd då man måste dricka rätt stora mängder för att bli full, sen mår man dåligt dagen efter, blir orkeslös osv..

Ta en öl eller cider på en uteservering på eftermiddagen däremot är trevligt, spana in folk och så.. :)

mangemani
2006-07-18, 00:25
Vad bor du i för byhåla? :naughty:


s-svall:(

trasan
2006-07-18, 00:41
jag avstår inte från drickat pga att det inehåller kcal eller att det just är alkohol ,jag avstår från drickandet pga att jag inte ser nån poäng i att dricka,jag avstår pga att det är nog det meningslösaste man kan hälla i sin kropp och att det kostar pengar samt är ett gift.

duger mer än väl som argument tycker jag.

Tycker man att öl är godare bör man kanske dricka det istället för en mineralvatten eller cola light? Att du sen kallar sprit gift.... ja antar att du kallar kaffe, fett och cola gifter också :(

mangemani
2006-07-18, 01:23
Tycker man att öl är godare bör man kanske dricka det istället för en mineralvatten eller cola light? Att du sen kallar sprit gift.... ja antar att du kallar kaffe, fett och cola gifter också :(



alkohol är ett slags gift,bokstavligen talat.
borde finnas ett antal trådar här på forumet vid det här laget som backar upp det jag säger.

nä,varför skulle jag kalla dom för det=/?

Tricklev
2006-07-18, 03:28
Tycker man att öl är godare bör man kanske dricka det istället för en mineralvatten eller cola light? Att du sen kallar sprit gift.... ja antar att du kallar kaffe, fett och cola gifter också :(

På vilket sätt är Cola och fett ett nervgift?

hultman
2006-07-18, 06:11
Jag dricker rätt ofta i vanliga fall, förutom när det är hårdträning. Det är så förbannat jävla tråkigt när någon av polarna knappt rör spriten på en utekväll. Stel, tråkig och spänd blir en krogkväll nykter.

Visst, vill man inte dricka så behöver man inte. Men, kom heller inte med moralpredikningar om hur farligt det är.

n1tro
2006-07-18, 06:27
dricker bara inte, blir inte lättare än så, har aldrig ens smakat och jag skiter fullständigt i om folk dricker / inte dricker heller ...

Diana
2006-07-18, 06:53
När människor känner sig hotade på ett eller annat vis av en "starkare" eller annorlunda person så slutar det ofta med att den svagare försöker "godkänna" (jag kommer verkligen inte på ordet jag söker, godkänna får duga så länge) sitt eget beteende genom att antingen trycka ner eller kritisera den andra och på så sätt få den andre att se sämre ut i ens egna ögon. Utmärkt försvarsstrategi.
Well spoken.

Ibland är det så pinsamt uppenbart varför folk gör vissa saker att irritationen, över gärningen ifråga, helt rinner av en... Ser man det från det perspektivet blir det automatiskt så att man inte ens bryr sej om att bevärdiga deras agerande/klagande med en motkommentar *popcorn*

Personligen har jag aldrig råkat ut för negativ kritik ang detta... smälter nog in oroväckande bra bland fyllon :laugh: :em:

Stab
2006-07-18, 06:54
Starksprit borde förbjudas...

geeken.

snelhest
2006-07-18, 08:58
Klart man kan välja att vara ensam, men det är inte ofta den svåra vägen utan den lätta. Man tar mindre chanser och man behöver inte lämna ut sig något när man är ensam. Det som är svårt är ju att hitta nya vänner, att lämna ut sig och söka kontakt. Ensamhet är enkelt.
Så du menar att 16-åriga tonårsslynor som suger på alla pittar dom kommer åt för att få kompisar är starkare människor än Aragorn son av Arathorn? *screwy*

Trance
2006-07-18, 09:12
Så du menar att 16-åriga tonårsslynor som suger på alla pittar dom kommer åt för att få kompisar är starkare människor än Aragorn son av Arathorn? *screwy*

Jag tror du kallar de slynor för att de sög på alla pittar förutom din. Aragorn finns inte på riktigt, han är på låtsas. Däremot finns mängder av ensamma människor som garanterat inte valt själva att vara ensamma utan omständigheterna har valt åt dem.

snelhest
2006-07-18, 09:16
Jag tror du kallar de slynor för att de sög på alla pittar förutom din. Aragorn finns inte på riktigt, han är på låtsas. Däremot finns mängder av ensamma människor som garanterat inte valt själva att vara ensamma utan omständigheterna har valt åt dem.
Då får dom väl ta till sig ensamheten och vara tacksamma över den.

Men om Aragorn fanns på riktigt då? Skulle du kalla honom svag människa för att han är ensam?

Trance
2006-07-18, 09:19
Då får dom väl ta till sig ensamheten och vara tacksamma över den.

Men om Aragorn fanns på riktigt då? Skulle du kalla honom svag människa för att han är ensam?

Jag vet inte riktigt, han var ju inte lycklig? Han blev väl lycklig först när han hittat sin brud och blivit kung? Så hitta nu din Arwen och lev lycklig i alla dina dagar.

Pata
2006-07-18, 09:23
Så du menar att 16-åriga tonårsslynor som suger på alla pittar dom kommer åt för att få kompisar är starkare människor än Aragorn son av Arathorn? *screwy*

OMG! (Har du massa plancsher på Tolkien karaktärer hemma? Ligger du på kvällarna och önskar att du var en hård lone ranger som alla beundrade på håll?)

Om jag minns rätt från böckerna så behövde Aragorn lite hjälp av sina vänner, säg en 8 st. *slap*

snelhest
2006-07-18, 09:24
Jag vet inte riktigt, han var ju inte lycklig? Han blev väl lycklig först när han hittat sin brud och blivit kung? Så hitta nu din Arwen och lev lycklig i alla dina dagar.
Nej? Jag fokuserar på byggningen och tänker inte fjanta runt med nån tjej.

edit: dessutom använder arwen MAGI

Leon
2006-07-18, 09:24
Jag har aldrig varit den som dricker mycket,en och annan gång har man ju gjort det men det är lätträknat.Varför? jag tycker inte om alkohol smaken,kan vara väldigt social utan,mister kontrollen på mitt beteende,för fåfäng:em: (tar ju en del på kroppen) och det är för dyrt.När jag var yngre fick jag ofta frågan varför jag inte drack,nuförtiden aldrig.Känns bara som ett väldigt bra beslut.

snelhest
2006-07-18, 09:25
OMG! (Har du massa plancsher på Tolkien karaktärer hemma? Ligger du på kvällarna och önskar att du var en hård lone ranger som alla beundrade på håll?)

Om jag minns rätt från böckerna så behövde Aragorn lite hjälp av sina vänner, säg en 8 st. *slap*
aragorn var tvungen att överge sina ideal för att rädda världen. Kan hända den bäste.

Trance
2006-07-18, 09:29
Nej? Jag fokuserar på byggningen och tänker inte fjanta runt med nån tjej.

edit: dessutom använder arwen MAGI

Magi och magi, de kallas bröst. Kan hända den bärsta att man tappar fokus här i livet när man exponeras.

Sedan hur länge hade du tänkt att bygga och varför? Vad händer om du skadar dig eller tappar motivationen, vad är planen då?

snelhest
2006-07-18, 09:34
Magi och magi, de kallas bröst. Kan hända den bärsta att man tappar fokus här i livet när man exponeras.

Sedan hur länge hade du tänkt att bygga och varför? Vad händer om du skadar dig eller tappar motivationen, vad är planen då?
Eftersom att det är en saga och arwen var en alv tror jag hon hade mer på sin repertoar än ett par löjliga tuttar.

Tills jag stupar? Hur skulle jag skada mig? Varför skulle jag tappa motivationen? Jag behöver nog ingen alternativ plan men om jag hade nån skulle den verkligen inte innefatta andra människor mer än om jag kan utnyttja dom på något sätt.

Trance
2006-07-18, 09:57
Eftersom att det är en saga och arwen var en alv tror jag hon hade mer på sin repertoar än ett par löjliga tuttar.

Tills jag stupar? Hur skulle jag skada mig? Varför skulle jag tappa motivationen? Jag behöver nog ingen alternativ plan men om jag hade nån skulle den verkligen inte innefatta andra människor mer än om jag kan utnyttja dom på något sätt.

Hoppas det går bra för dig, skulle nog aldrig våga satsa allt på ett sådant okonventionellt kort. Lite som de som bestämmer sig för att spela World of Warcraft 15 timmar om dygnet, sedan några år senare när de spelat klart av olika anledningar så har de..ingenting.

Även om du kör solo här i livet så kom ihåg att träna din sociala förmåga, småprata i affären, säg hej till grannar etc. Jag tror det skulle göra dig gott.