handdator

Visa fullständig version : Norska svart metal citat


Rock'nRoll
2006-07-16, 01:18
Lyssnat mycket på black metal i kväll, här följer några sköna/vrickade/sinnesjuka citat, kläckta av två av scenens frontfigurer, Euronymous och Varg Vikernes.



"Hela Norges black metal befolkning kommer vara där med knivar, knivar som skär djupt.."

Euronymous angående Theirons eventuella norge gig.


"När det gäller Dead var han en mycket ond man/get. Han hatade allt som levde.

Euronymous om Pelle Dead.


"Vi är för fan inte ett humanitärt skojband!"

Euronymous svar på frågan om det inte var lite väl extremt att göra halsband av Deads sönderskjutna kranium.


Vi stödjer alla extrema och förtryckande stater. Gammla Albanien, Iran mm. Folk som dör och lider!

Euronymous inställning till politik.


"Just nu kan vi inte göra ett skit eftersom polisen har oss under bevakning. Men de ska fan inte känna sig trygga, för deras tid ska komma! Vi har pengar och betalar gärna för att få dem dödade."

Vikernes angående svenska Therion


"Euronymous är inte kommunist. Han stödjer kommunismen enftersom den gör så att folk har det förjävligt. I alla kommunistiska länder är det grått och trist och jävligt dystert. Vi har en konflikt i frågan. Euronymous tycker att rasism är skit. Han menar att alla ska ha det lika jävligt."

Vikernes angående skillnader mellan honnom och Euronymous


"Musik blev skapat av Gud för att människor skulle visa sin vördnad inför honnom."

Vikernes angående musikens uppkomst.


"Vi vill ödelägga och förstöra för alla andra och sprida eländighet och förtryck"

Vikernes om den svarta cirkels mål.


"Det är ett jävla gäng idioter och tattare!"

Vikernes om Venom, I norsk tv kunde man direkt efter mordet på Euronymous se Varg aresterad av polis i en Venom tröja.


"Jag hoppas att någon försöker sig på att förgöra oss. Då dödar vi dem! Om någon försöker sig på att ge oss stryk får de slåss med nävarna mot våra brutala vapen. Jag dödar gärna i självförsvar, det får man vara ett par år i fängelse för. Jag har provat på det i sex veckor och det var jävligt grymt!"

Vikernes angående eventuellt våld på live spelningar.


"Det enda negativa med mord är att när du dödar någon så kan de inte lida längre. Vi njuter när folk lider och om vi dödar dem kommer de inte lida mera. Men generellt sett är mord någonting bra och positivt"

Vikernes angående mord


"Jävla svarting! Norden är för nordmän - norrmän, svenskar och isländare!"

Vikernes på kommenterar ryktet om att han skulle ha dödat en kinesisk utbytesstudent helt oprovocerat.



Ja se dessa norrmän..

grisbil3n
2006-07-16, 01:23
Immortal angående musiken deras, citerar ur minnet nu kanske är lite mycket jävla fel.

"Black metal is about frost, spikes, leather, skin!"

Annan medlem sittandes till vänster om Abbath inflikar: "And frost!"

Skin???

Yes
2006-07-16, 01:29
Rätt pinsamma varelser det där...

grisbil3n
2006-07-16, 01:30
Rätt pinsamma varelser det där...

Ja överlag, men att köra en slö fickkniv genom skallen på en person är dock rätt coolt.

Edit: Fin citatsamling förresten RocknRoll, du fick med alla godbitarna.

Yes
2006-07-16, 01:41
Ja överlag, men att köra en slö fickkniv genom skallen på en person är dock rätt coolt.

Nej, det är mest en smula sinnesjukt. De här pojkarna har uppenbarligen lekt onda lite för länge, tills något halkat snett och de börjat tro på det själva. Ungefär som ett par rollspelsnördar som blivit kvar i fantasivärlden.

grisbil3n
2006-07-16, 01:49
Nej, det är mest en smula sinnesjukt. De här pojkarna har uppenbarligen lekt onda lite för länge, tills något halkat snett och de börjat tro på det själva. Ungefär som ett par rollspelsnördar som blivit kvar i fantasivärlden.

Hater!

Yes
2006-07-16, 02:00
Hater!
Äh, kom igen... den här tråden ber ju om att pojkarna skall bli mobbade!

Dissector
2006-07-16, 14:59
"Vi har hört att en del fundamentalistiska kristna grupperingar haft aktioner mot oss. Det tycker jag är jävligt bra. (...) Det värsta jag vet är nykristna som går omkring och ska vara goda och snälla mot hela världen. Det är otroligt irriterande. Vi önskar se kristna med vapen i hand för att dräpa oss."

-Euronymous om kristna



"Det är inte var dag man har chansen att se ett lik, så man bör göra det bästa av situationen"

-Euronymous om ryktet om bilderna på Pelle Dead's skalle


Förbaskat roliga killar. Det som gör det ännu märkligare är ju att det ofta sker aktioner i enlighet med uttrycken, så de får ju åtminstone lite verkstad i det hela också :D

grisbil3n
2006-07-16, 15:02
"Det är inte var dag man har chansen att se ett lik, så man bör göra det bästa av situationen"

-Euronymous om ryktet om bilderna på Pelle Dead's skalle

Haha den där var ny för mig, jävligt fin.

Dissector
2006-07-16, 15:45
Kom på ett till, mest för att hålla tråden vid liv. Här är man ju lite på hemmaplan :P

Detta är inte ett ordagrant citat. Har inte källan till hands.

"Jag minns att när jag jagade Öystein med kniven ner för trapphuset så skrek han något vansinnigt. När jag sedan läste tidningen dagen efter såg jag att en granne hade berättat att hon hört en kvinna skrika som besatt i trappan. Det fann jag väldigt roligt"

:laugh:

-Varg Vikernes om mordet

Nordenator
2006-07-16, 16:11
Ack så patetiskt folk som bygger upp svartiskulturen.
Nackskott och omärkt minneslund känns som ett bra alternativ då de börjar strula.

Pudzianovski
2006-07-16, 16:25
Kul när Entombed fick välja musik i P3 1h och skrattade dom rakt upp i ansiktet. De gjorde det då och de gör det fortfarande.

Tur att det finns ett gäng vettiga människor också.

:thumbup:

Sonny
2006-07-16, 16:38
"Det är ett jävla gäng idioter och tattare!"

Vikernes om Venom, I norsk tv kunde man direkt efter mordet på Euronymous se Varg aresterad av polis i en Venom tröja.

Av en anledning; det stod "black metal" på den.

Kwon
2006-07-16, 16:51
Kul när Entombed fick välja musik i P3 1h och skrattade dom rakt upp i ansiktet. De gjorde det då och de gör det fortfarande.

Tur att det finns ett gäng vettiga människor också.

:thumbup:

Utveckla! Vad gjorde LG Petrov?

grisbil3n
2006-07-16, 17:05
Klart man ska garva åt nagellacksmaffian, men det finns ju ett par genuina tokjävlar också. Och jag personligen tycker detta skänker en viss atmosfär till musiken.

Pudzianovski
2006-07-16, 17:06
Utveckla! Vad gjorde LG Petrov?

"Greven från norska Burzum, numera i fängelse för mordet på Euronymus, sätter upp Entombed på sin dödslista 1993."

De är inte goda vänner. Therion och Entombed är ganska goda vänner. Therions konsert blev hotad o skit. Jag kommer inte ihåg allt...någon annan här vet säkert bättre.

Pudzianovski
2006-07-16, 17:10
The band was formed in 1988 by Christofer. On the first 12" and the album, the members were Christoffer, Peter Hansson (guitar), Erik Gustafsson (bass), Oskar Foss (drums). On the second album Erik was out of the band and on "Symphony masses ..." Peter and Oscar were replaced by Magnus Barthelsson (guitar) and Andreas Wahl (Hexenhaus) (bass), both ex. Formicide. The first album is death metal while on the second album they've slowed down and added influences from Black Sabbath. The '95 releases showed a completely new line-up (above) as well as a more experimental side of the band, with the use of strings, soprano vocals and other oddities in this genre. The music was also more settled and almost classically influenced. "Lepaca Kliffoth" was produced by Harris Johns (Sodom, Tankard, Kreator) and contains a cover of the old Celtic Frost-tune "Sorrows of the moon". On the last album soprano Klaudia Maria Mohri (Celtic Frost) is featured. Christofer also had a short break from Therion to tour and record the album "Underground" (94 Noise) and the CDS "The ballad of Jesus" with Swiss metallurgists Messiah. He is also found in the band Carbonized. Count Grisnackh from Norwegian black metal band Burzum has sworn to kill Christofer, and a girl saying she was the count's girlfriend even tried to burn down his house. The reason ... "Christofer was not a true satanist" ... Do I dare to comment on that? Magnus Barthelsson is now found in the more grunge-influenced band Grain. Late 1995 Fredrik was replaced by ex-Entombed bass-player Lars Rosenberg, Jonas Mellberg, formely of Unanimated joined on guitar and Tobbe Sidegard, also guitarist in Necrophobic is playing keyboards. Piotr and Lars are also found in the band Serpent, who was signed to Radiation Records late 1995. The previously unreleased track "In the desert of set" can be found on the bonus-CD for this book.

Källa: http://www.megatherion.com/extdisco.html

Kwon
2006-07-16, 17:22
Ok, det där lät patetiskt.

Bränna ner hans hus bara för att han inte var en riktig satanist?

Nigga plz!

Det är ju som att säga att Lordi o gänget inte är riktiga monster...

Ryska_raketen
2006-07-16, 17:26
haha mycket intriger bland dödsmetallarna :D

Kwon
2006-07-16, 17:33
haha mycket intriger bland dödsmetallarna :D

Luktar lite "melrose".

Alla känner och "är på" alla! :laugh:

dynamo
2006-07-16, 17:48
lol @ black metal

Sonny
2006-07-16, 17:52
lol @ black metallol @ dig

Officer
2006-07-16, 17:54
lol @ black metal


+10


jag är bara snäll för att jag gillar Sonny IRL , annars skulle jag hoppat på ännu mer :D

dynamo
2006-07-16, 17:55
lol @ dig

Kul att vi har roligt ihop.

Sonny
2006-07-16, 17:56
Sen ska man ta många av dessa citat med en nypa salt, det finns lika många citat som norsk media fabulerat ihop under åren som det finns genuina.

Sonny
2006-07-16, 17:57
+10


jag är bara snäll för att jag gillar Sonny IRL , annars skulle jag hoppat på ännu mer :D:D

grisbil3n
2006-07-16, 18:00
Man kan säga mycket om bm som subkultur men det är en ÄDEL musikform och skall behandlas därefter.

Sonny
2006-07-16, 18:06
Man kan säga mycket om bm som subkultur men det är en ÄDEL musikform och skall behandlas därefter.Capital!

Hörru, hög tid att du lägger till mig på msn..

Kwon
2006-07-16, 18:21
Ni måste ju skilja på Black Metal å Black Metal pågar.

Alla är ju inte idioter! :devil:

Hoppas vi får se Sonny på Black Metal-scenen snart. :thumbup:

Yo Yo Hotade killen i kebab-tjorren
Hade visst fått en korv som var-en-torr-en

Sonny
2006-07-16, 18:29
Hoppas vi får se Sonny på Black Metal-scenen snart. :thumbup:hoppas jag med, helst skulle ja vilja fixa ett band. Svårt att hitta medlemmar dock..

Fed up
2006-07-16, 18:50
"In the mountains of Norway, where the weather is cold,
there's nothing to do, except kill each other, and play guitars in the snow."

:thumbup:

Kwon
2006-07-16, 18:53
hoppas jag med, helst skulle ja vilja fixa ett band. Svårt att hitta medlemmar dock..

Är Aprotte helt främmande till idén?

Är Aprotte 100 % negativ till att måla sig lite och spela leadguitar i ett BM-band?

Sonny
2006-07-16, 18:59
Är Aprotte helt främmande till idén?

Är Aprotte 100 % negativ till att måla sig lite och spela leadguitar i ett BM-band?Ja.



:(

Kwon
2006-07-16, 19:00
Ja.



:(

Ok, då tänker jag på alla Kolo-peeps, Rock n Roll bland andra.

Vore kul om alla ni skapade ett band ihop, så man fick vara del av det hela sen när ni blir kända, dvs det kommer stå i Wiki att bandmedlemmarna träffades på Kolo etc.

Sonny, Rock n Roll o Fed Up i bandet borde rocka.

Sen King Grub på trummor som Animal i muppetshow.

Sonny
2006-07-16, 19:04
Sonny, Rock n Roll o Fed Up i bandet borde rocka.Vad lirar fed up ?

har hört att rock n roll ska va en sjuhelvetes gitarrist..

grisbil3n
2006-07-16, 19:04
Jag kan spela triangel lr mungiga!

Kwon
2006-07-16, 19:07
Vad lirar fed up ?

har hört att rock n roll ska va en sjuhelvetes gitarrist..

Fed up sjunger och lirar gitarr om jag förstått det rätt.

Hennes stämma kanske ej passar in på BM, men lite då och då kör ju vissa med en brud som sjunger å sen någon som vrålar lite mörkt.

Snacka om kontraster (Kanske det som säljer för Sonnys Band, kontrasterna).

Ni kommer säkert bli fedt kända tack vare det.

Självklart sitter Varg och tycker ni är posers och inte riktiga satanister i finkan men det skiter ni i.

In med Grisbilen i bandet också, han kan vara bandets maskot! :D (Monstermask med triangel alt mungiga)

Sonny
2006-07-16, 19:10
hahaha, ja kan göra va som helst egentligen hyffsat, har till och med övat upp sången en aning. Trummor rör jag inte hur som helst, det slår slint i huvudet DIRR.

Kwon
2006-07-16, 19:11
Annars kan jag beatboxa alt ta med trummaskin om det krisar för er på första scenframträdandet.

Yo Yo Yo Hotade Killen i kebabtjorren
Hade visst får en korv som va en torr en

grisbil3n
2006-07-16, 19:14
Kwån du er knäPP! :Virro

Fed up
2006-07-16, 19:17
Fed up sjunger och lirar gitarr om jag förstått det rätt.

Hennes stämma kanske ej passar in på BM, men lite då och då kör ju vissa med en brud som sjunger å sen någon som vrålar lite mörkt.

Snacka om kontraster (Kanske det som säljer för Sonnys Band, kontrasterna).

Ni kommer säkert bli fedt kända tack vare det.

Självklart sitter Varg och tycker ni är posers och inte riktiga satanister i finkan men det skiter ni i.

In med Grisbilen i bandet också, han kan vara bandets maskot! :D (Monstermask med triangel alt mungiga)


Nja, Jag sjunger (delvis) och spelar bas (halvdant) i mitt nuvarande band, gitarr är jag kopiöst dålig på.

Jag vrålar hellre än finsjunger. Jag gillar inte finsång ihop med hård musik, ska jag finsjunga ska det vara i en kör eller tillsammans med ett piano/gitarr typ eller i dushen. :thumbup:

Kwon
2006-07-16, 19:17
Kwån du er knäPP! :Virro

Just tryin' to spread some joy is all, in this world of guns and knives.

Kwon
2006-07-16, 19:18
Nja, Jag sjunger (delvis) och spelar bas (halvdant), gitarr är jag kopiöst dålig på.

Jag vrålar hellre än finsjunger. Jag gillar inte finsång ihop med hård musik, ska jag finsjunga ska det vara i en kör eller tillsammans med ett piano/gitarr typ eller i dushen. :thumbup:

Mkt bra.

Då kan vi filma första musikvideon i duschen då! :thumbup:

Sonny
2006-07-16, 19:19
Nja, Jag sjunger (delvis) och spelar bas (halvdant) i mitt nuvarande band, gitarr är jag kopiöst dålig på.

Jag vrålar hellre än finsjunger. Jag gillar inte finsång ihop med hård musik, ska jag finsjunga ska det vara i en kör eller tillsammans med ett piano/gitarr typ eller i dushen. :thumbup:Låter bra, vad lirar ni för nått?

grisbil3n
2006-07-16, 19:19
Just tryin' to spread some joy is all, in this world of guns and knives.

:)

Kwon
2006-07-16, 19:19
Låter bra, vad lirar ni för nått?

Dom lirar ju punk ff!

Har du inte sett deras tjejband? Hon la ju upp sin myspace med massa av deras låtar åsse.

Trodde först det var ett lesbiskt band! :laugh:

Jag mailade dom tydligen för flera år sedan och checkade vad det var för musik och fick något mystiskt mail tillbaka av ngn som hette Clara.

Fed up
2006-07-16, 19:19
Låter bra, vad lirar ni för nått?

hardcore/punk typ. skicka pm eller nåt så kan jag skicka en visa.

Fed up
2006-07-16, 19:20
Dom lirar ju punk ff!

Har du inte sett deras tjejband? Hon la ju upp sin myspace med massa av deras låtar åsse.

Trodde först det var ett lesbiskt band! :laugh:

Allow me to be PK, men, vad skulle vara så roligt med det, ifall vi hade varit det?

Corpobal
2006-07-16, 19:21
Ni måste ju skilja på Black Metal å Black Metal pågar.

Alla är ju inte idioter! :devil:



Vilka är idioter?

Kwon
2006-07-16, 19:21
vad skulle vara så roligt med det, ifall vi hade varit det?

Hoppsan! :D

Ingenting roligt som i HAHA! Men rolig som i kul och speciellt! :thumbup:

Kwon
2006-07-16, 19:22
Vilka är idioter?

De som bränner ner hus bara för att de inte är "riktiga" satanister! :laugh:

Fed up
2006-07-16, 19:23
Hoppsan! :D

Ingenting roligt som i HAHA! Men rolig som i kul och speciellt! :thumbup:

Jao, det stämmer väl delvis, antar jag, så gläd dig du. :thumbup:

Corpobal
2006-07-16, 19:25
De som bränner ner hus bara för att de inte är "riktiga" satanister! :laugh:

En snurrig groupie som inte har nånting med black metal att göra egentligen. Inte direkt så att herr Vikernes personligen beordrat det som nån maffiaboss.

Kwon
2006-07-16, 19:25
Jao, det stämmer väl delvis, antar jag, så gläd dig du. :thumbup:

Kul!

För detta var något jag antog, så det är ju extra kul när man har gissat rätt! :thumbup: (Vi snackar flera år sen nu)

Det betyder ju att jag e grym på att tolka krejjer vid första anblicken.

Kwon
2006-07-16, 19:26
En snurrig groupie som inte har nånting med black metal att göra egentligen. Inte direkt så att herr Vikernes personligen beordrat det som nån maffiaboss.

Vikernes själv har väl inte alla verktyg i skjulet med allt detta hat? :D

Corpobal
2006-07-16, 19:30
Vikernes själv har väl inte alla verktyg i skjulet med allt detta hat? :D

Att han skulle vara just en "idiot" har jag svårt att tro med tanke på allt han skrivit både i ord och musik. Sen kan man alltid diskutera hans åsikter men att han är begåvad vill jag hävda.

Kwon
2006-07-16, 19:32
Att han skulle vara just en "idiot" har jag svårt att tro med tanke på allt han skrivit både i ord och musik. Sen kan man alltid diskutera hans åsikter men att han är begåvad vill jag hävda.

Har ej sagt att idioter inte kan vara begåvade! :D

grisbil3n
2006-07-16, 19:33
Varg är karismatisk och jävligt bildad, men hur han är som polare kan man ju fundera över.

Kwon
2006-07-16, 19:35
Varg är karismatisk och jävligt bildad, men hur han är som polare kan man ju fundera över.

Haha bra sammanfattning :D

Grisbilen - Så, vad ska vi göra denna helg då Krabbar?

Varg - Bränna ner lite kyrkor och döda lite folk!

Grisbilen - Oooo-k! :hbang: :devil:

Kwon
2006-07-16, 19:37
Blev du lissen nu Sonny när jag sa sådär om Varg? :D

Pudzianovski
2006-07-16, 19:38
Att han skulle vara just en "idiot" har jag svårt att tro med tanke på allt han skrivit både i ord och musik. Sen kan man alltid diskutera hans åsikter men att han är begåvad vill jag hävda.


"Vikernes dömdes till 21 års fängelse för mord och tre fall av mordbrand."

+ hans nynazistiska värderingar...

Tja...idiot är rätt ord. Lessen om du börjar gråta nu men jag hoppas de flesta håller med mig.

Sonny
2006-07-16, 19:39
Blev du lissen nu Sonny när jag sa sådär om Varg? :DNej, faktiskt inte. Vargs bestick ligger inte riktigt rätt i lådan som sagt.

Men han är som grisräsern säger väldigt bildad.

grisbil3n
2006-07-16, 19:39
Snart lägger Kwon märke till en omfattande rökutveckling i farstun...

Kwon
2006-07-16, 19:39
Corpo, ingen har sagt att Varg inte kan göra musik som folk gillar etc.

Men det är alltså mord och mordbrand som jag kallar idioti, sen kan han vara huuur begåvad som helst inom andra områden! :)

You feelin' me Bro? :)

Kwon
2006-07-16, 19:40
Nej, faktiskt inte. Vargs bestick ligger inte riktigt rätt i lådan som sagt.

Men han är som grisräsern säger väldigt bildad.

Många galningar och psykopater har ju varit bildade genom tiderna, i am not disputing that bro! :thumbup:


EDIT: FAN det luktar bränt!

Sonny
2006-07-16, 19:47
Måste säga att Beyond Pink var ritktigt brutalt.

Kwon
2006-07-16, 19:50
Måste säga att Beyond Pink var ritktigt brutalt.

aa dom e krymma!

Så jag tror att Fed up kommer vara en riktig resurs i ditt Black Metal-band sen! :thumbup:

Ni kan varva av sången tex

Vers 1 Sonny

Vers 2 Fed Up etc

Fast eftersom ni båda är basister blir det ju probbs :devil:

Kwon
2006-07-16, 19:51
Nej, faktiskt inte. Vargs bestick ligger inte riktigt rätt i lådan som sagt.

Men han är som grisräsern säger väldigt bildad.

Man kan ha mycket kunskap, men det är vad man gör med den som betyder något! :thumbup:

Att slösa bildning och begåvning på fängelse låter idiotiskt imho!

Sonny
2006-07-16, 19:53
Fast eftersom ni båda är basister blir det ju probbs :devil:Jag är gitarrist egentligen, bas är något jag nyligen börjat med. Så det löser sig! :)

Kwon
2006-07-16, 19:54
Jag är gitarrist egentligen, bas är något jag nyligen börjat med. Så det löser sig! :)

Perfa, då har vi Sonny på rhythmguitar, Fed Up på bas, Rock n Roll på lead och Grisbilen på trummor,triangel + mungiga!

Lookin forward to your first demo bro! :thumbup: :hbang: :devil: 666 yo fo sho!

grisbil3n
2006-07-16, 20:02
Jag koncentrerar mig dock på mitt salsa/reggae tränings/get the pump inspirerade projekt, "No Whey, José!".

Kwon
2006-07-16, 20:05
Jag koncentrerar mig dock på mitt salsa/reggae tränings/get the pump inspirerade projekt, "No Whey, José!".

Du bangar en inbjudan till Sonnys BM-band med andra ord? [De kommer bli kända]

Fed up
2006-07-16, 20:14
Måste säga att Beyond Pink var ritktigt brutalt.


:em: :)

grisbil3n
2006-07-16, 20:14
Du bangar en inbjudan till Sonnys BM-band med andra ord? [De kommer bli kända]

Kyrkbränder o mord o annat ståhej vet jag inte om jag vill bli inblandad i!

Kwon
2006-07-16, 20:15
Kyrkbränder o mord o annat ståhej vet jag inte om jag vill bli inblandad i!

Sonny != Varg!

Sonny
2006-07-16, 20:21
Sonny != Varg!AP hävda att ja va lik honom på en bild o en gammal polare som ja inte träffat på typ ett år, hon trode också att det var jag :laugh: :laugh:

dynamo
2006-07-16, 20:22
Finns väl alltid folk som dömer en svartrockare som kyrkbrännare ändå. Guilty by association.

Corpobal
2006-07-16, 20:22
"Vikernes dömdes till 21 års fängelse för mord och tre fall av mordbrand."

+ hans nynazistiska värderingar...

Tja...idiot är rätt ord. Lessen om du börjar gråta nu men jag hoppas de flesta håller med mig.

Bra försök att nedvärdera mig genom att försöka få mig att framstå som lättsårad och gnällig. Hoppas du finslipar den debatt-tekniken den är jättebra.

Sammanfattningsvis, han har gjort elaka saker och har fel åsikter därför är han en idiot. Själv skulle jag säga att han är en begåvad man som gjort en hel del dåliga saker.

Pudzianovski
2006-07-16, 20:24
Bra försök att nedvärdera mig genom att försöka få mig att framstå som lättsårad och gnällig. Hoppas du finslipar den debatt-tekniken den är jättebra.

Sammanfattningsvis, han har gjort elaka saker och har fel åsikter därför är han en idiot. Själv skulle jag säga att han är en begåvad man som gjort en hel del dåliga saker.

Försöker inte nervärdera dig. Tycker inte det är en debatt. Framförde bara kalla fakta.

Dissector
2006-07-16, 20:34
Vafan, nu blir jag lessen! Ingen omnämner mig som black-metal-dåre i bandsammanhang, jag som lirat gura i black metal-band och allt :(
Bara för det ska ni aldrig få höra mina blackmetal-alster. Just det. Våndas och vrid er i era plågor nu!

Ontopic:
Visst, klart det är löjligt att hålla på för mycket som dom gör, eller åtminstone kan se löjligt ut, men imagen ska ju se ut lite så, och det ska vara något som är lite specifikt för blackmetal-musik. Likaväl som schlager-dansband ska omges av glitter och rosa t-shirts.
Det skapar en bild runt blackmetal-musik, och sedan är det väl inte så
många som tar den på allvar off-stage. Inte ens medlemmarna själva.

Har t.e.x läst om en kille som jobbade vid någon festival där Dark Funeral skulle spela. En av medlemmarna (minns inte vem) strax innan giget stod för sig själv bakom scenen och smetade in sig i blod och corpse-paint och hela köret, när förstnämnda sprang in i honom och Dark Funeral-medlemmen tittade upp, log och sa: "Vilket jävla jobb man har"...

Det visar väl ändå lite på att det är mycket en kul grej som lever kvar från den tiden då folk faktiskt var rädda, (ja, det var ganska stor hysteri i Norge i början av 90-talet).

Att sedan några av dom går och lever upp till allt i form av mord o.s.v händer ju egentligen lite här och var oavsett ämne.

grisbil3n
2006-07-16, 20:38
Dissector skickar sina egengjorda bm låtar till mig på msn pronto! Or no loving tonight!

Väl talat i övrigt.

Kwon
2006-07-16, 20:39
Sonny, Disse ska in i bandet åsse.

Sonny
2006-07-16, 20:42
Sonny, Disse ska in i bandet åsse.Dissector o ja har redan snackat lite om det, vi ligger tyvärr jävligt pyrt till geografiskt :/

Kwon
2006-07-16, 20:52
Dissector o ja har redan snackat lite om det, vi ligger tyvärr jävligt pyrt till geografiskt :/

Ah, ni får göra en låt på distans då

Sonny
2006-07-16, 20:55
Ah, ni får göra en låt på distans dåBorde inte va helt omöjligt!

The Somberlain
2006-07-16, 21:21
Black Metal ska vara romantiskt och konservativt (gärna bakåtsträvande) med en rejäl dos av "dö-med-svärdet-i-hand-för-den-nordiska-rasen"-gemenskap. Sen om det är idiotiskt eller ej är ju upp till var och en att tycka :)

Allright, on-topic då:
Inga riktiga citat direkt, utan mer kul händelser:

Nån intervjuvade Dark Funeral och dom sa något i stil med: "Vi ger aldrig bort någonting gratis, ALDRIG!"
Intervjuvarn: "Men ni bjöd ju mig precis på fika"
Dark Funeral-medlemmen: "Ahh, jo iofs..."

En grej till som utspelade sig '93-'94 nångång. Gehennah ("bloodmetal"-bandet från Värmland) gjorde nått gig i Tyskland då flertalet besökare fick bestående hörselskador och bandet hotades med ett antal stämningar. Då gitarristen fick chans att förklara hänedlsen i media sa han nått i stil med: "Vi har haft problem med ekonomin till vår show på senare tid, men oroa er inte - nästa gång blir det extremare!"

Förövrigt är Therion "life-metal" och förtjänar inte bättre :)

Kwon
2006-07-16, 21:23
Är Therions lifemetal dåligt då?

The Somberlain
2006-07-16, 21:24
Borde inte va helt omöjligt!

Blackmetal bandet Angst består av t.ex. medlemmar från Norrköping och Umeå. Dom lirade in deras första demo utan att ens träffats IRL, men då var det enbart två pers iofs, en som lirade instrumenten och programmerade digi-trummorna och en sångare.

The Somberlain
2006-07-16, 21:26
Är Therions lifemetal dåligt då?

Har bara "Off Darkness..." och den låter ju som en mix av tidiga Metallica och Napalm Death. Lyricen är la inte den bästa heller. Stundtals riktigt bra riff dock! Betyg: 5.5/10

Asphyxiate with Fear
The amazon
Is attacked
Jungles killed
Support no air
Coca Cola
Burns the woods
And plants fruit trees
To serve you drinks

Multinational corporations
That's what It's all about
To making money and feed their ass
That is the reason why

Suffercation
We all die

Burn the woods
And kill the air

Mutilation
Of the air
Devastation
And despair

God
Don't
Let
Us
Die

McDonalds
Feed their cows
With out children's
Lives

Ten years past
All are dead
Trees are gone
And so all life

Dissector
2006-07-16, 21:29
Black Metal ska vara romantiskt och konservativt (gärna bakåtsträvande) med en rejäl dos av "dö-med-svärdet-i-hand-för-den-nordiska-rasen"-gemenskap. Sen om det är idiotiskt eller ej är ju upp till var och en att tycka :)

Allright, on-topic då:
Inga riktiga citat direkt, utan mer kul händelser:

Nån intervjuvade Dark Funeral och dom sa något i stil med: "Vi ger aldrig bort någonting gratis, ALDRIG!"
Intervjuvarn: "Men ni bjöd ju mig precis på fika"
Dark Funeral-medlemmen: "Ahh, jo iofs..."


Från en dokumentär =) Mycket underhållande. Var väl iofs så att hon menade på att det var väl ganska snällt och gott av dom att bjuda på kaffe, när de just hävdat sin ondska.

Vad som är kul i den också är följande två saker:
"Jag vet att jag har ondskan på min sida, så jag behöver aldrig vara rädd för något"

... När de i början av programmet sa: "De vill inte synas på bild, av rädsla att bli påhoppade på stan" :D

The Somberlain
2006-07-16, 21:35
Hehe, har aldrig sett dokumentären i fråga utan fick den berättad på fyllan på förra årets SRF. Kanske inte stämmer i detalj riktigt, men nått i den stilen är det iaf.

grisbil3n
2006-07-16, 22:25
HAHA JAAA! De va från programserien Taxi som gick på svt för hundra år sedan.

"Men du bjöd ju mig på kaffe nyss, var inte det ett tecken på godhet"

"Välvilja...men inte godhet!"

Finns så jävla många godbitar från den asså. Min favorit är Dragon Rougesmuppen som titulerar sig "Mörkermagiker". Ojojoj...

Rock'nRoll
2006-07-17, 00:18
Ok, då tänker jag på alla Kolo-peeps, Rock n Roll bland andra.

Vore kul om alla ni skapade ett band ihop, så man fick vara del av det hela sen när ni blir kända, dvs det kommer stå i Wiki att bandmedlemmarna träffades på Kolo etc.

Sonny, Rock n Roll o Fed Up i bandet borde rocka.

Sen King Grub på trummor som Animal i muppetshow.


Haha, vore grymt, jag kan lira det mesta (hjälpligt). Desutom har jag varit live sångare i det legendariska Bromma döds bandet "Unholy bloodcult" :D

myggan
2006-07-17, 01:21
det här måste ju varit uppe nån gång för det är ju bland det roligast som gjorts men det känns som det är läge för dom igen :D

TOP 10 MOST RIDICULOUS BLACK METAL PICS OF ALL TIME
http://www.ruthlessreviews.com/reviews.cfm/id/1054/page/top____most_ridiculous_black_metal_pics_of_all_tim e.html


THE OTHER TOP 10 MOST RIDICULOUS BLACK METAL PICS OF ALL TIMEhttp://www.ruthlessreviews.com/reviews.cfm/id/1055/page/the_other_top____most_ridiculous_black_metal_pics_ of_all_time.html



texterna till bilderna är så sjukt roliga :laugh:

myggan
2006-07-17, 01:32
kan inte sluta skratta åt det här :laugh:

http://ruthlessreviews.com/pics5/bm2/bm9.jpg

Look everyone; it’s Rob Darken, the black metal Mongolian warlord with fuck-me pirate boots! Jesus... Genghis Horgh, man. Nobody LARPs quite like Rob, and I mean nobody. He’s probably got enough LARP gear in his closet to reenact the battle of Helms Deep for fuck’s sake. He’s also black metal’s biggest racist idiot -- which is a hell of an accomplishment. I should do a Top Ten Most Ridiculous Rob Darken pics. Could he have possibly found a more half-assed hodgepodge of garments to wear? It must’ve taken him hours to put all that shit on. I hate to say it Rob, but shoulder pads + fingerless gloves = GAY. Also, where's the fucking parrot? Half-assed black metal pirate dork....

Sonny
2006-07-17, 05:46
http://ruthlessreviews.com/pics4/bm/bm8.jpg

"Wait, are those suspenders? Oh, fuck, you gotta be kidding me. And he's got his hair in a ponytail. Not only that, but I beleive he's carrying a scyth. He's a fucking black metal farmer! Jesus Christ this picture is gay. What's up with the hooded avenger in the back? And who is that goliath motherfucker? Holy shit that guy is huge! Don't fuck with Gorgoroth man!"

Classic Shit :laugh: :laugh:

zoltan_hellhound
2006-07-17, 07:12
Tycker inte om Blackmetal folk..de är helt borta i huvude,det är en sak att skriva texter och sjunga om djävulen,död och andra hemmsheter,men när personerna i bandet värkligen är helt jävla brända i huvudet som många av de som spelar och lyssnar på black metal värkligen är så blir man lite rädd..inte för deras clown smink då alltså utan för att der finns personer som värkligen tycker ondska är bra??

Sonny
2006-07-17, 09:22
Haha, vore grymt, jag kan lira det mesta (hjälpligt). Desutom har jag varit live sångare i det legendariska Bromma döds bandet "Unholy bloodcult" :DVi får försöka dra ihop nått, bara o börja leta trummis :D

Chandler
2006-07-17, 10:52
Kul tråd! :thumbup: Posta mera! :devil:

Den ena "Top 10" var faktiskt ny. :)

Pudzianovski
2006-07-17, 11:00
http://img382.imageshack.us/img382/6950/imop4pk.jpg

http://img479.imageshack.us/img479/1217/locker7vz.gif

Pudzianovski
2006-07-17, 11:05
http://www.phosted.com/x7/apples80.jpg

http://users.belgacom.net/hellslaughter/art/immortalsurf.jpg

Pudzianovski
2006-07-17, 11:13
http://i14.photobucket.com/albums/a330/bloodyscalpel/lotrz0raxe.jpg

Pudzianovski
2006-07-17, 11:24
http://images17.fotki.com/v14/free/a9571/2/29960/187204/immortaltenors-vi.jpg

http://images17.fotki.com/v14/free/a9571/2/29960/187204/20022257977719303722958-vi.jpg

http://images17.fotki.com/v14/free/a9571/2/29960/187204/start-vi.jpg

Sonny
2006-07-17, 11:43
Pudzi, dom där har funnits få somethingawful tror jag, så bra :laugh:

Pudzianovski
2006-07-17, 11:46
Pudzi, dom där har funnits få somethingawful tror jag, så bra :laugh:


Cirkulerar ju mängder av Immortal bilder på nätet. Jag plockade ut några roliga. Antar det är roligare om man är mer insatt än Svensson.


:thumbup:

hahavaffan
2006-07-17, 11:49
kan inte sluta skratta åt det här :laugh:

http://ruthlessreviews.com/pics5/bm2/bm9.jpg

Look everyone; it’s Rob Darken, the black metal Mongolian warlord with fuck-me pirate boots! Jesus... Genghis Horgh, man. Nobody LARPs quite like Rob, and I mean nobody. He’s probably got enough LARP gear in his closet to reenact the battle of Helms Deep for fuck’s sake. He’s also black metal’s biggest racist idiot -- which is a hell of an accomplishment. I should do a Top Ten Most Ridiculous Rob Darken pics. Could he have possibly found a more half-assed hodgepodge of garments to wear? It must’ve taken him hours to put all that shit on. I hate to say it Rob, but shoulder pads + fingerless gloves = GAY. Also, where's the fucking parrot? Half-assed black metal pirate dork.... :D :D :laugh:

Dissector
2006-07-17, 12:56
Hahaha, Abbath och Demonaz i Immortal är så sjukt utsatta för denna terror :D

Musiken dom gör å andra sidan kan de flesta bara drömma om att lyckas med :P

Konvex
2006-07-17, 13:36
Hahahah fan vad bra bilder Pudzi. :laugh:

Dom där top 10 är ju klassiker med. :D

Lucipha
2006-07-17, 15:09
Klassisk Immortal (http://www.youtube.com/watch?v=9aZcgMmxHxw&search=immortal) För er som inte vet :hbang:

Sonny
2006-07-17, 16:25
Klassisk Immortal (http://www.youtube.com/watch?v=9aZcgMmxHxw&search=immortal) För er som inte vet :hbang:Den där låten är så jävla bra, Battles in the North ftw!

Vidoen rockar ögonskugga!

Lucipha
2006-07-17, 17:06
Den där låten är så jävla bra, Battles in the North ftw!

Vidoen rockar ögonskugga!

Kommer ihåg när jag och polarna satt och glodde på immortal och andra på mtv i mitten av 90:talet. Var det "into the pit" det hette som gick i slutet på headbangers ball? Alltid bra musik där

Corpobal
2006-07-17, 22:45
Immortal är ju lite av en paradox, samtidigt som dom mer än nästan någon annan står för den paria-liknande stilen av black metal så har dom ändå släppt en hel del bra musik.

Big_Vik
2006-07-18, 14:37
Vem sa det som Pudde hade i sin signatur för inte så länge sedan?

Spinkot
2006-07-18, 14:44
:D :D :laugh:

Rob Darken är iofs bra mycket bättre på allt än vad någon som postat i denna tråden är.

Thousand Swords!

Tricklev
2006-07-18, 15:20
KOLLA PÅ MIG!!!1 SNÄLLA KOLLA PÅ MIG JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET!!1!!!ONEONEONEONO!11!!

Töntigt.

Sonny
2006-07-18, 17:01
KOLLA PÅ MIG!!!1 SNÄLLA KOLLA PÅ MIG JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET!!1!!!ONEONEONEONO!11!!

Töntigt.mm, black metal grupper är lite som många brudar på den här brädan..

Pudzianovski
2006-07-18, 17:35
mm, black metal grupper är lite som många KILLAR på den här brädan..

Kan jag hålla med om.......



Big_vik: För dig okänd person.

Sonny
2006-07-18, 18:08
Kan jag hålla med om.......



Big_vik: För dig okänd person.pk ftw :thumbup:

Big_Vik
2006-07-18, 18:49
Kan jag hålla med om.......



Big_vik: För dig okänd person.

Hur blir denne känd för mig? Är det något andligt bs att man måste TRO att denne finns för att han ska existera? :D

Dissector
2006-07-18, 19:16
KOLLA PÅ MIG!!!1 SNÄLLA KOLLA PÅ MIG JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET!!1!!!ONEONEONEONO!11!!

Töntigt.

HOOYAH!

Räkna upp dina top 10-band så ska vi se om de är så mycket mindre uppmärksamhets-jagande. 95% av alla band de senaste 50 åren lär alla ha haft en hel del saker för sig för att bli uppmärksammade. Det är väl för farao inget märkligt med det?

Kwon
2006-07-18, 19:37
ALLA band som vill sälja vill ju ha uppmärksamhet! Whats the prob?

If you want the Benjamins you gotta be known.

Chandler
2006-07-20, 08:27
Lite OT men hur går det med Vargen? Tycker jag läst någonstans att han eventuellt skulle friges i år? Tycker också jag sett någonstans att det inte blev så. :D

Och vad händer sen? Lugnt bondliv i norska fjällen eller korståg?

Kwon
2006-07-20, 08:33
Hörde Vargen skulle flytta in hos Sonny?

Chandler
2006-07-20, 08:47
Hörde Vargen skulle flytta in hos Sonny?

Åh, tvåmanna Burzum?

Whistler
2006-07-20, 10:14
Åh, tvåmanna Burzum?

Neeeej! Inte mer Burzum! Jag klarar inte den hemska, fruktansvärda, "inspelad i en konservburk i ett garage"-musiken!

Fast låtarna är ju bra... :P

Kwon
2006-07-20, 10:49
Le Burzum-Duo (Varg und Sonny) coming in 2007

Dissector
2006-07-20, 10:52
Hihi, Varg kommer få så mycket smisk av alla när han kommer ut. Han hade ju ihjäl Mayhem praktiskt taget, och Mayhem var bättre än Burzum :D

Kwon
2006-07-20, 10:53
Hihi, Varg kommer få så mycket smisk av alla när han kommer ut. Han hade ju ihjäl Mayhem praktiskt taget, och Mayhem var bättre än Burzum :D

Menar du att Euronymus mamma kommer vänta på Varg när han kommer ut med brödkaveln i högsta hugg? :D

Eller menar du att alla resterande Mayhem-members väntar på den gode Varg?

Skall Sonny ensam vara tvungen att föra Burzum vidare?

Spinkot
2006-07-20, 11:25
Hihi, Varg kommer få så mycket smisk av alla när han kommer ut. Han hade ju ihjäl Mayhem praktiskt taget, och Mayhem var bättre än Burzum :D

Burzum var ju lätt bättre än Mayhem.

Desutom tror jag Varg går lugnt när han blir frisläppt, de enda Mayhemfans som var fanatiska nog att mörda någon har dött eller växt upp.

Dissector
2006-07-20, 11:34
Burzum var ju lätt bättre än Mayhem.

Desutom tror jag Varg går lugnt när han blir frisläppt, de enda Mayhemfans som var fanatiska nog att mörda någon har dött eller växt upp.

Klart han går säker. Var inte så allvarligt menat, men du har ju fel när du säger att Burzum var bättre än Mayhem :D

Spinkot
2006-07-20, 11:42
Klart han går säker. Var inte så allvarligt menat, men du har ju fel när du säger att Burzum var bättre än Mayhem :D

Han som reiste och En ring til å herske går liskom inte att slå överhuvudtaget tyvärr ;)

Corpobal
2006-07-20, 14:11
KOLLA PÅ MIG!!!1 SNÄLLA KOLLA PÅ MIG JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET!!1!!!ONEONEONEONO!11!!

Töntigt.

Hur förklarar du dom som aldrig gör aktiv reklam för sin musik och bara trycker begränsade upplagor av sina släpp? Lätt att avfärda allt som nån slags tonårskris när man inte vill se något annat från början.

grisbil3n
2006-07-20, 22:57
Vill minnas att han snackade om att han ville arbeta med datorer hör o häpna.

Sonny
2006-07-21, 05:52
Nja, om ni läser på burzum.org.

Så sa han i den senaste intervjun (från 2005) att det förmodligen skulle bli i slutet av detta år som han skulle friges. Det kommer med största sannolikhet inte bli så. Han är dock på väg åt rätt håll om man säger så, han flyttades nyligen till tromsö vilken är en liten vårdanstalt så långt bort från människor man kan komma vilket förmodligen var hans önskan, förflyttningen alltså. Han skrev i sin senaste artikel att när han blir frigiven vill han flytta så långt bort från civilisationen som möjligt.

"The real Varg Vikernes is not that interesting, I think, and there is not much to say about me, and in any case, when I get out of prison, whenever that may be, I will disappear from public view anyhow. As I see it I am a prisoner on a ship ("The Sodom & Gomorrah") - the modern world - heading for disaster, and when I am released from captivity I will jump overboard and swim back to dry land a.s.a.p.. I don't want anything to do with this thoroughly sick so-called civilization, so I will do my best to get away from it all. There will be no more articles like this one, no more (strictly speaking) unnecessary communication with strangers in the modern world and no interviews. I will publish a few books, possibly using a pseudonym in order to stay anonymous, and perhaps a Burzum album or two, but that's it."

Sonny
2006-07-21, 05:54
Eller menar du att alla resterande Mayhem-members väntar på den gode Varg?Varg, enligt honom själv, har aldrig haft något otalt med resten av Mayhem vare sig innan eller efter mordet. Mayhem har aldrig sagt att dom vill ha hämnd eller så, affären var mellan Varg o Öystein. Det var alla poser fans som sa att dom skulle ta livet av Varg och därför lät Darkthrone Varg skriva några låtar på ett av deras album, bara för att jävlas med alla posers.

The Somberlain
2008-02-08, 17:45
"Egentligen är "Apocalypse Dudes" bäst men eftersom jag är så jävla underground, måste jag säga "Ass Cobra""

Fenriz om Norges bästa platta.

zishen
2008-02-08, 18:14
Fenriz har bra musiksmak!

http://www.youtube.com/watch?v=zEv-4K5faVY

Edit: Är det förresten ett stiga fotbollsspel han har på bordet? Vilken hjälte!

Lucipha
2008-02-10, 01:20
Glöm inte att fira grevens födelsedag i morgon (11 februari) :cheers: Själv ska jag fira att jag äntligen har fått tag på bla krönet til konge och höstmörke med fenriz

Marcelo_Garcia
2008-02-10, 03:41
"A common "friend" of ours examined the drawers in his bathroom and found a dildo with shit remains on it. If this isn't a reason to dislike someone then what is?"

Varg om Euronymous *screwy*

Marcelo_Garcia
2008-02-10, 03:47
På tal om Fenriz för övrigt halvhårt att tatuera in "tokmangel" på armen ;)
http://images.hugi.is/metall/105728.jpg

Ondskapelsen
2008-02-10, 16:30
Vart blev det av BM-projektet =/? Jag spelar det mesta ganska skapligt, men jag ser inte direkt hård ut och jag kan inte sjunga/skrika. Backup någon?

De roligaste händelserna i BM måste vara när Varg Vikernes hävdade att han agerade i självförsvar när han dödade Oystein (euronymous), roligt att det var med 23 knivhugg i bröstet. Skapligt självförsvar.

Eller när Euronymous svarade i telefon när Dead's (per-yngve) morsa ringde och berättade om hans död. Och euronymous sa bara: "jahopp, okej." och la sedan på. När tidningarna frågade varför han inte visade ngåra känslor så sa han att: "Mayhem är inget vanligt fjollband, vi dyrkar döden. Vi ser döden som något positivt oavsett för vem den inträffar." Till saken hör inte att han senare som sagt blev brutalt mördad med 23 knivhugg ^^.

Ondskapelsen
2008-02-10, 16:32
Eller när Varg Vikernes påstod att han skulle spränga Nidarosdomen i Trondheim. Ingen trodde förstås på honom. Men när han arresterades för mordet på Euronymous så hittade polisen över 100kg! sprängämnen hemma hos honom.

Scratch89
2008-02-10, 16:52
Sicka puckon.

Ondskapelsen
2008-02-10, 17:10
Sicka puckon.

Kan du definera ditt svar lite grann?
Det är ju inte som att dom e värre än idioter inom någon annan genre? Det skall vara dansbanden isf, dom gör inte mycket väsen ifrån sig, men så dog dom flesta ut på 80-90-talet också.

Marcelo_Garcia
2008-02-10, 17:18
De roligaste händelserna i BM måste vara när Varg Vikernes hävdade att han agerade i självförsvar när han dödade Oystein (euronymous), roligt att det var med 23 knivhugg i bröstet. Skapligt självförsvar.

Nja, han hävdade ju att det var "indirekt" självförsvar; han var övertygad om att Euronymous skulle döda honom, så han dödade honom först.

Marcelo_Garcia
2008-02-10, 17:21
Det är ju inte som att dom e värre än idioter inom någon annan genre?

Fast det är de ju faktiskt ;)
Med tanke på hur liten scenen faktiskt var lyckades de genomföra ganska många mord på diverse bögar och bandmedlemmar och bränna ner en hel del kyrkor. Men iofs, rapmusik är väl också up there.

Honken
2008-02-10, 17:32
Sjukt störda människor. Tur att de dödar varandra, kanske asen dör ut så småningom :thumbup:.

Ondskapelsen
2008-02-10, 17:33
Nja, han hävdade ju att det var "indirekt" självförsvar; han var övertygad om att Euronymous skulle döda honom, så han dödade honom först.

Japp, men det framgår inte av historien ;). Hur man än vrider o vänder så e 23 knivhugg lite skumt självförsvar hehe.

Fast det är de ju faktiskt ;)
Med tanke på hur liten scenen faktiskt var lyckades de genomföra ganska många mord på diverse bögar och bandmedlemmar och bränna ner en hel del kyrkor. Men iofs, rapmusik är väl också up there.

Äh, PR kallas det :).
Men att rappare och diverse annat avskum hävdar att ha satt på så många horor, överlevt drive-by's osv, de e bara fjantigt.

Löjtnant Blank
2008-02-10, 18:12
Jag funderar på att "bli" svartrockare, helt seriöst alltså. Vilka skivor och filmer är must-haves?

Ondskapelsen
2008-02-10, 18:19
Allt av Mayhem, Gorgoroth, Darkthrone, Immortal, Burzum, Dimmu Borgir (haha) och Dissection...
Fast enligt min åsikt så är det bara Mayhem, tidiga borgir och dissection som går o lyssna på. De andra är så sjukt omusikaliska så de e inte sant. Burzum är rejält oväsen...(varg var väl ingen höjdare i mayhem heller)
Alla filmer om BM är att rekommendera :)

Löjtnant Blank
2008-02-10, 18:25
Kläder då?

Spinkot
2008-02-10, 18:33
Kläder då?

Old School - Nitar, läder, nitar, stoooora kängor (med nitar), och nitarmband

Den nya skolan - tänk dig den mest pretto filosofistuderande/bratten du kan tänka dig och överdriv det

Ondskapelsen
2008-02-10, 18:34
Allting svart, lite nitar funkar, blodfläckar är ett måste. Tatueringar av diverse pentagram och felvända krucifix gå också hem. Gärna gjorda själv med en rostig spik och lite bläck. Inga detaljer!
Att även gå omkring och hata alla är väldigt uppskattat inom genren/subkulturen.

Ondskapelsen
2008-02-10, 18:52
Du får även GÄRNA hata alla andra former av metal, gärna deathmetal eftersom dom inte är hårda nog för o spela black.

"Only black is true, only death is fucking real"

Scratch89
2008-02-10, 19:27
Kan du definera ditt svar lite grann?
Det är ju inte som att dom e värre än idioter inom någon annan genre? Det skall vara dansbanden isf, dom gör inte mycket väsen ifrån sig, men så dog dom flesta ut på 80-90-talet också.

Va? Om man propagerar för döden, pratar om att man gärna vill döda människor och ffa poliser, så är man väl en värre idiot än någon annan? Att vilja att folk ska lida och ha det för jävligt bara för att det är tufft är bara ännu värre.

Ondskapelsen
2008-02-10, 19:36
Vissa vill ju att folk ska lida för sin egen skull för att få dem att uppskatta det dem har t.ex. Sen finns det en hel del BM-människor som är extremt pålästa osv. Att det är idioti att vilja döda människor skriver jag inte underpå. Finns en och annan jag skulle klara mig utan :). Men vi har inte samma åsikter direkt.

Lucipha
2008-02-10, 21:02
Japp, men det framgår inte av historien ;). Hur man än vrider o vänder så e 23 knivhugg lite skumt självförsvar hehe.


http://www.burzum.org/eng/library/a_burzum_story02.shtml

Jag funderar på att "bli" svartrockare, helt seriöst alltså. Vilka skivor och filmer är must-haves?

Svartrock (goth) och blackmetal är inte riktigt samma sak. För att inte verka nedlåtande bjuder jag på ett par svartrockar-b00bs

http://i5.photobucket.com/albums/y181/josephineca/loren-goth-chick-big-breasts.jpg

Marcelo_Garcia
2008-02-13, 03:40
Jag funderar på att "bli" svartrockare, helt seriöst alltså. Vilka skivor och filmer är must-haves?

Du ska inte kalla det svartrockare, de som lyssnar på black metal tycker att det är folk som lyssnar på typ Sisters of Mercy och sånt. Du ska kalla det "svartmetallare", eller helst iofs bara "true" - de som räknas fattar vad du menar ;)
Du måste för det första få tag på en massa skivor och bootlegs med Mayhem, Emperor, Burzum och Dissection (vissa kan kanske tycka att Dissection är lite töntiga eftersom de använder så mycket melodier i sina låtar, men det vägs upp av att sångaren var mördare och senare tog livet av sig själv). Sen kan du styra upp lite Darkthrone, Satyricon, Dark Funeral, Immortal, Marduk, Bathory, Enslaved, osv. På många sätt är/var de lika true, men de är inte inblandade i lika mycket mord och kyrkbränder som förstnämnda band; så dessa är bäst att kolla upp först! :thumbup:

Marcelo_Garcia
2008-02-13, 04:07
Kläder då?

Finns en del alternativ:

http://www.metalunderground.com/images/bandphotos/Satyricon_photo.jpg
Patronbälten och jättestora nitar med annars helsvart och lite corpsepaint är ju en given stil.

http://www.izinsizgosteri.net/asalsayi43/photo/marduk1.jpg
Bar överkropp och blod tillsammans med ett inverterat kors är en annan klassiker.

http://www.spirit-of-metal.com/membre_groupe/photo/Hellhammer-12400.jpg
En t-shirt med ditt favoritband funkar givetvis också. Helst om du dessutom spelar i bandet själv (varför skulle det iofs annars vara ditt favoritband?).


http://www.rebelx.org/jpgs/ihsahn_interview.jpg
Ihsahn visar upp en lite mindre sofistikerad stil med skjorta och hängslen som också funkar, men då ska du helst redan visat att du är tillräckligt true ett tag genom någon av de tidigare stilarna.

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.211518!defaultImage/922847128.jpg
Man kan även ta det steget längre som fd kulturministern Leif Pagrotsky och köra kostym och hela kittet. Han kände sig dock inte tillräckligt true för att kunna bära upp den utstyrseln med gott samvete utan ett Dissection-svettband.

Med andra ord är det ganska stort svängrum. Tipset är dock att jobba sig uppifrån och ner.

Snafu
2008-02-13, 10:45
Hashahahhahha, alla dessa måste ha spelat alldeles för mycket rollspel.

Sleigh
2008-02-13, 11:15
Det fanns ju en annan sån här galning som skar sig själv och kletade in sig i sitt egna bajs när han "sjöng" live. Han snackade ofta om att ta sitt liv på scen men råkade dö i en överdos innan dess. På hans begravning så proppade de in LSD lappar i munnen på honom och skrev massa saker med svart tuschpenna i ansiktet. Kommer inte ihåg vad han heter men jag ska leta vidare lite :)

vesterberg
2008-02-13, 12:46
skönt att det finns lite rtards att skratta åt.

ArcTiC
2008-02-13, 13:05
Det fanns ju en annan sån här galning som skar sig själv och kletade in sig i sitt egna bajs när han "sjöng" live. Han snackade ofta om att ta sitt liv på scen men råkade dö i en överdos innan dess. På hans begravning så proppade de in LSD lappar i munnen på honom och skrev massa saker med svart tuschpenna i ansiktet. Kommer inte ihåg vad han heter men jag ska leta vidare lite :)

GG allin

Sleigh
2008-02-13, 18:20
Just det, tack ArcTiC.

http://scienceblogs.com/aardvarchaeology/gg12.jpg

http://www.inthesetimes.com/images/29/10/scream.jpg

http://www.scumfuc.narod.ru/x27.jpg

ramagoen
2008-02-13, 18:23
HAAH fyfan vilka töntiga killar de verkar va, emo totalt ungefär, sorry för intrånget men skrattade så mycket för de va så lustigt hur ledsna dom verkade i ögat :/

Chaan
2009-09-26, 03:08
När nån går över min gräns då är det jag som bestämmer vilket straff det blir.

Gaahl i samband med rättegången

John Steinbeck
2009-09-26, 07:43
Rätt pinsamma varelser det där...Verkligen.

Ape3
2009-09-26, 09:38
Fast de är ganska roliga ändå, om man bortser ifrån dem som menar allvar.
Såg Marduk live en gång. Det var det sämsta jag hört. Motala metallfestival i väntan på Amon Amarth.

Osten80
2009-09-26, 09:45
Några tips på dokumentärer inom genren?

Chaan
2009-09-26, 13:26
http://i26.tinypic.com/eug603.jpg

Osten80
2009-09-26, 14:49
Chaan: Jag vet knappt om din post var ett svar på min. Den dokumentären handlar ju väldigt lite om BM, men jag har redan sett den, och den är bra.
Skit samma, jag fick tag på ett par stycken om den norska scenen, som jag knappt har ägnat någon uppmärksamhet alls på tio år. Det är kanske dags att blicka tillbaka lite igen.
Det är ett fascinerande, och väldigt märkligt stycke musikhistoria.

Chaan
2009-09-26, 14:58
Ja du behöver se om den.

Sen var det ju en snubbe till som strök med

Necrobutcher (Mayhem): Could you repeat the question?
Sam Dunn: Alot of people think that Black Metal is starting to lose touch with its roots...
Necrobutcher (Mayhem): [cuts Sam off] Which ones? Who are they? Who the fuck are you talking to? FUCK THEM! Ya know...
Sam Dunn: ...Do you have a comment on that?
Necrobutcher (Mayhem): Yeah, I got a comment... FUCK YOU!... Ya know?

Sam Dunn: What is the primary ideologies or primary ideas that fuel Gorgoroth's music?
Gaahl: [long dramatic pause] SATAN...
[drinks from wine glass]

Osten80
2009-09-26, 15:07
Ja du behöver se om den.


Nu var det ju inte det jag frågade om, men visst.

Chaan
2009-09-26, 18:50
Nu var det ju inte det jag frågade om, men visst.

Grejen med tråden är heller inte det.

Grejen med att jag tog upp tråden är just att det INTE är historia.

Osten80
2009-09-26, 22:53
Grejen med tråden är heller inte det.

Grejen med att jag tog upp tråden är just att det INTE är historia.

Jag fattar verkligen inte vad du mumlar om. Jag frågade efter tips på Black Metal-dokumentärer, inget annat, men jag har nu hittat vad jag sökte efter, så vi kan lägga ner förvirringen.

Dissector
2009-09-26, 23:01
Osten80

Satan rides the media är ju en klassisk dokumentär om den norska black metal-scenen och hur den tog vid. Vet inte hur många gånger jag sett den under min tid som stenhård svartmetallare :D

Chaan
2009-09-26, 23:07
Det jag mumlar om är att det hänt ett par saker i år som definitivt inte finns med i några dokumentärer än. Rättegången mot Gaahl var väl i april nån gång och sedan blev ytterligare en bandmedlem (i Nidaros) knoppad under sommarn.

Osten80
2009-09-27, 07:45
Osten80

Satan rides the media är ju en klassisk dokumentär om den norska black metal-scenen och hur den tog vid. Vet inte hur många gånger jag sett den under min tid som stenhård svartmetallare :D

Tack!

Chaan
2009-10-04, 06:36
"No, it takes quite a lot to get me upset, but if I do, I can be extremely angry," Gaahl replied.

__________________________________________________ ___________
Intervjuaren: guide me

Gaahl: ... (skiter i att blinka på 2½ minut)

avnsgYvHPK8