handdator

Visa fullständig version : Hitta energibalansen genom kosten?


Buildingmachine
2006-07-15, 22:00
Jag undrar om det är nån som vet hur man hittar energibalansen när man äter t.ex. frukost, så får man ju inte hungra däremellan då man ökar förlusten av muskelmassan man byggt upp. Jag har problemet att även fast jag ätit kan jag vara hungrig emellan, dricker gainers och sånt också men känns inte som att det hjälper mig framåt nått vidare. Alla snackar om att man måste hitta den rätta balansen, nån som tror att den kan hjälpa mig på traven? Jag vill alltså öka i vikt, men utan att lägga på mig fettvalkar samtidigt som jag bygger mig stor =).

n1tro
2006-07-15, 22:53
till o börja med kan du skippa gainers som mellanmål INTE bra .. innehåller mordiskt snabba kolhydrater som ej bör tas som mellanmål utan helst kring träningen. försök kör efter klockan om du nu är riktigt seriös, få i dig sex mål utspridda över dagen, efter klockan.. du kan hitta en bra balans så

L-Sami
2006-07-16, 01:48
Jag brukar äta var tredje timme som basic grej som håller min kost i balans. Under deffen känner jag mej ganska hungrig mellan målen, men annars så brukar jag få i mej protein, långsamma kolhydrater och någon nyttig fettkälla var tredje timme.:thumbup:

Buildingmachine
2006-07-16, 19:12
Sex mål? Ok, annars sägs det att åtminstone tre riktiga mål under dagen ska räcka. Men det där med fasta tider har jag tänkt på också nu, tänker börja med det så borde balansen komma så småningom.

Cerberus
2006-07-16, 22:27
Energibalansen är skitsvår att hitta, spelar egentligen ingen roll hur mkt man än väger o räknar för energiförbrukningen varierar ändå hyfsat mkt varje dag.

Trial and error som sagt...jag kan inte påstå att jag hittat balansen men den ska väl komma nån gång..

Buildingmachine
2006-07-17, 21:59
Men hur ska jag då göra för att inte gå och behöva vara hungrig vart tredje timme typ, jag hade inte detta problemet innan, det är först nu det har dykt upp.

kampsporttjej
2006-07-27, 20:23
äta?

Davil
2006-07-27, 20:33
Sex mål? Ok, annars sägs det att åtminstone tre riktiga mål under dagen ska räcka. Men det där med fasta tider har jag tänkt på också nu, tänker börja med det så borde balansen komma så småningom.
Sex till sju mål om dagen är absolut inga som hellst problem. Ät som en tidigare skrev, ca var 3:e timme, reglera mat-mängden så att du ökar i vikt i den takt du önskar.

Frulle - mellanmål - lunch - mellanmål - gainer(gainer enbart i samband med träning) - middag - kvällsmål.

Dav0d
2006-07-27, 20:46
6-7 mål självklart.

Hur i helvete klarar du Buildingmachine att "Builda" med 3 mål om dagen ? Är ju knappt möjligt om du inte kör mes pass och väger 50kg.