handdator

Visa fullständig version : Weekend resa


Leon
2006-07-15, 07:45
Jag tänkte åka iväg på en weekend resa,har ni några tips.Paris,London kanske Skottland,Irland öppen för alla förslag:)Gärna nått vackert ställe med slott och andra sevärdheter!

Ryska_raketen
2006-07-15, 07:45
Tallin?

Jorgen
2006-07-15, 07:50
Rom?

Leon
2006-07-15, 07:53
Ska åka själv och tänkte hyra bil på stället.Natur,kultur och Historia.

mystic[-_-]
2006-07-15, 07:58
Edinburgh http://www.edinburgh.org/

Kwon
2006-07-15, 08:00
Kör KOS en vecka! Askul! :hbang:

Leon
2006-07-15, 08:01
']Edinburgh http://www.edinburgh.org/
Det lutar åt det faktiskt,där ska vara väldigt vackert!

Cinna
2006-07-15, 08:01
Barcelona - galen arkitektur, god mat å sandstrand!

mystic[-_-]
2006-07-15, 08:03
Det lutar åt det faktiskt,där ska vara väldigt vackert!

Ja, helt klart värt ett besök! Jag var där i 3 veckor och det fanns väldigt mycket att se

MUGEN
2006-07-15, 08:04
har varit i såväl skottland som england som irland, bilat genom irland och bilat genom skottland..

Irland är enligt min mening det bästa alternativet, även om skottland inte går av för hackor så känns det mer som en mer ljummen miljö att åka genom, landskapet är karjare uppe i skottland och inte lika spektakulärt som man kanske oftast föreställer sig.. glasgow är inget jag rekomenderar faktiskt, riktigt tråkig stad om man bortser från fotbollen och den dodgy-touchen man får av dom gigantiska housing-estates:en
men det är enormt vackra länder samtliga..

vad gillar du mest, guinness.. eller highland/lowland malt/blend/whatever..

Leon
2006-07-15, 08:06
har varit i såväl skottland som england som irland, bilat genom irland och bilat genom skottland..

Irland är enligt min mening det bästa alternativet, även om skottland inte går av för hackor så känns det mer som en mer ljummen miljö att åka genom, landskapet är karjare uppe i skottland och inte lika spektakulärt som man kanske oftast föreställer sig.. glasgow är inget jag rekomenderar faktiskt, riktigt tråkig stad om man bortser från fotbollen och den dodgy-touchen man får av dom gigantiska housing-estates:en
men det är enormt vackra länder samtliga..

vad gillar du mest, guinness.. eller highland/lowland malt/blend/whatever..
Ha ha jag dricker inte öl:em:

MUGEN
2006-07-15, 08:07
Edinburgh var utan tvekan en av dom vackrare ställena jag såg under min skottlands-tripp, inte slummig för fem öre som man kan föreställa sig många brittiska större städer, det rekomenderar jag starkt, ta ett par kalla på haymarket, traska upp mot slottet i solnedgången och sedan sitta där och spana ut över staden.. fett nice:thumbup: :Virro

MUGEN
2006-07-15, 08:09
Ha ha jag dricker inte öl:em:

mao. föredrar du skottland med whiskey:n :confused: ;)

Leon
2006-07-15, 08:18
mao. föredrar du skottland med whiskey:n :confused: ;)
Jag är tråkig jag dricker inte....men som sagt det har alltid varit en dröm att åka dit och uppleva det du beskriver.

Piranha
2006-07-15, 10:23
Skall du reka slott så södra tyskland eller frankrike.


Annars var det någon annan medlem på kollo som rekomenderade Gambia. :Virro

Diana
2006-07-15, 14:47
New York :love:
relativt slott-fattigt iofs.. :D men garanterat mkt att se + att man aldrig går hungrig från en resturang :naughty: