handdator

Visa fullständig version : Bra böcker?


Antosh
2006-07-15, 00:27
Jag ska besöka vårt fina stadsbibliotek imorgon och ämnar låna mig några bra böcker

tips sökes!

bra = kan handla om vad som helst men ja..som är bra :thumbup:

share your tips goda nattmänniskor

Dissector
2006-07-15, 00:29
Har precis börjat läsa Tom Clancy's Täcknamn Rainbow (Rainbow Six - orginaltitel) och tycker den är väldigt trevlig. Har inte kommit så långt, men om du gillar den typen av litteratur så borde du testa den :)

Thimmy
2006-07-15, 00:33
Luke Rhinehart - The dice man (Tärningsspelaren)

Einar
2006-07-15, 00:38
Karin Fossum skriver jättebra kriminalare. Kolla i bokhyllorna efter hennes böcker. Du kan börja med "Se dig inte om!", den var kanon! :thumbup:

nemd
2006-07-15, 00:44
Alkemisten
Nionde insikten
Dans med döden
Picadilly circus ligger inte i kumla
I ondskans spår

Inzza
2006-07-15, 00:54
Har precis börjat läsa Tom Clancy's Täcknamn Rainbow (Rainbow Six - orginaltitel) och tycker den är väldigt trevlig. Har inte kommit så långt, men om du gillar den typen av litteratur så borde du testa den :)

läst 5-6 gånger, förbannat bra bok :D

bear.flowertwig
2006-07-15, 00:56
Ken Follet - deckare men även en ruskigt spännande historisk svit(två böcker), Svärdet & Spiran.
Nick Hornby - Allt!(fever pitch, high fidelity mm)
Orwell - Animal farm

mm

X-Change
2006-07-15, 01:16
Luke Rhinehart - The dice man (Tärningsspelaren)
Bra bok, underhållande!
Även Alkemisten som någon sa tidigare är bra.
"Tisdagarna med Morris" är också en bra bok, liksom "Gud på en Harley Davidson"

flubbe
2006-07-15, 01:23
Jag kan rekomendera boken "Patient 67, skriven av Dennis Lehane för folk som gillar action/thrillers.

En mycket läsvärd bokserie för den fantasy läsande befolkningen här på kollo är annars "Sagan om Drakens Återkomst" av Robert Jordan.

LarsK
2006-07-15, 01:42
Jag läser ganska mycket om SOG och Vietnam kriget. Väldigt intressant, kanske beror på att jag tycker historia är intressant. WW2 böcker läses också. Band of Brother boken rekommenderas, men den kanske inte finns på biblioteket, eller på svenska.

Jag har jobbat 6 månader på bibliotek. Det var hur soft som helst. Rekommenderas om man får tillfälle.

Papi
2006-07-15, 07:45
Mellan sommarens längtan och vinterns köld - Leif GW Persson
Mycket bra polisroman!