handdator

Visa fullständig version : Alkohol


Nickenyfiken
2006-07-14, 18:58
Jag själv har en tendens att förbruka en del alkohol när helgen träder på :( . Hur är det med er andra? Någon som vet hur mycket det förstör säg deff/styrketräning från veckan innnan?

jewzie
2006-07-14, 19:00
Jag själv har en tendens att förbruka en del alkohol när helgen träder på :( . Hur är det med er andra? Någon som vet hur mycket det förstör säg deff/styrketräning från veckan innnan?
1dl vodka är ungefär 250kcal. Det säger ju rätt mycket. Men även så stoppar alkohol den naturliga fettförbränningen i kroppen så länge man har det i kroppen. Men om du kompenserar ut det så är det i det långa loppet man måste se. Själv skulle jag aldrig sluta dricka för att få den perfekta kroppen man lever bara en gång.

Ryska_raketen
2006-07-14, 19:01
1dl vodka är ungefär 250kcal. Det säger ju rätt mycket. Men även så stoppar alkohol den naturliga fettförbränningen i kroppen så länge man har det i kroppen. Men om du kompenserar ut det så är det i det långa loppet man måste se. Själv skulle jag aldrig sluta dricka för att få den perfekta kroppen man lever bara en gång.


Ett jävligt lustigt uttalande som ja undrar hur du vet ?

jewzie
2006-07-14, 19:02
Ett jävligt lustigt uttalande som ja undrar hur du vet ?
Ja, man ruttnar i jorden efter man dött.

Ryska_raketen
2006-07-14, 19:03
Ja, man ruttnar i jorden efter man dött.


jahaja, okey.

jewzie
2006-07-14, 19:03
jahaja, okey.
Har du någon annan teori eller? =)

Eller missförstod jag din kommentar innan?

Nickenyfiken
2006-07-14, 19:35
1dl vodka är ungefär 250kcal. Det säger ju rätt mycket. Men även så stoppar alkohol den naturliga fettförbränningen i kroppen så länge man har det i kroppen. Men om du kompenserar ut det så är det i det långa loppet man måste se. Själv skulle jag aldrig sluta dricka för att få den perfekta kroppen man lever bara en gång.

precis så tänker jag också, det måste ju finnas nån gräns! ´hur är det med påverkan av styrketräningen har du koll på det?

L-Sami
2006-07-14, 19:54
Alkohol är mitt fiende!

men jag prioriterar kroppen ändå!
Har druckit en gång i veckan under en månadstid!.. det är ju kalorier in!
Så man lägger på sej lite fett så!

men har bestämt att deffa nu under hela sommaren!.. inget alkohol på två helger här! .. men jag vill ändå dricka då o då! Tänker noga innan jag ska dricka och om det är värt att dricka för!

Men ska dricka vin härdan efter! Mindre kalorier i den trots allt det är alkohol!

Men jag kommer inte bli nykterist för att jag ska ändå inte tävla o så! måste ju leva lite också!

Gustav
2006-07-14, 20:37
så vin e bettre med tanke på deff synpunt?=) haha

rött vin e så gott!

L-Sami
2006-07-14, 20:51
så vin e bettre med tanke på deff synpunt?=) haha

rött vin e så gott!

Ja, men jag tror ändå inte att det har nån stor betydelse på riktigt än bara vad det är mentalt!

Jag får inte lika mycket ångest om jag dricker vin istället för sprit! ;)

Milia
2006-07-14, 21:09
Alkohol är mitt fiende!

men jag prioriterar kroppen ändå!
Har druckit en gång i veckan under en månadstid!.. det är ju kalorier in!
Så man lägger på sej lite fett så!

men har bestämt att deffa nu under hela sommaren!.. inget alkohol på två helger här! .. men jag vill ändå dricka då o då! Tänker noga innan jag ska dricka och om det är värt att dricka för!

Men ska dricka vin härdan efter! Mindre kalorier i den trots allt det är alkohol!

Men jag kommer inte bli nykterist för att jag ska ändå inte tävla o så! måste ju leva lite också!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det finns PUNKTER också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bear.flowertwig
2006-07-14, 21:33
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det finns PUNKTER också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D

:thumbup:

Nordenator
2006-07-14, 21:41
Alkohol är mitt fiende!

men jag prioriterar kroppen ändå!
Har druckit en gång i veckan under en månadstid!.. det är ju kalorier in!
Så man lägger på sej lite fett så!

men har bestämt att deffa nu under hela sommaren!.. inget alkohol på två helger här! .. men jag vill ändå dricka då o då! Tänker noga innan jag ska dricka och om det är värt att dricka för!

Men ska dricka vin härdan efter! Mindre kalorier i den trots allt det är alkohol!

Men jag kommer inte bli nykterist för att jag ska ändå inte tävla o så! måste ju leva lite också!

Energi/deciliter dryck:
Öl, 4,5 procent 47 kcal
Vitt vin 67 kcal
Rödvin 78 kcal

Vin är onyttigare, däremot inte per alkoholenhet.
Så om ditt mål endast är att supa dig full är vin bättre, ja.
Men det är inte direkt någonting att hurra över för det.

EDIT: Punkter?

maxz
2006-07-14, 22:06
Energi/deciliter dryck:
Öl, 4,5 procent 47 kcal
Vitt vin 67 kcal
Rödvin 78 kcal

Vin är onyttigare, däremot inte per alkoholenhet.
Så om ditt mål endast är att supa dig full är vin bättre, ja.
Men det är inte direkt någonting att hurra över för det.

EDIT: Punkter?

man ska inte tänka på kalorier när man ska festa xD

krok
2006-07-14, 22:57
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det finns PUNKTER också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hets!
Lacka lite mer.. *popcorn*

blekfet2
2006-07-14, 23:40
men sluta nu dryga om man ska dricka eller inte. Fan hela ungdomen går ut på att festa å ha skoj!

och nä man har inte lika kul utan alkohol.....:D

Thimmy
2006-07-15, 00:28
Vilket val man gör avgörs av förväntningar och värderingar. Om man läser på ordentligt (och testar sig fram) kan man få en korrekt bild av vad för effekter som följer av alkoholbruk respektive nykterhet. Men värderingarna är alltid helt subjektiva. Därför föreslår jag mer fakta och mindre åsikter.

Jag tror inte att det på ett bra sätt går att mäta hur många dagar man "går back" på att dricka. En vecka brukar föreslås men någon motivering ges aldrig. Jag rekommenderar att du söker på "alkohol" här på kolozzeum.

Cerberus
2006-07-15, 07:39
men sluta nu dryga om man ska dricka eller inte. Fan hela ungdomen går ut på att festa å ha skoj!

och nä man har inte lika kul utan alkohol.....:D

WORD! Försökte ha kul på Arvika-festivalen i torsdags nykter, trist. Igår, full, hade rätt skoj :D. Saknade dock kvinnligt sällskap.

Cerberus
2006-07-15, 07:46
WORD! Försökte ha kul på Arvika-festivalen i torsdags nykter, trist. Igår, full, hade rätt skoj :D. Saknade dock kvinnligt sällskap.

Glömde att ja söp efter ja hade käkat mat efter ett ryggpass! Optimalt!:hbang:

L-Sami
2006-07-15, 08:54
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det finns PUNKTER också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Där får du dina punkter .................................................. ...........

L-Sami
2006-07-15, 09:00
men sluta nu dryga om man ska dricka eller inte. Fan hela ungdomen går ut på att festa å ha skoj!

och nä man har inte lika kul utan alkohol.....:D


Det är lättare att supa och ha kul! än att hålla kroppen i form!
Jag föredrar den svåra vägen...

Cerberus
2006-07-15, 09:05
Det är lättare att supa och ha kul! än att hålla kroppen i form!
Jag föredrar den svåra vägen...

Det är dåliga vanor som gör dig fet, inte att supa nån gång då och då. Det tar tid att komma i form och UR form även om man kan känna sig fetare pga psykologiska skäl.

L-Sami
2006-07-15, 09:15
Det är dåliga vanor som gör dig fet, inte att supa nån gång då och då. Det tar tid att komma i form och UR form även om man kan känna sig fetare pga psykologiska skäl.


Jaha, men då behöver inte jag oroa mej iaf! .. sköter nog kosten och träningen bättre än en "average Johan" ..:)

och jag e absolut inte fet! se bilden här till vänster ;) c'est moi!

Cerberus
2006-07-15, 09:26
Jaha, men då behöver inte jag oroa mej iaf! .. sköter nog kosten och träningen bättre än en "average Johan" ..:)

och jag e absolut inte fet! se bilden här till vänster ;) c'est moi!

jo du är ASFET! :D lol skojar, jag såg att du ser väldigt fit ut.

Viktigast är balansgången i allt, visst om man e proffsbyggare så kanske man ska tänka på sånt, men inte annars tycker jag.

Finns ju andra saker som är roligt i livet än mycket muskler och lite fett(behöver inte vara alkohol utan vad som helst).

L-Sami
2006-07-15, 11:43
jo du är ASFET! :D lol skojar, jag såg att du ser väldigt fit ut.

Viktigast är balansgången i allt, visst om man e proffsbyggare så kanske man ska tänka på sånt, men inte annars tycker jag.

Finns ju andra saker som är roligt i livet än mycket muskler och lite fett(behöver inte vara alkohol utan vad som helst).


Yepp! Tackar och jag håller med dej! :bow:

jewzie
2006-07-15, 14:00
Energi/deciliter dryck:
Öl, 4,5 procent 47 kcal
Vitt vin 67 kcal
Rödvin 78 kcal

Vin är onyttigare, däremot inte per alkoholenhet.
Så om ditt mål endast är att supa dig full är vin bättre, ja.
Men det är inte direkt någonting att hurra över för det.

EDIT: Punkter?

Det är ju lite mer alkohol i rött vin per deciliter än vad det är i öl. Men jag tycker fan minigroggad starksprit 2 delar sprit 1 del virke så räcker det med 3dl -> 750kcal ;)

Nordenator
2006-07-15, 20:52
Det är ju lite mer alkohol i rött vin per deciliter än vad det är i öl. Men jag tycker fan minigroggad starksprit 2 delar sprit 1 del virke så räcker det med 3dl -> 750kcal ;)

Sen kommer ju frågan om man äre ute efter en fylla eller någonting gott att dricka med fylla på köpet, eller fylla med god dricka på köpet.
Man kan för all del säkert gå direkt på läkarsprit och droppställning, men sen tror jag inte att man får ut så mycket nöje av det.

För min del blir det öl i alla fall :>

Max
2006-07-16, 18:35
Vill påpeka att det kan vara stor skillnad på att supa och dricka alkohol. Supa är aldrig bra (min def. av supa), att däremot dricka alkohol kan vara både gott, trevligt och nyttigt.

jewzie
2006-07-17, 08:50
Vill påpeka att det kan vara stor skillnad på att supa och dricka alkohol. Supa är aldrig bra (min def. av supa), att däremot dricka alkohol kan vara både gott, trevligt och nyttigt.
syftar du på ett glas rödvin 1 gång i veckan då eller?

Longshot
2006-07-17, 19:59
1dl vodka är ungefär 250kcal. Det säger ju rätt mycket.

En fis i världsrymden om man räknar kalorier när man super. Om man nu inte dricker 7-10dl/festtillfälle vodka fast då är man ju lite udda också.

jewzie
2006-07-18, 11:15
En fis i världsrymden om man räknar kalorier när man super. Om man nu inte dricker 7-10dl/festtillfälle vodka fast då är man ju lite udda också.
Så du menar att du inte är en fis i världsrymden ;) det kan vara bra att veta om man undrar vafan man inte går neråt för om man har skött diet men supit till helgen. Hänt mig ett par gånger :D

virrelan
2006-07-18, 11:19
Varför skulle man inte räkna kalorie när man super..? Nu menar jag inte att man ska sitta och väga sina drinkar men man kan ju iaf tänka lite grann o kanske grogga lite vodka med fun light istället för att hinka i sig litervis med öl eller cider.

Men visst, dricker man för att man tycker det är gott så får man väl köra på öl *screwy*

Personligen dricker jag alkohol för att bli berusad, och då funkar fun light groggar eller rena shots utmärkt.

L-Sami
2006-07-18, 11:26
Varför skulle man inte räkna kalorie när man super..? Nu menar jag inte att man ska sitta och väga sina drinkar men man kan ju iaf tänka lite grann o kanske grogga lite vodka med fun light istället för att hinka i sig litervis med öl eller cider.

Men visst, dricker man för att man tycker det är gott så får man väl köra på öl *screwy*

Personligen dricker jag alkohol för att bli berusad, och då funkar fun light groggar eller rena shots utmärkt.

Eller så använder man cola light till drinkarna också för att få lite variation..cola passar ju till många spritsorter ;) eller sockerfri redbull

virrelan
2006-07-18, 11:34
eller sockerfri redbullDet ska definitivt testas :thumbup:

Cerberus
2006-07-18, 11:35
Om man ska väga sina drinkar när man super så är det något på tok tycker jag*screwy* .

virrelan
2006-07-18, 11:40
Vet inte om det var mitt inlägg du syftade på men jag skrev ju iaf att det inte var så jag menade, utan bara att det kan va bättre att grogga med lightprodukter istället för sockerbomber ;)

Longshot
2006-07-18, 14:10
Så du menar att du inte är en fis i världsrymden ;) det kan vara bra att veta om man undrar vafan man inte går neråt för om man har skött diet men supit till helgen. Hänt mig ett par gånger :D

Vad har jag med det att göra? :confused: Men visst jag är en atom i världsrymden! :thumbup:

250kcal är inte mycket för 10cl starksprit. Så problemet är nog vad du äter och dricker (läs: läsk/öl) och inte spriten. För sprit ska man dricka mycket för att bli fet på :cheers:

krilleh
2006-07-18, 14:12
Vill påpeka att det kan vara stor skillnad på att supa och dricka alkohol. Supa är aldrig bra (min def. av supa), att däremot dricka alkohol kan vara både gott, trevligt och nyttigt.

vadå nyttigt?

nutz
2006-07-18, 14:48
vadå nyttigt?

Antioxidanter och allt vad det kan heta i olika viner. Alkohol ska väl också ha en slags "renande" effekt också, att den lixom rensar ur en massa skräp ur kroppen.. men det är jag inte säker på så jag ska inte uttala mig för mycket om det.

blekfet2
2006-07-18, 15:51
Antioxidanter och allt vad det kan heta i olika viner. Alkohol ska väl också ha en slags "renande" effekt också, att den lixom rensar ur en massa skräp ur kroppen.. men det är jag inte säker på så jag ska inte uttala mig för mycket om det.


jag tycker då att man har en bra "form" dagen efter man supit..:hbang:

nutz
2006-07-19, 12:42
jag tycker då att man har en bra "form" dagen efter man supit..:hbang:

Hehe, ja.. :)

Kurash
2006-07-19, 12:45
Vätskebrist gör så man ser tajt ut. Tror knappast det på något sätt är nyttigt. Antioxidanter kan man få i sig på annat sätt.

Sniggel
2006-07-19, 14:38
Alkohol innehåller inte antioxidanter, men vissa alkoholhaltiga drycker gör det däremot. Antar att det var det som menades *innocent*

Bönne
2006-07-19, 16:03
så vin e bettre med tanke på deff synpunt?=) haha

rött vin e så gott!Rött vin är jättegott, men knappast det kalorisnålaste, vill du komma undan med en fylla så "billigt" som möjligt, så är det ren vodka du ska söka upp.