handdator

Visa fullständig version : köpa sprit, öl, vin i tyskland??


ilikeu
2006-07-14, 18:47
tänkte bila ner till tyskland o handla lite.

skulle va så tacksam om ni kunde hjälpa mig med lite information som:

vilket är det billigaste affären för att köpa sånt??
har ni några hemsidor på dessa affärer?

vad tycker folk om att dricka??

tips på vad man kan köpa in som är billigt??

propps till er som svarar :thumbup:

Fettecke
2006-07-14, 18:50
Jag måste fråga dig vad du tänkte säga till Tullen om dom märker att du har en bil full med sprit?
För du lär ju inte åka till Tyskland och köpa en laglig ranson vad jag kan förstå?

Sonny
2006-07-14, 18:50
Jag måste fråga dig vad du tänkte säga till Tullen om dom märker att du har en bil full med sprit?jag ska ha fest är en klassiker :thumbup:

hahavaffan
2006-07-14, 18:51
De billigare affärerna ligger en bit inåt landet... då de närmst kusten tar lite högre pris eftersom att de ändå får kunder. Ska du till Putgarden så finns det en affär som heter Calles en femton minuter in. Minns dock inte vad staden heter den ligger i.

Det du vill handla är öl sprit och vin. Spriten och ölen är löjligt billig jämfört med Sverige. Vin handlar jag ej, så det kan jag inte svara på.

Mer som du kan köpa är CD-R / DVD-R typ skivor. Även tvättmedel och sånna hushållsartiklar är billigare än i Sverige.

ilikeu
2006-07-14, 18:53
men ska ditt med 2 kompisar sålänge man håller sig innanför det man får föra in så är det bra.. vilket är

110l öl
10 spritdryck
90 liter vin
20 liter starkvin

per person.

vi kommer att vara 3pers. vilket nog räcker.

z_bumbi
2006-07-14, 19:03
men ska ditt med 2 kompisar sålänge man håller sig innanför det man får föra in så är det bra.. vilket är

110l öl
10 spritdryck
90 liter vin
20 liter starkvin

per person.

vi kommer att vara 3pers. vilket nog räcker.


Jag har alltid undrat varför inte tullen sammarbetar mer med polisen och bara väger bilen och sätter dit alla för överlast, det går snabbare än att bråka om ransoner och det blir mindre tjafs i rätten.

Gurk-Burk
2006-07-14, 19:16
Jag har alltid undrat varför inte tullen sammarbetar mer med polisen och bara väger bilen och sätter dit alla för överlast, det går snabbare än att bråka om ransoner och det blir mindre tjafs i rätten.

Har för mig att det är precis detta de gör vid Öresundsbron numera.

JoelR
2006-07-14, 19:23
Beror ju på vilken väg till Tyskland du tar.

Genom Danmark så är den här sidan täckande:
http://tyskland.loan.dk/

I Rostock så handlar min familj allt inom dryckesväg. Tror det finns tre stora shoppar precis när man stiger av TT line färjan.
http://www.frs.info/stop-and-shop//index.jsp?sprachcode=S

z_bumbi
2006-07-14, 20:25
Har för mig att det är precis detta de gör vid Öresundsbron numera.

Ah då tänkte jag inte helt fel.

Köttbullen
2006-07-14, 20:48
Man får ta in sprit! det är inget annat än rekomendationer!

Ystad --- > tyskland ca 800kr framotillbaka har jag för mig.
Ligger stor affär presic vid hamnen!

Köttbullen
2006-07-14, 20:50
Pris exempel vodka absoult 14-15 euro för 1 liter
flak öl från 60 kr

tyska korvar +++


SPrit e bra för hälsan! *screwy*

Baan
2006-07-14, 20:54
max 1kg korv.

Baha
2006-07-14, 20:59
korv har ju en naturligt bra form för att föra upp i ändtarmen ifall man vill smuggla*tips^*

ilikeu
2006-07-14, 21:52
tack för alla svar, men jaghar hört att det finns bra inköpsställen vid kiel och lubeck.. men vad heter afärrerna??