handdator

Visa fullständig version : Mat istället för Kosttillskott!


ibbe82
2006-07-14, 15:14
Hej!

Jag undrar om ni kan ge mig tips på hur jag på bästa sättet ska ersätta mat, grönsaker, frukt mm istället för Kosttillskott (VP2 Whey Isolate, Ny-Tro Pro-40, Vyoprov Bar, Creatine HSC ).
http://www.*******.se/html/product_cat.asp?CategoryID=1

Vad kan jag ersätta detta Kosttillskott schema med mat,frukt,grönsaker...?

Måltid 1 - 6:00

* 1 paket Ny-TRO blandat i 2 dl mjölk
(VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)

Måltid 2 - 09:00

* 2 serveringar VP2 blandat med 4 dl mjölk
* 1 stort äpple
(VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)


Måltid 3 12:00

* 2 grillade kycklingbröst
* 1 portion ris
* 1 portion med fettsnål yoghurt
* (( 1 servering VP2 i 3 dl mjölk. VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.))


Måltid 4 - 15:00

* 1 paket Ny-Tro PRO-40 blandat i 2 dl mjölk (VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)
* 1 stor banan


Före träning (VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)

* 1 VyoPro Protein Bar

Måltid 5 -18:00 (efter träningen) VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)

* 2 serveringar VP2 med blandat i fruktjuice

Måltid 6 - 19:00

* 150 till 200 magert kött
* 1 stor portion ris
* 1 mellanstor potatis
* 1 stor portion sallad

Måltid 7 - 22:00

* 1 paket Ny-Tro PRO-40 blandat med 1,5 dl mjölk. (VIKTIGT! Vad jag kan ersätta detta med.)
* 1 stor banan


TACK PÅ FÖRHAND!

machine gun
2006-07-14, 15:41
Jag förstod det som att Ny-Tro Pro-40 och Vyoprov Bar främst innehåller protein och exempel på bra proteinkällor är t.ex. lättkvarg (Kesella/Milbona), Keso, andra magra mjölkprodukter, fisk, kalkon, kyckling, andra magra köttsorter, baljväxter (linser/bönor/ärtor/kikärter), tofu, quorn, sojaprodukter osv.

VP2 Whey Isolate är vassleprotein och kan även det ersättas med något av ovanstående livsmedel. Kan dock vara ett smidigt tillskott för att få i sig extra protein i samband med träning exempelvis. Finns dock betydligt billigare varianter än de AST säljer. Creatine HSC är kreatin, vilket inte går att få i sig via kost. Det är ett syntetiskt kosttillskott. Finns även där billigare varianter att tillgå.

Jag skulle tipsa dig rent allmänt om att leta reda på ett bättre matschema som faktiskt är baserat mat och inte kosttillskott.

YTS
2006-07-14, 20:12
Jag skulle tipsa dig rent allmänt om att leta reda på ett bättre matschema som faktiskt är baserat mat och inte kosttillskott.

http://web.telia.com/~u30032762/meramat.html


YNGVE

ibbe82
2006-08-09, 13:01
Tack för ett utmärkt svar...
Har ni fler mat länkar.