handdator

Visa fullständig version : Vilken underbar morgon...


Sheogorath
2006-07-14, 06:24
Vaknade halv fem innan solen gått upp, gick upp och kokade mig ett stort glas kaffe. Satt och smuttade på det och laddade MP3:an med musik. Mina favoriter av Metallica minus deras mer kända tracks som vid det här laget är sönderlyssnade, och fyllde på med System of a Down. Drack upp mitt kaffe, och solen hade precis stigit upp. Snörde walkingskorna, fyllde vattenflaskan och började promenera. Arbetade på mitt gångsteg och min hållning; njöt av musiken och såg världen vakna med solen i ryggen...

Träffade en söt hund också.

mathor
2006-07-14, 06:26
Njut medan du kan.

Sheogorath
2006-07-14, 06:29
Njut medan du kan.

*nickar*

Jag vet vad du menar.

The higher you are, the further you fall. The longer the walk, the further you crawl...

Scratch89
2006-07-14, 06:33
Grattis till att du inte somnade om iallafall, vilket jag själv gjorde! :sleep:

larre
2006-07-14, 06:36
Du är så jävla skön sheo.

Bronkitkorv
2006-07-14, 06:48
Tack för att du påminde mej om system of a down som är väldigt bra..

Kurash
2006-07-14, 06:52
Vaknade trött och stel efter ett provpass på Gerda igår. Tänkte ligga kvar lite extra för att sedan stressa till jobbet. Men, inspirerad av tråden, så lyckas jag istället ta en dusch och peta igång espressomaskinen, så nu väntar 30 minuters njutning framför nyheterna.

balder
2006-07-14, 06:56
Nice, man kanske borde prova en promenad före jobbet någon gång. :hbang:

Ryska_raketen
2006-07-14, 06:57
Javisst är det en underbar morgon, solig som få! Gött med promenix.

Sheogorath
2006-07-14, 06:59
Vaknade trött och stel efter ett provpass på Gerda igår. Tänkte ligga kvar lite extra för att sedan stressa till jobbet. Men, inspirerad av tråden, så lyckas jag istället ta en dusch och peta igång espressomaskinen, så nu väntar 30 minuters njutning framför nyheterna.

Jag minns en viss Kurash som var tokrippad när jag såg honom sist. Den uppenbarelsen var en viktig del i beslutet att skala av vinterspäcket även det här året, om än något sent påtänkt.

Vad tycker du om mitt gym?

(It's MY Island! Ireland! osv...)

Kurash
2006-07-14, 07:08
Jag minns en viss Kurash som var tokrippad när jag såg honom sist. Den uppenbarelsen var en viktig del i beslutet att skala av vinterspäcket även det här året, om än något sent påtänkt.

Vad tycker du om mitt gym?

(It's MY Island! Ireland! osv...)

Tokrippad? Nä, du var nog bara full, haha. Gillar Gerda. Mycket. Det går knappt föreställa sig skillnaden om man tränat på Nautilus 1,5 år. Så det lutar nog ett kort där. Och givetvis är det din ö, så jag ber ödmjukast om tillåtelse att tillträda den.

petersson
2006-07-14, 07:24
Fint :)

Jag hade också en bra morgon, vaknade vid kl sex och var pissnödig samt frös lite. När jag pissat klart hämtade jag det varmare täcket. Så skön omsomning har jag nog aldrig haft tror jag :)

Pepparkakssmurfen
2006-07-14, 07:27
En toppenmorgon här hos pepparkakssmurfen också! http://bestsmileys.com/love2/1.gif

Stoltz
2006-07-14, 07:36
Det låter gott Sheo :thumbup:
Själv hasade jag mig upp kl 6, åt min första riktiga frukost på länge (Några skålar musli och några mackor samt den nyinköpta laktosfria kvargen) och sen var det iväg till körskolan.

Jag hade egentligen tänkt sova när jag kom hem så att jag skulle vara fullt utvilad till jobbet, men nu får man ju inte en blund i ögonen!

Vesseldahl
2006-07-14, 07:42
Låter härligt Sheo!

Vad är hemligheten? Har försökt att göra samma prestation ett par gånger, men har inte lyckats, kuddens och täckets järnhårda grepp släpper inte taget, madrassens mjuka värme övertalar mig gång på gång att missbruka Snoose-knappen på väckaren!

Vad är hemligheten? Vore gott att snöra på sig löparskorna och börja dagen med ett konditionspass.

Leon
2006-07-14, 07:42
Hade också en kanon morgon,med en skön promenad i solen:)

Sheogorath
2006-07-14, 07:50
Låter härligt Sheo!

Vad är hemligheten? Har försökt att göra samma prestation ett par gånger, men har inte lyckats, kuddens och täckets järnhårda grepp släpper inte taget, madrassens mjuka värme övertalar mig gång på gång att missbruka Snoose-knappen på väckaren!

Vad är hemligheten? Vore gott att snöra på sig löparskorna och börja dagen med ett konditionspass.

Hemligheten är nog att vara morgonmänniska. Jag är en sån där jobbig fan som vaknar, går upp och sen är jag igång.

Stoltz
2006-07-14, 07:54
Hemligheten är nog att vara morgonmänniska. Jag är en sån där jobbig fan som vaknar, går upp och sen är jag igång.

Åh fy fan... *spy*


:D

Yankeee
2006-07-14, 08:01
Vad är hemligheten?

Disciplin.

Ryska_raketen
2006-07-14, 08:01
Disciplin.


WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

Bronkitkorv
2006-07-14, 08:10
Min morgon är enbart OK inte toppen, jag har inte sovit så mycket som jag ville....Nu har jag "köpt" lite system of a down...

Piranha
2006-07-14, 08:11
Kan man vara sådär munter utan droger ?


de är nå skummt här :D

Sheogorath
2006-07-14, 08:25
Kan man vara sådär munter utan droger ?


de är nå skummt här :D

På engelska heter "droger" och "mediciner" samma sak.

Sheogorath
2006-07-14, 08:28
*slänger på lite Rihanna*

Dags att få ut testot i systemet, och vad bättre än denna dam? Jo, min dam, men hon är inte här. *smygtittar på musikvideo*

Pon da replay fo da win, fo!!!!!!!!!!!!!11

Diana
2006-07-14, 08:42
Koffeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin :naughty:


Underbar tråd!!

Har oxå lyckats få till en förjäfvla fin morron, vaknade (tillsynes?)helt utvilad efter bara tre timmars sömn...
--->skön(slöööö :D) prommenix med en halt kompis + kåt hund
--->nygrillad(jaja den var det igår iaf) kyckling avnjuten efteråt nere vid sjön, lövely :love:

Att bevittna en chiuaua käka sin vikt i kyckling - priceless.. :D

Hoppas ni får en skithärlig fredag mina barn.

Hades
2006-07-14, 08:47
Min morgon började också bra. På väg till bensinmacken får jag soppatorsk. Jag går hem (några hundra meter bara) och hämtar en flaska (1½ liter), cyklar till macken och fyller på, cyklar hem och lämnar cykeln, går till bilen och häller i bensinen. Bilen startar ändå inte. Vid det här laget rör sig inga vackra tankar om solsken i mitt huvud. Jag går till taxistationen några hundra meter bort och frågar om jag kan få köpa lite bensin ur någons dunk. K*ksugarchaffisen säger att jag kan få åka med dom till en mack och köpa en dunk, tanka den och sen åka tillbaka. Jag väljer att svälja ilskan och inte ge honom den skrevspark han förtjänar. Jag ringer en polare (s_himself) som kommer som en ängel från ovan med en dunk. Sedan bär det av till jobbet. Totalt 1 timme och 15 minuter försenad. Tur man har flextid.

LarsK
2006-07-14, 08:48
Jag ar ocksa en morgonmanniska. Vaknar jag en gang sa kan jag inte somna om, da ar jag klarvaken. Lite trakigt pa kvallarna, i onsdags gick jag till sangen klockan 21:20, sov 20 minuter senare till 6:00 nasta morgon.

Piranha
2006-07-14, 08:49
På engelska heter "droger" och "mediciner" samma sak.


Jag vet skillnaden och vidhåller droger ;)

Herkulez
2006-07-14, 08:52
Disciplin.
diciplin stavas det..............enligt ogge iaf




käft sheo, jävla fittmorgon är vad det här är. PAPPERSKYKEN *grr*

elan
2006-07-14, 09:03
Förutom att jag är en smula skinnflådd på ostratigiska ställen så har jag också haft en underbar morgon med promenad i strålande solsken! Nu har frukosten börjat lägga sig till rätta i magen så det är dags att dra iväg till gymmet för ett ryggpass.

Tänk vad lite sol kan göra för humöret, det hade ju inte alls känts så här bra om det hade spöregnat. :)

tinus
2006-07-14, 09:06
Jag har aldrig varit med om att en morgon varit underbar..kommer nog aldrig att uppleva det heller*rolleyes* Jag är extremt morgontrött,får släpa mig ur sängen varje morgon. Trevlig är jag inte heller,dröjer någon timme innan någon kollega känner för att kliva in i mitt rum på jobbet:laugh:

mini
2006-07-14, 09:10
Jag har mer och mer börjat uppskatta morgnar. Att promenera över Västerbron utan att störas av en enda bil. Morgonljuset. Luften. Mitt problem är bara att komma i säng i vettig tid, kvällsmänniskan i mig anser att det bara är pussys som sover innan 24.

hum
2006-07-14, 09:12
Ingen särskilt underbar morgon hittills. Solen skiner men jag har ont i ryggen.

Ska duscha och fylla koffeindepåerna, sen känns det nog bättre.

Jet
2006-07-14, 09:17
Faktiskt. Tvättat och städat lägenheten sen kl.8, så nu är det klart. Lite käk snart, och sen ut på motorcykeln några timmar, för att sedan ta ett träningspass i eftermiddag/kväll.

Hoppas kvällen blir bra med, så tjejerna är lättklädda när jag jobbar...

melancoolio
2006-07-14, 09:33
Arbetade på mitt gångsteg och min hållning; njöt av musiken och såg världen vakna med solen i ryggen...


.

http://www.topmodelgossip.com/wp-content/uploads/missj.jpg

Yes
2006-07-14, 09:35
Det enda som är bra med den här morgonen är att jag råkar vara vaken i vettig tid. Å andra sidan har jag bara lyckats få 5-6 timmar riktigt dålig sömn... Funderar på om jag skall tanka koffein och dra till gymet eller försöka sova 4 timmar till.

hahavaffan
2006-07-14, 09:38
Denna morgonen har inte erbjudit särskilt bra händelser... men förrgårkväll och igår var några av de bättre i mitt lifv. Sommaren gör underverk!

Vesseldahl
2006-07-14, 09:55
Disciplin.

Ajdå! Inte min starka sida på morgonkvisten.

Jag får hitta en annan lösning.

Modde
2006-07-14, 10:20
Jag gick upp nu. Hatar att sova länge på morgonen men eftersom jag har så svag karaktär så kan jag aldrig förmå mig själv att gå upp.

Jense
2006-07-14, 10:41
låter vackert, men han gick upp tidigt för att köpa sin sil black tar.

sheo, om du ska till malmö ikväll så ring lite senare

Diana
2006-07-14, 10:44
Jag har aldrig varit med om att en morgon varit underbar..kommer nog aldrig att uppleva det heller*rolleyes* Jag är extremt morgontrött,får släpa mig ur sängen varje morgon. Trevlig är jag inte heller,dröjer någon timme innan någon kollega känner för att kliva in i mitt rum på jobbet:laugh:
Ko-ffe-iiiiiin :whipped: :D

Jense
2006-07-14, 10:47
Ko-ffe-iiiiiin :whipped: :D


det skitet hjälper inte så bra mot morgontrött-h-eit

tjack därimot

hum
2006-07-14, 10:49
det skitet hjälper inte så bra mot morgontrött-h-eit

tjack därimot


är alla här tjackisar?

Angel
2006-07-14, 10:57
Jag gick också morgonprommis idag, dock va klockan redan 10 och det va fronda i lurarna och jag blev omgådd av en gubbe med chinos och skjorta i 60+

Men jag va lika jävla glad för det

tinus
2006-07-14, 10:58
Ko-ffe-iiiiiin :whipped: :D

Överdoseras dagligen :D :Virro

Diana
2006-07-14, 10:58
det skitet hjälper inte så bra mot morgontrött-h-eit

tjack därimot
Livsmedelsverket rekommenderar tydligen en kombination :D :thumbup:

tinus
2006-07-14, 11:03
Livsmedelsverket rekommenderar tydligen en kombination :D :thumbup:
:laugh: :laugh: Men dåså! Då är det säkert..bara att testa :hbang:

Diana
2006-07-14, 11:05
Jag gick också morgonprommis idag, dock va klockan redan 10 och det va fronda i lurarna och jag blev omgådd av en gubbe med chinos och skjorta i 60+

Men jag va lika jävla glad för det
Hahaha :D härifrån kan det bara bli bättre :thumbup:

Överdoseras dagligen :D :Virro
FINNS det nåt annat sätt :naughty:

Diana
2006-07-14, 11:07
:laugh: :laugh: Men dåså! Då är det säkert..bara att testa :hbang:
YEPP ner i mixern me skiten bara!! årsredovisningen kan chefen stoppa upp där solen aldri skiner :D

Jense
2006-07-14, 11:11
YEPP ner i mixern me skiten bara!! årsredovisningen kan chefen stoppa upp där solen aldri skiner :D


Boden?

tinus
2006-07-14, 11:18
YEPP ner i mixern me skiten bara!! årsredovisningen kan chefen stoppa upp där solen aldri skiner :D

Om det ändå bara vore en..här snackar vi tusental*rolleyes*

Jense: Du har en poäng där..var visst kallt iaf?:D

Diana
2006-07-14, 11:44
Boden?
Hehehe

Om det ändå bara vore en..här snackar vi tusental*rolleyes*

Oj fy fan! lider med dej.. men tänk va skönt det kommer kännas när du ÄNTLIGEN är klar med skiten sen :love:

och var glad att du inte har cilias gatuorkester brölande utanför fönstret :D

myggan
2006-07-14, 11:54
vilken utopi :)

så här ser en riktig morgon ut:

vaknade klockan 10 med en sån irriterande slemhosta att jag inte kunde annat än att somna om, vaknar halv 1 igen med den torraste halsen i kommunen. Släpar mig till köket och vispar ihop samma frukost jag ätit senaste halvåret för att sedan hosta ut varannan sked jag stoppar in i munnen. :)

Yes
2006-07-14, 12:01
Jag har aldrig varit med om att en morgon varit underbar..kommer nog aldrig att uppleva det heller*rolleyes* Jag är extremt morgontrött,får släpa mig ur sängen varje morgon. Trevlig är jag inte heller,dröjer någon timme innan någon kollega känner för att kliva in i mitt rum på jobbet:laugh:
Hemligheten bakom en perfekt morgon är att gå upp seeeent. Sen är man vaken till runt 20:00 nästa kväll och går upp någonstans mellan 06:00-08:00. Pigg och utvilad lagar man pannkakor till frukost och avslutar med ett par koppar kaffe ute på altanen i morgonsolen.

Kurash
2006-07-14, 12:03
Hemligheten bakom en perfekt morgon är att gå upp seeeent. Sen är man vaken till runt 20:00 nästa kväll och går upp någonstans mellan 06:00-08:00. Pigg och utvilad lagar man pannkakor till frukost och avslutar med ett par koppar kaffe ute på altanen i morgonsolen.

Pangkaksfrukost! *dräggel*

Sir Anselm
2006-07-14, 13:28
Pangkaksfrukost! *dräggel*

Mmm, frukostbuffé på Hilton Malmö, beställa in pannkakor som är sådär smörflottiga med vispgrädde och jordgubbssylt, det är en bra morgon det!

High1ander
2006-07-14, 13:33
Gick och la mig då både solen och månen kände för att leka på himlen samtidigt.

Griip
2006-07-14, 13:57
Vaknade halv fem innan solen gått upp, gick upp och kokade mig ett stort glas kaffe. Satt och smuttade på det och laddade MP3:an med musik. Mina favoriter av Metallica minus deras mer kända tracks som vid det här laget är sönderlyssnade, och fyllde på med System of a Down. Drack upp mitt kaffe, och solen hade precis stigit upp. Snörde walkingskorna, fyllde vattenflaskan och började promenera. Arbetade på mitt gångsteg och min hållning; njöt av musiken och såg världen vakna med solen i ryggen...

Träffade en söt hund också.


Varning: Totalt meningslöst inlägg!

Gay.

Sheogorath
2006-07-14, 14:02
Varning: Totalt meningslöst inlägg!

Gay.

Du vet väl att det är jag och Slarti som slåss om platsen som Kollos meterosexuella drottning... Jag menar, nu gäller det ju verkligen att bättra på min image här innan jag beger mig till Stockholm.

bear.flowertwig
2006-07-14, 14:36
Min "morgon" bestod av en massa rosé och skumpa.

Nu - jordubbar, jordgubbsvassle och resorb. Så här(bakis) i efterhand hade jag gärna bytt morgon med sheo.

dynamo
2006-07-14, 16:28
Vanlig träningsdags-morgon här. Vilket iofs är skönt!

Steg upp 06:15, bryggde och drack kaffe.
Åt frukost och knaprade vitaminer osv, framför datorn.
Tvingade i mig KCG och drack protte-shake.
Packade väskan, cyklade till jobbet, gick ner på gymmet där och körde några set i benpressen och sen hela överkroppen (tre vilodagar nu).

Fartman
2006-07-14, 16:36
Du vet väl att det är jag och Slarti som slåss om platsen som Kollos meterosexuella drottning... Jag menar, nu gäller det ju verkligen att bättra på min image här innan jag beger mig till Stockholm.
Slarti är från finland och ändå solbränd, det är en kamp du aldrig vinner.

Fan, när jag läser den här tråden får jag om möjligt mer ångest pga min trasiga dyngsrytm. Själv steg jag upp 12h senare och insåg att det regnade lite lätt. *cry*

MilkmaN
2006-07-14, 17:49
Du vet väl att det är jag och Slarti som slåss om platsen som Kollos meterosexuella drottning... Jag menar, nu gäller det ju verkligen att bättra på min image här innan jag beger mig till Stockholm.

Haha sorry, men denna tråden känns bara pretto och krystad. Även om den nu råkade vara äkta.

egge
2006-07-14, 18:34
Vaknade 15:15.:sleep:
Försöker ställa om dygnet, börjar jobba om ca 3 h nu.:(

*Flash*
2006-07-14, 18:46
Jag sitter med en dunkande huvudvärk, har just tröstätit en hel plopp och har kommit fram till att vissa personer jag känner inte ens är värda så mycket som en tanke av mig.

Jag sitter även och förundras över somliga killar som inbillat sig att jag skulle kunna bli det minsta intresserad av dom.

För övrigt så väcktes jag imorse av att min pappa ringde och sa att han ville ha tillbaka bilen och sen brorsan som sa att han skulle komma förbi om 2-3 minuter för att hämta en sak jag lånat.
Framförhållning vad är det*rolleyes*

grisbil3n
2006-07-14, 21:46
Alldeles underbart, vaknade pisstrött o drack vatten till frukost.

grisbil3n
2006-07-14, 21:50
Varning: Totalt meningslöst inlägg!

Gay.

Han är tillbaka! Halleluja!