handdator

Visa fullständig version : Ont,fortsätta träna eller inte?


Pär__
2006-07-14, 00:35
Jag har som jag sagt i tidigare inlägg haft ett tredagars pass i veckan med samma övningar samtliga dagar vilket gjort att jag överansträngt mina armar vilket gjort att mina muskler brytits ner en aning...

Nu är det så att jag har lite ont i axlarna,rygg. armarna knäcks när jag saträcker på mig nästan varje gång.

kan iof vara träningsverk men är inte säker...
Bör jag börja mitt nya schema nu på måndag med armar 1gång i veckan och ben 1 och mage en eller bör jag vila?

Och jag vill veta om jag bör köra armar m.m flera gånger i veckan när jag andvänder dem till viss del i andra maskiner till övriga kroppen.


Lite komfused. fick mitt schema av dem som jobbar på gymmet, men det söög!

Pär__
2006-07-14, 00:44
Kom på fler saker jag måste fråga om.

Somjag nu kommer träna med som jag lagt upp biceps/triceps, axlar en dag och mage,rygg,bröst en annan så undrar jag om jag bör både köra med hantlar och maskiner den dagen med armar och hur många rep/set med hantlar och maskiner, om jag kör 3*10 biceps bör jag köra 3*10 på tex en maskin som tränar samma muskel samma dag eller bryts den ner då?

ska man köra runt 3*10 på alla maskiner ? även om det är fler på samma muskel?. (lite snurrig på det här nu)

LarsK
2006-07-14, 01:01
Kor helkroppspass istallet. Annu battre, plocka ett fardigt program som nagon komponerat ihop, typ Waterbury, Robertson mfl.

Beror pa smartan. Ar det traningsvark bestammer du sjalv om du ska trana eller ej. Ar det inte traningsvark ska du inte forsatta trana den muskeln. Smarta signalerar att nagot ar fel.

Pär__
2006-07-14, 01:17
Nej, det funkar inte, det är det ag gjort och musklerna tar mer tid att byggas upp än 2 dagar(för mig) däarv mitt nya system! skadar inte att prova några veckor?