handdator

Visa fullständig version : Mattias Gymmetid!


mattew
2006-07-13, 16:25
Mattias Gymmetid!

Då var det dags för mig också att försöka bli större.

Idag är jag 178 lång samt väger 75kg med en ålder på 24 år.
Tänkte börja skriva träningsdagbok dels för att man får en väldig massa bra tips och coaching interaktivt och för att det är lätt att ha koll på om man har ökat osv. givetvis.
Gällande träningsschema så har jag valt att använda mig utav MAX-OT med lite föändringar dock. Finns inget gym i anknytning direkt där jag bor, så det har blivit så att jag har införskaffat ett eget hemma.
Bänk, skivstång och hantlar kommer man ganska långt med.

Stats kommer senare i framtiden.

Väntar mig nog en hel del kritik! *popcorn*

mattew
2006-07-13, 16:32
Nu har det gått en vecka sedan jag började med max-ot men jag kom på ideen att posta min träning för några minuter sedan så de ser lite konstigt ut.

BEN:
KNÄBÖJ:
8x20kg uppvärm
8x20kg uppvärm.
5x30kg uppvärm.
1x40kg uppvärm.
5x50kg
5x50kg
5x50kg

First-time övning så jag vågade inte riktigt ta i med för mycket tyngder, tycker det känns bättre att lära sig övningen 1-2 gånger först så att man inte skadar sig. Bättre det än att vara borta från träningen innan man ens har börjat :D

STELA MARKLYFT:
6x40kg
6x40kg
6x40kg

STÅENDE VADPRESS - MED STÅNG: (eller vad det kan heta?)
8x40
8x40
8x50
8x50

Kan ta mycket mer här.

Så såg benpasset ut. Tyvärr så har jag ingen riktig benövning hemma med den tillgången på redskap jag har nu så förslag är alltid välkomna.

mattew
2006-07-13, 16:44
BICEPS:
RAK SKIVSTÅNGSCURL:
10x20kg uppvärm.
10x20kg uppvärm.
5x25kg uppvärm.
5x30kg
5x30kg, fail på 4e rep

SITTANDE VÄXLANDE HANTELCURL:
5x15kg
5x15kg

KONCENTRAIONSCURL:
6x10kg alldels för lätt set
5x12kg kändes också väldigt lätt

koncurlen kändes nästan för enkel, hade kunnat fläska på mycket mer där så det blir ökning rejält på denna övning till nästa gång.

TRICEPS:
LIGGANDE TRICEPSPRESS MED RAK STÅNG:
6x20kg
6x22kg

Förstår inte att MAX-OT tycker att man ska köra endast 2 set på denna, men så blev det så det är inte mycket och be för.

KICKBACKS:
7x7kg fick ingen kontakt i muskeln alls kändes det som, övning som man får öva lite på.

SITTANDE HANTELSTRÄCK BAKOM HUVUD:
6x8kg

UNDERARMAR:
HANDLEDSCURL MED SKIVSTÅNG
8x15kg
7x15kg

HANDLEDSCURL MED HANTLAR:
6x8kg

MAGE:

Här fick det bli sittups, nu har jag dock kommit på en annan övning så att jag kan trötta ut magen lite extra med mer vikter.
Gjorde iaf situps:
50, 50, 50, 50 med 5kg vikt på bröstet.

BENLYFT:
15x5kg
15x5kg

Synd som fan på magpasset att jag inte hade redskap att träna med men det är fixat nu.

mattew
2006-07-13, 16:51
Stående militärpress:
10x15kg uppvärm.
10x15kg uppvärm.
5x20kg uppvärm.
5x35kg - blev lite för tungt med 35kg. slutade med att andra muskler för arbeta för att få upp stången.
5x32kg gick lite bättre, inga fail.
3x32kg tuuuungt.
5x20kg även om man inte ska göra det med max ot så kände jag att jag ville köra dom sista där också.

Helt okej militärpass, kändes bra i axlarna och det var axlarna som fick jobba.

Sittande hantellyft åt sidan:
6x10kg
7x10kg

för lätta sätt, blir ökning på denna övningen också, precis som många andra.

Trapz:
Upprätt rodd:
4x30kg
5x30kg

ÖÖÖÖÖKNING behövs här med.

Skivstångsshrugs:
6x40kg
6x40kg

Även här kändes det lite tunnt med 2 set bara enligt mig. Hade kunnat pressa in ett till men jag vill följa schemat någerlunda strikt.

Axlar kändes bra som f*n faktiskt, antar att det är min muskel det.. det jag ökar mest i, både vikter och "muskulärt".

Dagen efter blev det ett ryggpass!

mattew
2006-07-13, 16:57
Marklyft:
5x40kg, 5x40kg, 5x40kg - uppvärm.
4x50kg
4x60kg
4x60kg

Marklyft tycker jag är en jävla svår övning, kanske beror på att min rygg inte är så stark men själva utförandet är inte heller lätt. Tar det lugnt på den tills jag känner att jag hanterar den. Vill inte har några ryggskador!

Skivstångsrodd:
5x30kg
5x35kg

Inte mycket att säga förutom att: varför tog jag bara 30kg först? Jo för att jag inte visste hur mycket jag tog i den övningen.

Hantelrodd:
6x15kg
6x25kg
6x25kg

Ganska okej där om ja själv får säga det även om vikterna är väldigt låga. Man måste börja nåstanns. Kändes helt okej.

Goodmornings:

Mycket bra ryggövning. Har inte provat den förut så det blev även här väldigt låga vikter. Verkar som att jag är rädd för att sabba ryggen. :devil:

10x10kg

Endast 1 set här.

Kort och gott så tror jag att jag kommer att öka i marklyften och dom andra övningar redan till nästa gång det är dags för rygg.

Fredag imorron och då blir det bröst.

Jense
2006-07-13, 19:01
andra journalen, imponerande matsWel.


Hur går det med tattueringarna? skaffat något nytt?

mattew
2006-07-13, 22:03
andra journalen, imponerande matsWel.


Hur går det med tattueringarna? skaffat något nytt?

Jodå, de har jag faktiskt gjort.. Kan försöka slänga upp en bild på den imorgon..!

Jense
2006-07-13, 22:04
Jodå, de har jag faktiskt gjort.. Kan försöka slänga upp en bild på den imorgon..!



eller bara komma hit med en burgare

mattew
2006-07-13, 22:28
eller bara komma hit med en burgare

Du åt ju nyss, eller du sa att du skulle görat mat iaf?
:eating: :eating: :eating:

mattew
2006-07-14, 12:57
Bänkpress:
10x20kg
10x40kg
5x50kg
4x55kg
2x60kg - PB änsålänge om man inte räknar med vad jag tog för 2 år sen.
1x60
1x60 - kändes riktigt tungt, tror inte jag tillät mig själv tillräckligt lång vila mellan förra settet och detta.

Bänkpressen gick fint, kändes att det var bröstmuskulaturen som fick jobba istället för någon annan muskel. Bra kontakt!

Sned hantelpress:
6x18kg
6x20kg
4x25kg - PB!! Inte för denna gången utan PB på riktigt :)

Pressen kändes enormt skön, fick bra kontakt i musklen och enormt bra pump efter denna övningen!!

Flyes:
5x15kg - Började för lätt, trodde inte jag tog så mycket mer men det visade sig vara fel
5x18kg - PB! Kul med PB, äter ordentligt med mat nu så det är antagligen blandannat det som gett utdelning!

Bröstpassen var helkanon! Bra pump och jag hoppas på en enorm träningsverk dom närmsta dagarna. Även mentalt var jag riktigt på G och allting kändes totalrätt!

Frukosten idag bestod av:
2 lingongrova med makrill
1 burk makrill i tomatsås
1 proteindrink, whey80
1 banan

Borde jag slänga i mig ännu mer?
Tränar nämnligen på morgonen efter frukosten så det kanske behövs mer i magen.

mattew
2006-07-15, 11:22
Såå! Träningsverken börjar komma i brösten, känns skönt som fan!
De va fylla igår men ja tog de lugnt, drack inte alls mycket. Känns onödigt och supa till de som fan om man har tränat hela veckan och är nyttig med mat osv.

Anyways, funderar på att sticka ut med båten och åka vattenskidor!
Ha en trevlig lörda ni där!

mattew
2006-07-15, 17:27
Tänkte mig att jag skulle slänga upp en bild på hur jag ser ut för tillfället så att man förhoppningsvis ser någon skillnad om något halvår eller så!

Kul att höra åsikter också, nu finns det givetvis ingenting att säga förutom "ÄT ÄT ÄT, TRÄNA TRÄNA TRÄNA", men endå.

foxx
2006-07-15, 20:11
Tänkte mig att jag skulle slänga upp en bild på hur jag ser ut för tillfället så att man förhoppningsvis ser någon skillnad om något halvår eller så!

Kul att höra åsikter också, nu finns det givetvis ingenting att säga förutom "ÄT ÄT ÄT, TRÄNA TRÄNA TRÄNA", men endå.

Snyggt jobbat, bara att fortsätta, gillar dina gaddningar också ;)

mattew
2006-07-15, 23:02
Snyggt jobbat, bara att fortsätta, gillar dina gaddningar också ;)

Man får tacka!
Äta mer och träna hårdare trodde jag skulle komma men sålänge det går framåt istället för bakåt så ska man väl vara nöjd :)
:eating:

mattew
2006-07-15, 23:20
täntke passa på och skicka upp 2 bilder på den såkallad latspreaden också.
en bild som e tagen förr och en bild som e tagen för 2 dagar sen.

mattew
2006-07-16, 23:50
Att man har så jävla svårt för att sova!
Tycker fan inte om det alls, känns ju som att det är en del av själva träningen det också. Att verkligen vila.

well, ska käka lite så hoppas jag på att jkag kommer i säng ;P
Godnatt!
*kissass*

Jense
2006-07-16, 23:51
Att man har så jävla svårt för att sova!
Tycker fan inte om det alls, känns ju som att det är en del av själva träningen det också. Att verkligen vila.

well, ska käka lite så hoppas jag på att jkag kommer i säng ;P
Godnatt!
*kissass*


samma här, skumt :D


Sov så gott matte så kan vi höras i veckan och kanske slå lite på varandra med knivar

mattew
2006-07-17, 01:07
samma här, skumt :D


Sov så gott matte så kan vi höras i veckan och kanske slå lite på varandra med knivar

japp japp, trycker i mig en prottedrink nu så sömn efter de!
kul och höra det med havet och fåglarna :)

mattew
2006-07-17, 16:26
Tja! Dags för en ny träningsvecka och jag har verkligen gått och längtat att det äntligen skulle bli måndag igen så att jag kunde köra vidare.

Har haft en massa folk över hos oss idag så det har blivit dåligt med mat.
Har hursomhelst blivit någon prottedirnk, gainer och en massa pasta så det är bara att äta som fan nu senare!

Dagens pass som sagt Biceps och mage!

BICEPS

Sittande lutande hammercurl:
10x10kg uppvärm.
10x10kg
10x10kg
4x15kg - kändes som att 15kg blev för tungt, tappade kontakten med musklerna eftersom att ja fick använda axlarna lite för att få upp de sista repet.
4x14kg - bättre än 15kg ;/

Skivstångscurl:
6x30kg - PB!
4x35kg - PB! har ökat 5kg här sen sist på denna övingen. Dom säger väl att man ökar mest i början av träningsperidoden så det är väl det :hbang:
4x35kg

Koncentrationscurl:
4x14kg - PB!
5x14kg - PB! :)

Sittande hantelcurl:
5x15kg

Blev bara 1 set på denna övningen. Provar ju att köra enligt max-ot's schema någerlunda ivf :)

MAGE:

Situps med vikt på magen:
15x20kg
15x20kg
15x20kg

Benlyft med vikt på benen:
25x5kg
25x5kg
0x0 - orkade inte köra det sista set här! djupt besviken själv.

Sen körde jag lite sneda chrunches också.

Har en fråga bara:
Om jag håller en tung hantel i min arm, sen använder jag höften för att böja mig åt det motsatta hållet som jag håller hanteln i, tar det för magens sidomuskler eller den övingen är helt enkelt ingen övning?

För övrigt så tycker jag mitt pass gick jävligt bra, glad att jag har ökat i biceps ivf!
Tips & Kommentarer är varmt välkomna!

theolito
2006-07-18, 00:26
Nice

mattew
2006-07-18, 10:51
Axlar idag!

Återkommer med passets resultat senare :)

mattew
2006-07-18, 11:47
Stående hantellyft framifrån:
10x10
10x10
10x10
4x15 - för tungt, tappade kontakt när ja utförde övningen.
5x13 - sänkte till 13kg och fick bra kontakt igen.
6x13kg

Sittande axelpress:
6x20kg
5x20kg
4x20kg

konstigt att jag orkade färre reps där. vilade kanske inte tillräckligt mellan seten. verkar ha problem med det. hur lång tid anser ni att man borde vila mellan seten för att bli återhämtad igen?

stående framåtböjda hantellyft:
5x10kg
6x10kg
6x10kg

ny övning för mig och som alltid är man väldigt svag vid nya övningar. kan inte riktigt utföra den korrekt första gången(erna) anser jag.

summan av kardemumman så kändex axelpasset väldigt bra. jag tror nog att jag skulle kunna ta mer i axelpressen men väljer att vänta eftersom att jag inte har nån som kan passa mig. dumt om jag skulle tappa hantlarna i golvet hemma :devil:

jag dricker nånting som heter swole nu, trikreatin. fungerar det att dricka detta under tiden man tränar eller man ska vänta till efter träningen? likaså proteinpulvret, ska man dricka de efter eller under för bäst resultat?

tips är välkomna!

mattew
2006-07-18, 12:17
Glömde föressten säga att jag har enorm träningsverk i biceps idag och det är så skönt!!
Just med tanke på det där mentala, att det känns verkligen som att jag tränade biceps igår!

Puss for now :)

mattew
2006-07-19, 00:00
Verkar vara min dag idag!

Fick 4kg whey80 proteinpulver av morsans kille för att han endå slutat träna :)

mattew
2006-07-19, 21:46
Bänkpress:
10x37
10x50
5x60kg - PB!
3x65kg - PB! 5kg ökning ifrån förra veckans bänkpresspast!
4x62kg

Flyes:
6x15kg
5x20kg - PB!
4x20kg

Send hantelpress:
5x20kg
3x25kg - missade sista reppet, fail ;/
sen provade jag på 25kg igen men fick fan inte upp dom till startläge. sänkte till 20kg.
6x20kg

känns som att det är en vilovecka som borde klämmas in nästa vecka faktiskt. har tränat utan avbrott nu i 6 veckor så det är väl dags.
kul med ökningar och målet är att ta 70kg i bänk innan augusti är slut :)
well, de va allt för denna gången!

och ni andra som tränar, kööör vi!
:devil: :hbang: :hbang:

mattew
2006-07-20, 17:13
First of all.
Den som inte håller med mig när jag säger att det är näst intill olidligt varmt ute, den ljuger!!

Dock ska man kanske inte klaga men just nu tycker jag det kunde varit någon grad kallare! heh.

Dagens pass blev rygg:

Marklyft:
10x50
10x60
2x80kg - PB! tungt som fan dock. men ökning och rejält också sen förra gångens marklyft!
6x70kg - Tog riktigt bra i ryggen
5x75kg
5x75kg

Nöjd över dagens marklyft. Ökningen kommer väl av att jag lärt mig tekniken sen förra gången jag körde och vågade därför smälla på lite mer vikter.

Skivstångsrodd:
10x40kg - PB!
6x55kg - PB!
5x60kg - PB!

Ökade hela tiden i denna övningen också. Gött!!

Upprätt rodd:
5x40kg - PB!
5x45kg - PB!
4x45kg - här orkade jag inte riktigt ända fram. försökte få upp det 5e repset men det ville sig inte. Går dock nästa gång!! :devil:

Härligt med ökningar så jag kämpar vidare!
Ikväll ska jag lata mig framför poolen hade ja tänkt.
Ha de hallon!

Jense
2006-07-20, 20:26
vad fan har du gjort för att få poolpengar? :D


grattis till ökningarna

mattew
2006-07-21, 01:35
vad fan har du gjort för att få poolpengar? :D


grattis till ökningarna

Hehe det är hos föräldrarna ju!

Tack :D
:hbang: :hbang:

mattew
2006-07-21, 19:55
Liggande tricepspress:
10x20kg
10x20kg
10x20kg
5x30kg
5x30kg - PB!
1x35kg - PB!

kickbacks:
5x10kg
5x10kg
5x10kg
5x10kg - PB på 10kg, blev ett set för mycket här.

Hantelsträck bakom nacken:
5x10kg - PB! men de kändes som att det blev för tungt.
5x10kg - vilade lite mellan seten så gick de mycket bättre. klarade 10kg helt okej. PB!

BEN:
knäböj:
vågar som sagt inte köra med för mycket vikter med tanke på att jag inte har någon som passar mig. dessutom kör jag hemma ensam med vanligt husmansgolv under och tappa vikterna där e nog ingen höjdare :D
10x30kg
10x50kg
10x50kg

PB änsålänge på 50kg :D

Stela marklyft:
10x30kg
10x50kg - PB!
10x50kg
7x60kg - PB!

blev ett set för mycket här också, och lite för många reps men de spelar ingen roll. Tog bra som fan baksida ben.

Stående press med 1 vad, hantel i handen.
20x20kg+kv
20x20kg+kv
20x20kg+kv

Bra passt idag! Nöjd!

mattew
2006-07-25, 11:46
Jag fick jobbet! Säg grattis!

Jense
2006-07-25, 15:34
Jag fick jobbet! Säg grattis!


Grattis!

vadå för JÄVLA jobb?

mattew
2006-07-25, 19:15
Grattis!

vadå för JÄVLA jobb?

Ska börja jobba helger och lite extra på vardagar på elgiganten :Virro
riktgt nice, blir lite extra cash nu när ja pluggar..

Jense
2006-07-25, 19:52
Ska börja jobba helger och lite extra på vardagar på elgiganten :Virro
riktgt nice, blir lite extra cash nu när ja pluggar..
pluggar och röker heroin, bra ju. slipper du stjäla cykelkorgar.

:D

mattew
2006-07-25, 22:35
pluggar och röker heroin, bra ju. slipper du stjäla cykelkorgar.

:D

jepp. du som står för den biten nu.
fan alltså. nu börjar man sakna träningen helt mycket nu när man har uppehållt.
föressten jens. hur går det med du-vet-vad-helvetet ?

Yip_man
2006-07-31, 23:03
Laggt TKD på hyllan nu eller? kan va gött att brejka från kampsporten ett tag. Tränar du fortfarande i Lomma?

Ha de gött /Micke A.K.A.-Jalle

Jense
2006-08-01, 20:32
jepp. du som står för den biten nu.
fan alltså. nu börjar man sakna träningen helt mycket nu när man har uppehållt.
föressten jens. hur går det med du-vet-vad-helvetet ?


det går skitbra med min baby ja :D riktigt jävla bra tom

mattew
2006-08-02, 22:35
Bänkpress, plan & med bredare grepp:
10x40
10x50
10x50
4x60
4x62
3x62

Trodde jag skulle orka mer i bänken men de kändes som att jag hade sovit för lite på natten så de va väl därför. Blev ingen reda med maten där heller OCH sen har jag haft ögoninflammation och känt mig lite hängig, det borde väl påverka träningen också?

Lutande hantelpress:
6x20kg - kändes jävligt lätt, skööönt :)
4x25 - PB! fixade bara 3 reps här innan.
5x25 - PB! igen.. ytterliggare ett rep som kom upp! götttans!

Flyes:
5x20kg - PB! YEAH!
4x20kg
15x10 - tänkte att jag skulle pumpa ur det sista även om det kanske inte är det bästa att göra, ville se hur det kändes och om jag fick ytterliggare pump i brösten.

Bra pass men jag borde öka lite i bänken tycker jag. Verkar ha svårt för att öka i bänkpress för att som maximalt har jag aldrig tagit mer än 70kg
Nåja! NÖJD!

Fler som kanske har problem med just bänkpress?
kommentera gärna och ge mig tips!

mattew
2006-08-02, 22:37
Laggt TKD på hyllan nu eller? kan va gött att brejka från kampsporten ett tag. Tränar du fortfarande i Lomma?

Ha de gött /Micke A.K.A.-Jalle

Hallo jalle! Fan va kul att du hitta mig här.. Om du nu är den jalle jag tror att du är :)

Näe jag är fortfarande aktiv med taekwondon men det har varit sommaruppehåll nu.. Börjar ju snart igen ;)

BTW är du den jalle som känner suss and the gang? Annars vet jag inte vem du är ;(

ha de hallon

mattew
2006-08-02, 22:38
det går skitbra med min baby ja :D riktigt jävla bra tom

Underbart att höra :)
Kom du hem ordentligt sen? Blev nog en del för mycket dricka :P

mattew
2006-08-02, 22:42
Sittande växlande hantelcurl:
10x10 - Kände mig rejlt trött idag, precis om jag har en infektion gående i kroppen! Skumt..
10x10 - Blev bara 2 uppvärmningsset här..
4x15
5x15
6x15kg - PB! Blev iaf PB med 6 reps på 15kg, sköönt

Stående skivstångscurl:
4x40kg - PB! Men jävlar va de va tungt, blev kanske inte riktigt så strikt som det borde vara så ja sänkte vikten
5x37 - Klar ökning sen förra gången med biccar!
4x38 - Varför inte! :) :)

Koncurl:
3x15kg - PB! Men högerarmen orkade inte mer än 3 reps. Dåligt lika tränad och det är ganska konstigt att vänstern är starkare fast jag är högerhänt. Eller?
4x14kg - Possitiv fail på 5 rep, PB!!
3x14kg - Samma som 2a set, possitiv fail på 4e rep!

Kul med ökningar och framförallt att det går framåt!

Bra pass idag med trots en lite dålig start i början av passet!

Borde jag träna upp min högerarm lite mer eller det kommer med tiden?

mattew
2006-08-02, 22:45
Marklyft:
5x50kg
6x60kg
7x70kg
4x85kg - PB!!
3x90kg - PB! Bra kontakt hela vägen och flickvännen såg till så att jag inte böjde ryggen utan hade svank hela vägen! Fan snart 100kg :)

Stående rodd:
5x60kg
5x60kg
7x50kg - Sänkte vikten i 3e set för att ja tyckte att ja fick ont i ryggen. Hade nog inte tillräckligt mycket svank eftersom att det va för tungt i dom första 2 setten.

Good mornings:
En övning som jag inte gillar, skitsvår att utföra och att hålla koll på att ryggen är rak. Iaf.
6x30kg
7x30kg
7x30kg

Sålänge det känns bra så kör jag på med den. Hoppas att jag kan öka i den så småningom.

theolito
2006-08-02, 23:40
Ser hur bra ut som helst, är också nybörjare och har kört i 1,5 månad ungefär! :D KÖR STENHÅRT!

mattew
2006-08-03, 10:41
Ser hur bra ut som helst, är också nybörjare och har kört i 1,5 månad ungefär! :D KÖR STENHÅRT!

Göttans! Ja vafan sålänge man ökar så e de bra. :) Kör på du så kör jag hårdare! :hbang: :hbang:

mattew
2006-08-03, 10:42
Fråga:

Igår körde jag ju som sagt rygg och jag ökade ganska kraftigt i marklyft.
Idag har ja fått ont som fan i ryggen uppe vid vänster skulderblad..
kan det ha med de att göra?
Borde ja kanske ta de lite lugnare när ja kör rygg nästa gång eller det är inget farligt utan går över?

Jense
2006-08-03, 19:18
Underbart att höra :)
Kom du hem ordentligt sen? Blev nog en del för mycket dricka :P

kom hem hel :D

Yip_man
2006-08-03, 20:29
Hallo jalle! Fan va kul att du hitta mig här.. Om du nu är den jalle jag tror att du är :)

Näe jag är fortfarande aktiv med taekwondon men det har varit sommaruppehåll nu.. Börjar ju snart igen ;)

BTW är du den jalle som känner suss and the gang? Annars vet jag inte vem du är ;(

ha de hallon

Jodå jag är den du tror jag är. Var har du sökt dig nu förresten när lomma gymmet är stängt?

Ha de gött..

mattew
2006-08-03, 23:49
Jodå jag är den du tror jag är. Var har du sökt dig nu förresten när lomma gymmet är stängt?

Ha de gött..

Där ser man, nätet är ganska litet :)
Jag har gym hemma nu så jag klarar mig och eftersom att jag ibland är instruktör så får jag lov att träna i gymmet om jag vill. bra va? :)

Själv då? Går det bra med träningen och allt sånt? Bor du kvar i lomma föressten?
Ha de hallon

mattew
2006-08-03, 23:49
kom hem hel :D

Svara på min ovanstående fråga istället ditt jävla ägg :P Har förfan ont :P
:devil:

mattew
2007-05-08, 00:07
Tänkte bara att jag skulle skriva in mina stats så som de ser ut idag.
Har hänt en del faktiskt, en del ökningar också.!

MARK: 120kg
BÄNK: 90kg

änsålänge, vetifan om jag orkar vara så seriös och skriva dagbok hädanefter..
får väl se.. kanske blir av endå.. vem vet :D

mattew
2007-05-15, 11:06
Började med lätt uppvärming på drygt 60kg, ökade sen till 70kg och körde några till. Sedan fortsatte passet följande!

BÄNKPRESS
6x70kg
5x90kg
4x90kg

Lutande hantelpress
5x30kg
4x30kg
4x30

bra pass, körde på 30kgs hantarla fullt ut denna gången och dom gick upp också ;) godis när man ökar!

Bröst i kabelmaskin körde jag efter detta, körde på 20kg sån bröstpress, vet inte riktigt va den heter ;)

Idag så blir det biceps och eventuellt rygg också, får se.. återkommer sedan!

mattew
2007-05-15, 11:09
Tänkte posta två bilder som ser ungefär ut som dom äldre så man kan ha lite koll på skillnaden ;)

mattew
2007-05-15, 21:42
Blev bara biceps idag!
Tränade med en polare så det blev ett tungt pass, fick ju hjälp.

Stångcurl ez-stång.
Ingen aning vad stången väger men ja tror den ligger på 10kg, eller 12. Vi kör på 10kg :)

10xstång, uppvärming
7x30kg också uppvärming
5x50kg
5x50kg

Fortsatte sedan med hantlar, tycker de fungerar bäst.. Får inte så ont i handleden heller eftersom att det sker så naturligt där.

Vanlig hantelcurl, stående
6x17kg
5x20kg
4x20kg

lätt PB DÄR :) *gah!*

Som sista övning så körde jag 1-hans hantelcurl mot stöd.
4x17kg
4x17kg
5x17kg

Mycket bra pass, roligt som f*n att man ökat så bra. Tittat tillbaka en del på vad jag har kört tidigare och det har inte varit i närheten av det jag lyfter nu så de e kul ;)

Trodde jag skulle träna taekwondo igår också men det blev inte av, så de får bli imorgon!
Och imorron blir de triceps!
*slap*

mattew
2007-05-15, 22:16
Det har jag alltid undrat.
Hur ska jag träna för att få brösten mer formade där nere och där uppe?
På vilket sätt bygger vanlig bänkpress och hantelpress som är två av dom övningar jag nästan alltid har med i mina bröstpass.. Vore kul och veta så att man kan börja få dom att se lite sjussta ut också ;)

Svara nu så är ni vänliga!!

Och jag blir glad *flex*

mattew
2007-05-18, 22:08
Idag har varit en bra dag fram tills ikväll.. Lyckades bråka med flickvännen och skit.. inte alls kul sånt..
Nåja.. har kört ett pass i vilket fall som helst..
Axlar!!

Axelpress m hantlar:
10x10kg uppvärming
7x15kg uppvärming
6x20kg
5x20kg
7x20kg

Hantelshrugs, för trapz antar jag
Körde 3 set med 30kgs hantlarna.. x5

Axelpress i maskin
5x50kg
4x45kg
5x45kg

Så blev passet idag, blev ett lugnt och stilla pass med tanke på att jag är så sjukt trött och inte alls va laddad på att träna..
Visst fan känns som gångerna man tränar när man igentligen inte vill träna så hopplösa? Tror inte de ger någonting men det lär det ju göra.

Fortfarande ingen som vill svara på min fråga hur jag ska snygga till brösten? :)
Rock on

*mini*

mattew
2007-05-20, 22:21
Skriver dagens och gårddagens pass efter jag har sett k-19 widowmaker!
Föressten, drog hem topgun! Håll med mig om att det är en riktig kult film ;)

mattew
2007-05-21, 00:54
Jepp, dags för bröst en härlig lördag.
Slutade jobba klockan 5 och va hemma halv 6 på kvällen och självklart så sitter ett stenhårt bröstpass på sin plats då ;)
Tyvärr var det så att jag hade nog käkat på tok för lite och inte fått tillräckligt med sömn så att det blev inte 100kg i bänkpressen som jag verkligen verkligen hade trott och ville!
Körde ju 4x90kg relativt enkelt förra gångest bröstpass men denna gången blev det knappt 90kg. Måste sova ordentligt för att orka träna eller hur? ;)

Bänkpress
10xstång, uppvärming
8x40kg, uppvärmning
5x40kg, uppvärming
3x70kg
4x80kg, seriöst. det var verkligen tungt, fick pass på 2 sista *gah!*
4x80kg, samma sak här, helt slut denna dagen
1x90kg, måste ju prova! fick extremt lite pass på denna ensamma rep så jag kan väl inte påstå att den blev godkänd!

Lutande bänkpress i smith
5x50kg, tuuuungt!!
5x60kg
4x60kg, sjukt tungt..

Vet inte vad denna övningen heter men vi lutade iaf bänken bakåt så att fötterna och benen kom högre än ansiktet. Detta borde väl resultera i att nedre delen av brösten får pisk? Rätta mig gärna om jag har fel och skriv gärna vad denna övning heter. Märkte hursomhelst att det inte alls va lika lätt att köra här som vanlig bänkpress.

Lutande hantelpress, överkroppen högt
5x33kg, ohyeah! PB även om det va rejält tungt. Pass på 2 sista så 3 ensamma *gah!*
4x30kg, jävligt lätt. körde alla reps ensam.
4x33kg, provade igen.. Fick pass på 2 sista tror ja! Göttans med lite ökning iaf.

Härligt pass måste jag säga även om jag är lite besviken för att jag inte orkade mer än 1x90kg i bänk. Ska se till att klara 90kg nästa pass!

*gah!*

Kommentera gärna, om allt möjligt och ingenting!
Vill ju få lite liv i denna blogg eller träningsjournal som det så fint heter!