handdator

Visa fullständig version : Snabb bantning


ceomano
2006-07-13, 14:37
Hejsan!

Det är så att jag ska ligga i nu och gå ner 4-8kg.

Tänkte klargöra lite först hur mina dagar ser ut innan ni ger mig råd:
Ps. Det är alltså nu under mitt sommarlov. Har cirka en månad på mig.

Måndag;
10.00 - vaknar, frukost.

Frukosten; 2ägg, banan, ett glas mjölk + vitamintillskott.

11.00 - Ute o går i en timme.

14.00 - Lunch,

Lunch; Omelett + proteintillskott.

14.30-17.30 - Aktivitet. Badar, håller mig i rörelse.

18.00 - Middag

Middag; Kött, cirka 200-300gram + sallad.

21.00 - Löpning (Varierar från 5km-9km, oftast 7km)

22-23.00; Läggdags :sleep:


Dagarna ser i princip ut så här, Förutom på onsdagar och lördagar. Då sätter jag mig vid cykeln och trampar 2mil, brukar förbränna cirka 500 kalorier då.

Vad tycks? Vad kan jag förbättra? För jag har gjort detta i 2 veckor nu och det har gett resultat.

maxz
2006-07-13, 15:05
Börja räkna kalorier!! *grr27*

haha nja det ser väl mkay ut, fortsätt så ;}

Catstyle
2006-07-13, 15:16
Kolhydrater?

ceomano
2006-07-13, 15:32
Jag undviker kolhydraterna under denna period.

grabben i skogen
2006-07-13, 15:36
sover du över 11h per dygn? du kanske skulle se över den biten.

ceomano
2006-07-13, 15:38
Grabben i skogen, jag sover 10-11 timmar. Jag kanske vaknar klockan 8-9 ibland, men då ligger jag kvar o slappar tills klockan 10 :)

nutz
2006-07-13, 16:06
Jag undviker kolhydraterna under denna period.

Nästan all protein blir till kolhydrat i vilket fall som helst, så det där är bara dyrt. Totalt onödigt. Måste bli grymt drygt med löpningen.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

krilleh
2006-07-13, 16:57
Varför ska du ha så mkt protein när du bantar? Som en kille sa det blir bara dyrt.

Baha
2006-07-13, 17:40
mkt protein mättar=bra under diet

mkt protein=sparar troligen muskler bättre=bra under diet


assvårt äta lite kcal om man skall äta kolhydrater med tycker jag.

skriv upp dina resultat här, kul o se hur det går.

krilleh
2006-07-13, 19:32
mkt protein mättar=bra under diet

mkt protein=sparar troligen muskler bättre=bra under diet


assvårt äta lite kcal om man skall äta kolhydrater med tycker jag.

skriv upp dina resultat här, kul o se hur det går.

om man inte styrketränar och bantar så kommer man inte förlora nå muskler eftersom det finns inget att dra av på. Sen så mättar väl inte protein bättre än något annat? Och protein kmr endå göras om till energi så det blir som sagt endast dyrare.

Baha
2006-07-13, 19:41
protein mättar bättre vad jag förstått

sen senast vad jag hörde så hade även folk som inte styrketränade en hel del muskler dom med.

skulle man bara bry sig om vad som var billugast och gav energi och skita i mättnad, hälsa och muskelsparande kunde man väl bara ta en rejäl klick margarin varje dag (gärna från lidl)

maxz
2006-07-13, 19:55
protein mättar bättre vad jag förstått

sen senast vad jag hörde så hade även folk som inte styrketränade en hel del muskler dom med.

skulle man bara bry sig om vad som var billugast och gav energi och skita i mättnad, hälsa och muskelsparande kunde man väl bara ta en rejäl klick margarin varje dag (gärna från lidl)


zomfg!
words! ;-P

nutz
2006-07-13, 19:56
om man inte styrketränar och bantar så kommer man inte förlora nå muskler eftersom det finns inget att dra av på. Sen så mättar väl inte protein bättre än något annat? Och protein kmr endå göras om till energi så det blir som sagt endast dyrare.

Finns en hel del muskler att förlora.

Men, men.. on topic igen:

Jag vet ingenting som mättar bättre än potatis och fisk!

jewzie
2006-07-14, 06:48
Finns en hel del muskler att förlora.

Men, men.. on topic igen:

Jag vet ingenting som mättar bättre än potatis och fisk!
Du tror inte en riktigt stor kebabpizza mättar mer än fisk och potatis alltså? Oj oj..












Fast det beror ju på om man menar till förhållade till kcal så är det ruggit bra :thumbup: *innocent*
annars kan jag rekommendera vitkål / pizzasallad med lite kött eller mjukost ruggit kalorisnålt och mkt gott.

NiklasR
2006-08-09, 17:26
ris !

Nordenator
2006-08-09, 18:02
Du tror inte en riktigt stor kebabpizza mättar mer än fisk och potatis alltså? Oj oj..












Fast det beror ju på om man menar till förhållade till kcal så är det ruggit bra :thumbup: *innocent*
annars kan jag rekommendera vitkål / pizzasallad med lite kött eller mjukost ruggit kalorisnålt och mkt gott.


Fisk och kokt potatis mättar garanterat mer då du uppnåt samma cal-värde. Samma vikt mättar det troligtvis också bättre med tanke på potatisens förmåga att mätta. Och för den delen sa han fisk och potatis, för allt vi vet kan hans portitioner vara stora som östersjön.

jewzie
2006-08-09, 22:25
Fisk och kokt potatis mättar garanterat mer då du uppnåt samma cal-värde. Samma vikt mättar det troligtvis också bättre med tanke på potatisens förmåga att mätta. Och för den delen sa han fisk och potatis, för allt vi vet kan hans portitioner vara stora som östersjön.
det var ju precis det jag skrev? Du kan ju läsa vad du svarar på innan. Förresten, detta var ju nästan en månad sen dessutom.. LOL :D

Nordenator
2006-08-10, 16:53
det var ju precis det jag skrev? Du kan ju läsa vad du svarar på innan. Förresten, detta var ju nästan en månad sen dessutom.. LOL :D

Jag läste. Gjorde du?

Du sa att en kebabpizza var mer mättande än fisk och potatis, och säger sedan att fisk och potatis är mer mättande med samma kalorivärde. Du säger att en kebabpizza är mer mättande, och då utgår jag från att du syftar på vid samma vikt mat.

Jag hävdar bestämt att du har fel, med tanke på att potatis troligtvis är något av det mest mättande som kan förekomma i daglig kost.

"Du tror inte en riktigt stor kebabpizza mättar mer än fisk och potatis alltså? Oj oj.."

Eftersom du säger det som en fråga med ett otydligt svarat kan du ju självklart själv anse att allting bara faller under "rofl-copter"-facket och bestämt anse att människor med svans är bättre än de utan, men hur logiskt skulle det vara att uttrycka en sådan åsikt med svaret "Oj oj.." på din egen frågeställning?

Och om du sedan mäter med att en jättestor kebabpizza bestämt väger mer än fisk och potatis tror jag du tappat begreppet om hur man bör jämföra saker. Med lika mätvärden, vare sig det är vikt, kalorier eller mättnad brukar vara en vanlig metod.

LOL :D, onekligen.

sailaways
2006-08-10, 22:20
asså bashing @ ironi. show some love instead!

:whipped:

Jacky
2006-08-11, 16:09
Torsk = 75 kcal/100g
Kebabkött = 250 kcal/100g

Siffror säger mer än ord ;)

nutz
2006-08-14, 15:59
Hah.

Testa att äta 600 kcal lax å potatis och jämför sedan 600 kcal pizza, hur mycket det nu kan vara.. en fjärdeldels pizza?