handdator

Visa fullständig version : Teoriprov imorgon!!!!!!!


Fettecke
2006-07-12, 17:44
Jaha... idag fick jag reda på att jag har teoriprov imorgon kl. 10.30.
Jag gjorde klart hela teoridelen på körskolans dator i torsdags...

Ehh.. vad jag vill säga är att jag är förbannat nervös.
En lugnande grejj var ju att min körlärare sa att ingen har dött på ett teoriprov iaf... Det känns ju skönt att veta om :D

Någon som har nått positivt att säga... att plugga är ju självskrivet,... jag har nu ungefär 3h på mig att plugga de sista innan det är slut för ikväll.

Fettecke vill ha lugnande medel inför imorgon av olika former!

mystic[-_-]
2006-07-12, 17:47
Läs frågorna noga! Är du osäker på någon så markera den och gå tillbaka och kolla när du gått igenom alla frågorna. Du har god tid på dig :)

raZmus
2006-07-12, 17:48
Skriv det. Det är överdrivet vad alla pratar om att det skulle vara så svårt. Du har skrivit 100 prov i skolan tidigare som är svårare, för guds skull du har ju alternativ! Seriöst så är det verkligen pwetty enkelt.

Jonna
2006-07-12, 17:50
Jag skulle nog vilja säga: plugga inte för mycket nu i sista stund, då rör du bara ihop allt ändå.
Att du har fått en tid betyder ju att du är redo. Du kan ju det här, det är inte svårare än på körskolans datorer!
Ta det lungt och läs frågorna NOGA imorgon så kommer det att gå galant! Lycka till :thumbup:

(Och förresten, håll inte på och ändra dina svar sen i sista sekunden, då blir det oftast fel...)

Fettecke
2006-07-12, 17:50
Skriv det. Det är överdrivet vad alla pratar om att det skulle vara så svårt. Du har skrivit 100 prov i skolan tidigare som är svårare, för guds skull du har ju alternativ! Seriöst så är det verkligen pwetty enkelt.
och jag var ju en riktig stjärna i skolan *not*... har alltid hatat prov.!

hur lång tid har man på sig ?

Fettecke
2006-07-12, 17:52
Jag skulle nog vilja säga: plugga inte för mycket nu i sista stund, då rör du bara ihop allt ändå.
Att du har fått en tid betyder ju att du är redo. Du kan ju det här, det är inte svårare än på körskolans datorer!
Ta det bara lungt och läs frågorna NOGA imorgon så kommer det att gå galant! Lycka till :thumbup:

(Och förresten, håll inte på och ändra dina svar sen i sista sekunden, då blir det oftast fel...)


Har du supit kvinna :D
ifall jag felade på nån fråga på körskolan så lärde jag mig svaret i datorn (uteslutningsmetoden till slut), inte orsaken oftast... kommer ju gå runk tror jag =( har läst massa forum där folk har kört 4-10ggr på teoriprovet, sånt man vill höra nu innan =(

Ja, det fär första gången jag gör provet i mitt liv :D

Jonna
2006-07-12, 17:54
Har du supit kvinna :D
ifall jag felade på nån fråga på körskolan så lärde jag mig svaret i datorn (uteslutningsmetoden till slut), inte orsaken oftast... kommer ju gå runk tror jag =( har läst massa forum där folk har kört 4-10ggr på teoriprovet, sånt man vill höra nu innan =(

Ja, det fär första gången jag gör provet i mitt liv :D

nope, jag är hög på endorfiner efter bänkpasset :D

men frågorna är ju i stort sett samma, bara att de skriver dem med lite andra ord, så du kommer nog att känna igen dem ska du se.

Det kommer att gå bra!

Bartman
2006-07-12, 17:57
Det kommer att gå bra.:thumbup:
En kompis skrev teorin för mc kort för en månad sen utan att ha pluggat nåt innan och han klarade det, så det är nog inte så svårt.

Robbin
2006-07-12, 17:57
Har du supit kvinna :D
ifall jag felade på nån fråga på körskolan så lärde jag mig svaret i datorn (uteslutningsmetoden till slut), inte orsaken oftast... kommer ju gå runk tror jag =( har läst massa forum där folk har kört 4-10ggr på teoriprovet, sånt man vill höra nu innan =(

Ja, det fär första gången jag gör provet i mitt liv :D

Haha helvete kör man 10ggr på teorin så kan man ju inte ha kollat i boken/gjort några frågor på datorn ens. Hälften av frågorna kan man ju gissa svaret på. Säger det var inte nervös det är inte svårt, är i stort sett samma frågor som man övar på på trafikskolan så kan du dem hyffsat så gåre kanon ska du se. Lycka till :thumbup:

Barkbiten
2006-07-12, 17:58
Personligen skulle jag inte plugga så intensivt precis inpå, försök ta det lugnt istället, om du kan. Teoriprovet är rätt lätt, mest logiska frågor, man kan använda uteslutningsmetoden om man är osäker... Lycka till!!

blasr
2006-07-12, 18:00
Har du supit kvinna :D
ifall jag felade på nån fråga på körskolan så lärde jag mig svaret i datorn (uteslutningsmetoden till slut), inte orsaken oftast... kommer ju gå runk tror jag =( har läst massa forum där folk har kört 4-10ggr på teoriprovet, sånt man vill höra nu innan =(

Ja, det fär första gången jag gör provet i mitt liv :D

Jo, men folk som får underkänt på 4-10 prov är antingen nötter eller såna som inte pluggat.

Fettecke
2006-07-12, 18:03
Jo, men folk som får underkänt på 4-10 prov är antingen nötter eller såna som inte pluggat.

Sant sant.

Ni som tagit körkort relativt nyligen, vilka frågor kommer det ungefär?

saker jag har listat ut är:
- datumparkering
- släpvagns vikt osv
- Vad div. skyltar innebär

blasr
2006-07-12, 18:07
Sant sant.

Ni som tagit körkort relativt nyligen, vilka frågor kommer det ungefär?

saker jag har listat ut är:
- datumparkering
- släpvagns vikt osv
- Vad div. skyltar innebär

Jag har inte tagit körkort nyligen men flera i min klass gjorde det innan sommarlovet. Ingen av dem kuggade på teroin och ändå är de inte världens pluggisar. Det är inget att oroa sig över egentligen.

Angående frågorna så kan jag inte hjälpa dig, tyvärr.

Loke
2006-07-12, 18:08
Sant sant.

Ni som tagit körkort relativt nyligen, vilka frågor kommer det ungefär?

saker jag har listat ut är:
- datumparkering
- släpvagns vikt osv
- Vad div. skyltar innebär

Kan du det där är du i princip färdig. Resten är logik och allmän förståelse om hur trafiken funkar, kan du köra så kan du sånt.

mela
2006-07-12, 18:30
Eh jag kugga första gången :P
Men läs frågorna 3 gånger. Läs igenom alla alternativ innan du väljer ett svar. Lita på din magkänsla och på det som kändes mest rätt innan du börja grubbla för mkt. Markera de frågorna som du inte vet och kolla igenom dem i slutet men gå inte igenom alla igen - då blir du osäker och ändrar massvis som blir fel (som det blev för mig).

mela
2006-07-12, 18:32
Sant sant.

Ni som tagit körkort relativt nyligen, vilka frågor kommer det ungefär?

saker jag har listat ut är:
- datumparkering
- släpvagns vikt osv
- Vad div. skyltar innebär

Jag fick massa frågor på situationer - bilder och en beskrivning och hur jag ska göra. Vad olika skyltar betyder, när jag skall lämna företräde och inte. En annan kompis fick nästan bara frågor på miljö och hur snabbt man får köra med olika släp och liknande. Du bör kunna allt.

MilkmaN
2006-07-12, 18:49
Hur brett får ett fordon max vara?

260 cm.

Tacka mig om du får den frågan.

Freq
2006-07-12, 18:58
Fixar du frågorna på körskolan så ska det vara lugnt, trots att du lärt dig svaren på ”fel” sätt. Jag fixade nyligen teorin till MC med god marginal och jag hade så gott som bara använt mig av körkortsprogram som jag hittat på DC.

polaren
2006-07-12, 19:09
Teoriprov kostar bara 180kr, så jag kommer köra på trial & error :D
Nej, men lite ska jag nog plugga iaf ;)

Lycka till Fettecke!

Fettecke
2006-07-12, 19:14
Hur brett får ett fordon max vara?

260 cm.

Tacka mig om du får den frågan.
och får bara sticka ut 20cm per sida, samt totalt sett 24m på taket, m. rött flagg bak, och vitt fram... eller?

Fettecke
2006-07-12, 19:30
och får bara sticka ut 20cm per sida, samt totalt sett 24m på taket, m. rött flagg bak, och vitt fram... eller?
nu menar jag dvs. 20cm utanför, Men totalt sett innanför Max 260cm.

och objektet på taket ska vara marketrat, inget annat.

ArooN
2006-07-12, 19:35
nu menar jag dvs. 20cm utanför, Men totalt sett innanför Max 260cm.

och objektet på taket ska vara marketrat, inget annahttp://korkort.com/kktest/gratistest.asp?sid=zzgm7hpwgrve1bdh1pt.
Krångla nu inte till nåt!
Provet är lättare än man tror.
Men som tidigare sagt, markera alla frågor du är osäker på!
Lita på magkänslan som nån sa.

http://korkort.com/kktest/gratistest.asp?sid=zzgm7hpwgrve1bdh1p
Prova ett körkortstest online också.

och du, lycka till!

Berguven
2006-07-12, 20:51
Jag gjorde provet för en månad sedan. Det var skitlätt.

Fettecke
2006-07-13, 10:36
Jag klarade teoriprovet... 59/65 rätt.... hade fått fler rätt om jag gjorde som Mela sa =( ändrade några alternativ i sista minut, och dom jag ändrade var rätt från början (troligen)...

aja, runt 90% av körkortet är i hamn just nu. har bara halkbana, sista körövningen på skolan, samt uppkörning kvar nu!!!! DAMNIT!!!one!!!!!!!!!

reinholdsson
2006-07-13, 11:10
Grattis!

Tenzu
2006-07-13, 11:29
grats :)

Bonnie
2006-07-13, 11:30
Grattis!

Janna
2006-07-13, 12:36
Grattis :)

Cilia
2006-07-13, 12:55
Grattis, det är kul att köra bil.

muddler
2006-07-13, 12:57
Grattis, det är kul att köra bil.

+1 :thumbup: bra jobbat fette!

Gurk-Burk
2006-07-13, 13:00
Grattis!

Bartman
2006-07-13, 13:03
Grattis!!

Versus
2006-07-13, 13:20
Jag klarade teoriprovet... 59/65 rätt.... hade fått fler rätt om jag gjorde som Mela sa =( ändrade några alternativ i sista minut, och dom jag ändrade var rätt från början (troligen)...

aja, runt 90% av körkortet är i hamn just nu. har bara halkbana, sista körövningen på skolan, samt uppkörning kvar nu!!!! DAMNIT!!!one!!!!!!!!!

Grattis! Gjorde själv teoriprov för snart 1 månad sedan, fick 55 rätt. Skönt att klara det på första försöket iaf.

Halkan är förjävla kul btw, jag tyckte iaf det, hamna i samma bil som någon galen amerikan. :hbang:

n1tro
2006-07-13, 15:38
grattis men underskatta inte uppkörningen...