handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott innan fettförbränning!


L-Sami
2006-07-12, 12:36
Tja!

Jag har aldrig deffat efter jag har bulkat! Nu har jag börjat göra det efter en bulkningsperiod på 6-7 månader! ..

Har börjat köra högintensivt intervall träning på kort tid innan frukost 4 x i veckan! Dieten kör jag hårt med också! .. mindre kolisar mer protte och lagom mängd nyttiga fetter!

Vad är bra att ta innan fettförbränningsträningen?

Just 30 min innan löpträning tar jag!

25g Vassleprotein
400mg koffein
5 g L-Glutamin
Två caps CLA
3 caps Omega-3
10-15 gram rapsolja
samt mineraler/vitamin + 2 kapslar lose it!

Allt det här är inte heller i syfte att bränna fett men!

Finns det nåt annat man kan ta? och kommentera gärna om det finns några negativa effekter till fettförbränning!

userfriendly
2006-07-12, 12:50
varför tar du CLA, olja och omega 3 innan träning??
ta dem på kvällen ist om du nu ska va "sån" :)

L-Sami
2006-07-12, 13:45
varför tar du CLA, olja och omega 3 innan träning??
ta dem på kvällen ist om du nu ska va "sån" :)


men jag tar dem på morgonen för att fettförbränningen ska starta! Det behövs fett för att förbränna fett har jag förstått! .. och sen tar jag det även innan jag går o lägger mej! För att har läst om att det ökar fettförbränningen under när man sover! :naughty:

Cerberus
2006-07-12, 14:15
Drick kaffe och grönt te, allt energigivande kan du skippa om du ska göra det i fastande tillstånd.

jewzie
2006-07-12, 14:17
men jag tar dem på morgonen för att fettförbränningen ska starta! Det behövs fett för att förbränna fett har jag förstått! .. och sen tar jag det även innan jag går o lägger mej! För att har läst om att det ökar fettförbränningen under när man sover! :naughty:
Börja med att läsa igenom ALLA trådar här på sektionen Deff, sen kan du lägga upp trådar om du mot förmodan har några fler funderingar. :thumbup:

Är ganska säker på att just "fettförbränningen" blir högre om du inte äter något innan löpträningen på morgonen. Piller och grejer är helt bortkastat om du frågar mig, har prövat det mesta (lost it, pyrovat, cla, omega-3). Viktnedgång handlar om att förbruka mer kalorier än vad du stoppar i dig. Du kan åstakomma detta med antingen normalt med mat - mer motion eller mindre mat - knappt nå motion. Detta beror helt på vad du är för person och vad du orkar med. Se bara till så att du inte går ut för hårt. Många, även jag själv, har varit i ett stadie där man ville kvitta bort allt man åt för att vara säker på att man gick nedåt på vågen. Annars, lycka till!

L-Sami
2006-07-12, 14:54
Börja med att läsa igenom ALLA trådar här på sektionen Deff, sen kan du lägga upp trådar om du mot förmodan har några fler funderingar. :thumbup:

Är ganska säker på att just "fettförbränningen" blir högre om du inte äter något innan löpträningen på morgonen. Piller och grejer är helt bortkastat om du frågar mig, har prövat det mesta (lost it, pyrovat, cla, omega-3). Viktnedgång handlar om att förbruka mer kalorier än vad du stoppar i dig. Du kan åstakomma detta med antingen normalt med mat - mer motion eller mindre mat - knappt nå motion. Detta beror helt på vad du är för person och vad du orkar med. Se bara till så att du inte går ut för hårt. Många, även jag själv, har varit i ett stadie där man ville kvitta bort allt man åt för att vara säker på att man gick nedåt på vågen. Annars, lycka till!

Men jag har läst att protein ser till att man avbryter den katabola perioden på morgonen! och om man ska ut och fettförbränna utan att bryta ned muskelmassa så är det bra att ta protein!

Däremot skippar jag kolhydrater!

jewzie
2006-07-12, 15:27
Men jag har läst att protein ser till att man avbryter den katabola perioden på morgonen! och om man ska ut och fettförbränna utan att bryta ned muskelmassa så är det bra att ta protein!

Däremot skippar jag kolhydrater!
Jag orkar inte leta reda på vart det står men när du äter så bryter du precis som du sa den katabola perioden på morgonen men sen när du tränar så blir proteinbalansen negativ. Det gör att du måste äta något direkt efter träningen för att hamna i positiv balans igen. Det blir frukost på frukost? Inte så smart. Men om du istället tränar innan frukost så använder kroppen mindre glykogen och mer från fett. Om du jämnför med träning på annan tid på dygnet så tar den träningen mer från glykogen och mindre från fett. Men det handlar fortfarande om att åstakomma energiunderskott.

L-Sami
2006-07-12, 16:19
Jag orkar inte leta reda på vart det står men när du äter så bryter du precis som du sa den katabola perioden på morgonen men sen när du tränar så blir proteinbalansen negativ. Det gör att du måste äta något direkt efter träningen för att hamna i positiv balans igen. Det blir frukost på frukost? Inte så smart. Men om du istället tränar innan frukost så använder kroppen mindre glykogen och mer från fett. Om du jämnför med träning på annan tid på dygnet så tar den träningen mer från glykogen och mindre från fett. Men det handlar fortfarande om att åstakomma energiunderskott.

Men ändå liksom! .. om man kör högintensivt intervall träning på kort tid så kommer det ändå att förbränna fett 3 timmar efter den träningen! så om man tar protein, så kan det ju ändå vara bara fördelar med det! ..

Hur är det? Om kroppen är tömd direkt på morgonen av glykogen! Då är det väl fett som förbränns först innan protein eller? Är inte det också så att protein startar fettförbränningen till och med?

När man tränar så blir ju proteinbalansen negativ, men blir inte proteinbalansen ännu sämre då om man inte tar nåt protein innan fettförbränning när kroppen har legat under en katabol fas under natten?

King Grub
2006-07-12, 16:23
Ingen form av konditionsträning ökar fettförbränningen över dygnet vid ett matchat energiintag. Den ökade energiförbrukning täcks av ökad kolhydratoxidation.

Glykogendepåerna är inte tomma på morgonen, tvärtom. Har du lyckats tömma dom i sängen har du ägnat dig åt väldigt akrobatiska övningar där. Vid normalt ätande är glykogendepåerna snarare större på morgonen när man vaknar än när man går och lägger sig, eftersom kolhydrat man ätit dagen innan då har hunnit lagras in.

L-Sami
2006-07-12, 17:25
Ingen form av konditionsträning ökar fettförbränningen över dygnet vid ett matchat energiintag. Den ökade energiförbrukning täcks av ökad kolhydratoxidation.

Glykogendepåerna är inte tomma på morgonen, tvärtom. Har du lyckats tömma dom i sängen har du ägnat dig åt väldigt akrobatiska övningar där. Vid normalt ätande är glykogendepåerna snarare större på morgonen när man vaknar än när man går och lägger sig, eftersom kolhydrat man ätit dagen innan då har hunnit lagras in.


Men hur kommer det sej att man har inte lika mycket energi då på morgonen om man har glykogendepåerna fulla? ..Om jag går tiil gymet på morgonen så orkar jag inte lyfta lika mycket och intensivt! Nästan helt orklös!

E det bara någonting i mitt huvud som säger det att jag är svag på morgonen eller? sen också har inte jag alls samma tryck i musklerna på morgonen, jag som trodde att det berodde på tömda glykogendepåer!

larre
2006-07-13, 06:08
Glykogendepåerna är inte tomma på morgonen, tvärtom. Har du lyckats tömma dom i sängen har du ägnat dig åt väldigt akrobatiska övningar där. Vid normalt ätande är glykogendepåerna snarare större på morgonen när man vaknar än när man går och lägger sig, eftersom kolhydrat man ätit dagen innan då har hunnit lagras in.
Nu hänger jag fasiken inte med.
Ska det inte vara så att glykogennivåerna ska vara väldigt låga på morgonen så att kroppen tar energin från fettet vid träning innan frukost?
Är det inte det som är det fina med morgonpromenader?

Cerberus
2006-07-13, 07:30
Nu hänger jag fasiken inte med.
Ska det inte vara så att glykogennivåerna ska vara väldigt låga på morgonen så att kroppen tar energin från fettet vid träning innan frukost?
Är det inte det som är det fina med morgonpromenader?

Nej det är låga insulin-nivåer pga nattens långa(förhoppningsvis) fasta som står för den fettförbrännande effekten under aktivitet.

L-Sami
2006-07-13, 09:29
Nej det är låga insulin-nivåer pga nattens långa(förhoppningsvis) fasta som står för den fettförbrännande effekten under aktivitet.

Men då förbränner man fett på bästa möjliga sätt direkt på morgonen! När insulin nivåerna är låga!

men sen säger man att om man bränner fett på morgonen så förbränner man kolhydrater på kvällen!

Det måste ändå vara bäst att förbränna fett då man har möjligheten att bränna fett som mest!

King Grub
2006-07-13, 09:36
Men då förbränner man fett på bästa möjliga sätt direkt på morgonen! När insulin nivåerna är låga!

men sen säger man att om man bränner fett på morgonen så förbränner man kolhydrater på kvällen!

Det måste ändå vara bäst att förbränna fett då man har möjligheten att bränna fett som mest!

Det spelar ingen roll.

Fastande förbränner man mer energi från fett under aktiviteten, men då nedregleras fettförbränningen under resten av dagen. Har man ätit innan, förbrukar man mer kolhydrat under aktivteten, men då förbränner man mer fett vid andra tidpunkter.

Det jämnar ut sig, och slutresultatet på fettförbränningen över dygnet blir detsamma. En eventuell fettminskning hänger på ett eventuellt energiunderskott.

Ingen form av träning, konditionsträning eller styrketräning, oavsett intensitet eller tidpunkt, ökar fettförbränningen över dygnet jämfört med en vilodag vid matchat energiintag.

jewzie
2006-07-13, 09:37
Men då förbränner man fett på bästa möjliga sätt direkt på morgonen! När insulin nivåerna är låga!

men sen säger man att om man bränner fett på morgonen så förbränner man kolhydrater på kvällen!

Det måste ändå vara bäst att förbränna fett då man har möjligheten att bränna fett som mest!
väldigt individuellt.. jag hatar morgonpromenader så jag går 2h varannan kväll istället. Funkar för mig

King Grub
2006-07-13, 09:39
väldigt individuellt..

Nej, det är energi in minus energi ut för alla, och det är ett energiunderskott som åstadkommer en negativ fettbalans, oavsett hur energiunderskottet i sin tur åsdatkommits. Det är inte individuellt alls.

jewzie
2006-07-13, 09:43
Nej, det är energi in minus energi ut för alla, och det är ett energiunderskott som åstadkommer en negativ fettbalans, oavsett hur energiunderskottet i sin tur åsdatkommits. Det är inte individuellt alls.
jag syftade på vad som man föredrag för typ utav fettförbränning före frukost eller på kvällen. Alla är ju inte morgonpigga smurfar. Jag skrev lite flummigt nu när jag ser tillbaka på det, men det var i alla fall vad jag menade. Och som du skrev så är det underskottet som är huvudsaken.

L-Sami
2006-07-13, 10:09
väldigt individuellt.. jag hatar morgonpromenader så jag går 2h varannan kväll istället. Funkar för mig

Det är mycket möjligt det är individuellt...

jewzie
2006-07-13, 11:46
Det är mycket möjligt det är individuellt...
?????


Fattar inte vad du menar.. det är inte ens formulerat rätt på något vis.

L-Sami
2006-07-13, 12:06
?????


Fattar inte vad du menar.. det är inte ens formulerat rätt på något vis.

Jag håller med dej att det är väldigt individuellt vad som passar en när det gäller fettförbränning! Det var det jag menade!