handdator

Visa fullständig version : En hel kungfu-armé tränar (video)


Officer
2006-07-12, 11:22
http://www.m90.org/index.php?id=18475

Mäktigt!

Kico
2006-07-12, 11:24
Kan... inte... låta... bli...

Kung Fu suger hand-to-hand och jag respekterar en duktig fribrottare framför vilken "master" som helst.

Gah, där kom det. Nåja, jag försökte låta bli iaf.

Officer
2006-07-12, 11:25
Kung Fu suger hand-to-hand och jag respekterar en duktig fribrottare framför vilken "master" som helst.


Okej då vet vi

dared
2006-07-12, 11:33
Såg riktigt ballt ut faktiskt.

mathor
2006-07-12, 11:35
Häftig squaredancing.

MasterChief
2006-07-12, 11:36
Är det bara jag som tänker på en sån här när jag ser dem?
http://home.comcast.net/~massbackwards/minigun.jpg

Langster
2006-07-12, 11:54
Kan... inte... låta... bli...

Kung Fu suger hand-to-hand och jag respekterar en duktig fribrottare framför vilken "master" som helst.

Gah, där kom det. Nåja, jag försökte låta bli iaf.
Alla tränar kanske inte kampsport för att bli duktiga på att slå ner folk. Det heter ju kampSPORT eftersom det är en sport... Om det är så viktigt att kunna slå ner och döda borde man väl skaffa en sån minigun som masterchief postade istället för att träna. - Jag respekterar en duktig minigun användare framför vilken fribrottare som helst...?

Kung Fu handlar mycket om uppvisning, typ som gymnastik.

Kung Fu är en bra träningsform som ger en vältränad och välkontrollerad kropp.

pragmatist
2006-07-12, 12:27
Det töntiga är ju att man marknadsför kung fu och liknande kampkonster som effektiva i närstrid, historiskt prövade på slagfältet etc. I själva verket är så gott som alla asiatiska kampsporter mer eller mindre kommersiella 1900-talsprodukter som har ganska lite med sina historiska föregångare att göra.

Langster
2006-07-12, 15:06
Det töntiga är ju att man marknadsför kung fu och liknande kampkonster som effektiva i närstrid, historiskt prövade på slagfältet etc. I själva verket är så gott som alla asiatiska kampsporter mer eller mindre kommersiella 1900-talsprodukter som har ganska lite med sina historiska föregångare att göra.
Vem marknadsför dem så?

Dav0d
2006-07-12, 15:39
En annan syn och se på det hela är att alla de där Kung-fu utövarna lätt skulle offra sitt liv på ett slagfält för sin "sak" och sitt land. Jämfört med vad brottarna skulle, allting handlar alltså inte om att få fysisk styrka, den mentala biten är viktigast i strid. Vi pratar väl ändå om strid ?

Självklart kan det finnas bättre sätt att få en duglig stridstyrka, men jag tror Kung-Fu stilen räcker gott och väl.