handdator

Visa fullständig version : Kärlekstråden


Sidor : [1] 2 3 4

Pudzianovski
2006-07-11, 21:23
Tänkte det vore bra med tråd en efter alla kärleksfrågor ??
Här kan du diskutera dina problem och dina glädjestunder!!

Är du kär? Vad är kärlek? Har du problem du vill ha hjälp med?

Kom ut ur gaderoben och släpp fram dina känslor.....

(Får jag mer en ett svar i den här tråden blir jag nöjd)

:love: :love: :love: :love: :thumbup:

Baan
2006-07-11, 21:25
Jag kan väl ge dig en bump utan att skriva något kul.

Är inte kär men skulle väl vara kul om det hände, men då behöver det nog hända en del för att såna känslor ska dyka upp. Tyvärr blir man inte lika lätt kär jämfört med när man gick på mellanstadiet och tiden däromkring, saknar det nästan lite :)

hum
2006-07-11, 21:26
Jag vill bli kär. Kärlek är bra. :thumbup:

tossefar
2006-07-11, 21:27
snela moste knula? snela?

bluelight
2006-07-11, 21:28
kärlek är skit, fan.

jwzrd
2006-07-11, 21:28
snela moste knula? snela?

Snela klapa snopen?

Janna
2006-07-11, 21:30
jag e olyckligt kär i Afanatic :'(

ankan
2006-07-11, 21:32
Jag är kär, tror jag, eller jag vet int. Komplicerat är det iallafall *cry*

Krampus
2006-07-11, 21:33
Kärlek är när man känner sig så komplett i en annan persons närvaro att man kan dö.

Pudzianovski
2006-07-11, 21:33
Från ordboken

Kärlek förälskelse; passion; erotik; tillgivenhet, vänskap; hängivenhet, starkt intresse

Känner du så är du nog kär ?!

:thumbup:

Pudzianovski
2006-07-11, 21:34
Jag är kär, tror jag, eller jag vet int. Komplicerat är det iallafall *cry*

Låt oss höra nu så ska nog någon hjälpa dig !

Modde
2006-07-11, 21:36
Magkänslan man får när man är nykär beror bara på att man inte vågar fisa i dennes närhet. Så fort man vågar släppa sig måste man hitta en ny.

Longshot
2006-07-11, 21:39
Magkänslan man får när man är nykär beror bara på att man inte vågar fisa i dennes närhet. Så fort man vågar släppa sig måste man hitta en ny.

Uhm? :Virro
Det där låter som när man dansade tryckare till lady in red på ett mellanstadiedisco.

Ironbabe
2006-07-11, 21:43
Magkänslan man får när man är nykär beror bara på att man inte vågar fisa i dennes närhet. Så fort man vågar släppa sig måste man hitta en ny.
Eller så vågar man släppa sig i varandras närhet och tycka att det är kul?! (jag tycker det är kul att fisa *screwy* )

Röda_Lacket
2006-07-11, 21:50
Själv har man varit singel i 1 år ganska precis.... Desperationen har gått över till ett skumt tillstånd där jag inte bryr mig längre vilket kanske är bra.

hum
2006-07-11, 21:51
Okej en fråga:

Hur gör man för att få tillbaka "oj vad skönt"-känslan som uppstod precis efter att precis ha blivit singel, och få bort "jag är ensam och tragisk"-känslan som så smått försöker ta överhanden?

/ dum självplågare som precis glott på en bild av tidigare flickvän i några minuter... *screwy*

Pudzianovski
2006-07-11, 21:54
Okej en fråga:

Hur gör man för att få tillbaka "oj vad skönt"-känslan som uppstod precis efter att precis ha blivit singel, och få bort "jag är ensam och tragisk"-känslan som så smått försöker ta överhanden?

/ dum självplågare som precis glott på en bild av tidigare flickvän i några minuter... *screwy*

Man kan jobba ihop massa pengar och köpa AAS och tokdopa sig och bänka alla gymmets vikter och sen slita av sig tröjan och posa för hela gymmet......men man kan göra annat också :thumbup:

hum
2006-07-11, 21:58
Man kan jobba ihop massa pengar och köpa AAS och tokdopa sig och bänka alla gymmets vikter och sen slita av sig tröjan och posa för hela gymmet......men man kan göra annat också :thumbup:

kan tyvärr inte tacka för detta tips men hej svejs på dig! :thumbup:

Nu ska jag sova och drömma vackra drömmar.

machine gun
2006-07-11, 22:43
Jag är tokkär sedan 2 ½ år och nybliven sambo :)

Starkar
2006-07-11, 22:45
"Love is not only blind but stupid." Al Bundy

myggan
2006-07-11, 22:46
Själv har man varit singel i 1 år ganska precis.... Desperationen har gått över till ett skumt tillstånd där jag inte bryr mig längre vilket kanske är bra.

det är ett hemskt och ondskefullt tillstånd.
jag har själv gått i det alldeles för länge :(

martin_vbg
2006-07-11, 22:50
det är ett hemskt och ondskefullt tillstånd.
jag har själv gått i det alldeles för länge :(

Samma här, men kände faktiskt precis som Hum skrev första två veckorna rätt konstigt egentligen...

Bronkitkorv
2006-07-12, 08:41
Efter en längre relation så går kärleken över i nån slags vänskap/******.
Vilka visdoms ord...

Loke
2006-07-12, 08:44
Okej en fråga:

Hur gör man för att få tillbaka "oj vad skönt"-känslan som uppstod precis efter att precis ha blivit singel, och få bort "jag är ensam och tragisk"-känslan som så smått försöker ta överhanden?

/ dum självplågare som precis glott på en bild av tidigare flickvän i några minuter... *screwy*

En massa sex med olika tjejer lär väl vara ett steg på vägen?

hallar
2006-07-12, 08:47
Jag är inte kär nu, har börjat hitta tillbaka till mig själv. Men vore inte fel att gå och bli kär. En liten sommarfling skulle sitta fint, någon att hålla i handen och dra till stranden med. Vad mysig jag känner mig idag :)

Kico
2006-07-12, 09:22
Magkänslan man får när man är nykär beror bara på att man inte vågar fisa i dennes närhet. Så fort man vågar släppa sig måste man hitta en ny.

Asså det där är djupare än man kanske tror. Bra skrivet!

Herkulez
2006-07-12, 09:25
Okej en fråga:

Hur gör man för att få tillbaka "oj vad skönt"-känslan som uppstod precis efter att precis ha blivit singel, och få bort "jag är ensam och tragisk"-känslan som så smått försöker ta överhanden?

/ dum självplågare som precis glott på en bild av tidigare flickvän i några minuter... *screwy*
hitta en ny att leka med, funkade för mig.

userfriendly
2006-07-12, 09:27
Japp jag är kär.
Det är som att man inte är riktigt hel utan den andre. Att allt stämmer när man e tillsammans.

userfriendly
2006-07-12, 09:27
Okej en fråga:

Hur gör man för att få tillbaka "oj vad skönt"-känslan som uppstod precis efter att precis ha blivit singel, och få bort "jag är ensam och tragisk"-känslan som så smått försöker ta överhanden?

/ dum självplågare som precis glott på en bild av tidigare flickvän i några minuter... *screwy*

du får tänka på alla dåliga saker med det gamla förhållandet, försöka fokusera på de bra sakerna du har runt omkring dig nu.
Gå ut o flirta lite kanske

Lafayette
2020-07-29, 18:19
Japp jag är kär.
Det är som att man inte är riktigt hel utan den andre. Att allt stämmer när man e tillsammans.

Grattis!

Brofessorn
2020-07-29, 18:21
https://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/636/113/d8c.gif

Diomedea exulans
2020-07-29, 18:42
In before the nazis!

Angel
2020-07-29, 20:45
Jag är kär!

Cykelcykel
2020-07-30, 06:29
Är glad att jag iaf varit kär en gång och upplevt det. Att vara nykär är speciellt.
Tveksam till att jag kommer uppleva det igen.

Diomedea exulans
2020-07-30, 06:33
Men varför är trådfan inte låst än?

Cykelcykel
2020-07-30, 06:46
Vad menar du dio?

40plus
2020-07-30, 06:51
Är glad att jag iaf varit kär en gång och upplevt det. Att vara nykär är speciellt.
Tveksam till att jag kommer uppleva det igen.

Jag är inte glad för det, förlorade mitt livs kärlek och det gör fan ont hela tiden. Fortfarande efter mer än ett år är det jobbigt att tänka på henne.

Diomedea exulans
2020-07-30, 06:58
Vad menar du dio?

Alla dejtingtrådar låses ju.

skyffelmördarn
2020-07-30, 07:50
Alla dejtingtrådar låses ju.

För att tråden handlar om kärlek och kärleken går inte besegra?

kFzRigSk_o0

Lafayette
2020-07-30, 07:51
För att tråden handlar om kärlek och kärleken går inte besegra?

kFzRigSk_o0

Exakt *hug*

Diomedea exulans
2020-07-30, 10:06
Okej! Eller så har Mental tagit en lång sovmorgon idag.

Jag hade hursomhelst lite funderingar kring mitt dejtande, men jag orkar inte skriva ner dem, för om jag skriver om mig själv kommer bara någon anklaga mig för att vara självupptagen och ta över tråden.

Läskeblask
2020-07-30, 10:16
Jag är inte glad för det, förlorade mitt livs kärlek och det gör fan ont hela tiden. Fortfarande efter mer än ett år är det jobbigt att tänka på henne.

Lider med dig. Kärlek är nice men sådär när man funderar över vad det gett och tagit så vet jag ej vilken sida vinner. Det är klische att säga att det finns många fiskar i vattnet men det är sant även om man gång på gång blir biten. Jag blev aldrig ledsen men ett hat har byggts upp och det har följt med trots det är 4 år sedan

Lafayette
2020-07-30, 10:46
Okej! Eller så har Mental tagit en lång sovmorgon idag.

Jag hade hursomhelst lite funderingar kring mitt dejtande, men jag orkar inte skriva ner dem, för om jag skriver om mig själv kommer bara någon anklaga mig för att vara självupptagen och ta över tråden.

Bry dig inte om the haterz. Du har tankar som måste ut och det är viktigare. Kärlek till alla

Diomedea exulans
2020-07-30, 21:57
Bry dig inte om the haterz. Du har tankar som måste ut och det är viktigare. Kärlek till alla

Nej, nu ska jag ge haterzarna dåligt samvete!

svenbanan
2020-07-30, 23:08
Alla dejtingtrådar låses ju.

Trådarna låses ju inte pga pratet om dejting och kärlek. De blir låsta pga de sidospår de alltid leder till.

Lafayette
2020-09-12, 14:22
Är det värt att köpa Tinder Gold eller är det bara lurendrejeri?

svenbanan
2020-09-12, 14:27
Det ska inte vara nån jävla kärlek här på forumet har ju modsen sagt! Stäng skiten genast och permabanna alla inblandade!

Diomedea exulans
2020-09-12, 15:16
Är det värt att köpa Tinder Gold eller är det bara lurendrejeri?

Ovärderligt. Skillnaden är ungefär som mellan om man skulle gå och knacka dörr för att höra om någon vill köpa ens PS2 gentemot om man skulle lägga upp en annons om det på Blocket. Årets sämsta liknelse, men ändå.

Det ska inte vara nån jävla kärlek här på forumet har ju modsen sagt! Stäng skiten genast och permabanna alla inblandade!

Jag kommer ändå inte sluta älska dig.

Lafayette
2020-09-12, 15:22
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby

StarkaUlf
2020-09-12, 15:24
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby

*hug*

Diomedea exulans
2020-09-12, 15:31
Jag hatar att ge dem pengar men du sålde in det för bra, im going gold baby

Men ta bara en månad. Det korrekta förfaringssättet är:

- Köp en månad, kolla alla gillningar.
- När månaden har gått ut, vänta tills man har 100 gillningar igen.
- Repeat.

Lafayette
2020-09-12, 15:54
Tack, good to know. *popcorn*

trädgårdsmöbel
2020-09-12, 22:04
Trådarna låses ju inte pga pratet om dejting och kärlek. De blir låsta pga de sidospår de alltid leder till.

Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.

svenbanan
2020-09-13, 00:43
Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.

Eller så kan det vara så att de trådarna som för detta stickspår också tenderar att ha en hel drös med riktigt misogyna inlägg, samt att Nilz-trollen snabbt sniffar upp dem och flockas för att ytterligare "bidra" till ett skönt debattklimat.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är fullt möjligt att göra sin röst hörd trots att man har rätt urspårade idéer utan att bli bannad eller få trådar låsta. Men man får lov att formulera inläggen så att de iaf passar någorlunda inom ramarna för formureglerna.

Diomedea exulans
2020-09-13, 09:08
Sidospåret är i 9 fall av 10 när någon stackare dumt nog vågar sig på att yttra något om svårighet i dejting pga sitt manliga kön.

Då blir det skäll från ptta håll i tre sidor följt av att det är hans fel att tråden låses.

Eller så kan det vara så att de trådarna som för detta stickspår också tenderar att ha en hel drös med riktigt misogyna inlägg, samt att Nilz-trollen snabbt sniffar upp dem och flockas för att ytterligare "bidra" till ett skönt debattklimat.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är fullt möjligt att göra sin röst hörd trots att man har rätt urspårade idéer utan att bli bannad eller få trådar låsta. Men man får lov att formulera inläggen så att de iaf passar någorlunda inom ramarna för formureglerna.
Men den förra tråden låstes för att folk diskuterade mina föräldrars ekonomi. Och tråden dessförinnan låstes för att Aryt anklagade folk för skryt. Dessutom ser jag knappt röken av nazisterna längre, det kanske är alla genus-och HBTQ-projekt staten finansierat på sistone som börjat bita.

För övrigt nyper jag mig fortfarande i armen varje gång jag ser att denna tråd är olåst. Det kan bara förklaras med gudomligt ingripande. Abiogenes är ingenting jämfört med att det här tråden får vara olåst. Klein, jag ger mig, det finns en gud.

trädgårdsmöbel
2020-09-13, 09:32
Men den förra tråden låstes för att folk diskuterade mina föräldrars ekonomi. Och tråden dessförinnan låstes för att Aryt anklagade folk för skryt. Dessutom ser jag knappt röken av nazisterna längre, det kanske är alla genus-och HBTQ-projekt staten finansierat på sistone som börjat bita.

För övrigt nyper jag mig fortfarande i armen varje gång jag ser att denna tråd är olåst. Det kan bara förklaras med gudomligt ingripande. Abiogenes är ingenting jämfört med att det här tråden får vara olåst. Klein, jag ger mig, det finns en gud.

Jag trollade lite där. Trådarna låstes inte pga att Aryt anklagade folk för skryt eller för att dina föräldrars ekonomi diskuterades. Tråden låstes för att någon inte gillar när vi har roligt. "Nej men vad är det jag ser? Några som genom lite trams och låtsad indignation har trevligt när de diskuterar? Några som njuter av en tillfällig distraktion i sin vardag? Så kan vi inte ha det! Stopp och belägg! Lås skiten!".

Diomedea exulans
2020-09-13, 10:43
Jag trollade lite där. Trådarna låstes inte pga att Aryt anklagade folk för skryt eller för att dina föräldrars ekonomi diskuterades. Tråden låstes för att någon inte gillar när vi har roligt. "Nej men vad är det jag ser? Några som genom lite trams och låtsad indignation har trevligt när de diskuterar? Några som njuter av en tillfällig distraktion i sin vardag? Så kan vi inte ha det! Stopp och belägg! Lås skiten!".

Ge det tid. Nuförtiden får vi ju prata om doping obehindrat. Om fem år kommer vi få prata om dejting.

Doping och dejting, de stavas ju till och med snarlikt.

Diomedea exulans
2020-09-14, 13:14
Haha, här ska ni få höra vilket flyt jag hade.

Jag snackade med en tjej på Tinder. Inga tecken på ointresse från henne. Så plötsligt avmatchade hon.

Jag tyckte att det skedde så abrupt att jag trodde hon helt enkelt hade råkat trycka fel.

Så jag bestämde mig för att stalka reda på henne. Funderade på att be om tips här på Kolo, i vilken tråd som nu skulle passat. Men jag tänkte att jag isåfall bara skulle få svar om att ”det är klart hon avmatchade dig med mening för att hon var ointresserad”, och att jag, om jag återberättade vår konversation, bara skulle få höra ”klart hon avmatchade om du skrev si, det är ju beta” eller ”klart hon avmatchade om du skrev så, det är ju sexuellt aggressivt”. Så jag lät bli att be om tips.

Jag mindes hennes förnamn, ålder, ungefärliga avstånd från mig, och lite andra smådetaljer, som att hon var yogainstruktör. Jag testade att googla och Facebooksöka några av de grejerna. Och sanna mina ord, jag hittade henne på Facebook! Och skrev, och hon svarade att hon inte alls avmatchat mig, utan att Tinder hade haft tekniskt fel.

Känner mig lite stolt över mina stalkingskills.

Lafayette
2020-09-14, 13:28
Yoga-instruktör? Nu går du all in Dio

Diomedea exulans
2020-09-14, 14:42
Yoga-instruktör? Nu går du all in Dio

Igår blev jag avmatchad av en poledancing-instruktör för hon ville ha en man ”med tydligare framtidsplaner”.

Jag tänker på ordspråket ”when God closes a door, he opens a window”!

chidde
2020-09-14, 17:52
Igår blev jag avmatchad av en poledancing-instruktör för hon ville ha en man ”med tydligare framtidsplaner”.


Den dar maste tas pa hakan

Diomedea exulans
2020-09-14, 17:53
Den dar maste tas pa hakan

Den där måste tas på hakan? Vad betyder det?

Lafayette
2020-09-14, 17:59
Jag googlade och fick fram Hakan Tas, politiker

Diomedea exulans
2020-09-14, 18:02
Det är inte första gången jag har lite svårt att förstå vad herr Chidde menar när han uttrycker sig, jag tror all tid i Storbritannien har fått honom att börja glömma av svenskan lite.

chidde
2020-09-14, 18:05
Den där måste tas på hakan? Vad betyder det?

Ta ett slag pa hakan, typ ta emot kritik och inse egna fel/brister och forbattra sig darefter

Diomedea exulans
2020-09-14, 18:10
Ta ett slag pa hakan, typ ta emot kritik och inse egna fel/brister och forbattra sig darefter

Så varje gång en tjej dissar mig för någonting så måste jag ändra mig efter hennes önskemål? Då kan jag berätta att jag måste bli sexuellt dominant, bli sexuellt våldsam, bli feminist samt bli mer välhängd, för att komma på några saker på rak arm.

chidde
2020-09-14, 18:29
Det är inte första gången jag har lite svårt att förstå vad herr Chidde menar när han uttrycker sig, jag tror all tid i Storbritannien har fått honom att börja glömma av svenskan lite.

Hmm... googlade nyss och hittade inte motsvarigheten pa svenska
Men du har ratt, 12 ar i UK har satt sina spar och det hjalper inte nar min enda svenskzon ar kolo da jag inte har nagra svenskar i min umgangeskrets samtidigt som jag har slutat titta pa Paradise Hotel

Jag lovar battring :em:

Så varje gång en tjej dissar mig för någonting så måste jag ändra mig efter hennes önskemål? Då kan jag berätta att jag måste bli sexuellt dominant, bli sexuellt våldsam, bli feminist samt bli mer välhängd, för att komma på några saker på rak arm.

Inte helt, men delar av det kanske
Man maste vara odmjuk nog att ta bort kanslor (t ex, glom att det ar en random brud pa Tinder) och lasa mellan raderna, stall dig sjalv fragan: Har jag tydliga framtidsplaner? Ar dem tillrackligt bra eller gar det att forbattra nanstans?

Du ar en klok karl, jag vill tro att du kan skilja pa vad som ar relevant eller inte. Att bli mer valhangd och diverse sexfantasier t ex, kanns irrelevant

Ontopic, paus i mitt 2-ariga forhallande just nu
Exakt vad det innebar och/eller vad vart nasta steg leder till kanns oviss och oklart

Diomedea exulans
2020-09-14, 21:37
Hmm... googlade nyss och hittade inte motsvarigheten pa svenska
Men du har ratt, 12 ar i UK har satt sina spar och det hjalper inte nar min enda svenskzon ar kolo da jag inte har nagra svenskar i min umgangeskrets samtidigt som jag har slutat titta pa Paradise Hotel

Jag lovar battring :em:

Så farligt är det inte, det har hänt något enstaka gång att jag haft svårt att hänga med i svängarna bara.

Du lär ju vara en jäkel på engelska, om inte annat. Det smäller för mig högre än att vara bra på svenska.

Inte helt, men delar av det kanske
Man maste vara odmjuk nog att ta bort kanslor (t ex, glom att det ar en random brud pa Tinder) och lasa mellan raderna, stall dig sjalv fragan: Har jag tydliga framtidsplaner? Ar dem tillrackligt bra eller gar det att forbattra nanstans?

Du ar en klok karl, jag vill tro att du kan skilja pa vad som ar relevant eller inte. Att bli mer valhangd och diverse sexfantasier t ex, kanns irrelevant

Tack!

Nej, jag har inte tydliga framtidsplaner och jag har mått dåligt över det i årtionden. Vilket gjorde att hennes kommentar sved extra hårt, den gjorde mig smådeppig resten av dagen. Jag kan komma på tio andra saker jag hellre hade blivit dumpad för.

Men jag vet inte hur planera skulle kunna göras tydligare. Jag har inget jag brinner för, så det enda jag kan göra är att "bara ta något" och köra på det. Vilket jag har prövat några gånger, med resultatet att det gått käpprätt åt skogen varenda gång. Ett exempel som känns lämpligt här är att jag gick bartenderutbildning en gång. Vi fick lära oss några drinkar varje dag, och jag hade alltid glömt dem till nästa dag. Det låter nästan som ett skämt, men: De enda drinkarna jag kunde efter utbildningen var de som har ingredienserna i namnet, som Gin & Tonic. Så går det alltid när jag försöker lära mig något jag inte är intresserad av.

En annan väg att gå är att sluta må dåligt över min brist på framtidsplaner. Om man ska vara helt ärlig kommer jag nog alltid känna någon vars soffa jag kan krascha på några månader, så vad är jag orolig över egentligen? Det är ungefär så terapeuter har sagt när jag tagit upp ämnet med dem. Det verkar förresten vara ett genomgripande tema: folk i min vardag brukar be mig att ändra mig själv, medan terapeuter snarare brukar försöka få mig att acceptera mig själv som jag är.

Det går att diskutera vilka jag bör lyssna på, men av ändringarna folk i min vardag ber mig göra är ironiskt nog att sluta bry mig om vad andra tycker hela tiden.

Sen tycker jag det är en jävligt skum sak att dumpa någon för, att personen inte har tillräckligt klara framtidsplaner. Jag menar, tänk dig själv: du träffar en tjej som är skitsnygg, rolig, snäll, smart, ärlig och hårt arbetande... Men hon har fortfarande inte bestämt sig för vad hon ska göra om ett halvår när hennes jobb på Ica läggs ner. Inte fan hade man dumpat henne för det.

Fast alla har ju sina preferenser. Jag själv dumpade en tjej för lite sedan för hon hade för stor mage (det framkom när vi skickat bilder ett tag), det finns säkert många som tycker att det är jävligt skumt.

chidde
2020-09-14, 22:40
Sen tycker jag det är en jävligt skum sak att dumpa någon för, att personen inte har tillräckligt klara framtidsplaner. Jag menar, tänk dig själv: du träffar en tjej som är skitsnygg, rolig, snäll, smart, ärlig och hårt arbetande... Men hon har fortfarande inte bestämt sig för vad hon ska göra om ett halvår när hennes jobb på Ica läggs ner. Inte fan hade man dumpat henne för det.

Fast alla har ju sina preferenser. Jag själv dumpade en tjej för lite sedan för hon hade för stor mage (det framkom när vi skickat bilder ett tag), det finns säkert många som tycker att det är jävligt skumt.

Det star sakert pa en av kolos tradar om jag letar, men hur gammal var du nu? (om jag far lov)

Tjejen du beskriver ovan tickade helt klart mina boxar om jag befann mig i mina sena tonar eller tidig 20-ars alder men nu nar man "inte ar 20 langre" kanns det lite som att varderingar har blivit annorlunda ocksa

Det visuella, dvs utseende, forandras med tiden och det man tyckte var snyggt innan behover inte vara snyggt nu. Det ar forst pa senare ar jag borjat forsta att skonhet kommer fran insidan och dar ingar rolig, small, smart och arlig (som du beskrev)

Du ser, folk som inte vet vad de vill gora med sina liv har en uppforsbacke, da det aven kan betyda att de inte vet vad de letar efter. Det behover inte nodvandigtvis vara relaterat till jobb hela tiden, men en plan atminstone

Typ, vill du bilda familj? Tycker du om husdjur? Ar du en stadsratta eller bonde? Gillar du att resa och utforska?

Extremt viktiga fragor i min mening, ar man en person som inte alls tycker om barn och "matchar" med nagon pa Tinder som vill ha minst 5 ungar, da kan man redan i tidigt stadie rakna ut att det aldrig kommer funka aven om det fysiska passade in dar och da

Angel
2020-09-14, 23:13
Tråkigt med paus Chidde. Var det på bådas intiativ?

trädgårdsmöbel
2020-09-15, 11:11
Jag har läst tillräckligt mycket relationstrådar för att gissa att "ta en paus" oftast betyder. "Jag älskar dig fortfarande, men jag är mer intresserad av någon annan. Jag vill testa hur det är med den andre, men skulle gärna vilja ha tillbaks dig om denne inte lever upp till förväntningarna" eller "Jag vill se efter ordentligt om gräset är grönare på andra ställen. Men är det inte det vill jag tillbaks till vår gräsmatta"

Sorry Chidde :(

(Om inte det var du som ville ha paus för att kolla grönhetsgraden på andra gräsmattor, isåfall "Well played")

mini
2020-09-15, 12:27
Ja, alltså, paus, vad är grejen? För mig är paus inget man kan ta från en relation. Antingen är man tillsammans eller inte. Sedan kan relationen se olika ut för olika människor och i olika faser, men jag ser inte heller hur en paus ska förändra något till det bättre. Det enda det gör är att någon utforskar att vara utanför relationen och den andra står undrande kvar i ett vakuum.

rooz
2020-09-15, 12:42
jag vill ha pause= knula ngn annan och se om jag gillar det, annars kommer jag tillbaka.

PureWhey
2020-09-15, 14:12
^

Japp

Diomedea exulans
2020-09-15, 17:20
Det star sakert pa en av kolos tradar om jag letar, men hur gammal var du nu? (om jag far lov)
Inga problem, 37 är jag.

Du ser, folk som inte vet vad de vill gora med sina liv har en uppforsbacke, da det aven kan betyda att de inte vet vad de letar efter. Det behover inte nodvandigtvis vara relaterat till jobb hela tiden, men en plan atminstone

Typ, vill du bilda familj? Tycker du om husdjur? Ar du en stadsratta eller bonde? Gillar du att resa och utforska?

Extremt viktiga fragor i min mening, ar man en person som inte alls tycker om barn och "matchar" med nagon pa Tinder som vill ha minst 5 ungar, da kan man redan i tidigt stadie rakna ut att det aldrig kommer funka aven om det fysiska passade in dar och da

Men då kan man väl fråga vilka saker som är oklart, istället för att bara rakt av dissa personen.

Lafayette
2020-09-15, 17:22
Tänk att vi har oss en ny relationstråd. Kärleken segrar

Diomedea exulans
2020-09-15, 17:37
Tänk att vi har oss en ny relationstråd. Kärleken segrar

Knepet är att kalla det för något annat än dejting. Skriver vi ordet dejting så blir tråden låst.

Det är precis som att man får prata om doping, om man istället kallar det ”dunderhonung”.

Tänk om vi redan för två år sedan kommit på eufemismen ”kärlek”. Vi hade besparat oss ett halvdussin låsta trådar.

rooz
2020-09-15, 18:53
Tänk att vi har oss en ny relationstråd. Kärleken segrar

Lugnt, jag lär vara på flaskan snart nog att trolla tråden tillräckligt för att låsa den.

Annars fixar ni det säkert innan helgen.

smerk
2020-09-15, 19:35
En liten rolig erfarenhet från mitt liv:
Tjejen pratar i sömnen. Inatt sade hon någonting som skulle kunna innebära något negativt för relationen. Bör jag lägga tankeverksamhet på detta?

Brofessorn
2020-09-15, 19:48
Hur negativt hade det varit för relationen på en skala från ett till tio?

smerk
2020-09-15, 19:51
hur negativt hade det varit för relationen på en skala från ett till tio?

6/10

Lafayette
2020-09-15, 20:00
Vad sade hon?

Diomedea exulans
2020-09-15, 20:09
En liten rolig erfarenhet från mitt liv:
Tjejen pratar i sömnen. Inatt sade hon någonting som skulle kunna innebära något negativt för relationen. Bör jag lägga tankeverksamhet på detta?

Jag försöker att undvika att snoka i saker jag inte har med att göra, men i det här fallet kan jag inte hålla mig, så: Exakt vad sa hon?

Don H
2020-09-15, 20:26
En liten rolig erfarenhet från mitt liv:
Tjejen pratar i sömnen. Inatt sade hon någonting som skulle kunna innebära något negativt för relationen. Bör jag lägga tankeverksamhet på detta?

NEJ, sömn är inte sanning

Brofessorn
2020-09-15, 20:28
NEJ, sömn är inte sanning

> Sigmund Freud has joined the chat

Angel
2020-09-15, 20:34
Lugnt, jag lär vara på flaskan snart nog att trolla tråden tillräckligt för att låsa den.

Annars fixar ni det säkert innan helgen.

Hur är livet som gift man Rooz?

svenbanan
2020-09-15, 21:17
Jisses om man skulle stå till doms för allt skit man drömt om. Då skulle jag bli blivit bränd på bål.

Jag hade en period (för väldigt länge sedan iofs) då jag hade en återkommande dröm att jag hade mördat någon (eller kanske flera personer). Jag styckade upp dem och hade likdelarna i svarta sopsäckar i bakluckan på bilen. Det var själva upptakten på drömmen. Själva huvuddelen av drömmen var sedan att jag åkte runt med de där jävla sopsäckarna och försökte bli av med dem för att komma undan polisen. Men det var alltid nån som kom på mig när jag försökte stoppa dem i nån soptunna eller gräva ner dem. Så jag hade typ polisen hack i häl hela nätterna och försökte smita. Tror det alltid slutade med att jag blåste skallen av mig med ett hagelgevär för att jag inte lyckades komma undan.

Tänk er filmen Fargo. Det var exakt samma olustiga känsla hela drömmen.

Jag kan bara föreställa mig vad jag skulle ha sagt ifall jag pratade i sömnen. "Nej älskling, jag ska bara gräva ner en säck med likdelar först, sen kan vi åka och handla".

Ett Orm
2020-09-15, 22:23
Jisses om man skulle stå till doms för allt skit man drömt om. Då skulle jag bli blivit bränd på bål.

Jag hade en period (för väldigt länge sedan iofs) då jag hade en återkommande dröm att jag hade mördat någon (eller kanske flera personer). Jag styckade upp dem och hade likdelarna i svarta sopsäckar i bakluckan på bilen. Det var själva upptakten på drömmen. Själva huvuddelen av drömmen var sedan att jag åkte runt med de där jävla sopsäckarna och försökte bli av med dem för att komma undan polisen. Men det var alltid nån som kom på mig när jag försökte stoppa dem i nån soptunna eller gräva ner dem. Så jag hade typ polisen hack i häl hela nätterna och försökte smita. Tror det alltid slutade med att jag blåste skallen av mig med ett hagelgevär för att jag inte lyckades komma undan.

Tänk er filmen Fargo. Det var exakt samma olustiga känsla hela drömmen.

Jag kan bara föreställa mig vad jag skulle ha sagt ifall jag pratade i sömnen. "Nej älskling, jag ska bara gräva ner en säck med likdelar först, sen kan vi åka och handla".

Det var ju iaf en tuff dröm, mina "helt plötsligt vara naken i folkmassa" dröm var inte lika fräsiga...
Dessutom hade jag många där jag ramlade ihop och inte kunde ta mig upp. De var också de mest verkliga och det är knappt att jag kan ta gift än idag på att det inte faktiskt har hänt.

Lafayette
2020-09-15, 22:25
NEJ, sömn är inte sanning

Så om din fru hade sagt i sömnen ”Jag hatar min man, han är grotesk och jag vill skiljas!”, sedan hade hon sagt ”det var bara en dröm!”, hade du släppt det och gått vidare?

rooz
2020-09-16, 06:35
Hur är livet som gift man Rooz?

Ungefär som innan, jag har mer tid som student och kan vara mer hemma med vovven & frugan*popcorn*

PureWhey
2020-09-16, 08:52
Så om din fru hade sagt i sömnen ”Jag hatar min man, han är grotesk och jag vill skiljas!”, sedan hade hon sagt ”det var bara en dröm!”, hade du släppt det och gått vidare?

Förmodligen inte, men man bör göra det.

Jag drömmer galna saker och säger säkert sjuka saker också. Inget som har med verkligheten att göra.

Jag skulle dock inte kunna släppa det antagligen :d

Lennix
2020-09-16, 08:54
På tal om drömmar, det finns ju inget mer ologiskt än när frugan drömt att man varit otrogen eller gjort något annat svinigt och vaknar upp och är rasande på en :d

Diomedea exulans
2020-09-16, 08:56
Förmodligen inte, men man bör göra det.

Jag drömmer galna saker och säger säkert sjuka saker också. Inget som har med verkligheten att göra.

+1.

Det är för övrigt exakt likadant med saker jag säger eller gör på fyllan.

PureWhey
2020-09-16, 09:04
På tal om drömmar, det finns ju inget mer ologiskt än när frugan drömt att man varit otrogen eller gjort något annat svinigt och vaknar upp och är rasande på en :d

Det gör hon väl på skämt antar jag? :p

Annars är hon ju galen.

Diomedea exulans
2020-09-16, 09:12
Det gör hon väl på skämt antar jag? :p

Annars är hon ju galen.

+1 igen.

Lennix
2020-09-16, 09:15
Det gör hon väl på skämt antar jag? :p

Annars är hon ju galen.

Nej i 3 sekunder är hon förbannad tills hon fattar att hon drömde :d

Det är som när man själv vaknar upp fly förbannad med en smocka hängandes i luften. (inte mot frun då iofs)

Kanske är galna båda två iofs

Diomedea exulans
2020-09-16, 17:53
Jag kan fortfarande inte tro att ingen moderator har låst den här. Ibland är det som om de vill att man ska ha det trevligt.

Brofessorn
2020-09-16, 19:58
Hur Tindrar man då?

Diomedea exulans
2020-09-16, 20:01
Hur Tindrar man då?

Ladda ner Tinder och öppna, så får du instruktioner.

Lafayette
2020-09-16, 20:04
Hur Tindrar man då?

Äntligen! Kör hårt boomer!:naughty:*hug*

Brofessorn
2020-09-16, 20:04
Kollar på det nu, alla verkar bara göra reklam för sina Instagrams. Är det normalt? Vad ska man ha för bilder då, funkar sexiga spännbilder?

Diomedea exulans
2020-09-16, 20:16
Kollar på det nu, alla verkar bara göra reklam för sina Instagrams. Är det normalt? Vad ska man ha för bilder då, funkar sexiga spännbilder?

Skit i vad ”alla” gör, rätt vad det är så snubblar du över någon som tänker och tycker likadant som du (var fjärde jul är personen dessutom snygg).

Jag tycker snarare du ska fråga dig: Vill jag ha tjejer som gillar sexiga spännisbilder? Jag föreställer mig att tjejer som gillar den typen av bilder är såna som putar med röven på instagram, och såna gillar jag.

svenbanan
2020-09-16, 21:24
Kollar på det nu, alla verkar bara göra reklam för sina Instagrams. Är det normalt? Vad ska man ha för bilder då, funkar sexiga spännbilder?

Man skulle hålla i en fisk. Eller var det det man inte skulle göra kanske?

G.W
2020-09-16, 21:37
På tal om drömmar, det finns ju inget mer ologiskt än när frugan drömt att man varit otrogen eller gjort något annat svinigt och vaknar upp och är rasande på en :d

Har upplevt samma sak med två olika damer :)

Lafayette
2020-09-16, 22:07
Kollar på det nu, alla verkar bara göra reklam för sina Instagrams. Är det normalt? Vad ska man ha för bilder då, funkar sexiga spännbilder?

Då får du jag vill ligga-stämpel. Vi skulle ju hitta en dam för livet till dig ju

40plus
2020-09-17, 06:44
Man skulle hålla i en fisk. Eller var det det man inte skulle göra kanske?

Du tänker på ål. Det är kutym att vänta med ålbilder tills honan ifråga har skickat minst en bild på sig själv som inte är på hennes profil. Alltså: när hon skickar ett spontant taget foto på sig själv så svara du med ålbild. Det är sedan gammalt.

Lafayette
2020-09-17, 08:21
Ja man måste gå ål in

Diomedea exulans
2020-09-17, 08:27
Man ska visa sina inåljade muskler.

PureWhey
2020-09-17, 08:30
Tjejen!.. Hejj,. Do ha den finna kroppen. ../. .. Do vill knåla?

Diomedea exulans
2020-09-17, 08:54
Tjejen!.. Hejj,. Do ha den finna kroppen. ../. .. Do vill knåla?

Om tjejen har humor kan det nog funka som presentationstext.

trädgårdsmöbel
2020-09-17, 10:16
Jag fattar inte riktigt grejen med att klaga på män med fiskbild. Att fiska är tråkigt, att hålla upp en fisk signalerar alltså att mannen inte har något emot att ha tråkigt, han äger det tråkiga och uppskattar det.

En hel del kvinnor är inte särskilt roliga. Så med bara lite självinsikt från en hel del kvinnor som ser fiskbilden borde det vara attraktivt.

Diomedea exulans
2020-09-17, 14:09
Har en dejt på tisdag. cofffee:cool::devil::hbang:*cupid*

StarkaUlf
2020-09-17, 14:28
Details sen please *popcorn*

Lafayette
2020-09-17, 15:07
Vi hejar på dig Dio :kinky:

trädgårdsmöbel
2020-09-17, 15:37
Har en dejt på tisdag. cofffee:cool::devil::hbang:*cupid*

Håller tummarna för att hon är under 25.

Lafayette
2020-09-17, 15:43
Var bor hon Dio? Hur gammal?

Diomedea exulans
2020-09-17, 16:11
Hon är 28 och bor 1,5 timme härifrån. Det är yogainstruktören! Vi ska träffas på neutral mark mittemellan oss båda.

Vad menar ni egentligen när ni ber om detaljer? *jorgen* En Fifty Shades of Gray-historia?

trädgårdsmöbel
2020-09-17, 16:23
Hon är 28 yogainstruktör!

Hngnn på både den ringa åldern samt yrket.

Lafayette
2020-09-17, 16:28
Hngnn på både den ringa åldern samt yrket.

Vad är hngnn? Är det bra eller dåligt?

Diomedea exulans
2020-09-17, 16:29
Vad är hngnn? Är det bra eller dåligt?

Bra!

Lafayette
2020-09-17, 16:29
Jag menar det.

trädgårdsmöbel
2020-09-17, 17:03
Vad är hngnn? Är det bra eller dåligt?

"Hngnn" Är känslan en gammal man får när han ser en ung attraktiv kvinna, det sticker till i både penisregionen och i hjärtat och han utstöter ett ofrivilligt läte: "hngnn".

Istället för att skriva allt detta, så skriver man "Hngnn".

Lafayette
2020-09-17, 17:06
"Hngnn" Är känslan en gammal man får när han ser en ung attraktiv kvinna, det sticker till i både penisregionen och i hjärtat och han utstöter ett ofrivilligt läte: "hngnn".

Istället för att skriva allt detta, så skriver man "Hngnn".

Ut på Tinder med dig

PureWhey
2020-09-17, 17:26
Även så jag låter när jag kör curls.

Brofessorn
2020-09-17, 17:43
Skit i vad ”alla” gör, rätt vad det är så snubblar du över någon som tänker och tycker likadant som du (var fjärde jul är personen dessutom snygg).

Jag tycker snarare du ska fråga dig: Vill jag ha tjejer som gillar sexiga spännisbilder? Jag föreställer mig att tjejer som gillar den typen av bilder är såna som putar med röven på instagram, och såna gillar jag.

Jag gillar det här, du tänker som en riktig marknadsförare. Valde att se det här som ett grönt ljus och lade upp en machospännbild sist.

Då får du jag vill ligga-stämpel. Vi skulle ju hitta en dam för livet till dig ju

Efter lite svepningar tycker jag att det verkar vara fel app för det, Laffis. Det är ju starkt fokus på bilder, och de flesta biografier är kortfattade. En sak jag noterat är att vissa skriver att de inte är ute efter någonting annat än vänner, är inte det skumt? Vill de kunna hänvisa till det om deras partner hittar dem på appen?

svenbanan
2020-09-17, 17:54
Vad är hngnn? Är det bra eller dåligt?

PzIOfdm5IfA

Angel
2020-09-17, 18:33
Alltså yogainstruktörer......jag har praktiserat mycket yoga i mitt liv och många olika former, därav träffat mängder med yogainstruktör-tjejer. Man tycker de ser smala ut, nästan lite spinkiga, ser man dem med kläder på så tänker man inte att det är någon som tränar, men helvete vad starka de är med sin kropp. Och viga. Och vilken kroppskontroll. Jag vill ha en yoga kropp!

svenbanan
2020-09-17, 18:59
Alltså yogainstruktörer......jag har praktiserat mycket yoga i mitt liv och många olika former, därav träffat mängder med yogainstruktör-tjejer. Man tycker de ser smala ut, nästan lite spinkiga, ser man dem med kläder på så tänker man inte att det är någon som tränar, men helvete vad starka de är med sin kropp. Och viga. Och vilken kroppskontroll. Jag vill ha en yoga kropp!

Existerar det verkligen nåt sådant som en yoga kropp? Jag tänker mig att man inte får nån speciell typ av kropp av yoga. Är man smal sen tidigare så blir man en smal yogi, är man lönning sen tidigare så bli man en lönnig yogi.

Däremot så blir man ju såklart väldigt bra på att hantera sin egen kroppsvikt och kan utföra de mest häpnadsväckande "trick".

Diomedea exulans
2020-09-17, 20:01
Tror hon ångrat sig, hon slutade svara.

Angel
2020-09-17, 22:40
Existerar det verkligen nåt sådant som en yoga kropp? Jag tänker mig att man inte får nån speciell typ av kropp av yoga. Är man smal sen tidigare så blir man en smal yogi, är man lönning sen tidigare så bli man en lönnig yogi.

Däremot så blir man ju såklart väldigt bra på att hantera sin egen kroppsvikt och kan utföra de mest häpnadsväckande "trick".


Aldrig sett en lönnig yogainstruktör faktiskt. Men lönniga yogis finns ju (jag typ).

svenbanan
2020-09-17, 22:43
Aldrig sett en lönnig yogainstruktör faktiskt. Men lönniga yogis finns ju (jag typ).

Jag känner iaf en. Hon är överjävlig på yoga också. Men kort och småknubbig. Jag får typ ryggskott bara jag ser hennes övningar.

trädgårdsmöbel
2020-09-18, 09:01
Tror hon ångrat sig, hon slutade svara.

Mitt rätt ur arslet-tips. Om du bestämmer dejt med någon, tagga ner med meddelandeskrivandet litegrann. Ju mer man skriver ju större risk att man skriver något dumt som skrämmer bort. Bättre att spara lite på dig tills ni ses.

trädgårdsmöbel
2020-09-18, 09:05
Existerar det verkligen nåt sådant som en yoga kropp? Jag tänker mig att man inte får nån speciell typ av kropp av yoga. Är man smal sen tidigare så blir man en smal ...k".

Dhalsim i streetfighter tänker jag mig som yogakropp. Kanske lite olika kroppsformer, men Dhalsim-elasticitet och rörlighet.

Diomedea exulans
2020-09-19, 19:38
Jag tog bort alla Tindermatchningar som inte har svarar på tre dagar eller mer. Jag hade 151 matchningar när jag började. Har 0 nu. LOL!

Kaalle
2020-09-19, 21:10
Inse att brudar matchar med en miljon snubbar, det är fan till och med på det viset här i Sydostasien, och det är ju notoriskt för att vara buyers market för västerlänningar. I Sverige kan jag bara föreställa mig att det är fullkomligt brutalt för män.

Jag förstår till fullo att tjejer är jättetrötta på "Tjena måste bara säga att du är sååå vacker" mess 478 gånger om dagen. Se det ur deras perspektiv, och även om du tycker du är supersmidig och trevlig och soft och har bilder där du ser läcker ut, så blir du bara en i mängden per automatik.

Diomedea exulans
2020-09-19, 21:38
Inse att brudar matchar med en miljon snubbar, det är fan till och med på det viset här i Sydostasien, och det är ju notoriskt för att vara buyers market för västerlänningar. I Sverige kan jag bara föreställa mig att det är fullkomligt brutalt för män.

Jag förstår till fullo att tjejer är jättetrötta på "Tjena måste bara säga att du är sååå vacker" mess 478 gånger om dagen. Se det ur deras perspektiv, och även om du tycker du är supersmidig och trevlig och soft och har bilder där du ser läcker ut, så blir du bara en i mängden per automatik.

Pfft, min heder är sårad över att du tror att jag sänker mig till såna öppningar.

Kaalle
2020-09-20, 16:26
Pfft, min heder är sårad över att du tror att jag sänker mig till såna öppningar.

Haha ser hur du skriver här vet mycket väl att du är kreativ och kan uttrycka dig. Min hela poäng är att du ska inte ta illa upp över något som sker eller inte sker på Tinder.

Plasttiger
2020-09-20, 16:36
Inse att brudar matchar med en miljon snubbar, det är fan till och med på det viset här i Sydostasien, och det är ju notoriskt för att vara buyers market för västerlänningar. I Sverige kan jag bara föreställa mig att det är fullkomligt brutalt för män.

Jag förstår till fullo att tjejer är jättetrötta på "Tjena måste bara säga att du är sååå vacker" mess 478 gånger om dagen. Se det ur deras perspektiv, och även om du tycker du är supersmidig och trevlig och soft och har bilder där du ser läcker ut, så blir du bara en i mängden per automatik.

Och inte bara bildligt utan helt bokstavligt. Alltså att Svenska män köper kvinnors kroppar *spy**spy*


Vi behöver inte dra fram extraknepen som en del använder när text och påklädda bilder inte räcker!!

Lafayette
2020-09-20, 16:39
Du är strikt förbjuden i denna tråden Aryt. Avvisad. Förbjuden. Portad.

Diomedea exulans
2020-09-20, 16:39
Och inte bara bildligt utan helt bokstavligt. Alltså att Svenska män köper kvinnors kroppar *spy**spy*

Inte alls. Sexköp är inte ett köp av en kropp.

Köper man en bil får man behålla bilen hur länge man vill. Och man får ta sönder den om man vill. Köper man sex måste man lämna tillbaka den prostituerade i intakt skick efter en utsagd tid. Om något ”hyr” man väl kroppen.

Kanske hårklyverier, men jag irriterar mig på missvisande uttryck.

Korvil
2020-09-20, 16:56
Precis. Sexköp är inte köp av en kropp.

Sexköp kan och bör vara köp av en tjänst, sex, från någon som frivilligt säljer det. Och är ju då inte konstigare än att ge massage, klippa gräs, sitta på kontoret, klippa hår, diska eller vad det nu må vara. Givetvis är en människa involverad men det är den ju i de andra yrkena med. Och vare sig vi definierar det som en kropp eller som en handling vad spelar det för roll? Det gör ju ingen som helst skillnad.

Nu existerar det ju situationer där människor har blivit kidnappade eller genom skuld eller hot eller så är tvingade till att just sälja sex istället för att i fallet med skulden lösa det på något annat vis och då anser jag ju inte att det tvånget är ok och att det skall vara förbjudet och att köp av sex under de formerna förutsatt att man vet om det eller kanske även har varit likgiltig för om det kunde vara så hade kunnat vara olagligt.

Men att bara förbjuda sexköp rakt av tycker jag bara är vansinnigt efterblivet och som vanligt oärligt med massa lögner om vad det betyder och hur det ser ut och om moralisk förkastlighet, förakt och nedvärderande åsikter om andra och skit.

Sverige är ju alldeles för socialistiskt men ingen jävel skall ju äga någon annan här och om vi tar kvinnor som säljer sex till män som exempel så skall vare sig kvinnor bestämma att andra kvinnor inte skall få sälja sig eller att män inte skall få köpa de kvinnor som är ok med att sälja sig liksom män som inte vill att sex har ett ekonomiskt värde och inte vill tvingas betala för sex utan vill ha det gratis eller vad det nu är frågan om försöka tvinga bort det.

Visst vore det trist om alla attraktiva tjejer alltid ville ha betalt för sex men om det nu var så så .. Var det väl bara så. Tillgång och efterfrågan och fri marknad.

Sex bör alla kärringar som gnäller om att män söker unga tjejer hålla käften rörande det med för det är ju knappast som att marknaden är jämlik och efterfrågan och tillgången lika hög för båda könen och sker på lika villkor annars heller. Unga tjejer kan i princip alltid få ligga. De behöver inte ha fin form och fet plånbok. Flera män däremot får ju inte ligga eller får inte ligga så mycket som de hade velat. Är det nu så att en äldre man kan ge en yngre kvinna vad hon nu värderar och det resulterar i sex och båda är nöjda med det så skall ju ingen annan lägga sig i det.

Lafayette
2020-09-20, 16:59
Detta är off topic och kommer få tråden låst.

Diomedea exulans
2020-09-20, 17:02
Detta är off topic och kommer få tråden låst.

Åh, kom igen, som om den inte kommer låsas ändå. Vi kan lika gärna ha kul med tråden så länge den varar.

Lafayette
2020-09-20, 17:04
Åh, kom igen, som om den inte kommer låsas ändå. Vi kan lika gärna ha kul med tråden så länge den varar.

Det är ju inte trollen som fått trådarna låsta senaste gångerna, utan för att det gnabbats och för att Aryt har hållit på

Diomedea exulans
2020-09-20, 17:11
Det är ju inte trollen som fått trådarna låsta senaste gångerna, utan för att det gnabbats och för att Aryt har hållit på

Vem vet hur moderatorerna tänker? Såvitt jag vet kan de lika gärna låsa tråden för att det gnabbas för lite. Dejtingtrådar och moderatorer är verkligen ett mysterium.

Brofessorn
2020-09-20, 17:20
Om ni röstade fram mig till moderator hade ni fått ha hur många dejtingtrådar ni vill. Just saying.

svenbanan
2020-09-20, 17:36
Om ni röstade fram mig till moderator hade ni fått ha hur många dejtingtrådar ni vill. Just saying.

Tror inte någon ny kan få moderatorrättigheter här. Tror inte moderatorerna själva har behörighet att dela ut sådana behörigheter, och ingen som har sådana behörigheter (dvs ägarna) loggar någonsin in här längre.

Diomedea exulans
2020-09-20, 18:35
Om ni röstade fram mig till moderator hade ni fått ha hur många dejtingtrådar ni vill. Just saying.

Jag röstar på dig varje gång.

skyffelmördarn
2020-09-20, 18:43
Är kärlek samma oavsett ålder?

Diomedea exulans
2020-09-20, 18:46
Är kärlek samma oavsett ålder?

Tror jag vågar säga nej på den. Det är ju rätt vanligt att tonårskärlek är jätteintensiv och man tycker jorden går under när ens första besvikelse sker. Som äldre är man lite mer avtrubbad och inser att det kommer en ny.

Don H
2020-09-20, 18:58
Tror jag vågar säga nej på den. Det är ju rätt vanligt att tonårskärlek är jätteintensiv och man tycker jorden går under när ens första besvikelse sker. Som äldre är man lite mer avtrubbad och inser att det kommer en ny.

Om man som äldre inser att det kommer en ny, varför är det då så många äldre som gnäller och piper?

Dåligt tålamod?

Diomedea exulans
2020-09-20, 19:00
Om man som äldre inser att det kommer en ny, varför är det då så många äldre som gnäller och piper?

Dåligt tålamod?

För att den där nya också kommer dumpa mig efter väldigt kort tid. Lol!

Don H
2020-09-20, 19:02
Låter som du behöver bli äldre ;-)

Diomedea exulans
2020-09-20, 20:11
Okej. Det finns inga fler på Tinder i min närhet. Jag har maxat avståndet och jag tror att jag om jag ökar ålderspannet begår ett lagbrott. Vad finns det fler för gratis datingappar?

Lafayette
2020-09-20, 20:12
Vad sägs om en milf? 40-55 kanske? Testa något nytt!

Diomedea exulans
2020-09-20, 20:13
Vad sägs om en milf? 40-55 kanske? Testa något nytt!

Jag har upp till 55 redan...

Äh, jag höjer till 70 och ser vad som händer.

Adama
2020-09-20, 20:26
Jag ska prova nätdating/appar efter årsskiftet, funkar tinder för 35-45 spannet eller är det någon annat som är bättre? Har missat hela nätdejtinggrejen (varit i relation i 22 år) så blir lite intressant att se vad som har hänt sedan 90-talet ;)

Diomedea exulans
2020-09-20, 20:27
Jag ska prova nätdating/appar efter årsskiftet, funkar tinder för 35-45 spannet eller är det någon annat som är bättre? Har missat hela nätdejtinggrejen (varit i relation i 22 år) så blir lite intressant att se vad som har hänt sedan 90-talet ;)

Tror Tinder är bäst för det spannet.

Lafayette
2020-09-20, 21:26
Jag har upp till 55 redan...

Äh, jag höjer till 70 och ser vad som händer.

Min gräns går nog vid ganska exakt 59 tror jag.

Diomedea exulans
2020-09-20, 21:48
Min gräns går nog vid ganska exakt 59 tror jag.

Men jag har ändå slut på högerswajpningar för idag. Finns det ingen annan app?

Brofessorn
2020-09-20, 21:57
Jag har gjort lite efterforskningar nu. Skaffade Tinder plus och satte på olika platser. Kvinnsen i storstäderna, Stockholm och Götebord, tenderar att vara snyggare jämfört med de på mindre orter. Åtminstone i bättre form. Intressant nog verkar de flesta i Sverige ha betydligt mer kortfattade och intetsägande bios jämfört med andra länder som t.ex. Tjeckien.

skyffelmördarn
2020-09-20, 22:01
ZfsJTUox_MI

trädgårdsmöbel
2020-09-20, 22:07
Jag har upp till 55 redan...

Äh, jag höjer till 70 och ser vad som händer.

Jag tycker du skall fokusera på betydligt yngre, som kanske inte säger grejer som "Vad har du för femårsplan?" och lever lite mer i nuet. 18-22 ca.

Diomedea exulans
2020-09-20, 22:08
Jag tycker du skall fokusera på betydligt yngre, som kanske inte säger grejer som "Vad har du för femårsplan?" och lever lite mer i nuet. 18-22 ca.

Jag har 20 som nedre gräns.

svenbanan
2020-09-20, 22:25
ZfsJTUox_MI

:laugh:

Synd att Felix Herngren verkar vara totalidiot i verkligheten bara. Men här verkar han i alla fall veta vad han gör. Bra instruktionsvideo. :thumbup:

Diomedea exulans
2020-09-21, 17:28
Allright! Jag laddade ner GoodOnes och fick en matchning!

Plasttiger
2020-09-21, 17:52
Inte alls. Sexköp är inte ett köp av en kropp.

Köper man en bil får man behålla bilen hur länge man vill. Och man får ta sönder den om man vill. Köper man sex måste man lämna tillbaka den prostituerade i intakt skick efter en utsagd tid. Om något ”hyr” man väl kroppen.

Kanske hårklyverier, men jag irriterar mig på missvisande uttryck.

Och jag "irriterar" mig på det här med människosyn.
Herremingud vilket sätt att uttrycka sig.

Angel
2020-09-21, 18:01
Vad fan läste jag precis?

Diomedea exulans
2020-09-21, 18:23
Vad fan läste jag precis?

’Och jag "irriterar" mig på det här med människosyn.
Herremingud vilket sätt att uttrycka sig.’

Brofessorn
2020-09-21, 18:26
Nu behöver alla lugna ner sig i den här tråden, känner jag

Diomedea exulans
2020-09-21, 18:37
Nu behöver alla lugna ner sig i den här tråden, känner jag

Jag hade gärna haft en djupgående diskussion med både Angel och Aryt om min exakta människosyn och exakt varför jag valde att uttycka mig som jag gjorde, men jag vet att ingen av dem har ork eller intresse för det. Vad gäller Angel har jag aldrig sett henne skriva ett inlägg längre än en mening långt, och hela Aryts forumnärvaro går som bekant ut på att göra små hit-and-run-attacker ämnade att med minsta möjliga substans skapa mesta möjliga provokation. Så jag nöjer mig med att konstatera att de får tänka vad fan de vill om mitt uttalande, och går vidare.

Det är inte som att de båda tjejerna inte hatade mig sedan tidigare, ett uttalande hit eller dit gör nog ingen skillnad.

Ett Orm
2020-09-21, 19:21
*popcorn*

Diomedea exulans
2020-09-21, 19:25
Allright! Jag laddade ner GoodOnes och fick en matchning!

Tillbaka on topic: Yogainstruktören skrev igen, inom tio minuter från ovanståendr matchning! Sjuk timing, tio minuter med tjej-tur mitt i en dålig vecka.

Diomedea exulans
2020-09-22, 19:33
Vad i hela... Sju Tindermatchningar på typ två timmar? Gissar att det har väldigt mycket med logaritmer att göra, om man matchar eller ej vid varje givet tillfälle.

Kaalle
2020-09-22, 19:37
Vad i hela... Sju Tindermatchningar på typ två timmar? Gissar att det har väldigt mycket med logaritmer att göra, om man matchar eller ej vid varje givet tillfälle.

Ju mindre du bryr dig desto lättare går det, det är kosmiskt.

Diomedea exulans
2020-09-22, 19:58
Ju mindre du bryr dig desto lättare går det, det är kosmiskt.

Så sant. Man måste komma ihåg att det enda sättet att påverka Gud på är genom omvänd psykologi.

trädgårdsmöbel
2020-09-23, 07:51
J

Det är inte som att de båda tjejerna inte hatade mig sedan tidigare, ett uttalande hit eller dit gör nog ingen skillnad.

Angel är nog mer bara lite sur än hatisk och Aryt är uppenbart förälskad men vet inte hur hen skall hantera det på annat sätt än att konstant söka din uppmärksamhet.

Plasttiger
2020-09-23, 16:49
Vad i hela... Sju Tindermatchningar på typ två timmar? Gissar att det har väldigt mycket med logaritmer att göra, om man matchar eller ej vid varje givet tillfälle.

Det har nog med logaritmer att göra. Bara att asseptera.
Precis som att ressigera filmer eller äta advokado.

Lafayette
2020-09-23, 17:17
Vet du vad du behöver Aryt? Kärlek

Diomedea exulans
2020-09-23, 18:09
Angel är nog mer bara lite sur än hatisk och Aryt är uppenbart förälskad men vet inte hur hen skall hantera det på annat sätt än att konstant söka din uppmärksamhet.

Om man har varit oförminskat ”lite sur” i över två år, då räknas det som hat.

trädgårdsmöbel
2020-09-23, 18:17
Om man har varit oförminskat ”lite sur” i över två år, då räknas det som hat.

Nejdå :) Bara långsint.

Angel
2020-09-23, 22:47
Det är gulligt att ni tror jag är sur.

Diomedea exulans
2020-09-24, 07:57
Allright, har en dejt i helgen!

Hon är finsk. Älskar fan finska tjejer. Alla tjejer borde vara finska. (Har säkert skitdålig människosyn som säger så, men det skiter jag i.)

Diomedea exulans
2020-09-24, 08:02
Det har nog med logaritmer att göra. Bara att asseptera.
Precis som att ressigera filmer eller äta advokado.

Jaha, NU fattar jag, du driver med det faktum att jag sa logaritmer istället för algoritmer. Det var en rätt dålig drift. Skämtet funkar inte, eftersom algoritmer/logaritmer inte har något att göra med att regissera filmer eller äta avokado.

Gillar du att driva med folk som råkar göra fel? Du kanske skrattar när du ser en funktionsvarierad på stan? Usch. Jag hade på känn att du har vidrig människosyn. Det är alltid de som klagar högst om ”dålig människosyn” som har sämst människosyn själva.

Diomedea exulans
2020-09-24, 08:09
Det är gulligt att ni tror jag är sur.

Klassisk försvarsmekanism när man hatar någon, ”näe, jag har väl inget emot dig”. Gärna följt av ”sluta tro att du är så betydelsefull för människor”, för att få in några lättplockade mobbarpoäng.

trädgårdsmöbel
2020-09-24, 08:59
Allright, har en dejt i helgen!

Hon är finsk. Älskar fan finska tjejer. Alla tjejer borde vara finska. (Har säkert skitdålig människosyn som säger så, men det skiter jag i.)

Tips: Baserat på klientelet från det lokala alkoholserveringsstället så verkar ordet "perkele" i olika tonlägen hålla ganska långt i en konversation på finska.

svenbanan
2020-09-24, 09:05
Tips: Baserat på klientelet från det lokala alkoholserveringsstället så verkar ordet "perkele" i olika tonlägen hålla ganska långt i en konversation på finska.

vitto perkele!

Säga vad man vill, men de kan svära finnjävlarna.

PureWhey
2020-09-24, 10:56
Jag har alltid skrivit vittu, är det vitto? Fakk.

40plus
2020-09-24, 11:01
Jag har alltid skrivit vittu, är det vitto? Fakk.

Det är vittu, du har saatana perkele rätt.

SannedTempos
2020-09-24, 11:02
Jag har alltid skrivit vittu, är det vitto? Fakk.

Nej, du har rätt. Det ska vara "vittu"!


Puckotvåa! :-D

PureWhey
2020-09-24, 11:02
Phew. Vill inte råka förarga nåra finnar.

G.W
2020-09-24, 11:17
Jag har alltid skrivit vittu, är det vitto? Fakk.

Det är kulturell appropriering att skriva vittu om du inte är finne. Så skriv vitto, alternativt fitto för att vara på den säkra sidan.

trädgårdsmöbel
2020-09-24, 11:27
vitto perkele!

Säga vad man vill, men de kan svära finnjävlarna.

De kan de, men inte bara svära argt. Ett Perkele kan vara argt, bittert, ledset och ibland även uppmuntrande, sexuellt upphetsat eller rentav sympatiskt beroende på leverans. Ett litet vokabulär behöver inte vara ett stort handikapp.

svenbanan
2020-09-24, 11:36
De kan de, men inte bara svära argt. Ett Perkele kan vara argt, bittert, ledset och ibland även uppmuntrande, sexuellt upphetsat eller rentav sympatiskt beroende på leverans. Ett litet vokabulär behöver inte vara ett stort handikapp.

Jag minns ett avsnitt av QI för hundra år sedan, då Stephen Fry fortfarande var programledare då de nämnde att det finns en korrelation mellan att svära mycket och att i övrigt ha ett stort ordförråd. Dvs de som svär mycket tenderar att kunna många svärord, och dessutom många "vanliga" ord.

spoon
2020-09-24, 11:41
Jag minns ett avsnitt av QI för hundra år sedan, då Stephen Fry fortfarande var programledare då de nämnde att det finns en korrelation mellan att svära mycket och att i övrigt ha ett stort ordförråd. Dvs de som svär mycket tenderar att kunna många svärord, och dessutom många "vanliga" ord.I call BS. Iaf baserat på svärande folk runt mig. Plockar man bort svordomarna så blir det tyst. Då finns det inga ord och inget innehåll.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Angel
2020-09-24, 11:44
Klassisk försvarsmekanism när man hatar någon, ”näe, jag har väl inget emot dig”. Gärna följt av ”sluta tro att du är så betydelsefull för människor”, för att få in några lättplockade mobbarpoäng.

*popcorn*

Diomedea exulans
2020-09-24, 12:03
Det är ytterst sannolikt att jag säger ”vittu” eftersom det är ”vet du” på blekingska.

svenbanan
2020-09-24, 12:26
I call BS. Iaf baserat på svärande folk runt mig. Plockar man bort svordomarna så blir det tyst. Då finns det inga ord och inget innehåll.

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk

Jag tror tyvärr inte jag orkar leta reda på nåt klipp med detta från QI. Har absolut ingen aning om vilket avsnitt det kan ha rört sig om. Ifall det stämmer eller inte vet jag inte heller.Jag kan ha glömt någon viktig detalj som gör att påståendet är rimligare kanske...

Baldr
2020-09-24, 12:34
Det är inte som att de båda tjejerna inte hatade mig sedan tidigare, ett uttalande hit eller dit gör nog ingen skillnad.

Det är gulligt att ni tror jag är sur.

https://i.imgur.com/sK4gqJh.png

Plasttiger
2020-09-24, 17:40
Jaha, NU fattar jag, du driver med det faktum att jag sa logaritmer istället för algoritmer. Det var en rätt dålig drift. Skämtet funkar inte, eftersom algoritmer/logaritmer inte har något att göra med att regissera filmer eller äta avokado.

Gillar du att driva med folk som råkar göra fel? Du kanske skrattar när du ser en funktionsvarierad på stan? Usch. Jag hade på känn att du har vidrig människosyn. Det är alltid de som klagar högst om ”dålig människosyn” som har sämst människosyn själva.

Råkar göra fel eller är obildade eller vägrar att anställa en korrekturläsare/faktagranskare?
Svårt att veta.

Don H
2020-09-24, 18:14
Jag minns ett avsnitt av QI för hundra år sedan, då Stephen Fry fortfarande var programledare då de nämnde att det finns en korrelation mellan att svära mycket och att i övrigt ha ett stort ordförråd. Dvs de som svär mycket tenderar att kunna många svärord, och dessutom många "vanliga" ord.

Eftersom det var Stephen Fry som sa det, och jag gillar Stephen Fry så stämmer det

Diomedea exulans
2020-09-24, 18:28
Råkar göra fel eller är obildade eller vägrar att anställa en korrekturläsare/faktagranskare?
Svårt att veta.

Nu ska du inte vara så jävla kaxig, dina inlägg är fulla av små språkfel hela tiden. Om du vill kan jag göra en sökning och producera ett enormt multicitatinlägg för att visa vad jag menar.

Plasttiger
2020-09-24, 19:00
Nu ska du inte vara så jävla kaxig, dina inlägg är fulla av små språkfel hela tiden. Om du vill kan jag göra en sökning och producera ett enormt multicitatinlägg för att visa vad jag menar.

MEdvetna små misstag för att försvåra för AI-tillverkarna att kopiera mig.
+samt för att unvika att jag likt Unabombaren outas av mina många catch phrases/närmast unika språkliga oc hgrammatiska talanger..

Don H
2020-09-24, 19:07
Kärlekstråden var det ja

Lafayette
2020-09-24, 19:08
Har du någon snubbe på gång då Aryt? <3

Don H
2020-09-24, 19:24
Har du någon snubbe på gång då Aryt? <3

Aryt är ju gift

Diomedea exulans
2020-09-24, 19:26
Kärlekstråden var det ja

Kärlek börjar alltid med bråk.

Diomedea exulans
2020-09-26, 20:34
Allright, har en dejt i helgen!

Hon är finsk. Älskar fan finska tjejer. Alla tjejer borde vara finska. (Har säkert skitdålig människosyn som säger så, men det skiter jag i.)

Hon var här och hängde i fyra timmar. Först cyklade vi en sväng i bygden och kollade in lite servärdheter. Sen badade vi lite i havet. Därefter åkte vi hem, matade hönsen en stund, och satt sedan och pratade i gästhuset framför kaminen. När vi skiljdes åt fick jag en armbågsgnuggning, en sån där som vissa kör med istället för handskakning.

Hon var skitsnygg och trevlig att prata med. Jag tror hon hatade mig.

Bifftek
2020-09-26, 20:39
Hon var här och hängde i fyra timmar. Först cyklade vi en sväng i bygden och kollade in lite servärdheter. Sen badade vi lite i havet. Därefter åkte vi hem, matade hönsen en stund, och satt sedan och pratade i gästhuset framför kaminen. När vi skiljdes åt fick jag en armbågsgnuggning, en sån där som vissa kör med istället för handskakning.

Hon var skitsnygg och trevlig att prata med. Jag tror hon hatade mig.

Haha va? Varför? Lät ju som en trevlig kväll.

Diomedea exulans
2020-09-26, 20:41
Haha va? Varför? Lät ju som en trevlig kväll.

Haha, jag överdriver lite för komisk effekt. Fick inte en vibb av att hon var attraherad.

Diomedea exulans
2020-09-27, 08:57
Haha, jag överdriver lite för komisk effekt. Fick inte en vibb av att hon var attraherad.

Jag hade rätt! Blev dumpad i ett meddelande nyss.

Mitt känna-av-vad-folk-tycker-om-mig-game är fortfarande on point.

https://www.seo-chicks.com/wp-content/uploads/2013/02/fuck-yeah.jpg

Lafayette
2020-09-27, 09:30
Finnar går inte att lita på. Det har jag alltid sagt.

Brofessorn
2020-09-27, 10:14
finnar går inte att lita på. Det har jag alltid sagt.

+1

Diomedea exulans
2020-09-27, 10:22
Tecken på att hon var ointresserad inkluderade:

- Log inte mot mig när vi först träffades (viss WTF? på den).
- Log och skrattade ganska lite i överlag.
- Cyklade rätt långt bakom mig under större tiden då vi cyklade.

Så jag tänkte efter bokstavligt talat 0,5 sekunder att ”hoppsan, här har vi en sån som kände av från första stund att hon inte var intresserad”.

Men samtidigt tänkte jag ”det kanske bara är så hon är, hon kanske bara är introvert eller nåt, jag ska inte döma ut det här innan jag är säker”.

Har varit med om samma sak förr (att en tjej verkat ha hatat röven av mig från första sekund och det sedan har visat sig stämma, men att hon ändå fortsatte hänga med mig ett tag för att vara schysst). Nästa gång ska jag nog säga efter tio minuter att ”jag känner att det här inte funkar”.

Kaalle
2020-09-27, 12:01
Snackar du mycket Dio? Det är ofta rätt jävla påfrestande med sådana människor. Om dom inte är särdeles intressanta och har massa spännande att berätta dvs. Testa lyssna mycket, du har ju humor så försök skoja och var lättsam och håll lite distans, agera obrydd och var soft absolut inte för "på".

Det är inte så svårt egentligen. Om det har gått så långt att hon går med på att träffas så ska det inte behöva bli såhär. Ofta är det lättare än man tror, men man försöker för mycket så blir det fel. Du är kreativ och neurotisk har du nämnt, även rätt känslostyrd rite? Då är det nog lätt att du gör ett första intryck av att vara lite "wierdo" även om det är långt ifrån sanningen om man lär känna dig, nu gissar jag bara här.

Inte för att jag är nån expert men psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen. Nyckeln är hälsosam dos självmedvetenhet och lite analytisk förmåga.

Sen ok, ibland blir det bara fel och det kan mycket väl vara bådas "fel". Man är ej kompatibla helt enkelt. Men du gillade ju henne, så då handlar det ju bara om att få henne att gilla dig.

skyffelmördarn
2020-09-27, 12:45
Folks teoretiserande om allting är den största käppen i hjulet. Redan när hon inte log när de först träffades började ju Dio ana ugglor i mossen och det kanske man kunde märka på honom. Måste vara sjukt obehagligt att umgås med någon som analyserar allting man gör och tolkar minsta lilla tecken, vilket jag tror att många killar i hans situation gör.

Jag vet att det kan vara svårt men man ska nog försöka verka som att man inte bryr sig allt för mycket och bara slappna av, låta saker och ting hända.

delta_mats
2020-09-27, 13:04
Jag tycker inte man ska anstränga sig så hårt på första dejten. Se det som vilken annan främling som helst som du träffar för första gången. Var trevlig, tillmötesgående och avslappnad. Eventuell attraktion kommer synas och märkas automatiskt.
Ibland känner man direkt att det inte kommer bli något, men man kan alltid lära sig något ändå.

Diomedea exulans
2020-09-27, 13:11
Snackar du mycket Dio? Det är ofta rätt jävla påfrestande med sådana människor. Om dom inte är särdeles intressanta och har massa spännande att berätta dvs. Testa lyssna mycket, du har ju humor så försök skoja och var lättsam och håll lite distans, agera obrydd och var soft absolut inte för "på".

Det är inte så svårt egentligen. Om det har gått så långt att hon går med på att träffas så ska det inte behöva bli såhär. Ofta är det lättare än man tror, men man försöker för mycket så blir det fel. Du är kreativ och neurotisk har du nämnt, även rätt känslostyrd rite? Då är det nog lätt att du gör ett första intryck av att vara lite "wierdo" även om det är långt ifrån sanningen om man lär känna dig, nu gissar jag bara här.

Inte för att jag är nån expert men psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen. Nyckeln är hälsosam dos självmedvetenhet och lite analytisk förmåga.

Sen ok, ibland blir det bara fel och det kan mycket väl vara bådas "fel". Man är ej kompatibla helt enkelt. Men du gillade ju henne, så då handlar det ju bara om att få henne att gilla dig.

För det första ifrågasätter jag ditt påstående att ”om det gått så långt som till träff ska det inte behöva bli såhär”. Det är väl ganska vanligt att det klaffar online men inte när man väl träffas? Jag skulle väl säga att kanske 70 % av mina IRL-träffar är ”framgångar” (antingen att det leder till sex, eller att hon vill träffas igen, eller bådadera). Är det ett dåligt ratio?

Du frågade om jag snackar mycket. Jag brukar få höra att jag upplevs som tystlåten. Men om man är på en dejt brukar jag såklart försöka undvika pinsam tystnad.

Angående vad jag snackar om: jag brukar skriva i dessa dejtingtrådar att jag är skitdålig på tjejer/dejting. Ofta tolkas det som falsk blygsamhet, och möts av sarkastiska kommentarer som ”höhö, ja, du måste ju vara skiiiitdålig på tjejer/dejting som har legat med [nämner hur många jag har legat med] tjejer... *whatever*” Men jag menar verkligen allvar med att jag inte har något jävla game överhuvudtaget. Jag försöker bara vara så snäll och rolig som möjligt — vilket för övrigt är exakt vad jag gör när jag träffar människor utanför dejtingsammanhang också — och ibland funkar det. Utöver det är jag totalt jävla clueless. Jag märker på ditt inlägg att du är ljusår bättre än mig (med kommentarer som ” psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen”)

Men ett undantag finns det till ovanstående. En dejting-regel har jag. En renodlad raggningstaktik, om man så vill: Jag pratar så lite som möjligt om mig själv under en dejt. Det var relativt nyligen jag märkte vikten av detta. Skälet är väldigt enkelt: Det finns mest negativa saker att säga. Börjar vi prata om mina utbildningar måste jag berätta att mitt plugg bara varit skit. Samma sak med min karriär, mina relationer, osv. Jag hade själv blivit lite avtänd om en tjej började redogöra för tre decennier av misslyckanden. Så jag förstår det.

Min poäng med den här långa utläggningen är: Nej, jag höll inte låda, utan jag lyssnade mycket, ställde frågor och återkopplade.

Och ja, jag skulle säga att kreativ, neurotisk och känslostyrd stämmer in väl på mig.

Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.

Diomedea exulans
2020-09-27, 13:13
Måste vara sjukt obehagligt att umgås med någon som analyserar allting man gör och tolkar minsta lilla tecken, vilket jag tror att många killar i hans situation gör.

Hur märker man att någon gör det, då?

delta_mats
2020-09-27, 13:37
Jag tror inte det var något du gjorde eller sa. Förmodligen såg hon direkt att ditt utseende inte stämde överens med den bild hon hade byggt upp i sitt huvud. Eller på det sätt du förde dig, kroppsligt. Det är två punkter som verkligen går blixtsnabbt att bedöma så fort man träffas.

Min tjej har berättat om några hon träffade innan vi blev ihop. First impression, inget man direkt kan påverka. Antingen faller det på plats eller inte.
En kille förde sig väldigt feminint, en annan hade ljugit om sin längd, och var mycket kortare irl.

Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.

Diomedea exulans
2020-09-27, 13:44
Jag tror inte det var något du gjorde eller sa. Förmodligen såg hon direkt att ditt utseende inte stämde överens med den bild hon hade byggt upp i sitt huvud. Eller på det sätt du förde dig, kroppsligt. Det är två punkter som verkligen går blixtsnabbt att bedöma så fort man träffas.

Min tjej har berättat om några hon träffade innan vi blev ihop. First impression, inget man direkt kan påverka. Antingen faller det på plats eller inte.
En kille förde sig väldigt feminint, en annan hade ljugit om sin längd, och var mycket kortare irl.

Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.

Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.

skyffelmördarn
2020-09-27, 13:55
Hur märker man att någon gör det, då?

Jag är ingen expert på ämnet och säger inte att hon var det heller men det finns ju folk som är bra på att se sånt där.

Angel
2020-09-27, 14:01
Min first impression på nuvarande tjejen var att jag var lång, hade en mörk röst och snygg röv och waay out of her league.

Min first impression på killen var att jag snorade mycket..*bs*

delta_mats
2020-09-27, 14:08
Min first impression på killen var att jag snorade mycket..*bs*

Inget annat?

Diomedea exulans
2020-09-27, 14:09
Jag är ingen expert på ämnet och säger inte att hon var det heller men det finns ju folk som är bra på att se sånt där.

Jag tror inte hon märkte det, jag höll inte direkt upp en skylt.

Men nu verkade som sagt inte det vara problemet...

delta_mats
2020-09-27, 14:11
Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.

Ja så är det, glöm denna dejt och gå vidare bara. Ibland funkar det inte och det är helt okej att det är så, inget konstigt alls.
Håll första dejten kortare, 30 min. Då slösar man inte bort så mycket tid på något som ändå inte verkar fungera.
Märker man att det klickar kan man fråga ifall den andre vill hitta på något mer.

Diomedea exulans
2020-09-27, 14:19
Ja så är det, glöm denna dejt och gå vidare bara. Ibland funkar det inte och det är helt okej att det är så, inget konstigt alls.
Håll första dejten kortare, 30 min. Då slösar man inte bort så mycket tid på något som ändå inte verkar fungera.
Märker man att det klickar kan man fråga ifall den andre vill hitta på något mer.

:thumbup:

Kaalle
2020-09-27, 16:09
För det första ifrågasätter jag ditt påstående att ”om det gått så långt som till träff ska det inte behöva bli såhär”. Det är väl ganska vanligt att det klaffar online men inte när man väl träffas? Jag skulle väl säga att kanske 70 % av mina IRL-träffar är ”framgångar” (antingen att det leder till sex, eller att hon vill träffas igen, eller bådadera). Är det ett dåligt ratio?

Du frågade om jag snackar mycket. Jag brukar få höra att jag upplevs som tystlåten. Men om man är på en dejt brukar jag såklart försöka undvika pinsam tystnad.

Angående vad jag snackar om: jag brukar skriva i dessa dejtingtrådar att jag är skitdålig på tjejer/dejting. Ofta tolkas det som falsk blygsamhet, och möts av sarkastiska kommentarer som ”höhö, ja, du måste ju vara skiiiitdålig på tjejer/dejting som har legat med [nämner hur många jag har legat med] tjejer... *whatever*” Men jag menar verkligen allvar med att jag inte har något jävla game överhuvudtaget. Jag försöker bara vara så snäll och rolig som möjligt — vilket för övrigt är exakt vad jag gör när jag träffar människor utanför dejtingsammanhang också — och ibland funkar det. Utöver det är jag totalt jävla clueless. Jag märker på ditt inlägg att du är ljusår bättre än mig (med kommentarer som ” psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen”)

Men ett undantag finns det till ovanstående. En dejting-regel har jag. En renodlad raggningstaktik, om man så vill: Jag pratar så lite som möjligt om mig själv under en dejt. Det var relativt nyligen jag märkte vikten av detta. Skälet är väldigt enkelt: Det finns mest negativa saker att säga. Börjar vi prata om mina utbildningar måste jag berätta att mitt plugg bara varit skit. Samma sak med min karriär, mina relationer, osv. Jag hade själv blivit lite avtänd om en tjej började redogöra för tre decennier av misslyckanden. Så jag förstår det.

Min poäng med den här långa utläggningen är: Nej, jag höll inte låda, utan jag lyssnade mycket, ställde frågor och återkopplade.

Och ja, jag skulle säga att kreativ, neurotisk och känslostyrd stämmer in väl på mig.

Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.

Menade mer att om man textat, sen förmodade jag även kört ett videosamtal eller två, så tänker jag att det inte kan gå från lovande till katastrof utan vidare, men kan ha fel.

Hellre tystlåten än pratkvarn. Sen tror jag absolut inte du är socialt handikappad, du framstår som alltför självmedveten och skarp i skrift för att vara en tomte irl, det kan inte vara så.

Sen "game" vad fan är det liksom, lite det som är min poäng, det är ingen raketvetenskap som sagt. Känns som att "game" och pick up artistry o allt vad det heter mer handlar om hur man får snygga brudar som inte är attraherad av en från början för att man är oattraktiv och då ska det fixas och trixas. Här fanns det ju någon sorts attraktion från början uppenbarligen så inte ska du behöva fixa och trixa med mumin tjejen för att få till något.

Jag är inte ljusår bättre än någon, jag är bara mig själv, dock totalt självmedveten och ganska perceptiv, men det är ingen talang eller superkraft.

Spelar ingen roll om du är bäst och coolast eller sämst och misslyckad eller mitt emellan, det är fortfarande katastrof att prata om sig själv i 180 i flera timmar. Så du gör helt rätt. Jag skiter personligen i hur attraktiv och charmig en tjej är om hon pratar om sig själv och är självcentrerad så är det kört. Samma gäller väl omvänt gissar jag.

Sen det övriga du skriver verkar ju mer som att hon är lite skum och knepig. Damer som tror livet är en romantisk komedi står inför en rätt bister verklighet.

Sluta vrida och vända, i detta faller var det ju inte dig det var fel på, eller hur? Spelar ingen roll vilken typ av dynamik eller sammanhang det är, kvinnor eller män, träffa 100 pers hur många kommer vara softa och lätta att vara med och kommunicera med? Rätt få..

WHITEFOLKS
2020-09-27, 16:50
Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.
Det beror väl lite på hur det kommer upp och hur du hanterar/kommenterar det. Det blir ändå en viss skillnad om det är något som hanteras så att säga i förbifarten som en bisak eller om det är huvudämnet.

Det blir ju inte automatiskt lögn för att man inte nämner precis allt man har i skallen för tillfället.

Angel
2020-09-27, 17:59
Inget annat?

Bra rumpa, fnissade mycket.

Diomedea exulans
2020-09-27, 18:28
Menade mer att om man textat, sen förmodade jag även kört ett videosamtal eller två, så tänker jag att det inte kan gå från lovande till katastrof utan vidare, men kan ha fel.

Hellre tystlåten än pratkvarn. Sen tror jag absolut inte du är socialt handikappad, du framstår som alltför självmedveten och skarp i skrift för att vara en tomte irl, det kan inte vara så.

Sen "game" vad fan är det liksom, lite det som är min poäng, det är ingen raketvetenskap som sagt. Känns som att "game" och pick up artistry o allt vad det heter mer handlar om hur man får snygga brudar som inte är attraherad av en från början för att man är oattraktiv och då ska det fixas och trixas. Här fanns det ju någon sorts attraktion från början uppenbarligen så inte ska du behöva fixa och trixa med mumin tjejen för att få till något.

Jag är inte ljusår bättre än någon, jag är bara mig själv, dock totalt självmedveten och ganska perceptiv, men det är ingen talang eller superkraft.

Spelar ingen roll om du är bäst och coolast eller sämst och misslyckad eller mitt emellan, det är fortfarande katastrof att prata om sig själv i 180 i flera timmar. Så du gör helt rätt. Jag skiter personligen i hur attraktiv och charmig en tjej är om hon pratar om sig själv och är självcentrerad så är det kört. Samma gäller väl omvänt gissar jag.

Sen det övriga du skriver verkar ju mer som att hon är lite skum och knepig. Damer som tror livet är en romantisk komedi står inför en rätt bister verklighet.

Sluta vrida och vända, i detta faller var det ju inte dig det var fel på, eller hur? Spelar ingen roll vilken typ av dynamik eller sammanhang det är, kvinnor eller män, träffa 100 pers hur många kommer vara softa och lätta att vara med och kommunicera med? Rätt få..
Det är nog ganska vanligt att det går från lovande till katastrof. För mig är det ovanligt, väldigt ovanligt t o m, men jag har sett det skämtas mycket om det. En tjej jag dejtade i våras sa rentav, när ho förklarade varför hon tappat intresse för mig, att ”det blir ju alltid lite av ett antiklimax när man träffas IRL”. Vilket fick mig att undra vad fan hon smackade om.

Men det kanske är vanligt överlag, för många kanske är jävligt noga med att visa upp en putsad fasad online. Jag själv är nog väldigt lik hur jag är IRL. Och nej, jag får nog säga att jag för det allra mesta inte är en total tomte IRL.

Ja, jag tycker att den här damen tänkte rätt skumt. För mig finns det ingen skarp distinktion mellan hennes ”jag vill nog inte ligga eller bli ihop med honom, men jag träffar honom och får se” och mitt ”jag vill nog ligga och bli ihop med henne, men träffar henne och får se”. Men för vissa är tydligen den distinktionen jätteskar och helt avgörande. Det är inte första gången jag fick skäll p g a detta, så jag började fundera på om det fanns någon fundamental grej jag missade.

Tack för dina svar, de redde ut ett och annat.
Det beror väl lite på hur det kommer upp och hur du hanterar/kommenterar det. Det blir ändå en viss skillnad om det är något som hanteras så att säga i förbifarten som en bisak eller om det är huvudämnet.

Det blir ju inte automatiskt lögn för att man inte nämner precis allt man har i skallen för tillfället.

Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt. :)”

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget? *jorgen*

WHITEFOLKS
2020-09-27, 19:10
Det är nog ganska vanligt att det går från lovande till katastrof. För mig är det ovanligt, väldigt ovanligt t o m, men jag har sett det skämtas mycket om det. En tjej jag dejtade i våras sa rentav, när ho förklarade varför hon tappat intresse för mig, att ”det blir ju alltid lite av ett antiklimax när man träffas IRL”. Vilket fick mig att undra vad fan hon smackade om.

Men det kanske är vanligt överlag, för många kanske är jävligt noga med att visa upp en putsad fasad online. Jag själv är nog väldigt lik hur jag är IRL. Och nej, jag får nog säga att jag för det allra mesta inte är en total tomte IRL.

Ja, jag tycker att den här damen tänkte rätt skumt. För mig finns det ingen skarp distinktion mellan hennes ”jag vill nog inte ligga eller bli ihop med honom, men jag träffar honom och får se” och mitt ”jag vill nog ligga och bli ihop med henne, men träffar henne och får se”. Men för vissa är tydligen den distinktionen jätteskar och helt avgörande. Det är inte första gången jag fick skäll p g a detta, så jag började fundera på om det fanns någon fundamental grej jag missade.

Tack för dina svar, de redde ut ett och annat.


Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt. :)”

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget? *jorgen*

Det låter i mitt tycke mest som lite av en efterkonstruktion. Hon reagerade säkerligen på det när du sa det men precis som du säger så kan man ju lika gärna skippa att ses då. Även som du säger tråkigt när det ska vara så exakt med definitionerna när det i praktiken betyder ungefär samma sak.

Jag tycker inte att du är en sexbrottsling det har jag ingen direkt aning om och utan att komma ihop precis detaljerna om vad det nu gällde så var det från min sida mer att du presenterade dig själv som någon som aldrig skulle utsätta någon för "metoo" när du i verkligheten hade gjort det. Det gör en inte nödvändigtvis till en ond människa eller att man inte kan ändra sig men man får samtidigt stå för det man har gjort och vad man har gjort mot andra.

Då tycker jag inte man ska spela helt oskyldig när man har spelat väldigt hårt i gränslandet mot många inklusive många kvinnliga medlemmar på forumet.

Plasttiger
2020-09-27, 19:33
Jag kan berätta. Hon började prata om att hon kanske ville bada näck på dejten. Jag såg en öppning och började skriva sliskiga kommentarer om att ”höhö, ja, det låter trevligt att vara nakna, vi kan vara nakna när vi kommer hem också”. Hon kontrade skoningslöst med att nakenhet minsann inte var något sexuellt för henne, att finnar med sin bastukultur var vana vid att se nakna främlingar, och att hon absolut inte var intresserad av sex utan bara ville träffas för att lära känna mig. Som det fenomen av smidighet jag är försökte jag rädda upp situationen med ett ”okej, då vet jag, jag kommer inte se det som något sexuellt om du är naken, och du kanske har rätt i att man borde sluta se nakenhet som sexuellt. :)”

Men det var för sent. Mitt öde var redan beseglat, och det var just nakenhetsincidenten hon tog upp i dag när hon förklarade att det var uppenbart att hon och jag ville olika saker.

Kanske tillräckligt för att du, Plasttiger och Angel tycker att jag är en sexbrottsling som ska hängas ut offentligt, men jag tycker inte att det var så farligt.

Det jag fortfarande inte fattar är... Varför i h-e ville hon träffa mig IRL överhuvudtaget? *jorgen*

Enligt mina ögon låter det mer och alltmer som en ganska rimlig reaktion från tjejens sida. Det kanske är min viktorianska uppfostran som skiner igenom, men visst känns det som att du hoppade förbi några pinnar på stegen. Men det kanske fungerar i det modenra samhället.


Då tycker jag inte man ska spela helt oskyldig när man har spelat väldigt hårt i gränslandet mot många inklusive många kvinnliga medlemmar på forumet.

inb4 ännu en offertråd där forumets "övriga män" kommer till hans undsättning.

Diomedea exulans
2020-09-27, 19:52
Enligt mina ögon låter det mer och alltmer som en ganska rimlig reaktion från tjejens sida. Det kanske är min viktorianska uppfostran som skiner igenom, men visst känns det som att du hoppade förbi några pinnar på stegen. Men det kanske fungerar i det modenra samhället.


Det var rimligt av henne att bestämma sig för att jag inte var något att ha, SEN åka och träffa mig och visa sitt ointresse genom sitt beteende, inte genom att säga det till mig istället för att träffas?

Kaalle
2020-09-27, 20:12
Men Jesus Kristus i himmelen. En tjej hintar om ett eventuellt nakenbad på första dejten med en tinder matchning. Vilken man, från vilken land, vilken kultur, vilken fucking planet läser inte in en sexuell anspelning i detta?

Team Dio här..

Ett Orm
2020-09-27, 22:44
Men Jesus Kristus i himmelen. En tjej hintar om ett eventuellt nakenbad på första dejten med en tinder matchning. Vilken man, från vilken land, vilken kultur, vilken fucking planet läser inte in en sexuell anspelning i detta?

Team Dio här..

Tyckte också det var odd att ta upp att ni skulle vara nakna om det inte var någon big deal att ni skulle vara nakna..

Du skulle nog stått på dig och sagt att det nakna vackra kvinnor som man är på dejt med kan möjligen uppfattas lätt sexuellt.
Du kanske skulle föreslagit att bada isvak, det är inte så sexigt.

Diomedea exulans
2020-09-28, 02:30
Du skulle nog stått på dig och sagt att det nakna vackra kvinnor som man är på dejt med kan möjligen uppfattas lätt sexuellt.

Men det var ju ingenting hon sa emot, alltså vad den allmänna uppfattningen var.

Diomedea exulans
2020-09-28, 02:50
Typ såhär minns jag det (jag skriver ut den delen av konversationen så noga jag kan, så jag är säker på att ni vet vad ni gör när jag får syndernas förlåtelse). (Det gör det lättare för Aryt att citera om fem år också när hon ska karaktärsmörda mig i ett mega-inlägg, så även åklagarsidan har nytta av det.)

JAG: [Någonting om vårt planerade bad, typ att jag nog kan hitta ett ställe där vi kan vara ensamma.]

HON: Jag får hoppas att mina badkläder har torkat tills i morgon!

JAG: Vad gör du annars?

HON: Har inte bestämt mig för om plan B är inga kläder alls, eller underkläder.

JAG: Okej, jag har tre shorts, så för mig är det plan A, hehe. Men om du ska köra utan kläder gör jag också det, så du inte känner dig ensam.

HON: För mig är det inget konstigt med nakenhet, nånting Finland bastu bla bla bla, det är synd att barn lär sig att nakenhet är onaturligt, bla bla bla.

JAG: Håller med, bla bla bla, nånting om synd att de får osunda kroppsideal via porr och instagram också, bla bla bla.

HON: Håller med.

JAG: Vi kan vara nakna när vi är hemma framför kaminen och värmer oss också.

HON: Man värmer sig bättre påklädd.

JAG: Sant. Okej, eftersom du sagt att du gillar ärlighet måste jag nog erkänna att jag mest letar efter ursäkter att vara naken vid det här laget. Och jag måste nog erkänna att nakenhet är sexuellt för mig.

HON: Jo, jag förstod det.

JAG: Förstod att du förstod, dig går det inte att lura.

Typ så minns jag det. Jag är säker på att forumets nazister tycker att jag var sjukt beta och att forumets feminister tycker jag var sjukt creepy och har dålig kvinnosyn. Men där har ni ett så utförligt diskussionsunderlag jag förmår uppbringa.

svenbanan
2020-09-28, 03:13
Jag har inte lusläst allt, men jag gissar att tjejen i fråga antingen tyckte det skulle vara oartigt (eller dålig stil eller nåt liknande) att inte "ge dig chansen irl" även om hon kanske egentligen var 99% säker på att det inte skulle bli nåt.

Eller så kanske man kan uttrycka det som att hon ville ge dig chansen irl eftersom hon hoppades det skulle kunna bli nåt, men det dåliga intrycket från vad ni skrev i appen bestod.

Huruvida det är ett rimligt beteende eller inte vet jag inte. Men det låter ju ganska förståeligt i alla fall kan jag tycka.

Sen kan jag tycka att det verkar lite konstigt att hon öht fick ett dåligt intryck från det du skrev, med tanke på vad hon själv skrev. Men det där med nakenbad kanske är en helig ko för henne av nån anledning. Eller så var du helt enkelt orimligt sliskig.

Sen vet jag inte om det finns så mycket att dra lärdom av ur detta, och om du tjänar nåt på att analysera detta så mycket. Jag skulle gissa på att du skulle få ett annat resultat av de flesta matchningar där tjejen börjar svamla om nakenbad, och du spinner vidare på det.

JusupWilkoszzzz
2020-09-28, 03:25
Det är lite därför jag inte tror på att överanalysera och klura ut saker att göra annorlunda till nästa dejt, utan bara gå vidare. Och som jag sa, avbryta efter tio minuter nästa gång.

Jag har ett tydligt minne av förra gången detta hände. Det var en Tinderdejt jag gick på i Uppsala. Inget konstigt hände under chattandet, vi pratade ”normalt” och lite flörtigt och sexuellt. Redan samma sekund jag först såg henne såg hon ut som om hon hade sålt smöret och tappat pengarna. Samma känsla fortsatte under hela dejten (det var en promenad), och hur avslappnad och lättsam jag än försökte vara gick det ej att höja upp hennes mungipor över knähöjd. Vid ett tillfälle under promenaden träffade vi en hon kände, som hon utbytte några ord med; hon sken upp som en sol under de tjugo sekunder det mötet varade, för att åter sjunka ner i djup melankoli det ögonblick hennes vän promenerat vidare.

Efter två timmar sa hon till mig: ”Jag känner att jag inte vill ta det här längre”.

Ibland är det bara dödsdömt från början.

Du är för olik dina bilder och de stackars dejterna blir chockerade.

Diomedea exulans
2020-09-28, 04:46
Sen vet jag inte om det finns så mycket att dra lärdom av ur detta, och om du tjänar nåt på att analysera detta så mycket. Jag skulle gissa på att du skulle få ett annat resultat av de flesta matchningar där tjejen börjar svamla om nakenbad, och du spinner vidare på det.

Nej, jag ser inte heller vad det skulle vara. Ändå var det just de orden hon använde när hon förklarade varför hon inte ville ses igen: ”I will tell you because it may be a learning experience”. Jag ba, eh, vad ska jag lära mig?

Sen klandrade hon sig själv för att hon inte var tillräckligt tydlig med att hon ”bara ville lära känna mig, med pytteliten chans att det kunde leda till någonting mer”. Jag ba, eh, vad hade det gjort för skillnad? Jag gjorde inte minsta skuggan av att lägga in en stöt under dejten. Fast det är klart, hon kanske menar att det hade lett till att jag sa andra grejer under chatten.

Det är lite av vad jag grubblat över sedan jag vaknade fyra i natt.

svenbanan
2020-09-28, 06:02
Nej, jag ser inte heller vad det skulle vara. Ändå var det just de orden hon använde när hon förklarade varför hon inte ville ses igen: ”I will tell you because it may be a learning experience”. Jag ba, eh, vad ska jag lära mig?

Sen klandrade hon sig själv för att hon inte var tillräckligt tydlig med att hon ”bara ville lära känna mig, med pytteliten chans att det kunde leda till någonting mer”. Jag ba, eh, vad hade det gjort för skillnad? Jag gjorde inte minsta skuggan av att lägga in en stöt under dejten. Fast det är klart, hon kanske menar att det hade lett till att jag sa andra grejer under chatten.

Det är lite av vad jag grubblat över sedan jag vaknade fyra i natt.

Du får ju komma ihåg att alla har sin svagheter och knepigheter för sig. Även de som tror de agerar 100% rationellt gör inte det. Så det är väl inget direkt konstigt med att hon inte agerade "perfekt" heller.

40plus
2020-09-28, 06:48
För det första ifrågasätter jag ditt påstående att ”om det gått så långt som till träff ska det inte behöva bli såhär”. Det är väl ganska vanligt att det klaffar online men inte när man väl träffas? Jag skulle väl säga att kanske 70 % av mina IRL-träffar är ”framgångar” (antingen att det leder till sex, eller att hon vill träffas igen, eller bådadera). Är det ett dåligt ratio?

Du frågade om jag snackar mycket. Jag brukar få höra att jag upplevs som tystlåten. Men om man är på en dejt brukar jag såklart försöka undvika pinsam tystnad.

Angående vad jag snackar om: jag brukar skriva i dessa dejtingtrådar att jag är skitdålig på tjejer/dejting. Ofta tolkas det som falsk blygsamhet, och möts av sarkastiska kommentarer som ”höhö, ja, du måste ju vara skiiiitdålig på tjejer/dejting som har legat med [nämner hur många jag har legat med] tjejer... *whatever*” Men jag menar verkligen allvar med att jag inte har något jävla game överhuvudtaget. Jag försöker bara vara så snäll och rolig som möjligt — vilket för övrigt är exakt vad jag gör när jag träffar människor utanför dejtingsammanhang också — och ibland funkar det. Utöver det är jag totalt jävla clueless. Jag märker på ditt inlägg att du är ljusår bättre än mig (med kommentarer som ” psykologin bakom detta är inte raketvetenskap egentligen”)

Men ett undantag finns det till ovanstående. En dejting-regel har jag. En renodlad raggningstaktik, om man så vill: Jag pratar så lite som möjligt om mig själv under en dejt. Det var relativt nyligen jag märkte vikten av detta. Skälet är väldigt enkelt: Det finns mest negativa saker att säga. Börjar vi prata om mina utbildningar måste jag berätta att mitt plugg bara varit skit. Samma sak med min karriär, mina relationer, osv. Jag hade själv blivit lite avtänd om en tjej började redogöra för tre decennier av misslyckanden. Så jag förstår det.

Min poäng med den här långa utläggningen är: Nej, jag höll inte låda, utan jag lyssnade mycket, ställde frågor och återkopplade.

Och ja, jag skulle säga att kreativ, neurotisk och känslostyrd stämmer in väl på mig.

Men inget av ovanstående verkar ha varit där skon klämde den här gången, för hon gav mig nämligen en förklaring till varför hon inte var intresserad: hon skrev att när vi hade chattat innan vi träffades så märkte hon att jag förväntade mig att ha sex med henne, medan hon bara var ute efter att lära känna någon som människa, och sen KANSKE, med ytterst lite sannolikhet, låta det leda till någonting mer. Detta gjorde att hon var så spänd och avståndstagande och inte vågade vara sig själv på dejten. Hon tillade även att det märktes på mig att jag ansträngde mig till det yttersta för att få det att inte verka som om jag ville ha sex när vi träffades, men hon förstod ju att så inte var fallet, pga vad jag skrivit när vi chattat.

Ja, vad fan ska jag säga. Till att börja med fattar jag inte varför hon gick med på att träffas överhuvudtaget isåfall. För det andra, hon hade rätt i att jag var attraherad av henne. Sånt händer. Ibland blir man attraherad av människor som man högerswajpar på Tinder. Jag önskar att världen inte såg ut så, men det gör den.

Och hon har givetvis helt rätt i att jag försökte dölja det IRL. Jag märkte ju att hon var ointresserad, så vad skulle jag gjort istället? Lagt in en stöt? Jag försökte bara vara respektfull.

Jag har försökt vrida det här in och ut några gånger i mitt huvud under dagen, men kommer inte fram till vad jag borde gjort annorlunda. Inte antytt att jag var intresserad av sex i chatten? Då hade jag ljugit —> fail. Inte försökt dölja att jag var intresserad av sex IRL? Det hade varit sextrakasserier —> fail.

Kul att det blir lite analyserande i tråden iallafall, för jag är rätt förvirrad.

Jag undrar hur kvinnor kan vara så infernaliskt korkade faktiskt. När fan skall dom lära sig att ALLA heterosexuella killar som inte är medicinskt impotenta vill ha sex?
INGEN heterosexuell man som inte är medicinskt impotent söker en kvinna på dejtingsajter, forum, tinder, facebook etc för att bara vara vän.

Detta betyder inte att alla män tvunget vill ligga på första dejten. Men skulle det hända så är det en trevlig bonus. Hur fan tänker kvinnor i dessa fall, tänker dom alls?

"Det verkade som du ville ha sex", ja tro fan det. Varför i helvete tror du att jag vill träffa dig? För att prata om amerikansk politik och gruppäta Macdonalds?
Oavsett om man söker ett långvarigt förhållande (långvarigt sex) eller bara ett ligg (kortvarigt sex) så är det sex man söker, enbart eller ihop med ett förhållande.

Undrar om hon blir lika stött och förvånad av att någon vill sälja läkemedel till henne när hon går in på apoteket.

G.W
2020-09-28, 07:11
JAG: [Någonting om vårt planerade bad, typ att jag nog kan hitta ett ställe där vi kan vara ensamma.]

HON: Jag får hoppas att mina badkläder har torkat tills i morgon!

JAG: Vad gör du annars?

HON: Har inte bestämt mig för om plan B är inga kläder alls, eller underkläder.

JAG: Okej, jag har tre shorts, så för mig är det plan A, hehe. Men om du ska köra utan kläder gör jag också det, så du inte känner dig ensam.

HON: För mig är det inget konstigt med nakenhet, nånting Finland bastu bla bla bla, det är synd att barn lär sig att nakenhet är onaturligt, bla bla bla.

JAG: Håller med, bla bla bla, nånting om synd att de får osunda kroppsideal via porr och instagram också, bla bla bla.

HON: Håller med.

JAG: Vi kan vara nakna när vi är hemma framför kaminen och värmer oss också.

HON: Man värmer sig bättre påklädd.

JAG: Sant. Okej, eftersom du sagt att du gillar ärlighet måste jag nog erkänna att jag mest letar efter ursäkter att vara naken vid det här laget. Och jag måste nog erkänna att nakenhet är sexuellt för mig.

HON: Jo, jag förstod det.

JAG: Förstod att du förstod, dig går det inte att lura.

Typ så minns jag det. Jag är säker på att forumets nazister tycker att jag var sjukt beta och att forumets feminister tycker jag var sjukt creepy och har dålig kvinnosyn. Men där har ni ett så utförligt diskussionsunderlag jag förmår uppbringa.

Fetade det översliskiga, förpåiga. Visst hade ni inte ens träffats IRL innan du började skriva det här? Du framstår som överkåt och som du vara vill ligga.

trädgårdsmöbel
2020-09-28, 07:59
Typ såhär minns jag det (jag skriver ut den delen av konversationen så noga jag kan, så jag är säker på att ni vet vad ni gör när jag får syndernas förlåtelse). (Det gör det lättare för Aryt att citera om fem år också när hon ska karaktärsmörda mig i ett mega-inlägg, så även åklagarsidan har nytta av det.)

JAG: [Någonting om vårt planerade bad, typ att jag nog kan hitta ett ställe där vi kan vara ensamma.]

HON: Jag får hoppas att mina badkläder har torkat tills i morgon!

JAG: Vad gör du annars?

HON: Har inte bestämt mig för om plan B är inga kläder alls, eller underkläder.

JAG: Okej, jag har tre shorts, så för mig är det plan A, hehe. Men om du ska köra utan kläder gör jag också det, så du inte känner dig ensam.

HON: För mig är det inget konstigt med nakenhet, nånting Finland bastu bla bla bla, det är synd att barn lär sig att nakenhet är onaturligt, bla bla bla.

JAG: Håller med, bla bla bla, nånting om synd att de får osunda kroppsideal via porr och instagram också, bla bla bla.

HON: Håller med.

JAG: Vi kan vara nakna när vi är hemma framför kaminen och värmer oss också.

HON: Man värmer sig bättre påklädd.

JAG: Sant. Okej, eftersom du sagt att du gillar ärlighet måste jag nog erkänna att jag mest letar efter ursäkter att vara naken vid det här laget. Och jag måste nog erkänna att nakenhet är sexuellt för mig.

HON: Jo, jag förstod det.

JAG: Förstod att du förstod, dig går det inte att lura.

Typ så minns jag det. Jag är säker på att forumets nazister tycker att jag var sjukt beta och att forumets feminister tycker jag var sjukt creepy och har dålig kvinnosyn. Men där har ni ett så utförligt diskussionsunderlag jag förmår uppbringa.

Forumsnazisten tycker att du försökte så gott det gick, och hade förmodligen agerat nästan exakt likadant om jag var du i den situationen.

mini
2020-09-28, 09:07
Jag undrar hur kvinnor kan vara så infernaliskt korkade faktiskt. När fan skall dom lära sig att ALLA heterosexuella killar som inte är medicinskt impotenta vill ha sex?
INGEN heterosexuell man som inte är medicinskt impotent söker en kvinna på dejtingsajter, forum, tinder, facebook etc för att bara vara vän.


Det är ju inte grejen.
Det handlar om förväntningar och initiativ. Att gå på en dejt där man måste tänka på att inte sända ut en enda signal att man vill ligga (även om det kan vara så att man faktiskt skulle kunna tänka sig det, men man måste få besluta det längre fram på dejten) eftersom man vet att då får man sedan vara den som avvisar. Man tappar hela samspelet om en av parterna redan har klampat på till steg två och tre och trängt den andra. Det måste få finnas kvar ett "kanske", inte bara ja eller nej till att ligga.

Och jag vet inte om du hängt med så många kvinnor men kvinnor vill också ha sex.

PureWhey
2020-09-28, 09:28
Efter hon sa "håller med" skulle du dragit fram anakondan. Då tar naturens lustar över.

Skickat från BÖJRACKET

40plus
2020-09-28, 09:36
Det är ju inte grejen.
Det handlar om förväntningar och initiativ. Att gå på en dejt där man måste tänka på att inte sända ut en enda signal att man vill ligga (även om det kan vara så att man faktiskt skulle kunna tänka sig det, men man måste få besluta det längre fram på dejten) eftersom man vet att då får man sedan vara den som avvisar. Man tappar hela samspelet om en av parterna redan har klampat på till steg två och tre och trängt den andra. Det måste få finnas kvar ett "kanske", inte bara ja eller nej till att ligga.

Och jag vet inte om du hängt med så många kvinnor men kvinnor vill också ha sex.

Jodå, min två senaste tjejer var dom som tog initiativet till sex första gången.

Och visst, man kan inte hänga ut bratwursten och snegla sensuellt efter tio minuter. Jag menar mer att om det "lyser igenom" att man vill ha sex så är det knappast en oväntad händelse. Det är snarare en bekräftelse på att man visuellt åtrår den andre.
Det är absolut en konst att som man dölja det faktum att man vill titta på fisken utan att det blir uppenbart att man försöker dölja det faktum att man vill titta på fisken. Jag menar mer att om det märks så får man som kvinna kanske ha lite överseende med det och jag upplever att självsäkra mogna kvinnor har just detta.

Jag själv är för försiktig. Är så duktig och avvaktande så att kvinnorna anfaller mig och jag blir lika förvånad varje gång att dom är redo för ål när jag tänkt vänta några dejter till innan korvens existens diskuteras.

Lafayette
2020-09-28, 09:45
Du kanske just din pillesnopp för ål. Usch

Diomedea exulans
2020-09-28, 14:06
Jag vet inte vad jag ska tycka om mina förehavanden. Mamma säger en sak, pappa en annan och storebror en tredje. Kul att det blir givande diskussion iallafall.

Jag ska på en ny dejt om ett par timmar. Jobbar med möbelflyttning i dag. På dejten ska jag duscha och byta om, sen ska vi göra thaimat.

Dejten föreslog att jag skulle duscha gratis på badhuset, men jag svarade att jag föredrar om hon får se mig i arbetskläder eftersom jag känner mig hunkigare i såna, och hon sa ja.

Jag inser förstås att jag nu har antytt att jag vill ha sex med henne. Jag sa ju att jag vill att hon ska tycka att jag är hunkig —> jag måste tycka att hon är attraktiv, annars hade jag ju inte brytt mig om huruvida hon tycker jag är det.

Om jag märker att hon varje sekund av dejten anstränger hela sitt väsen för att inte avge minsta lilla signal som på något sätt kan tolkas som sexuellt intresse, då vet jag iallafall varför den här gången.