handdator

Visa fullständig version : kärleks problem


KarlAlfred
2006-07-10, 21:54
Vet inte ifall de är rätt sätt att prata ut här på ett tränigns forum eller ej. Men har sett att andra har liknande problem som jag.

Jag har pratat med en tjej länge över internet och telefon så kom hon ner till mig en vecka och jag trivdes bra me de och är super kär i henne... Men nu vill hon träffa mig igen och jag henne. Men nu ska jag förklara detta för morsan och dem... Och alla kompisar då alla var iväg på midsommar förutom jag som var med hon och hade mysigt... De är bäst att säga som de är de vet jag. Men det är inte alltid så enkelt och att få kompisar att acceptera att man raggat över internet då de inge jag brukar göra. Jag gilalr att träffas på riktigt och ragga på de gamla vanlgia viset. Men kärleken har ingen lag :confused: Så hjälp mig :Virro

Piranha
2006-07-10, 21:56
Vet inte ifall de är rätt sätt att prata ut här på ett tränigns forum eller ej. Men har sett att andra har liknande problem som jag.

Jag har pratat med en tjej länge över internet och telefon så kom hon ner till mig en vecka och jag trivdes bra me de och är super kär i henne... Men nu vill hon träffa mig igen och jag henne. Men nu ska jag förklara detta för morsan och dem... Och alla kompisar då alla var iväg på midsommar förutom jag som var med hon och hade mysigt... De är bäst att säga som de är de vet jag. Men det är inte alltid så enkelt och att få kompisar att acceptera att man raggat över internet då de inge jag brukar göra. Jag gilalr att träffas på riktigt och ragga på de gamla vanlgia viset. Men kärleken har ingen lag :confused: Så hjälp mig :Virro

Du skall säga som det är.

Det kommer garanterat dyka upp senare om ni blir seriösa och då kommer de om något bli pinsamt.

Domi
2006-07-10, 21:57
Nya tider och internet är bara ytterligare ett sätt att träffas. Lycka till med kärleken! :)

Pepparkakssmurfen
2006-07-10, 21:58
Berätta för dem,folk kommer ändå att veta/få reda på det.
Människor frågar alltid "hur träffades ni?" ska ni ljuga då?

Domi
2006-07-10, 21:59
Lyssna inte på datanörden/slampan ovan mig. *rolleyes*

keffat_liv
2006-07-10, 21:59
äsch, säg att du hitta henne på knullkontakt. Då förstår dem.

Piranha
2006-07-10, 21:59
Lyssna inte på datanörden/slampan ovan mig. *rolleyes*


Vad har pepparkaksmurfen gjort dig då ?

Trance
2006-07-10, 22:00
Ett av de största misstaget jag någonsin gjort har varit att lyssna på andra vem som duger åt mig.

Domi
2006-07-10, 22:00
Vad har pepparkaksmurfen gjort dig då ?

Första inlägget ditt ÄÄÄÄGG! *slap*

Modde
2006-07-10, 22:01
Jag har också ett ragg på g, som jag skall träffa snart för första gången.
Jag hade heller aldrig raggat via internet och tyckte tills alldeles nyligen att det verkade skumt.

Berätta, om det ni två har är bra så spelar det väl ingen roll hur ni träffats. Skit i vad andra tycker och njut av kärleken;)

Pudzianovski
2006-07-10, 22:07
Säg sanningen. Det är vanligare idag än vad du tror med nätet.

Kul för dig annars, hoppas det går bra :thumbup:

Liten Men Fet
2006-07-10, 22:10
Vad spelar det för roll var du träffat henne? Jag ska komma och ge dig ordenligt med smisk om du krånglar till det här för att du träffade henne över nätet.

Det är tillåtet att ragga överallt, t o m på begravningar bara man träffar någon man tycker om och som besvarar känslorna. Du behöver väl inte gå och förklara allt för polarna och mamma/pappa. Om dom frågar så säg bara att du träffat en trevligt tjej.

Edit: Oh en grej till:
LYCKA TILL!!

KarlAlfred
2006-07-11, 04:35
Får vell bli den hårda vägen:Virro Jag är iaf super kär i henne. Och vi ska få de fungerar. Tur de är fler som gjort som jag så man inte känner sig ensam menar jag *rolleyes* Tack för alla svaren...

Leon
2006-07-11, 04:59
Det är bara att vara ärlig angående din relation.Att träffas över internet är betydligt vanligare än man tror idag och ett utmärkt sätt att träffa sin partner på, eftersom man kan lära känna varandra mera ingående under samtalens gång, så hinner man ju bilda sig en något djupare uppfattning om den andre, vilket gör att man kanske åtsidosätter andra aspekter som företrädesvis finns där om man tex träffar någon på krogen. Hoppas att det leder till något varaktigt och kom ihåg att stå upp för er relation och var ärlig,det håller längst i slutändan.:)

Winternal
2006-07-11, 07:00
Internetragg är kung!

chidde
2006-07-11, 10:10
jag tycker att det finns två varianter av internetragg

de som ständigt frågar efter webcam, msn osv och är allmänt dryga

sen finns det de som inte brukar internetragga, i det här fallet tror jag att du är en av dem då, annars hade du aldrig startat tråden
det är lätt hänt att man surfar rundor och hamnar hos någon som är en kopia av sig själv, man känner direkt att man kommer överens. det kan vara en liten skitsak som att man råkar tycka om samma artist t ex
ffa på kolo tror jag det är väldigt lätt hänt eftersom man mer eller mindre har nåt gemensamt i träningsväg

börjar man i den ändan tycker jag det är helt okej, har man däremot börjat skriva sötnos, puss på dig, kram på mig osv INNAN man har träffats eller ens vet hur personen är på "riktigt" tror jag man har missuppfattat saken lite *slap*

Cilia
2006-07-11, 10:12
faan jag som trodde det var Karl_Alfred som hade startat den här tråden. *L*

Tricklev
2006-07-11, 10:59
Är betydligt vanligare än man tror, så är inget o skämmas över precis.;)

High1ander
2006-07-11, 12:35
Säg som det är.

Jag säger saker till mina kompisar om förhållanden även om jag vet att de kommer tycka det är konstigt osv...


Sen vafan, Internetdejting är ju vanligt!

mangemani
2006-07-11, 12:50
är la bara att säga det.

fanns massvis med saker som jag berättade för kompisarna om några av mina x,hur man träffade dom på nätet,dåliga saker,vad man tyckte osv...inga problem med det.

dock så vet jag ju inte åldern samt vilka slags personer dina vänner är,men det ska nog gå bra om du säger som det är.

Halib
2006-07-11, 15:27
Var/är också i samma situation. Träffade min sambo genom internet. Ingen dejtingsajt utan ett helt vanligt community. Det är nya tider och man träffar många av sina nya vänner genom internet. Det är inget att skämmas för då man sitter på nätet större delen av sitt sociala liv. :)
Hur som helst föll vi för varandra och blev tillsammans. Nästa år gifter vi oss!
Var stolt och ljug för all del inte om hur ni träffades. Det skulle bara bli pinsamt i längden.

Som någon sa.. blir det pinsamt så säg att ni träffades genom knullkontakt så blir nog personen som frågade tyst ett tag :)